Kuunsirpin kennel?

J.N

Huomaan, että täällä on kyselty muistakin kenneleistä (vastauksien laatu onkin ollut vaihtelevaa...), joten kyselempä minäkin.
Itse olen saanut hyvän kuvan kyseistä kennelistä, mutta mielenkiinnosta kyselen silti täältäkin mitä mieltä täällä ollaan? :)

11

5518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etten ole minäkään

      Myönnän, etten ole minäkään kuullut tästä kennelistä "pahaa".. vaikuttaa oikein mukavalta ja kotisivuiltakin jo antaa aika laajaakuvaa itsestään.

      Ainoa asia joka pisti silmään tammikuussa, oli eräs pentue, jossa oli kovin kovin pieniä yksilöitä, eli siinä asiassa sitten perehtyisin enemmänkin, että millainen yhdistelmä on kysessä, jos pentua hakisin.

      • ja vasara

        Onko se sirppi ja vasara-aatteen kennel? ja Mitäs ne takoo?


    • kuunsirppilän koiran omistaja

      Itselläni on kuunsirpin koira ja olen tähän valintaan enempi kuin tyytyväinen. Aina puhutaan tervujen varauksellisesta luonteesta. Nämä koirat ovat ainakin ihanan avoimia ja koulutettavuus on parhainta a-luokkaa!

      • Erilainen näkökanta

        En ole ollut kovin vakuuttunut kyseisestä kennelistä.

        Tuntemani koirat Kuunsirpistä ovat olleet lähes poikkeuksetta jollain lailla varutuneita.
        Varmasti poikkeuksiakin mahtuu noin suureen joukkoon.

        Pentue määrään verrattuna ei juurikaan tuloksia ole.

        Ulkonäkö on mitä on.
        Tosin taas löytyy niitä poikkeuksiakin.

        Kannattaa kuitenkin muistaa ettei se kenneli vaan se yhdistelmä.


      • eikös
        Erilainen näkökanta kirjoitti:

        En ole ollut kovin vakuuttunut kyseisestä kennelistä.

        Tuntemani koirat Kuunsirpistä ovat olleet lähes poikkeuksetta jollain lailla varutuneita.
        Varmasti poikkeuksiakin mahtuu noin suureen joukkoon.

        Pentue määrään verrattuna ei juurikaan tuloksia ole.

        Ulkonäkö on mitä on.
        Tosin taas löytyy niitä poikkeuksiakin.

        Kannattaa kuitenkin muistaa ettei se kenneli vaan se yhdistelmä.

        Niin että eikös varautuneisuus/pidättyneisyys kuulu belggarin luonteeseen? Ja kaikki omistajat eivät välttämättä ole ehtineet/halua kilpailla ollenkaan, eli ei ne tulokset välttämättä kerro mitään. Paitsi ehkä sitten jos on vaan "huonoja" tuloksia, mutta sehän liittyy kovasti myös kouluttajasta ja myös siitä päivästä.
        Mun mielestä ulkonäöltään kuunsirppiläiset ovat nättejä, ei mitään turhan runsasturkkisia (mikä on omaan mieleeni). Muuten en tähän viestiin nyt ota kantaa.


      • no joo
        eikös kirjoitti:

        Niin että eikös varautuneisuus/pidättyneisyys kuulu belggarin luonteeseen? Ja kaikki omistajat eivät välttämättä ole ehtineet/halua kilpailla ollenkaan, eli ei ne tulokset välttämättä kerro mitään. Paitsi ehkä sitten jos on vaan "huonoja" tuloksia, mutta sehän liittyy kovasti myös kouluttajasta ja myös siitä päivästä.
        Mun mielestä ulkonäöltään kuunsirppiläiset ovat nättejä, ei mitään turhan runsasturkkisia (mikä on omaan mieleeni). Muuten en tähän viestiin nyt ota kantaa.

        Varautuneisuus on eri asia kuin arkuus, se kannattaa aina muistaa.
        Olen nähnyt useiden pentueiden koiria ja silmiin pistää suuri tempperamentti, vilkkaus ja hermojen pienuus (suhteessa vilkkauteen ja tempperamenttiin). Tuloksilla en kehuskelisi ja pentuja tullut ja tulossa aika tiuhaan tahtiin - ei herätä kyllä luottamusta. Varmaan pääasiassa ihan kivoja kotikoiria, mitä nyt yhdessä pentueessa 2 paniikkiarkaa koiraa.

        Itse koen tärkeäksi, että kasvattaja itse harrastaa pk-lajeja omilla koirillaan. On vaikea arvioida koiran ominaisuuksia, jos kiertää ainoastaan näyttelykehiä..


      • reipastyttö
        no joo kirjoitti:

        Varautuneisuus on eri asia kuin arkuus, se kannattaa aina muistaa.
        Olen nähnyt useiden pentueiden koiria ja silmiin pistää suuri tempperamentti, vilkkaus ja hermojen pienuus (suhteessa vilkkauteen ja tempperamenttiin). Tuloksilla en kehuskelisi ja pentuja tullut ja tulossa aika tiuhaan tahtiin - ei herätä kyllä luottamusta. Varmaan pääasiassa ihan kivoja kotikoiria, mitä nyt yhdessä pentueessa 2 paniikkiarkaa koiraa.

        Itse koen tärkeäksi, että kasvattaja itse harrastaa pk-lajeja omilla koirillaan. On vaikea arvioida koiran ominaisuuksia, jos kiertää ainoastaan näyttelykehiä..

        Itselläni on koira mainitusta kennelistä
        ja koira on reipas kuin mikä, on sosiaalinen
        sekä ihmisten että toisten koirien kanssa.
        Tiedän mikä on VARAUTUNUT belgi, mulla on
        MYÖS semmoinen. Olen ollut paljon mukana
        kasvattajan järjestämissä tapaamisissa
        yms. ja olen sitä mieltä, että erittäin
        pätevä ja kokenut kasvattaja. Se mitä kasvattien omistajat harrastavat, on taas heidän asiansa...


      • Sirppilä<3
        reipastyttö kirjoitti:

        Itselläni on koira mainitusta kennelistä
        ja koira on reipas kuin mikä, on sosiaalinen
        sekä ihmisten että toisten koirien kanssa.
        Tiedän mikä on VARAUTUNUT belgi, mulla on
        MYÖS semmoinen. Olen ollut paljon mukana
        kasvattajan järjestämissä tapaamisissa
        yms. ja olen sitä mieltä, että erittäin
        pätevä ja kokenut kasvattaja. Se mitä kasvattien omistajat harrastavat, on taas heidän asiansa...

        Samaa mieltä kuin reipas tyttö!! T: kuunsirppiläisen omistaja..


      • paspaskkk
        no joo kirjoitti:

        Varautuneisuus on eri asia kuin arkuus, se kannattaa aina muistaa.
        Olen nähnyt useiden pentueiden koiria ja silmiin pistää suuri tempperamentti, vilkkaus ja hermojen pienuus (suhteessa vilkkauteen ja tempperamenttiin). Tuloksilla en kehuskelisi ja pentuja tullut ja tulossa aika tiuhaan tahtiin - ei herätä kyllä luottamusta. Varmaan pääasiassa ihan kivoja kotikoiria, mitä nyt yhdessä pentueessa 2 paniikkiarkaa koiraa.

        Itse koen tärkeäksi, että kasvattaja itse harrastaa pk-lajeja omilla koirillaan. On vaikea arvioida koiran ominaisuuksia, jos kiertää ainoastaan näyttelykehiä..

        Varautuneisuus ei kuulu belgin rotumääritelmään. Se, että huonot kasvattajat tehneet belgistä viripään eli varautuneen ja aran, on väärin. Kyseessä näyttelykantaa riivaava piirre. Onneksi asia ei koske käyttölinjaisia. Ne ovat lähe spoikkeuksetta erittän sosiaalisia, tervepäiisiä ja avoimia. Näyttelylinjaiset ovat roskaa. Kukaan älykäs ei edes vilkaise semmosiin väisteleviin j athjää räkyttäviin rakkeihin. Näyttelylinjaisten luonne on täyttä paskaa.


    • Kasvattaja

      Mä en kuunsirpin koiria tunne joten en myöskään rupee niitä analysoimaankaan... Mutta jos mä otan koiran jostain ni se MUN oma mielipide on se tärkein ja teen ihan ite päätöksen otanko vaiko en! Joten ihmettelen suuresti sitä et täällä kysellään et minkälainen tämä ja tämä kasvattaja on?! Ota suoraan yhteyttä kyseiseen henkilöön ja tee oma mielipide siitä ja pyydä että saisit mennä koiriin tutustumaan ennen kun teet päätöksiä.
      Aina löytyy näitä et ei sieltä taikka täältä kannata ottaa ja tää yks on se ainut ja paras kasvattaja!

    • Anonyymi

      Kuunsirpin kennel, olen yksi onnellinen kasvattien omistaja, omistaja jolla on mahdollisuus kasvattajan täyttä tukea apuna käyttäen mahdollisuus kiertää näyttelykehiä, harrastaa agilitya, paimentaa ja harrastaa pk-lajeja. Tulokset ja niiden hakeminen on kasvattajankin puolesta varmasti toivottavaa, se jää kuitenkin meidän omistajien harteille.
      Ja mitä kuunsirpin koirista sitten, taipuvat äärimmäisen moneksi! Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      186
      1839
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      61
      1265
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1033
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      147
      918
    5. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      80
      912
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      44
      883
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      798
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      77
      741
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      719
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      688
    Aihe