Muita joilla nyt kipsi jalassa?

kesälomapilalla?

Niin, itsellä tosiaan vasemman jalan sääriluut poikki samasta kohdasta ja kesäloma menee mukavasti kipsissä. Jalka meni siis poikki, kun ajoin mopolla ja takana ollut auto ajoi kylkeeni aika moista vauhtia.

Muita kohtalo tovereita?

81

17514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalotoveri

      Jalka kipsissä. Multa murtu nilkka viikko sitten ja nyt joudun olla kesästä 6 viikkoa kipsattuna. Mukava kuulla että on kohtalotovereita, vaikka eihän tätä kenellekään toivoisi. Jos haluut vaihtaa kuulumisia niin meilaa [email protected]

    • mutta....

      haluaisin kovasti. Oon aina tahtonu jalan kipsiin ja sit kainalosauvat tai pyörätuoli. Ois niin ihquuu... :)

      • tapaturmaa

        Jep,osta apteekista kipsaustarvikkeet ja verkkokaupasta sauvat ja menoksi....
        tai murra jalkasi ja mene ensiapuun,eivät kysele haluatko kipsin vai ei ja lykkäävät sauvat käteen ja liikenteeseen...


      • saa jalkansa

        kipsiin tahtomattaankin, eli ole varovainen siinä mitä toivot. Ja voin sanoa, että ei tää kainalosauvojen kanssa keppeily jalassa kuuma kipsi niin mukavaa ole...


      • -Elsku-
        saa jalkansa kirjoitti:

        kipsiin tahtomattaankin, eli ole varovainen siinä mitä toivot. Ja voin sanoa, että ei tää kainalosauvojen kanssa keppeily jalassa kuuma kipsi niin mukavaa ole...

        Mun mielestähän kainalosauvoilla keppeily on tosi mukavaa... mä joskus otan kepit ihan vaan huvikseen ja keppeilen niillä muutaman päivän. Siistii kun kaikki kattoo kadulla kun loikin niillä...


      • -utelias
        -Elsku- kirjoitti:

        Mun mielestähän kainalosauvoilla keppeily on tosi mukavaa... mä joskus otan kepit ihan vaan huvikseen ja keppeilen niillä muutaman päivän. Siistii kun kaikki kattoo kadulla kun loikin niillä...

        Onks sulla omat kepit ihan sitä varten,"mitä mies sanoo tosta harrastuksesta".
        Katsooko kaikki tosiaan kepeillä liikkuvaa(naista).(mikähän kiinnostaa?)


      • ne päät kääntyy
        -Elsku- kirjoitti:

        Mun mielestähän kainalosauvoilla keppeily on tosi mukavaa... mä joskus otan kepit ihan vaan huvikseen ja keppeilen niillä muutaman päivän. Siistii kun kaikki kattoo kadulla kun loikin niillä...

        kadulla, mutta ainakaan itse en tällähetkellä koe, että se olisi tän arvoista. Kipsi ja kesähelle ei ole kovin mukava yhdistelmä


      • HM:
        ne päät kääntyy kirjoitti:

        kadulla, mutta ainakaan itse en tällähetkellä koe, että se olisi tän arvoista. Kipsi ja kesähelle ei ole kovin mukava yhdistelmä

        moi.joo ei tosiaan ole..paljon ois mukavampi olla kesällä ilman kipsiä..ja eikä ne kepitkään kivat oo.miten kauan jalkasi on vielä kipsissä ja kepit..? itsellä oli talvellä kipsi jalassa,ja oli tosi rankkaa.täs meili osoite jos haluut meilailla: [email protected]


      • ei kipsiä
        HM: kirjoitti:

        moi.joo ei tosiaan ole..paljon ois mukavampi olla kesällä ilman kipsiä..ja eikä ne kepitkään kivat oo.miten kauan jalkasi on vielä kipsissä ja kepit..? itsellä oli talvellä kipsi jalassa,ja oli tosi rankkaa.täs meili osoite jos haluut meilailla: [email protected]

        sanoin kun jalka murtu lääkärille etten halua kokokipsiä se laitto mulle walker bootsin jalkaan 6 viikkoa mietin vaan että saako sellasen kastella jos uimas käy se on metallia ja tarranauhaa ja sellasta kevytä vaahtokangasta jonka luulis auringossa kuivuvan hyvin jos jollain kokemuksia kertokaa


      • voisi
        tapaturmaa kirjoitti:

        Jep,osta apteekista kipsaustarvikkeet ja verkkokaupasta sauvat ja menoksi....
        tai murra jalkasi ja mene ensiapuun,eivät kysele haluatko kipsin vai ei ja lykkäävät sauvat käteen ja liikenteeseen...

        ostaa sauvat?


      • haluat
        voisi kirjoitti:

        ostaa sauvat?

        Ostaa kainalosauvat. Ne kyllä annetaan jos niille on tarvetta


      • antavat
        haluat kirjoitti:

        Ostaa kainalosauvat. Ne kyllä annetaan jos niille on tarvetta

        jopa kipsata jalkansa vapaaehtoisesti...

        Näin tänään naisen, jolla oli kyynärsauvat vaikka jaloissa ei näyttänyt olevan mitään vikaa. Käveli ihan normaalisti.


      • viikko
        voisi kirjoitti:

        ostaa sauvat?

        mä painoin vahingoss jostaki mainoksesta ja siit meni tämmöselle sivulle: http://www.apuneuvos.fi
        sielt pystyy ostaa kaikenlaisii apuvälineitä esim. niitä keppejä...

        mut miks sä haluut ostaa kepit???

        mä halusin aina et mun jalka murtuis ja laitettais kipsiin ja saisin kepit, mut ny ku mul on ollu kipsi varpaista nivusiin vasta 3 viikkoo ja viel ainaki 7vko edess ni se ei todellakaa oo hienoo tai kivaa ku ei pysty liikkuu mihkää... itelläni on pyörätuoli viel ainaki viikon(käden takii, hiusmurtuma rantees) sit saan jonkunäköset kepit... aluks kainalosauvat, ja sit ku ranne kestää koko painoo ni kyynärsauvat..

        et en kyl enää halua keppejä tai pyörätuolii tai kipsii tai mitää...


    • kohtalotoveri

      Myös täällä istutaan jalka kipsattuna kotona ja vielä pitkään. Miten siellä on kuntoutuminen alkanut? Olisi mukava kuulla kuulumisia kun kerran joku muukin joutuu kärsimään samalla tavalla kuin itse.

      Itselläni siis murtui sääriluu jalkapalloa pelatessa

      • minkälainen kipsi

        sinulla on jalassa..ku sääriluu murtunut..? mulla murtui polvilumpio talvella.. missä muuten pelaat jalka palloa..jos saa kysyä..? tsemppiä sinne ja pikaista paranemista..


      • kohtalotoveri
        minkälainen kipsi kirjoitti:

        sinulla on jalassa..ku sääriluu murtunut..? mulla murtui polvilumpio talvella.. missä muuten pelaat jalka palloa..jos saa kysyä..? tsemppiä sinne ja pikaista paranemista..

        aluksi ainakin on koko jalka kipsissä. Parin viikon kuluttua kontrolli, missä katsotaan miten on lähtenyt parantumaan. Sitten päättävät miten jatketaan, siis saanko pienemmän kipsin (mitä todellakin toivon). Joudutteko muutkin keppeilemään koko jalka paketissa?

        Kiitos tsempistä...sitä tarvitaan


      • mulla
        kohtalotoveri kirjoitti:

        aluksi ainakin on koko jalka kipsissä. Parin viikon kuluttua kontrolli, missä katsotaan miten on lähtenyt parantumaan. Sitten päättävät miten jatketaan, siis saanko pienemmän kipsin (mitä todellakin toivon). Joudutteko muutkin keppeilemään koko jalka paketissa?

        Kiitos tsempistä...sitä tarvitaan

        kans oli pitkä kipsi jalassa,nilkasta reiden ylä osaan.sulla taitaa olla myös jalka terä kipsattu..:( oli muuten aluks aika hankala liikkua sen kipsin kanssa,ja pukeminen tosi hankalaa..miten kauan sinä vielä keppeilet,onko mitään tietoa.?toivottavasti saat sen lyhyen kipsin pian. täs meili osoite jos haluut meilailla,varmaan aika pitkää tällä hetkellä..? [email protected]


      • melkein
        mulla kirjoitti:

        kans oli pitkä kipsi jalassa,nilkasta reiden ylä osaan.sulla taitaa olla myös jalka terä kipsattu..:( oli muuten aluks aika hankala liikkua sen kipsin kanssa,ja pukeminen tosi hankalaa..miten kauan sinä vielä keppeilet,onko mitään tietoa.?toivottavasti saat sen lyhyen kipsin pian. täs meili osoite jos haluut meilailla,varmaan aika pitkää tällä hetkellä..? [email protected]

        samanlainen täällä. Tosin mulla on kyllä myös jalkaterä kipsissä (siis varpaat näkyy). Ainakin vielä liikkuminen keppien ja tän kipsikomistuksen kanssa on todella vaivalloista ja kaikki normaalit asiat hankaloituneet huomattavasti. Ilmeisesti joudun pitämään kipsiä yhteensä 2 kk, mutta toivottavasti saan jossain vaiheessa lyhyemmän kipsin. Onneksi sulla on tämä jo takana päin. Onkohan jollain muullakin tällähetkellä sama tilanne?


      • näyttää
        melkein kirjoitti:

        samanlainen täällä. Tosin mulla on kyllä myös jalkaterä kipsissä (siis varpaat näkyy). Ainakin vielä liikkuminen keppien ja tän kipsikomistuksen kanssa on todella vaivalloista ja kaikki normaalit asiat hankaloituneet huomattavasti. Ilmeisesti joudun pitämään kipsiä yhteensä 2 kk, mutta toivottavasti saan jossain vaiheessa lyhyemmän kipsin. Onneksi sulla on tämä jo takana päin. Onkohan jollain muullakin tällähetkellä sama tilanne?

        olevan oikea muoti-ilmiö! Meitä jalkapuoliahan on näköjään enemmänkin


      • näin on
        näyttää kirjoitti:

        olevan oikea muoti-ilmiö! Meitä jalkapuoliahan on näköjään enemmänkin

        onko sinulla kans jalka kipsissä..kauanko sulla vielä kepit messissä.? aika rankkaa aikaa hyppiä noil kepeillä..:( tsemppiä sinne kans..


      • vika
        näin on kirjoitti:

        onko sinulla kans jalka kipsissä..kauanko sulla vielä kepit messissä.? aika rankkaa aikaa hyppiä noil kepeillä..:( tsemppiä sinne kans..

        On myös jalka kipsattuna, vielä olis vajaa kuukausi jäljellä. On tää suhteellisen rankkaa hommaa tämä keppeily, onneksi ei ole ollut tän pahempia helteitä. Mitäs itselläsi on käynyt ja joudutko kauankin olla kipsissä? Jos haluut vaihdella kuulumisia niin voit meilata [email protected]


    • AzzY

      Joo tota, mul murtu jalka viime syksynä kun liukastuin samaan aikaan ku olin hyppäämäs alas semmosseest telineest. mut se jalja on jo ihan kävely kelponen mutta kun pari päivää sitten menin pitkästä aikaa juoksu lenkille niin seuraavana päivänä rupes sattuu nilkasta ku sitä taitto tai koski. nyt ei enää parane rasittaa jalkaa ennen ku se on täysin kunnossa. murtumat ei parane nopesti...

      • paranee

        Toivottavasti saat jalan kuntoon. Itselläni tuohon on vielä matkaa. Sain juuri lasikuitukipsin ensimmäisen tilalle. Nyt saa alkaa jo hieman varata painoa jalalle, mikä helpottaa liikkumista. Kävikö itselläsi sitten pahastikin jos kerran jalka vieläkin oireilee?


      • AzzY
        paranee kirjoitti:

        Toivottavasti saat jalan kuntoon. Itselläni tuohon on vielä matkaa. Sain juuri lasikuitukipsin ensimmäisen tilalle. Nyt saa alkaa jo hieman varata painoa jalalle, mikä helpottaa liikkumista. Kävikö itselläsi sitten pahastikin jos kerran jalka vieläkin oireilee?

        No en nyt tiedä oliko murtuma tavallista vakavampi tapaus mutta luulen että olen rasittanut sitä liikaa juuri juoksemalla. ...pitäisi varmaan kysyä lääkäriltä neuvoa että mitä liikuntamuotoa kannattaa välttää.


      • hyvä tulee
        AzzY kirjoitti:

        No en nyt tiedä oliko murtuma tavallista vakavampi tapaus mutta luulen että olen rasittanut sitä liikaa juuri juoksemalla. ...pitäisi varmaan kysyä lääkäriltä neuvoa että mitä liikuntamuotoa kannattaa välttää.

        pitää sitten varmastikin aloittaa kuntoilu rauhallisesti kunhan saa kipsin pois. Itselläni nilkka murtunut ja kipsissä 6 viikkoa.


      • omaan
        hyvä tulee kirjoitti:

        pitää sitten varmastikin aloittaa kuntoilu rauhallisesti kunhan saa kipsin pois. Itselläni nilkka murtunut ja kipsissä 6 viikkoa.

        pitää ottaa rauhallisesti ensimmäiset päivät kipsin poiston jälkeen.jalka aluksi tosi jäykkä.joko saat yhtään varata kipsattuun jalkaan..?sen jälkeen liikkuminen kepeillä helpottuu ku ei tarvi yhdellä jalalla hyppiä. tsemppiä..:)


      • AzzY
        hyvä tulee kirjoitti:

        pitää sitten varmastikin aloittaa kuntoilu rauhallisesti kunhan saa kipsin pois. Itselläni nilkka murtunut ja kipsissä 6 viikkoa.

        Voi harmi =(.. ...- toivotaan että se jalka paranee paremmin kuin omani.


      • toivotuksesta
        AzzY kirjoitti:

        Voi harmi =(.. ...- toivotaan että se jalka paranee paremmin kuin omani.

        Täytyy toivoa, että tämä tästä kuntoon tulee...eiköhän, nyt vaan harmittaa kun kesä menee lähes ohi tän takia


      • eiköhän se
        toivotuksesta kirjoitti:

        Täytyy toivoa, että tämä tästä kuntoon tulee...eiköhän, nyt vaan harmittaa kun kesä menee lähes ohi tän takia

        siitä taas kuntoon tule..murtuvat vievät oman aikansa.:( miten kauan sinulla on kipsi ollut jo jalassa,saatko jo laittaa painoa kipsattuun jalkaan..? se tosiaan harmittaa ku kesä menee pilalle keppeillessä..jos haluut meilata täs osoite:[email protected]


      • kipsissä
        eiköhän se kirjoitti:

        siitä taas kuntoon tule..murtuvat vievät oman aikansa.:( miten kauan sinulla on kipsi ollut jo jalassa,saatko jo laittaa painoa kipsattuun jalkaan..? se tosiaan harmittaa ku kesä menee pilalle keppeillessä..jos haluut meilata täs osoite:[email protected]

        toivotaan että tulee. vielä ei saa laittaa painoa jalalle, eikä kyllä tulisi vielä mieleenkään. No onneksi meitä on näköjään viesteistä päätelleen muitakin ketä joutuu viettämään kipsijalkana kesäänsä


      • ei kannata
        kipsissä kirjoitti:

        toivotaan että tulee. vielä ei saa laittaa painoa jalalle, eikä kyllä tulisi vielä mieleenkään. No onneksi meitä on näköjään viesteistä päätelleen muitakin ketä joutuu viettämään kipsijalkana kesäänsä

        liian aikaisin laittaa painoa jalalle,ajattelin vaan jos lääkäri on antanut jo luvan siihen..miten kauan sinulla on kipsi ollut jo jalassa,ja mites oot keppeihin tottunut..? meilaile tosiian siihen hatsa64 osoitteen,en pure..:)


      • kesa09
        ei kannata kirjoitti:

        liian aikaisin laittaa painoa jalalle,ajattelin vaan jos lääkäri on antanut jo luvan siihen..miten kauan sinulla on kipsi ollut jo jalassa,ja mites oot keppeihin tottunut..? meilaile tosiian siihen hatsa64 osoitteen,en pure..:)

        Taas on yksi viikonloppu takana. Ei kovin mukavaa hikoilla tän kipsin kanssa kun ulkona oli todella lämmintä. Lauantaina olin sentään ulkona, mutta kyllä alkaa jo mennä hermot tähän kipsiin. No onneksi taas viikko vähemmän jäljellä. Miten te muut "kipsijalat" ootte pärjäilleet?


    • sitte

      olin kolarissa ku yks auto ajo mua päin ku ylitin tietä (tällä kertaa suojatietä pitkin) pyörällä... siinä sitte lensin komeessa kaaress ilmaan ja tulin ilmeisesti aika kovaa maahan ku taju lähti ja heräsin seuraavan kerran sairaalassa jalka käsi paketiss... multa murtu vasen reisiluu ja vasen sääriluu meni poikki... samall myös mun vasempaa ranteesee tuli hiusmurtuma... onneks ei oikeeseen kätee

      sit on kipsi jalas varpaista nivusii ainaki 6 viikkoo ja sit katotaan jos saisin lyhyemmän kipsin lopuks neljäks viikkoo sit kädess 4 viikkoo alustavasti kipsi toivottavasti ei pitempää. juodun kulkee pyörätuolill ja se vituttaa niin helvetisti että...

      nyt tuntuu siltä et on koko kesä pilall ku rullatuolill joudun liikkuu...

      paranemisia vaan teille muillekki ja on lohduttava kuulla et en oo ainoo maailmass kenen kesä on pilalla...

      • kesa09

        Ikävä kuulla, että sullakin on jalka paketissa, ja vielä käsikin... Voimia ja paranemisia sinnekin. Jos tulee aika pitkäksi niin kirjoittele [email protected]


      • sinnekin

        Kuulostaa aikalailla pahalta toi sun loukkaantuminen. Ei varmastikaan kovin mukavaa olla pyörätuolilla melkein kuukausi liikkeellä, no toivottavasti pääset jo ennen sitä vähän edes jaloittelemaan.

        Nyt kun vielä näyttää helteet alkavan, niin voisin kuvitella että tuollainen koko jalan kipsi ei ole niitä kaikkein mukavimpia. Toivottavasti keksit tekemistä päivien kuluksi


      • kesälomapilalla
        sinnekin kirjoitti:

        Kuulostaa aikalailla pahalta toi sun loukkaantuminen. Ei varmastikaan kovin mukavaa olla pyörätuolilla melkein kuukausi liikkeellä, no toivottavasti pääset jo ennen sitä vähän edes jaloittelemaan.

        Nyt kun vielä näyttää helteet alkavan, niin voisin kuvitella että tuollainen koko jalan kipsi ei ole niitä kaikkein mukavimpia. Toivottavasti keksit tekemistä päivien kuluksi

        Nyt on ollut kipsi jo neljä viikkoa, mutta ainakin kolme vielä edessä. Onneksi mulla on jo lasikuitukipsi ja saan laittaa jalallekin jonkin verran painoa. Oon kyllä niin yleisturhautunut paikallaan olemiseen, miten ootte saanu ajan kulumaan? :)


      • viikko
        kesälomapilalla kirjoitti:

        Nyt on ollut kipsi jo neljä viikkoa, mutta ainakin kolme vielä edessä. Onneksi mulla on jo lasikuitukipsi ja saan laittaa jalallekin jonkin verran painoa. Oon kyllä niin yleisturhautunut paikallaan olemiseen, miten ootte saanu ajan kulumaan? :)

        mä oon ollu kavereitten kaa, oon 16, kattonu telkkaa, ollu koneell, lukenu,

        mut on mul ollu tylsää ku ei sitä telkkaa jaksa aina vahdata ja ei kaveritkaa aina voi olla ja ku ite en voi mihkää liikkuu (ku on se rullatuoli, enkä oikee osaa silläkää liikkuu vaik se on ollu mul jo 2 ja puol viikkoo) vaan pitää homehtuu kotona tai sairaalas ni ei sitä tekemistä vaan aina oo.....

        toivottavasti sä keksit jotai tekemist!!


      • titta80

        Täällä yks pian kolmikymppinen nainen. Jalka kipsissä ekaa kertaa. Kahden viikon kipsauksen jälkeen paljastuikin että tarvin leikkauksen. Irronneita luunsiruja ym. jota ei heti huomattu.
        Leikkaus (toivottavasti)onnellisesti takana ja jalka kipsissä kahdeksan viikkoa. Helppoa ei ole ollut. Kaikkeen kuitenkin tottuu. Kipsiinkin.
        Nimimerkki kaisa 77, taidanpa tunnistaa sinut.
        Kipsien tiimoilta voi kirjoitella osoitteeseen
        titta(at)webinfo.fi


    • Leena_78

      Kipsi jalassa nyt kolmatta viikkoa, ja ainakin toiset kolme viikkoa vielä edessä :( Muuttoa tehdessä putosi iso rautalaatikko metrin korkeudesta suoraan isovarpaalle. Varvas meni murskaksi. "1. varpaan proksimaalifalangin pirstaleinen avomurtuma" lukee tuossa sairaslomatodistuksessa.

      Ensishokin jälkeen tuli hirveät kivut. Mies vei äkkiä sairaalaan jossa isovarvas leikattiin seuraavana aamuna. Ensin laitettiin painava kipsi, eikä saanut laittaa painoa jalalle ollenkaan. Kahden viikon jälkeen tuli lasikuitukipsi, jossa varvas omassa "holkissa" kantakenkä. Ja kyynersauvat tietenkin.

      Voin sanoa, että ei ole mukavaa kipsi jalassa kesällä. Kipuja on vieläkin, ja varvas ja jalkaterä turpoilee kuumalla. Ja koko ajna epävarmuus siitä, että paraneeko varvas enää koskaan kunnolla.

      Ei kannata toivoa kipsiä .. ei se mukavaa ole. Vaikka hyvää hoivaa ja huomiota kyllä saankin :) Jaksamista muillekin kipsikoiville.

      • kyynärsauvatkin

        riittää. Radiossa joku kertoi, että oli koulusssa huijannut opettajia. Kunnes yhtenä päivänä oli meinanut jäädä kiinni. Oli meinannut lähteä hakemaan koelappua luokan edestä ilman sauvoja.


    • pyyno

      Pideteenpä tämä topiikki hengissä...

      Täällä yksi, jolla kipsi ollut 4 viikkoa.

      Kyllähän tämä elämän vaikeus saisi alkaa riittämään... Näin sinkkumiehenä oleminen vaatii hieman kekseliäisyyttä, että saa kotiaskareet itse suoritettua. Kaikki tekeminen ottaa aikaa paljon enemmän, kuin ehjän jalan kanssa mutta aikaahan tässä on. Ja onneksi kavereilta on saanut apua kauppareissuille.

      Nilkkani mursin aika pahasti kaatuessani, ilmeisesti kipu oli niin kova, ettei koko tapaturmasta ei ole mitään muistikuvaa. Havahduin vain lattialta ja jalkaterä osoitti väärään suuntaan...

      Nilkka leikattiin, 2 leikkausarpea, metallilevyä ja ruuveja muutama. Kipsi tuntui puristavan alkupäivinä turvotuksen mukaan, ja vähitellen alkoi väljistyä. Tuo oikeaa kipsiä ollut kipsi oli 3 viikkoa, jolloin sain nyt olevan lasikuituisen. Kipsin vaihdon yhteydessä ompeleet poistettiin ja otettiin röntgenkuvat. Tuo hetki ilman kipsiä tuntui oikeastaan aika "alastomalta", ja aloin toivoa, että nilkkani olisi taas mukavassa "pesässään". Henkisesti teki ainakin hyvää, kun kerrottiin, että toipuminen oli ihan normaalilla mallilla, jalka muutenkin hyvän näköinen turvotusta lukuunottamatta. Vain pari kertaa tuntui sietämätöntä kutinaa sen edellisen kipsin kanssa.

      Nyt on mennyt viikko tuon lasikuitukipsin (eli kipsi jalssa 4 viikkoa) kanssa, joka on tuntunut jopa miellyttävältä. Tähän asti en ole saanut varata jalalla ja huomenna (5. viikko kipsissä alkaa) olisi lupa aloittaa "kuntoutuminen" puolivarauksella. Ja kuudennella viikolla saa sitten harjoitella ihan koko painolla. Kipsi poistetaan kuuden viikon jälkeen, eli 2:n viikon päästä.

      Eli nyt alkaa sitten kivulias kausi. Näin olen ainakin ymmärtänyt... Olisi mielenkiintoista tietää, miten edellisillä kirjoittajilla menee tällä hetkellä.

      • Leena_78

        Kuudes viikko ja kolmas kipsi menossa. Murtuma on luutunut huonosti, ja kipsausta jatketiin edelleen. Isovarpaan pää on tuolta kipsistä vähän näkyvissä .. siinä ei ole mitään tuntoa :( Silti semmoista tykyttävää särkyä on edelleen, jos olen pidempään liikkeellä tämän kantakengän ja keppien kanssa. Kyllästyttää ja harmittaa :(

        Outoa isovarvaskipsiä jaksavat ihmiset edelleen ihmetellä :)


      • pyyno
        Leena_78 kirjoitti:

        Kuudes viikko ja kolmas kipsi menossa. Murtuma on luutunut huonosti, ja kipsausta jatketiin edelleen. Isovarpaan pää on tuolta kipsistä vähän näkyvissä .. siinä ei ole mitään tuntoa :( Silti semmoista tykyttävää särkyä on edelleen, jos olen pidempään liikkeellä tämän kantakengän ja keppien kanssa. Kyllästyttää ja harmittaa :(

        Outoa isovarvaskipsiä jaksavat ihmiset edelleen ihmetellä :)

        Uteliaisuus voitti jo eilen illalla... Miltähän tuntuisi astua (puolivarauksella)?
        Testatuksi tuli, miltä tuntuu "puolivaraus", eli vähän referenssiä haeskelin siihen, kuinka paljon nyt saa laskea painoa jalan päälle. Onneksi (ja yllättäen) ei kipua tuntunutkaan. Oikeammin tuli jännä hyvä tunne nilkan ja jalkapohjan seutuville... Kokeilin vielä ottaa askeliakin. Ensimmäinen huomio oli, että tuo kipsi on melko "kantikas", joten kovin luonnollista ei etenemisestä muodostunut. Nukkumaan käydessä ehkä hyvin pientä jomotusta mutta silti tuo hyvä tunne pysyi.
        Aamulla olikin sitten moni muu paikka kipeänä. Alaselkä ja lantio oli aika jäykän oloinen, eli tuli sitten ensimmäisissä harjoituksissa jännitettyä aika paljon. Ainakaan vielä ei nilkkaan tee ihmeen kipeää.

        Viikko sitten taisin venäyttää olkapääni keppien kanssa aika pahasti, kun vieläkin siinä tuntuu pistävää kipua. Toivottavasti pääsen olkakivusta nyt eroon, kun ei tarvitse enää niin paljon keppien varassa itseään kannatella. Ja yleisesti ottaen kyllä tämä terveen jalan päälle on käynyt aika lailla...

        No mutta päivä kerrallaan tässä nyt mennään. Tulehduskipulääkekuuri loppui viikko sitten, enkä ole oikeastaan kipulääkkeitä sen jälkeen tarvinnutkaan. Voipihan se olla, että lähipäivinä alkaa lääkekaapilla asiointi...

        Tuo varmasti turhauttavaa ja masentavaa, kun parantuminen ei etenekkään toivotulla tavalla. Mutta emmehän me voi muuta kuin odotella merkkejä paranemisesta...


      • Leena_78
        pyyno kirjoitti:

        Uteliaisuus voitti jo eilen illalla... Miltähän tuntuisi astua (puolivarauksella)?
        Testatuksi tuli, miltä tuntuu "puolivaraus", eli vähän referenssiä haeskelin siihen, kuinka paljon nyt saa laskea painoa jalan päälle. Onneksi (ja yllättäen) ei kipua tuntunutkaan. Oikeammin tuli jännä hyvä tunne nilkan ja jalkapohjan seutuville... Kokeilin vielä ottaa askeliakin. Ensimmäinen huomio oli, että tuo kipsi on melko "kantikas", joten kovin luonnollista ei etenemisestä muodostunut. Nukkumaan käydessä ehkä hyvin pientä jomotusta mutta silti tuo hyvä tunne pysyi.
        Aamulla olikin sitten moni muu paikka kipeänä. Alaselkä ja lantio oli aika jäykän oloinen, eli tuli sitten ensimmäisissä harjoituksissa jännitettyä aika paljon. Ainakaan vielä ei nilkkaan tee ihmeen kipeää.

        Viikko sitten taisin venäyttää olkapääni keppien kanssa aika pahasti, kun vieläkin siinä tuntuu pistävää kipua. Toivottavasti pääsen olkakivusta nyt eroon, kun ei tarvitse enää niin paljon keppien varassa itseään kannatella. Ja yleisesti ottaen kyllä tämä terveen jalan päälle on käynyt aika lailla...

        No mutta päivä kerrallaan tässä nyt mennään. Tulehduskipulääkekuuri loppui viikko sitten, enkä ole oikeastaan kipulääkkeitä sen jälkeen tarvinnutkaan. Voipihan se olla, että lähipäivinä alkaa lääkekaapilla asiointi...

        Tuo varmasti turhauttavaa ja masentavaa, kun parantuminen ei etenekkään toivotulla tavalla. Mutta emmehän me voi muuta kuin odotella merkkejä paranemisesta...

        "Ensimmäinen huomio oli, että tuo kipsi on melko "kantikas", joten kovin luonnollista ei etenemisestä muodostunut"

        Niin, ei varmaan ole luontevaa kävellä kipsin kanssa noin. Minulla on tämän varvaskipsin kanssa sellainen kantakenkä. Siis kenkä jossa on korko vaan kantapään alla, ja painoa ei tule jalan etuosalle. Tällä kävely onnistuu kyllä. Kotona pari askelta voi ottaa hyvin ilman keppejä. Ilman tuota kantakenkää en uskalla laittaa painoa jalalle yhtään.

        Paranemisia sinullekin!

        :)


    • kaisa 77

      Jalkani katkesi ekan kerran vuonna -93, jolloin olin 20 vuotias. Täysin yllättäen viihdyin "jalkakipsissätilanteessa" paremmin kuin missään aiemmin. Toisin sanoin jalka valtavassa valkoisessa saappaassa ja nuo ´´ aah ´´ niin ihanat kainalo-osaltaan nahkapäällysteiset liikkumisvälinneet tekivät omaan elämääni lähtemättömän vaikutuksen. Vaan miten sitten kävi? Jalkani "ikävä kyllä " tervehtyi ihanneajan puitteissa ja tietenkin jouduin luopumaan sekä kipsistä että sauvoista. Tuon tapahtuman jälkeen kuitenkin elämälläni on ollut vain yksi oikea tarkoitus: Nyt 35 vuotiaana olen viettänyt "kipsilomia" jo 6 kpl, eli olen kantanut kipsiä jalassani tahallisesti aiheutettuna yhteensä lähes vuoden verran. Kesät kuitenkin pyrin kävelemään läpi kahdella jalalla, syksyn saapuessa kipsatun jalan verhoama villasukka täydentää illuusion. Huom! Tilanne on todella kokonaisvaltainen, nautin koko prosessista, joka kulkee jotakuinkin näin: 1 loukkaantuminen ( olkoonkin itse aiheutettu - kiksinä odottava tunnelma hoitoon pääsystä) 2 hoito (röntkeniä, sitomista, kipsausta, leikkausta, tarkkailua, kipsausta ja uudelleen kipsausta jopa opetustarkoitukseen kipsausta - moni kokisi ongelmaksi, minä nautin, en toki ääneen sano) 3 osasto, "kohtalotoverien jututtaminen ja oman tilanteen surkuttelu. 4 kotiúttaminen - paras vaihe - tiedossa monta viikkoa kipsiä sekä sauvoilla liikkumista. Huom! ihmisten parissa liikuessani suhtaudun kuitenkin vammaani varovaisen pidättyväisesti vaikka mieleni tekisi huutaa koko maailmalle:; HEI, TSEKAKKAA, MULLA ON KOIPI KIPSISSÄ - SIISTII VAI MITÄ??? Ääliöitä on monenlaisia ja täällä on yks kaikkein pahimmista, yhen tien sanoo, tää on mun juttu - ympäristölleni oon harmiton...t.ks

      • kipsifani

        Ihanaa... Joku muukin siis kärsii ns. kipsifetissistä mun kanssa =) Itse olen kolmekymppinen mies, joka ei kylläkään koskaan ole onnistunut kipsiä (huom. oikeaa lääketieteellisessä tarkoituksessa laitettua) jalkaansa saamaan. Kyynärsauvat mä omistan ja usein niillä huvikseni päivän tai pari könkkäilen. Nautin siitä huomiosta jonka niiden kanssa saan... Varsinkin naisten säälivät katseet baarissa jne lämmittävät suuresti ;)

        Toki nautin oikeastaan vielä enemmän kipsatun naisen katsomisesta ja ehkä auttamisesta.. Mikäpä olisi sen hienompaa kuin tulla noutamaan kaunista naista sairaalasta kotiin, jonka jalkaa verhoaa koko ajan peittävä kipsinen luomus. AH!


      • kaisa 77
        kipsifani kirjoitti:

        Ihanaa... Joku muukin siis kärsii ns. kipsifetissistä mun kanssa =) Itse olen kolmekymppinen mies, joka ei kylläkään koskaan ole onnistunut kipsiä (huom. oikeaa lääketieteellisessä tarkoituksessa laitettua) jalkaansa saamaan. Kyynärsauvat mä omistan ja usein niillä huvikseni päivän tai pari könkkäilen. Nautin siitä huomiosta jonka niiden kanssa saan... Varsinkin naisten säälivät katseet baarissa jne lämmittävät suuresti ;)

        Toki nautin oikeastaan vielä enemmän kipsatun naisen katsomisesta ja ehkä auttamisesta.. Mikäpä olisi sen hienompaa kuin tulla noutamaan kaunista naista sairaalasta kotiin, jonka jalkaa verhoaa koko ajan peittävä kipsinen luomus. AH!

        Moi. Mahtavaa. Keskustelupalstoilla on kyllä käynyt ennenkin ilmi että vastaavaa fetissiä on meissä suomalaisissakin. Kuitenkin sinun kohdalla tuntuis kyse olevan ihan samasta asiasta kuin itselläni. Omistatko sellaista sähköpostiosoitetta jonka julkeisit julkistaa?


      • kipsifani
        kaisa 77 kirjoitti:

        Moi. Mahtavaa. Keskustelupalstoilla on kyllä käynyt ennenkin ilmi että vastaavaa fetissiä on meissä suomalaisissakin. Kuitenkin sinun kohdalla tuntuis kyse olevan ihan samasta asiasta kuin itselläni. Omistatko sellaista sähköpostiosoitetta jonka julkeisit julkistaa?

        Mulle voit kirjoitella osoitteeseen tohvelisankari-79(at)suomi24.fi


      • soffi87

        Kuulostaa tutulta, onneksi olen ollut tähän asti sen verran tohelo ettei ole tarvinnut tahallaan satuttaa itseään. Kipsissä viihdyn oikein hyvin, mieluiten pitkässä jalkakipsissä.
        Jos haluat(te) vaihtaa ajatuksia, [email protected]


      • SNE

        Hei fanit! Voitte kirjoittaa minulle, pitkäaikainen fani. Parempi puhua maileissa, ok?


      • gips100
        kaisa 77 kirjoitti:

        Moi. Mahtavaa. Keskustelupalstoilla on kyllä käynyt ennenkin ilmi että vastaavaa fetissiä on meissä suomalaisissakin. Kuitenkin sinun kohdalla tuntuis kyse olevan ihan samasta asiasta kuin itselläni. Omistatko sellaista sähköpostiosoitetta jonka julkeisit julkistaa?

        Hei!
        Tässä toinen joka viettää "lomia"
        Ota vaikka yhteyttä jos kiinnostaa.
        [email protected]


      • tyttö++++++

        Itse aiheutettu murtuma,varmankin harvinainen harrastus.
        Eikö kukaan ihmettele jos jalkasi murtuu joka toinen syksy,lenkilläkö?....


      • kaisa77
        SNE kirjoitti:

        Hei fanit! Voitte kirjoittaa minulle, pitkäaikainen fani. Parempi puhua maileissa, ok?

        Mihin osoitteeseen sulle voi kirjoittaa?


      • kaisa77
        tyttö++++++ kirjoitti:

        Itse aiheutettu murtuma,varmankin harvinainen harrastus.
        Eikö kukaan ihmettele jos jalkasi murtuu joka toinen syksy,lenkilläkö?....

        Mistä päättelet että kipsauksen syy olisi ollut joka kerta murtuma? Kipsihoitoa käytettä muunkin laisissa vammoissa, esim. nivelside vammoissa. Kyllähän noita voi hyvinkin paukkua samalta henkilöltä useammin kuin kerran, eiköhän se ole jopa todennäköistä.


      • tyttö++++++++
        kaisa77 kirjoitti:

        Mistä päättelet että kipsauksen syy olisi ollut joka kerta murtuma? Kipsihoitoa käytettä muunkin laisissa vammoissa, esim. nivelside vammoissa. Kyllähän noita voi hyvinkin paukkua samalta henkilöltä useammin kuin kerran, eiköhän se ole jopa todennäköistä.

        Anteeksi mahd. väärä arvio jotenkin vain tuo kipsi tulee yhdistettyä murtumiin.


      • kesa09

        kipsijalkana kesällä ollut. Ei tosin tarvinnut rikkoa tahallaan paikkoja, vaan jouduin tapaturman takia kipsiin. Voit meilailla [email protected] ja haluat vaihtaa kuulumisia


      • ulla73

        Mitä tarkoittaa tahallisesti,hyppäätkö jostain vai kirveellä omaan jalkaan.Vaati luontoa moiset.
        Harrastus varmaankin alkuun mukava mutta eikö elämä kipsijalkana aika hankalaa.
        Villasukka kipsijalassa makeee.
        Oletko ostanut omat sauvat?


      • TeroAntero
        ulla73 kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa tahallisesti,hyppäätkö jostain vai kirveellä omaan jalkaan.Vaati luontoa moiset.
        Harrastus varmaankin alkuun mukava mutta eikö elämä kipsijalkana aika hankalaa.
        Villasukka kipsijalassa makeee.
        Oletko ostanut omat sauvat?

        Mä oon kans aivan hulluna kipseihin ja keppeihin. Multa löytyykin omat kyynärsauvat sekä kainalosauvat. Itteeni en ole vielä kipsiin onnistunut (uskaltanut siis) telomaan, joten olen joutunut tyytymään pelkkään sauvoilla feikkaamiseen.


      • jalan
        ulla73 kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa tahallisesti,hyppäätkö jostain vai kirveellä omaan jalkaan.Vaati luontoa moiset.
        Harrastus varmaankin alkuun mukava mutta eikö elämä kipsijalkana aika hankalaa.
        Villasukka kipsijalassa makeee.
        Oletko ostanut omat sauvat?

        kipsata muutenkin.

        http://www.youtube.com/watch?v=I1MFhLSPW8A&feature=related


      • kaisa77
        ulla73 kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa tahallisesti,hyppäätkö jostain vai kirveellä omaan jalkaan.Vaati luontoa moiset.
        Harrastus varmaankin alkuun mukava mutta eikö elämä kipsijalkana aika hankalaa.
        Villasukka kipsijalassa makeee.
        Oletko ostanut omat sauvat?

        Joo, omat sauvat kyllä on. Laitapa osoitees ruutuun, niin kyllä täältä juttua riittää.


      • kaisa77
        TeroAntero kirjoitti:

        Mä oon kans aivan hulluna kipseihin ja keppeihin. Multa löytyykin omat kyynärsauvat sekä kainalosauvat. Itteeni en ole vielä kipsiin onnistunut (uskaltanut siis) telomaan, joten olen joutunut tyytymään pelkkään sauvoilla feikkaamiseen.

        Kainalosauvat ja kyynärsauvat. Hyvältä kuulostaa, mulla on samat välineet jemmassa.
        Kuitenkin sauvoillas ilmeisesti feikkaat ihan ihmisten ilmoilla - siitä täydet pisteet. Täällä olis paljon samoja kokemuksia- laita osoite ruutuu niin jutellaan. t.kaisa77


      • Mankind_se
        kaisa77 kirjoitti:

        Joo, omat sauvat kyllä on. Laitapa osoitees ruutuun, niin kyllä täältä juttua riittää.

        Moi! Täällä myös yksi hiukan päälle kolmekymppinen miespuolinen kipsifani. Naisella kipsi jalassa - siinä on sitä jotakin! kaisa77, voit kirjoittaa osoitteeseen mankind_se2000 (at) yahoo.com.

        Löytyy kaikki tarvikkeet kipsailuun, sauvat, kipsikenkä, kipsisukka, ym.


      • Mankind_se
        kaisa77 kirjoitti:

        Joo, omat sauvat kyllä on. Laitapa osoitees ruutuun, niin kyllä täältä juttua riittää.

        Joko kipsifanit olette tutustuneet tähän saksalaiseen keskustelupalstaan:

        http://www.braceforum.net/

        Näyttää siellä olevan suomalainenkin pariskunta (Finncasters). Mahtavia kuvia palstalla kyllä on. Mutta siis ehdottomasti tutustumisen arvoinen keskustelupalsta vaikka saksa kielenä ei taipuisikaan.


      • Maisa567
        Mankind_se kirjoitti:

        Joko kipsifanit olette tutustuneet tähän saksalaiseen keskustelupalstaan:

        http://www.braceforum.net/

        Näyttää siellä olevan suomalainenkin pariskunta (Finncasters). Mahtavia kuvia palstalla kyllä on. Mutta siis ehdottomasti tutustumisen arvoinen keskustelupalsta vaikka saksa kielenä ei taipuisikaan.

        Hei!

        Teen työtä apuvälineiden ja kuntoutuksen parissa, ja voin kertoa, että näitä "wannabee" kyynärsauvojen tai pyörätuolin käyttäjiä löytyy kyllä. Tiedän muum muassa eräänkin naisen, joka on jo useamman vuoden liikkunut pelkästään pyörätuolilla, vaikka mitään fyysistä vammaa ei olekaan. Ja mikäpä siinä, pakko myöntää että itsekin joskus kyynärsauvat tullut otettua lomakaveriksi ja kyllähän niillä huomiota kerää vastakkaiselta sukupuolelta esim. baarissa tosi mukavasti...


      • jinxie
        Maisa567 kirjoitti:

        Hei!

        Teen työtä apuvälineiden ja kuntoutuksen parissa, ja voin kertoa, että näitä "wannabee" kyynärsauvojen tai pyörätuolin käyttäjiä löytyy kyllä. Tiedän muum muassa eräänkin naisen, joka on jo useamman vuoden liikkunut pelkästään pyörätuolilla, vaikka mitään fyysistä vammaa ei olekaan. Ja mikäpä siinä, pakko myöntää että itsekin joskus kyynärsauvat tullut otettua lomakaveriksi ja kyllähän niillä huomiota kerää vastakkaiselta sukupuolelta esim. baarissa tosi mukavasti...

        Mielelläni lahjoittaisin oman murtumani teille kipsifaneille!

        Itse en saa mitään kicksejä tästä kädet kipeänä ja hanskoista huolimatta lähes verille hiertyneinä könyämisestä. Jokikinen askel sattuu, itseasiassa paikallaankin ollessa jomottaa kipulääkkeestä huolimatta. Eteneminen on hidasta, 10min matkaan kuluu nyt 30min ja se on täyttä tuskaa. Pelkään koko ajan liukastuvani kun maa on hiukan jäässä ja liukkaita lehtiä on jokapuolella. Kylppärin lattia on myös pelottavan sileä, etenkin kun sinne pitää yhdellä jalalla hypätä n. 20cm korotuksen yli. Kahvia keittääkaseni joudun raahautumaan hitaasti lattiaa pitkin ja toisella kädellä kädellä tuuppimaan kahvikannua eteenpäin ja huonekaluista tukea ottaen kiemurtelemaan ylös, ja sitten jälleen raahautumaan takaisin keppejä hakemaan.

        Joo, saahan sillä varmaan huomiota ja voi se kepeillä loikkiminenkin olla kivaa kun ei tarvitse yhtään varoa vaan voi edetä rivakasti ja täysin kivutta vaikka kuinka tärähtelisi. En ymmärrä silti.

        Muuten, jalan ollessa oikeasti rikki sen söpön villasukan päälle on vedettävä muovipussi ihmisten ilmoille lähdettäessä. Uskottavuutenne kärsii kun loikitte iloisesti ja varomattomasti villasukka lahkeesta vilkkuen, hymy kasvoja koristaen. Itse ainakin irvistän ja ähkäisen kivusta joka askeleella.


      • kans
        jinxie kirjoitti:

        Mielelläni lahjoittaisin oman murtumani teille kipsifaneille!

        Itse en saa mitään kicksejä tästä kädet kipeänä ja hanskoista huolimatta lähes verille hiertyneinä könyämisestä. Jokikinen askel sattuu, itseasiassa paikallaankin ollessa jomottaa kipulääkkeestä huolimatta. Eteneminen on hidasta, 10min matkaan kuluu nyt 30min ja se on täyttä tuskaa. Pelkään koko ajan liukastuvani kun maa on hiukan jäässä ja liukkaita lehtiä on jokapuolella. Kylppärin lattia on myös pelottavan sileä, etenkin kun sinne pitää yhdellä jalalla hypätä n. 20cm korotuksen yli. Kahvia keittääkaseni joudun raahautumaan hitaasti lattiaa pitkin ja toisella kädellä kädellä tuuppimaan kahvikannua eteenpäin ja huonekaluista tukea ottaen kiemurtelemaan ylös, ja sitten jälleen raahautumaan takaisin keppejä hakemaan.

        Joo, saahan sillä varmaan huomiota ja voi se kepeillä loikkiminenkin olla kivaa kun ei tarvitse yhtään varoa vaan voi edetä rivakasti ja täysin kivutta vaikka kuinka tärähtelisi. En ymmärrä silti.

        Muuten, jalan ollessa oikeasti rikki sen söpön villasukan päälle on vedettävä muovipussi ihmisten ilmoille lähdettäessä. Uskottavuutenne kärsii kun loikitte iloisesti ja varomattomasti villasukka lahkeesta vilkkuen, hymy kasvoja koristaen. Itse ainakin irvistän ja ähkäisen kivusta joka askeleella.

        täysin samaa mieltä sinun kanssa,ei se jalka kipsissä ja keppien kans liikkuessa mitään herkkua ole..miten kauan itselläs vielä jalka kipsissä..?meiliäkin voi laittaa,täs osoite:[email protected]


      • kaisa77
        jinxie kirjoitti:

        Mielelläni lahjoittaisin oman murtumani teille kipsifaneille!

        Itse en saa mitään kicksejä tästä kädet kipeänä ja hanskoista huolimatta lähes verille hiertyneinä könyämisestä. Jokikinen askel sattuu, itseasiassa paikallaankin ollessa jomottaa kipulääkkeestä huolimatta. Eteneminen on hidasta, 10min matkaan kuluu nyt 30min ja se on täyttä tuskaa. Pelkään koko ajan liukastuvani kun maa on hiukan jäässä ja liukkaita lehtiä on jokapuolella. Kylppärin lattia on myös pelottavan sileä, etenkin kun sinne pitää yhdellä jalalla hypätä n. 20cm korotuksen yli. Kahvia keittääkaseni joudun raahautumaan hitaasti lattiaa pitkin ja toisella kädellä kädellä tuuppimaan kahvikannua eteenpäin ja huonekaluista tukea ottaen kiemurtelemaan ylös, ja sitten jälleen raahautumaan takaisin keppejä hakemaan.

        Joo, saahan sillä varmaan huomiota ja voi se kepeillä loikkiminenkin olla kivaa kun ei tarvitse yhtään varoa vaan voi edetä rivakasti ja täysin kivutta vaikka kuinka tärähtelisi. En ymmärrä silti.

        Muuten, jalan ollessa oikeasti rikki sen söpön villasukan päälle on vedettävä muovipussi ihmisten ilmoille lähdettäessä. Uskottavuutenne kärsii kun loikitte iloisesti ja varomattomasti villasukka lahkeesta vilkkuen, hymy kasvoja koristaen. Itse ainakin irvistän ja ähkäisen kivusta joka askeleella.

        Joo, kyllä varmaan moni meistä kipsifaneista ottais sun kipsin mielellään omaan jalkaansa.
        Huomaa kuitenkin että emmehän me olekkaan täällä selittämässa tätä kieltämättä ihmeellistä mieltymystä normaaliksi. Se on kyllä kieltämättä kummallinen, mutta itse en ainakaan sille mitään voi, enkä usko että muutkaan. Joku juttu kai on aivossa väärinpäin. Toisaalta onhan maailma pullollaan raiskaajia, homoja, lesboja, sadomasokistejä ja ties mitä lampaannussijoita, että sanoisin tämän meidän erikoisuuden olevan moniin verrattuna aika harmiton. Tietenkään en pysty puhumaan kuin omasta puolestani, mutta itse olen ymmäristölle täysin harmiton. Kipsifeikkausta kun harrastaa, niin kyllä siinä kokonaisuus on hallinnassa, eli vauhtia ei ole liikaa ja hymykin on pyyhitty pois kasvoilta, vaikka välillä nauraa mieli tekisikin. Pärjäile oman kipsisi kanssa, mutta älä suotta luule että meille tuli yllätyksenä että suurin osa ihmisistä on kanssasi täsmälleen samaa mieltä, ja hyvä niin.
        t. kaisa77


      • jinxiep
        kaisa77 kirjoitti:

        Joo, kyllä varmaan moni meistä kipsifaneista ottais sun kipsin mielellään omaan jalkaansa.
        Huomaa kuitenkin että emmehän me olekkaan täällä selittämässa tätä kieltämättä ihmeellistä mieltymystä normaaliksi. Se on kyllä kieltämättä kummallinen, mutta itse en ainakaan sille mitään voi, enkä usko että muutkaan. Joku juttu kai on aivossa väärinpäin. Toisaalta onhan maailma pullollaan raiskaajia, homoja, lesboja, sadomasokistejä ja ties mitä lampaannussijoita, että sanoisin tämän meidän erikoisuuden olevan moniin verrattuna aika harmiton. Tietenkään en pysty puhumaan kuin omasta puolestani, mutta itse olen ymmäristölle täysin harmiton. Kipsifeikkausta kun harrastaa, niin kyllä siinä kokonaisuus on hallinnassa, eli vauhtia ei ole liikaa ja hymykin on pyyhitty pois kasvoilta, vaikka välillä nauraa mieli tekisikin. Pärjäile oman kipsisi kanssa, mutta älä suotta luule että meille tuli yllätyksenä että suurin osa ihmisistä on kanssasi täsmälleen samaa mieltä, ja hyvä niin.
        t. kaisa77

        puolesta sitä saa ihan vapaasti kinkata kipsi koivessa vaikka loppuelämänsä, mutta en vaan tajua miksi joku haluaa niin tehdä. Saako sillä muka niin paljon huomiota vai mikä se pointti on? Itseäni tosiaan kaikkien arkipäiväisten toimintojen suorittamisen hankaluus rassaa aivan äärettömän paljon, se, että joku avaa oven tai kantaa ostoskassini puolestani ei mitenkään korvaa kipsistä aiheutuvaa hankaluutta. Itseasiassa minusta oudoimpia ovat nämä tyypit, jotka saavat jotain seksuaalista kiihoketta toisen jalassa olevasta kipsistä. Joku saa massiivisen erektion/pöksyt märäksi siitä, että toinen on avuton ja kivuissaan - yök.

        Itse kärsin kipsiä vielä reilut 5 viikkoa, viikon kuluttua saisi alkaa käyttää jalkaa maassa.


      • soffi87
        jinxiep kirjoitti:

        puolesta sitä saa ihan vapaasti kinkata kipsi koivessa vaikka loppuelämänsä, mutta en vaan tajua miksi joku haluaa niin tehdä. Saako sillä muka niin paljon huomiota vai mikä se pointti on? Itseäni tosiaan kaikkien arkipäiväisten toimintojen suorittamisen hankaluus rassaa aivan äärettömän paljon, se, että joku avaa oven tai kantaa ostoskassini puolestani ei mitenkään korvaa kipsistä aiheutuvaa hankaluutta. Itseasiassa minusta oudoimpia ovat nämä tyypit, jotka saavat jotain seksuaalista kiihoketta toisen jalassa olevasta kipsistä. Joku saa massiivisen erektion/pöksyt märäksi siitä, että toinen on avuton ja kivuissaan - yök.

        Itse kärsin kipsiä vielä reilut 5 viikkoa, viikon kuluttua saisi alkaa käyttää jalkaa maassa.

        positiivisella asenteella menis toikin aika paljon nopeemmin. ajattele että sinulla on vain kuusi viikkoa kepeillä kävelemistä kun jotkut kävelevät niillä koko elämänsä. älä sääli liikaa itseäsi vaan hyväksy kohtalosi ja jatka eteenpäin.


      • kuusi
        soffi87 kirjoitti:

        positiivisella asenteella menis toikin aika paljon nopeemmin. ajattele että sinulla on vain kuusi viikkoa kepeillä kävelemistä kun jotkut kävelevät niillä koko elämänsä. älä sääli liikaa itseäsi vaan hyväksy kohtalosi ja jatka eteenpäin.

        Enpä ollut uskoa silmiäni kun luin tämän viestiketjun läpi. Olemme vaimoni kanssa harrastaneet toistemme kipsailua jo vuosien ajan ja nauttineet salaisuudestamme. Kaikki omatoimikipsailusta kiinnostuneet kirjoittakaa ihmeessä.
        [email protected]


      • 2/77
        kuusi kirjoitti:

        Enpä ollut uskoa silmiäni kun luin tämän viestiketjun läpi. Olemme vaimoni kanssa harrastaneet toistemme kipsailua jo vuosien ajan ja nauttineet salaisuudestamme. Kaikki omatoimikipsailusta kiinnostuneet kirjoittakaa ihmeessä.
        [email protected]

        sattui sattumalta sivuilla selatessa tämä keskustelu palsta silmiini, vieläkö keskustelut jatkuu ?


      • 2/77

        terve ! luin juttusi kipsauksista, kävitkö kipsauttamassa nilkkasi aina samalla terveysasemalla vai aina eri paikassa ? Ja onko nilkkasi monesti murtunut ?


      • Hiekka 77

        Minullakin on jalka ollut kipsissä useita kertoja,milloin nilkan nyrjähdyksen tai murtuman johdosta. Ekan kerran nilkkani murtui lapsena mäenlaskun yhteydessä, vanhemmalla iällä nilkkasta on mennyt nivelsiteet useasti, milloin pyörällä kaatuessa tai rappusissa liukastuessa. Täytyy tunnustaa, että ompa tullut kerran jopa "tahallaan " itse aiheutettua nilkan nyrjähdys !Olin silloin vähän väsynyt joten sairasloma teki terää,joten nyrjäytin nilkkani kerrostolon rapussa tahallani. Vasen nilkka on ollut 4 kertaa ja oikea 1 kerran kipsattuna. En voi sanoa, että olen "kipsi friikki", mutta en kiellä ettenkö nauttisi kipsaamisesta/ kipsattuna olemisesta. Omistan myöskin kyynärsauvat, sekä kipsisandaalin. Onko kellään tietoo onko jossain suomessa myynnissä kipsaustarvikkeita/ kipsin poisto välineitä ? Tähän lopuks vielä sanoisin, et on totta et huolenpitoa ja sääliviä katseita !


      • kipsifoorumi
        Hiekka 77 kirjoitti:

        Minullakin on jalka ollut kipsissä useita kertoja,milloin nilkan nyrjähdyksen tai murtuman johdosta. Ekan kerran nilkkani murtui lapsena mäenlaskun yhteydessä, vanhemmalla iällä nilkkasta on mennyt nivelsiteet useasti, milloin pyörällä kaatuessa tai rappusissa liukastuessa. Täytyy tunnustaa, että ompa tullut kerran jopa "tahallaan " itse aiheutettua nilkan nyrjähdys !Olin silloin vähän väsynyt joten sairasloma teki terää,joten nyrjäytin nilkkani kerrostolon rapussa tahallani. Vasen nilkka on ollut 4 kertaa ja oikea 1 kerran kipsattuna. En voi sanoa, että olen "kipsi friikki", mutta en kiellä ettenkö nauttisi kipsaamisesta/ kipsattuna olemisesta. Omistan myöskin kyynärsauvat, sekä kipsisandaalin. Onko kellään tietoo onko jossain suomessa myynnissä kipsaustarvikkeita/ kipsin poisto välineitä ? Tähän lopuks vielä sanoisin, et on totta et huolenpitoa ja sääliviä katseita !

        Nyt on avattu oma foorumi kaikille kipsauksesta ja immobilisaatiosta kiinostuneille, sekä amputaatio, pyörätuoli jne fetisseille osoiteessa:

        http://www.foorumi.info/kipsifoorumi/

        T: mastercast


      • berrypure
        kipsifoorumi kirjoitti:

        Nyt on avattu oma foorumi kaikille kipsauksesta ja immobilisaatiosta kiinostuneille, sekä amputaatio, pyörätuoli jne fetisseille osoiteessa:

        http://www.foorumi.info/kipsifoorumi/

        T: mastercast

        Vieläkö keskustelua on?

        Itse olen aivan kipsifani. Olisi ihana tulla kipsatuksi kokonaan. En osaa selittää miksi. Ongelmanani on, että olen sinkku eikä minulla ole ketään, joka voisi minut kipsata ja antaa olla vaikka viikon kipsissä. Tiedättekö ketään, joka tekee kipsauksia asiakkaille? Luotettavasti ja turvallisesti. Ja miten oudot fetissit voi ottaa puheeksi parisuhteessa?

        T.Hassu akka


      • MhSt
        berrypure kirjoitti:

        Vieläkö keskustelua on?

        Itse olen aivan kipsifani. Olisi ihana tulla kipsatuksi kokonaan. En osaa selittää miksi. Ongelmanani on, että olen sinkku eikä minulla ole ketään, joka voisi minut kipsata ja antaa olla vaikka viikon kipsissä. Tiedättekö ketään, joka tekee kipsauksia asiakkaille? Luotettavasti ja turvallisesti. Ja miten oudot fetissit voi ottaa puheeksi parisuhteessa?

        T.Hassu akka

        Täällä myös yksi sinkku (miespuolinen sellainen), joka myös haluaisi kipsatuksi.


      • Utelias !
        MhSt kirjoitti:

        Täällä myös yksi sinkku (miespuolinen sellainen), joka myös haluaisi kipsatuksi.

        Voisiko joku kertoa täällä miten te saatte hankittu käteen kipsin, murtuman itse. Millä taktiikalla
        ? kun eihän moisee toimintaa riitä luonne hakata esim kättä seinää


      • kertokaa...
        Utelias ! kirjoitti:

        Voisiko joku kertoa täällä miten te saatte hankittu käteen kipsin, murtuman itse. Millä taktiikalla
        ? kun eihän moisee toimintaa riitä luonne hakata esim kättä seinää

        Minä en taas kipsiä haluaisi, kyynärsauvat ainoastaan. Niitä olen monta vuotta halunnut. Tottakai sellaisethan nyt pystyisi helposti ostamaan omaksi iloksi, muttei se ole sama asia kuin että saisi ne esim. tapaturman seurauksena. Toisaalta välillä nämä omat ajatukset pelottaa, että joku päivä sitten jotain todella tapahtuu, kun kerta kyynärsauvoja toivon...Mutta jos joku tietää miten ne saisi helposti, kertokaa! En voi tälle fetissilleni mitään...


      • ranetska
        berrypure kirjoitti:

        Vieläkö keskustelua on?

        Itse olen aivan kipsifani. Olisi ihana tulla kipsatuksi kokonaan. En osaa selittää miksi. Ongelmanani on, että olen sinkku eikä minulla ole ketään, joka voisi minut kipsata ja antaa olla vaikka viikon kipsissä. Tiedättekö ketään, joka tekee kipsauksia asiakkaille? Luotettavasti ja turvallisesti. Ja miten oudot fetissit voi ottaa puheeksi parisuhteessa?

        T.Hassu akka

        jos haluut vaihtaa ajatuksia jalan kipsaamisesta. voitas ehkä keksiä jotain?
        [email protected]


      • kipsissä77
        berrypure kirjoitti:

        Vieläkö keskustelua on?

        Itse olen aivan kipsifani. Olisi ihana tulla kipsatuksi kokonaan. En osaa selittää miksi. Ongelmanani on, että olen sinkku eikä minulla ole ketään, joka voisi minut kipsata ja antaa olla vaikka viikon kipsissä. Tiedättekö ketään, joka tekee kipsauksia asiakkaille? Luotettavasti ja turvallisesti. Ja miten oudot fetissit voi ottaa puheeksi parisuhteessa?

        T.Hassu akka

        Kirjoittele kipsifantasioistasi osoitteeseen [email protected]
        Kipsaisin mielelläni jalkasi.


    • Anonyymi

      Näin vittu pari sataa vuotta teidän heebojen vittuilun jälkeen sanon, että mulla murtu vitun pahasti keväällä oikee jalka ja oli 10viikkoa kipsissä, pirun kipee jalka koko aika. Jos haluatte kävellä kipsien ja keppien kanssa tai siinä pyörätuolissa olla niin tervetuloa tänne niin hakkaan teidät semmoseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe