Hei,
Nyt kesällä olisi kiva lukea kirjaa. Mutta en koskaan löydä kirjastosta mitään.
Olen 23v nainen. Suositelkaa jotain hyvää kirjaa?
kirja suosituksia
8
4007
Vastaukset
- Whéan
Ehkä pidämme hieman eri kirjoista, kun minä olen 16v., mutta tässä nyt jotain ehdotuksia:
Ilkka Remes:
6/12
Pedon syleily
Ruttokellot
yms.
(jännityskirjoja/ dekkareita)
J.R.R. Tolkien:
Taru Sormusten herrasta
Hobitti
(fantasiaa)
Michael Crichton:
Dinosauruspuisto
Kadonnut maailma
Aikamatka
(jännitys/ tieteiskirjoja)
Conn Iggulden:
keisari sarja (muistaakseni 4 osaa)
(kertoo Julius Caesarin elämästä)
Linnunrata -sarja (en muista kirjailijaa)
1. osa Linnunradan käsikirja liftareille
(sci-fiä) - alvari.raappavaara
Tai sitten olisi syytä hieman täsmentää: Mitä olet lukenut tähänastisen elämäsi aikana, mistä pitänyt ja mitä kavahdat.
Suomen kirjastolaitos on likimain parasta maailmassa ja ihmekummatotisesti on jos sieltä ei luettavaa löydy.
Käsite "hyvä kirja" on niin epämääräinen, että suositukseni on samantyylinen: keskity Keltaisiin kirjoihin. Sarjan alusta lähtien. Kirjastosetä kyllä tietää mistä kyse.
Oikotie onneen: Tuulen varjo.
Sitäpaitsi vakaana heterofeministinä en usko olevan erikseen miehille tai naisille sopivaa hyvää kirjallisuutta. Laatu on sukupuolivapaata.- Satu23*
Okalinnut on yksi parhaista kirjoista mitä olen lukenut. Siitä on kauan aikaa.Viimeksi luin Deborah Spungenin kirjoittaman kirjan "Nancy" . Nancy oli ok. Okalinnut on rakkaustarina.
Sitten taas "Täällä pohjantähdenalla" trilogia on uskomattoman tylsä. En jaksanut lukea edes ekaa kirjaa loppuun. - suusanni
Satu23* kirjoitti:
Okalinnut on yksi parhaista kirjoista mitä olen lukenut. Siitä on kauan aikaa.Viimeksi luin Deborah Spungenin kirjoittaman kirjan "Nancy" . Nancy oli ok. Okalinnut on rakkaustarina.
Sitten taas "Täällä pohjantähdenalla" trilogia on uskomattoman tylsä. En jaksanut lukea edes ekaa kirjaa loppuun.Lue Torey Haydenin kirjoja. Esim. Tiikerinlapsi ja Aavetyttö ovat loistavia!
- kirjallisuutta vaan
Satu23* kirjoitti:
Sitten taas "Täällä pohjantähdenalla" trilogia on uskomattoman tylsä. En jaksanut lukea edes ekaa kirjaa loppuun.pelkästään viihdyttävää.
Liity johonkin kirjakerhoon, sieltä niitä pukkaa 2-3 kirjaa kuukausittain.
- ...
carlos ruiz zafon: tuulen varjo
alex haley: juuret - Iveco 45
Lueppa Johannes Mario Simmelin kirjat.
EI aina kaviaaria.
Vallan maku. - fingers
...pidät Okalinnun tapaisista rakkauskertomuksista, suosittelen Tuulen viemää ja Scarlettia. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895