Kihlaus

kihloissa...

Kihloissa voi olla myös ilman, että sormuksia ostetaan. Se on parin oma sopimus Näin me ollaan sovittu tuelvan miehen kanssa ja hääitä suunnittellaan. Miksi sitä pitää ostaa sormus ja näytellä ympäriinsä. Ajateltiin, että pidetään kunnon juhlatja ostetaan sellaiset hääsormukset, että kelpaa katsella loppu elämän.

Rakkautta on monenlaista. Osa materiaala, osa ihan oikeata rakkautta, ettäahlutaan olla vaan yhdessä!

9

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormusten kanssa

      kihlautuneiden rakkaus, halu olla yhdessä, avioitua on vain materiaan perustuvaa? Siihen että saa sormuksen? Voi meitä..

      Taidat olla jostain katkera kun moista suustasi päästät. Olisitko kuitenkin halunnut sormuksen itsellesi, mutta mies päätti toisin? Mitä sormus avioliitosta kertoo? Se vaihdetaan merkiksi siitä että olette lupautuneet toisillenne -aivan kuten kihlasormuksetkin sen virkaa pienemmässä muodossa hoitavat. Liitto on takuulla aivan pitävä vaikka hääsormuksiakaan ei hankittaisi. Vai muuttuuko teidänkin suhteenne "materian piiriin" kun naimisiin asti pääsette -> "Ajateltiin, että pidetään kunnon juhlatja ostetaan sellaiset hääsormukset, että kelpaa katsella loppu elämän". Mihin teillä vihkisormusten hankinnan jälkeen katoaa se "oikea rakkaus, että halutaan olla vaan yhdessä"?? ;)

      • Totta..

        Mielestäni sormukset on rakkauden merkki enkä ole hetkeäkään ajatellut, että oltaisiin avioliittoon asti ilman sormuksia kihloissa. Ja vielä vähemmän olen miettinyt, että se olisi materiaalista. Jessus!


      • sormus??
        Totta.. kirjoitti:

        Mielestäni sormukset on rakkauden merkki enkä ole hetkeäkään ajatellut, että oltaisiin avioliittoon asti ilman sormuksia kihloissa. Ja vielä vähemmän olen miettinyt, että se olisi materiaalista. Jessus!

        Eikös sitä rakkautta voi muuten osoittaa kuin sormuksella?


    • kiribati

      tuon edellisen kirjoittajan purkausta, koska kihlaushan nimenomaan on lupaus yhteisestä tulevaisuudesta, kosinta ja myöntävä vastaus siihen. Ja näin ymmärsin teidän sopineen. Siihen ei todellakaan tarvita sormuksia, jotka taas tuntuvat teinikihloissa olevan se pääasia ("mennään kihloihin" = ostetaan sormukset vaikka ei olla edes puhuttu avioliitosta).

      Onnea tulevaisuudellenne!

      • edellinen kirjoittaja

        En ole kyseenalaistanut heidän päätöstään, lupautumistaan ilman sormuksia tai rakkauttaan. Ihmettelin ainoastaan ääneen alkuperäisen noinkin paatoksellista puhetta "materiaa" (=kihlasormusta) vastaan -samalla kun heillä suunnitellaan näyttäviä häitä ja sellaisia sormuksia, joita "kelpaa katsella loppu elämän". Mihin häviää sormusten materiaalisuus siinä vaiheessa kun astutaan avioon? Vihkiminen on aivan yhtä pätevä oli pariskunnalla sormukset tai ei. Jos lukisit viestini ajatuksella, ehkä huomaisit sen sinäkin.

        "Rakkautta on monenlaista. Osa materiaala, osa ihan oikeata rakkautta, ettäahlutaan olla vaan yhdessä!" Minä en näe asiaa noin mustavalkoisena.

        Meillä ollaan kihloissa aidosta rakkaudesta ja halusta olla ja rakentaa tulevaisuus yhdessä. Silti meillä on sormukset, mutta nimenomaan MERKKINÄ MUILLE siitä, että häitä vietetään pian. Samoin vihkisormukset tulevat MERKIKSI MUILLE siitä, että olemme toisillemme lupautuneet. Itse tiedämme asian ilman sormuksiakin eikä sormukset/ sormusten puuttuminen meidän sydämessämme mitään muuttaisi.

        Epäilen ainoastaan sitä että ap:n sormuksettomuus ei johdu todellisuudessa aatteellisesta syystä. Ei hän muuten niin peräänkuuluttaisi hienoja juhlia ja arvokkaita vihkisormuksia. Ja silti hän antaa ymmärtää että sormukset ovat vain materiaa ja turhuutta, halua näyttää muille. Siitä johtui "purkaukseni". Edelleenkään en kyseenalaista sormuksettomia kihlauksia -en alkuperäisen, tai kenenkään muunkaan.


      • aloittaja...
        edellinen kirjoittaja kirjoitti:

        En ole kyseenalaistanut heidän päätöstään, lupautumistaan ilman sormuksia tai rakkauttaan. Ihmettelin ainoastaan ääneen alkuperäisen noinkin paatoksellista puhetta "materiaa" (=kihlasormusta) vastaan -samalla kun heillä suunnitellaan näyttäviä häitä ja sellaisia sormuksia, joita "kelpaa katsella loppu elämän". Mihin häviää sormusten materiaalisuus siinä vaiheessa kun astutaan avioon? Vihkiminen on aivan yhtä pätevä oli pariskunnalla sormukset tai ei. Jos lukisit viestini ajatuksella, ehkä huomaisit sen sinäkin.

        "Rakkautta on monenlaista. Osa materiaala, osa ihan oikeata rakkautta, ettäahlutaan olla vaan yhdessä!" Minä en näe asiaa noin mustavalkoisena.

        Meillä ollaan kihloissa aidosta rakkaudesta ja halusta olla ja rakentaa tulevaisuus yhdessä. Silti meillä on sormukset, mutta nimenomaan MERKKINÄ MUILLE siitä, että häitä vietetään pian. Samoin vihkisormukset tulevat MERKIKSI MUILLE siitä, että olemme toisillemme lupautuneet. Itse tiedämme asian ilman sormuksiakin eikä sormukset/ sormusten puuttuminen meidän sydämessämme mitään muuttaisi.

        Epäilen ainoastaan sitä että ap:n sormuksettomuus ei johdu todellisuudessa aatteellisesta syystä. Ei hän muuten niin peräänkuuluttaisi hienoja juhlia ja arvokkaita vihkisormuksia. Ja silti hän antaa ymmärtää että sormukset ovat vain materiaa ja turhuutta, halua näyttää muille. Siitä johtui "purkaukseni". Edelleenkään en kyseenalaista sormuksettomia kihlauksia -en alkuperäisen, tai kenenkään muunkaan.

        En tiedä, misät olet saannut mieleen, että meillä pidetään siot ja näyttävät juhlat? Kutsuvieraslistalla on tällä hetkellä 20 nimeä. Ne meidän molemman läheiset ihmiset. Eipä taida tulla yhtäkkiä enää mieleen muita, joita edes haluttasiin kutsua.

        Sormuksiakin käytiin jo katsomassa. Tulevat maksaan 300-500e välillä. Mietittiin kyllä jonkun toivin, että ei hankittasiin edes vihkisormuksia. Ja häistä utlee juuri sellaiset, kun ME halutaan.

        Sinun omasta purkauksestasi tulee sellainen käsitys,e ttä itse et ole ollut ollenkaan tyytyväinen omaa valintaa ja purat täällä pahaa mieltäsi. ITse olen erittäin onnellinen tilanteeseen.


      • aloittaja...

        En minäkään ihan ymmärtänyt ensimmäisen purkausta. Epäillen, että hänen kihlautuminen ei ole mennyt niin kuin hän tahtoo. MEillä on jo täällä kovat suunnitelmat häistä ja päivämäärä ajateltiin lyödä lukkoon. Vieraslistan teko olikin helppo, kun molemmat halutaan pienet ja intiimit häät :)


    • minkä takia?

      Kerrohan ap, minkä takia mielestäsi kihlasormukset ovat merkki materialismista, eikä edusta "ihan oikeata rakkautta, ettäahlutaan olla vaan yhdessä!"?
      Mikä tekee vihkisormuksista jotenkin erilaisen? Omien puheidesi mukaan myös vihkisormukset olisivat ihan samalla tavalla turhaa materiaa. Miksi te ostatte vihkisormukset?

      Uskallan väittää, että itse olen kaikkea muuta kuin materialisti, mutta silti kannan ylpeänä ja onnellisena kihlasormustani. Pian kihlasormuksen viereen päätyy vihkisormus. Kyse ei ole materialismista vaan symboliikasta, perinteistä ja kulttuurista.

      • tärkeä...

        Minusta kihlasormukset on ihan turhia. Etenkin, kun häät ovat jo ihan nurkalla. SOrmuksia ostellaan nykyään, kun "mennään kihloihin" eikä hääpäivästä ole tietoakaan, ns teinikuhlat. EEsitellään vaan kavereille ja tutuille, että tälläinen sormus ostettiin eiks oo hieno...

        Vihkisormukset ostetaan ja pappi siunaa ne myös. Niillä tulee olemaan merkitystä enemmän. Ja minä en tarvitse kihlasormusta millään tavalla. Mitä sillä tekee? Minua kosittiin ja lupasin animisiin. Hääpäivä on nyt päätetty ja ne on pian. En näe syytä, miksi pitäisi "ostaa kihlat" Eikä nuo vihkisormuksetkaan ole minulle tärkeä asia. Voisin mennä vihille ilman sormuksiakin, mutta mies tahtoo ne kuitenkin hommata. Minulle riittää papen aamen ja vihkiraamattu sekä lupaus sitoutua minuun, toivottovasti loppu elämäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      66
      822
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe