Mistä saan nätin ja näpsäkän mansarditalon?
Ei turhan isoa, ei mitään huvilaa...
Jos ei löydy sopivia talopaketteja, voiko avaimet käteen-periaatteella saada kustomoidun talon?
Paljonkohan arkkitehdin suunnittelma maksaisi?
-Kiitos
MANSARDIKATTOINEN TALO
14
6384
Vastaukset
- tyytyväisimmät asukit
Toimittavat L-taloja, mansardikattollakin. Tyytyväisimpiä maailmassa ovat Älvsbytalo-asukkaat!
- kannari
hei älä nyt kaikkea usko.mansardikattoinen älväri.voisko arvostetumpaa taloa löytääkään...
älvärin rakentaneet on joko helvetin köyhiä tai päästänsä sekaisin.kuka järkevä ihminen pystyttää älvärin kun tarjolla on paljon parempaakin.me pystytettiin OIKEA mansardikattoinen talo eli KANNUSTALON RAUHALA,eikä siltikään olla miljönäärejä vaan tavallisia pulliaisia.kyse on vain oikeanlaisista valinnoista,niin arvostusta löytyy.
älväri...arvostus nolla. - Mainelaatuhinta
Älkää hyvät ihmiset ottako Älvsbytalolta mitään :)
Esim. tuo Herrala sen sijaan. Kokemusta raksalta ja asiakkaista on, eikä kannata kantapään kautta kokeilla...
- Rauno Kangas
...perusideana on mahduttaa sinne ullakkokerrokseen mahdollisimman isot tilat. Siksi pieni ja sievä on hieman eri juttu kuin mansardikatto. Mansardikatto on myös hieman väkisinkin huvilamainen. Nämä tietysti puhtaasti mielipiteitäni - olkoot muiden totuudet yhtä tosia tai epätosia.
Kustomoituja avaimet-käteen-taloja tekevät lähinnä pienet paikalliset toimijat. Esimerkkinä:
* www.jopera.fi Oulussa
* www.mestaritalot.com Jyväskylässä
* www.finlandyrakennus.fi pääkaupunkiseudulla
* Etc (allekirjoittanutkin ottaisi vastaan vinkkejä tuon listan jatkoksamiseksi)
Arkkitehdin suunnitelmat voi maksaa melkein mitä vaan. Halvimmillaan jopa alle tonnilla saa luonnossuunnitelman omakotitaloon, mutta kattoa ei ole - laskutustyönä on nähty viisinumeroisiakin arkkitehtipalkkioita syntyväksi.- RavenAngel
pitää käydä katsomassa osoitteet, pieniä mansardikattoisiakin taloja nähneenä, tiedän aika tarkkaan mitä olen etsimässä ja siksi jos ei muuten löydy, ollaan varauduttu arkkitehdin käyttöön.
- Rauno Kangas
RavenAngel kirjoitti:
pitää käydä katsomassa osoitteet, pieniä mansardikattoisiakin taloja nähneenä, tiedän aika tarkkaan mitä olen etsimässä ja siksi jos ei muuten löydy, ollaan varauduttu arkkitehdin käyttöön.
...mainituista firmoista ei liene mallistossaan kuvaamaasi taloa, mutta kaikki nuo tarvittaessa tekevät mansardikattoisen omista/arkkitehdin suunnitelmista - jos mä poikia yhtään tunnen.
Kaikki nuo esimerkit eri puolilta Suomea ja toimivat vain kotiseuduillaan, joten pitäisi tietää, mistäpäin kirjoittelet, jos aikoisi "toimivan vinkin" oikeasta talontekijästä antaa. - listan jatkoksi
Teijo Talot jotka toimii ympäri suomen. Saattais sopia kriteereihin näpsäköitä ja avaimet käteen.
www.teijo-talot.fi/
Muut jatkakoon
- kanssa. Jos siitä halutaan
nätti ja näpsäkkä. Noita kamalan näköisiä mansardeiksi kutsuttuja kattoja näkee muutamien valmistajien luetteloissa .... hyi helvetti näyttävät ihan epäonnistuneilta navetoilta.
Hyvän näköisiä mansardeja löytyy suomalaisista valmistajista ainakin Kannustaloilta. Ruotsalaisilta toimittajilta voisi löytyä myös (ei Älvsbyltä).- kiertelijä
Jos haluaa nähdä livenä mansardeja, niin Lempäälän Laasonportin alueella on yksi kadullinen noita mansardikattoisia.
Kaksi on selkeesti Kannus-talon tekeleitä, muutama "kopio", yksi täysimansardi-Teri ja sitten yksi hirsitalo mansardilla. Kalliin näköisiä pytinkejä, vaikka Terin isäntä sanoi ettei yhtään sen kalliimpi kuin muutkaan 1.5-krs talot jos vaan itse viittii raataa. - raasepori.
kiertelijä kirjoitti:
Jos haluaa nähdä livenä mansardeja, niin Lempäälän Laasonportin alueella on yksi kadullinen noita mansardikattoisia.
Kaksi on selkeesti Kannus-talon tekeleitä, muutama "kopio", yksi täysimansardi-Teri ja sitten yksi hirsitalo mansardilla. Kalliin näköisiä pytinkejä, vaikka Terin isäntä sanoi ettei yhtään sen kalliimpi kuin muutkaan 1.5-krs talot jos vaan itse viittii raataa.alemmassa kuvassa yksi, ei kauhean pieneltä näytä kylläkään
http://www.kellokoski.net/jetta-talo.htm - mansardi infoa
kiertelijä kirjoitti:
Kaksi on selkeesti Kannus-talon tekeleitä, muutama "kopio", yksi täysimansardi-Teri ja sitten yksi hirsitalo mansardilla. Kalliin näköisiä pytinkejä, vaikka Terin isäntä sanoi ettei yhtään sen kalliimpi kuin muutkaan 1.5-krs talot jos vaan itse viittii raataa.Myös Porissa uudella Viikinäisten alueella on lähemmäs kymmenen mansardikattoista taloa: pari Rauhalaa, yks Jetta ja muutama vähän erikoisempaa kattokulmaa käyttävä kastelli-mansardi. Lähellä myös Lapplin mansardimalli. Pori on muutenkin Mansardikattojen luvattu maa eli ei siis ihme että Kannustalokin myöntää kopioineensa ideoita Rauhalaan satakunnasta.
Mansardifanien kannattaa ehdottomasti ajella esimerkiksi ruosniementietä ja ruosniemestä ulvilaan päin. Siellä voi ihastella mansardikattoja kaikilta vuosikymmeniltä.
- multa
oon myyjä, olen myyny mansardeja
ehkä 100 kpl, soita 040 5438504 - : 0
Lempäälän mansardit:
http://goo.gl/maps/KRceD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463108Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462911Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo532584100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es512525Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322106Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581860- 451789
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä441645- 481582
- 261381