Miten kosia

miestä?

Vai kuuluuko se miehen etuoikeuksiin?

Olemme olleet 4 vuotta yhdessä, olen miettinyt ja taatusti hänkin jossain tasolla kihlautumista.

Miten siis kosia miestä..? Ajattelin että kesälomalla voisi repästä!

Miten olette juhlineet kosintaanne?
Kaksin vai koko suvun/ystävien keskuudessa?
Oletteko sopineet hääpäivästä kosiessanne vai miten olette tehneet häiden kanssa.

Minusta tuntuu, että tämä mies on sellainen, kenen kanss olen loppuikäni, se on upeaa kun sen oivaltaa.. minulle se varsinkin on ollut melkoinen itsetutkiskelun paikka, olen hirveän itsenäinen ja se että antaa periksi ja luotta mieheen, että tuntuu hyvälle.

37

14592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kihlaus on suuri päätös

      Mielestäni sinun ei tule kiirehtiä, eikä miehesikään. Kihlaus on suuri päätös.

      Kokeilkaa vielä yhdessäoloa ja hankkikaa lapsia. Luulen että vasta tämän jälkeen voit tietää oletko valmis kihloihin, sekän on lupaus siitä että joskus mennään valtiolliseen avioliittoon.

      • mielestä...

        lapset on isompi päätös kun kihlaus!


      • että...
        mielestä... kirjoitti:

        lapset on isompi päätös kun kihlaus!

        lapsi ei ole päätös... vaan lahja...


      • toisille taas...
        että... kirjoitti:

        lapsi ei ole päätös... vaan lahja...

        kirous.


      • voetokkiinsa

        Ei h******ssäkään lapsia ennen kihlausta! Nykyajan kummallist nuoret kun lapsia tekevät eikä mitään tietoa yhteisestä tulevaisuudesta. EI Ei ei!!!


      • sfdsgda

        siis toi on jo tosi typerää!!! ensin lapset sitten kihlat, eikös se ole juuri toisinpäin!!!!! ite oon periaatteessa kihloissa eli kysytty on ja vastaus oli kyllä vain sormukset puuttuu... en ees pysty kuvittelemaan että lapset pitäs hankkia ensin ja sitten muka tietäs on kihlat ja naimisiin meno juuri se mitä haluaa... mielestäni kun on mennyt naimisiin niin tietää sillon että kumppani haluaa lapsia ja voi sitten niitä alkaa hankkia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • eikös lapset

        merkitse ikuista sitoutumista toiseen. Mielestäni paras on erota siinä vaiheessa kun menty vasta naimisiin eikä siinä vaiheessa kun on jo lapsia! Ei avioliittoa harjoitella tekemällä lapsia...


      • haarakalvari

        -Näyttää tilinauhaa?


      • iso päätös?

        Unohdit viestisi lopusta nimimerkkisi, joka on "tuleva yh-mamma, sossun vakiasiakas".


    • juups...

      No kyllä minäkin menin kihloihin ensin, lapset sitten joskus jos ovat tullakseen. Aika yksinkertaisesti voisit vaikka kysyä, että "mennäänkö naimisiin" tai "menisitköä mun kanssa naimisiin". Jos ootte esim. kävelyllä jossain kivassa paikassa tms. että en itse ainakaan kotisohvalla täräyttäis... Joku järvellä soutelemassa jos on mahdollista...Järven rannalla...tommosia mukavia romanttisia kesäjuttuja ainaki itse miettisin. =)

      Ei meillä sen kummemmin juhlittu...vanhemmilta tuli lahja ja kaikilta kavereilta ja suvulta onnitteluja mut me nyt ei ola mitään suvun kanssa juhlijoita kumpikaan. Hääpäivää ei ole sovittu eikä sitä heti tarvitse sopia. naimisiinhan ei heti kättelyssä tarvitse rynnätä vaikka kihloissa onkin.

      • Ninja27

        sohvalla. Ja kihloissa ollaa oltu 1,5 vuotta. Iha sama missä sen kysyy jos sillä on vaikutusta.


      • diipadaapadei
        Ninja27 kirjoitti:

        sohvalla. Ja kihloissa ollaa oltu 1,5 vuotta. Iha sama missä sen kysyy jos sillä on vaikutusta.

        kapakan edessä juhannusyön hämärinä tunteina. (Ja siis emme olleet humalassa, kun emme alkoholia käytä.) Hetki oli maailman kaunein ja mahtavin, en edes huomannut mitä ympärillämme tapahtuu. Ei se paikka siihen mitenkään vaikuttanut ja nyt olemme reilun vuoden olleet kihloissa. Eli tosiaan ihan sama missä tapahtuu..


      • mies..

        Mä hyppäisin järveen ja uisin karkuun.


      • ....

        niih...meillä meni niinpäin että ensin lapsi ja sitten vasta kihlat ja hyvin on homma toiminu=)naimisiinmeno on kyllä asia jota en suostu edes tässä elämässä harkitsemaan...


    • melkein kade =)

      käytä mielikuvitustasi kosiessa, kyllä nainenkin voi ihan hyvin miestä kosia, ei se kuulu pelkästään miesten oikeuksiin/velvollisuuksiin :D itse tosin olen sitä mieltä, että yhdessä voi olla ilman naimisiin menoakin. Hienoa että olet löytänyt itsellesi hyvän miehen. Onnea teille.

      • angelikaeliza

        mielenkiintoinen aihe muuten..rohkeaa..must ei ois
        tuohon.


    • pissaliisa tai pirkkoliisa

      Oota karkauspäivään, tosin mies kerkeää kosia ennen sinua... sillä siihen on 3,5 vuotta. Karkauspäivä on ainoa päivä jollloi naiset voi kosia kun kaikki asiat on päin vastoin kuin muinapäivinä.. ;) Itehän sain myöntävän viimeks, ja sitä edellisenä pakit (samalta..)
      Että silleen, odota rauhassa, mikäs kiire on...

    • pissaliisa tai pirkkoliisa

      Kysyit muutakin. Itse olen tosiaan niin vanhanaikainen että sovimme hääpäivän ja olin ostanut shamppanjaa valmiiksi ja juhlimme kahdestaan, vielä ei olla kihlajaisjuhlia pidetty isolla volyymilla, eika pidetä, ollaan kavereiden kanssa juhlittu kun ollaan nähty niin hyvällä syyllä :)
      Kihlaus on lupaus avioliitosta. :)

    • Daisa_

      Lupaa miehelle suihinoton neljä kertaa viikossa tai vaihtoehtosta seksii ja lupaa hoitaa lapsen paisi jos menee jumppaan mies hoitakoot lasta koska menee sinne jumppaa pitääksee ittensä kunnosssa

    • lapin äijä

      Kysy vaikka,että olisko sinun sukuhaudassa tilaa minullekin.

    • Papux

      takkatulen ja kynttilöiden loimussa kotona viime karkauspäivänä. Olin ostanut kuohuviiniä, miehelle ruusun ja laittanut juustotarjoittimen! Hetki oli romanttinen ja sain myöntävän vastauksen:)

    • jii

      Mieheni on puolalainen ja hän oli käymässä kotimaassaan kun minulle tuli kamalan vahva tunne että mies jonka kanssa oikeasti haluan olla,on hän.Minäpä sitten kosin tekstiviestillä!Kuulostaa kamalalta mutta miehelleni se on ihana muisto viestistä josta hän melkein lensi perseelleen.. :) Kun hän tuli takaisin,hän kysyi minulta haluanko hänet ihan varmasti ja hän teki sen polvillaan joten ehkä siinä oli sitä perinnettäkin hieman mukana.
      Juhlimme illalla ihan kaksin..se on kahden ihmisen ihana hetki ei suvun kanssa jaettava asia.Kyllä sille jakamiselle tulee varmasti myöhemminkin aihetta.. :D Hääpäivä me vain päätettiin,ei ollut mitään tiettyä päivämäärää,vain päivä jona meistä tulisi aviopari.
      Toivin että kosintasi onnistuu/onnistui.. :) Ja onnellisia hetkiä jos niin kävi.. :)

      • angelikaeliza

        vaikuttaa toisinaan, että minunkin voi olla joskus
        vielä ajateltava kosia itse..makuni on myös hieman ujompiin päin.


      • vaikkapas mua
        angelikaeliza kirjoitti:

        vaikuttaa toisinaan, että minunkin voi olla joskus
        vielä ajateltava kosia itse..makuni on myös hieman ujompiin päin.

        mä oon just se ujonpuoleinen miespuolinen henkilö. tai siis vaikka pelkkä henkilö; jos kerta tasavertaisuuden vuoksi, ei mua voi sanoa mieheksi.
        oops!I did that again! anteeksi
        ok ok, siis voisiksä kosia vaikka tälläistä parrakasta naista, joka haisee hieltä, istuu sohvalla, syöden makkaraa(ok-grilli,kylmänä) juoden olutta(koff-3 lämpimänä, pää sekoitettuna,olut ei ravistettuna)
        haluan nukkua nenä rintojesi välissä, aamuisin, tai oikeastaan ennen puoltapäivää, herättyäni; päästän tuikean aamupierun, haasteena työelämälle, jota minulla ei nyt 20 vuoteen ole ollut.(väliaikaisesti työtön)
        ota yhteyttä, kun kiireiltäsi kerkiät 8)


      • ---

        Onnea kaikille myöntävän vastauksen saaneille. Itse en sitä saanut ja nyt koko seurusteleminen tuntuu vaikealta kun fiilikset toisen kanssa ei ole samanlaiset.


      • jii
        --- kirjoitti:

        Onnea kaikille myöntävän vastauksen saaneille. Itse en sitä saanut ja nyt koko seurusteleminen tuntuu vaikealta kun fiilikset toisen kanssa ei ole samanlaiset.

        Olen pahoillani että sait kieltävän vastauksen..ja se on varmaan niin ettei enää tunnu samalta mutta älä anna sen rakkauteesi vaikuttaa.Olettehan te silti vielä yhdessä.. :) Ehkä miehesi vielä jonakin päivänä vastaa myöntävästi..siihen saakka olette vain normaalisti yhdessä.. :) naimisiin meno on kuitenkin iso päätös,se kannattaa muistaa.. :) Onnea tulevaisuudessa ja koita nyt jaksaa.. :)


    • sadsafgr

      ite olen ollut yli vuoden älyttömän ihanan miehen kanssa. meidän vuosipäivänä kysyin että haluaisko hän mennä kanssani kihloihin ja vastasi että tietysti haluaa! sormuksia emme ole vielä hankkineet mutta kohta ne aiomme hankkia! tiedän satavarmaksi että kumppanini on koko loppuelämäni kumppani! sitten kun sormukset hankitaan aiomme varmaan pitää kihlajaiset, mutta sen näkee sitten...

    • hei.ajattelin vastata että on vuosi 2000 tuhatta joten voit itse kosia,laita hyvää musiikkia ja hyvän yhteisen kappaleen kynttiläillallisineen ja sit illan hämärtyessä voit kosaista pikku hiprakassa onnisttuu.toivotan onnea

    • angelikaelizasyys

      naisen ei pitäisi tarvita kosia miestä jos se on tosirakkautta myös miehen puolelta hän kosii sinua.

    • zenn

      Juu, itse tuossa pari vuotta sitten kosin miestäni. Hän oli töissä ja sillä välin saunarakennukselle takkahuoneeseen sytyttelin kynttilöitä ja muuta romanttista. Kun hän tuli kotiin otin kädestä kiinni ja pyysin vain seuraamaan. Hän oli hieman ihmeissään. Sitten pyysin häntä istumaan penkille ja polvistuin hänen eteensä. Lausuin muutaman hellän sanasen ja pyysin häntä miehekseni. Häistä ei olla edes vielä hirveämmin puhuttu, ne pidetään sitten kun on aika ja rahaa.

    • Nimetön

      miks ei nainenki vois kosia. ite otin puheeksi oman miehen kans kihloihin menon... sitten juhlitaan kun on sormukset sormessa. en ole edes kertonu vielä kellekkään asiasta.

    • DeadShanger

      ei muute hajuakaan. :D

    • Saunaa

      Kannattaa kokeilla saunassa kosimista, silloin mies on pehmeimmillään, vihdalla ensin räiskiä kunnolla ja sitten..= )

    • '''

      Oltiin kans oltu kolme vuotta yhdessä ja mietin ihan samoin ku sinä. Sitten vaan yhtenä aamuna sanoin , että mitäs jos mentäis kihloihin,,,ja tässä sitä ollaan..tsemppiä

    • Maja-liisa

      hei
      Tee se niin kuin toivoisit kosinnan tapatuvan itsellesi.Olen kosinut jo karkauspäivänä annoin ruusun ja suklaata...tosin olin varma että saan rukkaset.Muista oma tyylisi on paras ja antaa parhaan vaikutelman.Ole itsesi...

    • ............

      KARKAUSPÄIVÄNÄ ellet muuta keksi! tosin, joudut odottamaan nyt..

    • ei missään

      nimessä herranjestas kosimaa ala, sama kun leikkaisit pallit poikki. Jotai tolkkua tähän feministimaahan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      174
      6975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      39
      4107
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2075
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2009
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1601
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      37
      1415
    Aihe