Hotellin valinta

vaikeaa...

Goaan ollaan reissua suunnittelemassa, 2 aik, ja 3v.lapsi. Pakettimatkalle lähdetään, mutta aurinkomatkat vaiko tjäreborg?

Osaatko sanoa jotain näistä hotelleista?

- Sea Breeze Beach (Tjäreborg)
- Sea Breeze Village (T)
- Sea Breeze Inn (T)
- Sea Breeze Candolim (T)
- Alor Holiday (Aurinkomatkat)
- Santana Beach Resort (A)
- Villa Bomfim (A)

Onko Calanguten ranta vilkkain Pohjois-Goan rannoista (siis niistä, joissa pakettimatkojen hotskut on vai Baga tai Candolim)? Vilkkautta ja elämää nimenomaan haetaan. :)

Onko hotelleissa yleensä jääkaappia? Tjären oppaissa ihan pienimmissäkin mainitaan jääkaapin olevan, am:lla ei yhdessäkään hotellissa mainita jääkaappia - onko todellakin näin, että vain tjären hotelleissa on jääkaappi? Mukava ois hörppiä kylmää juomaa...

Kiitoksia vastauksista, jään niitä innolla odottamaan! :)

22

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elm

      vaikeutenne, jos ekaa kertaa olette lähdössä Goaan. Meillä oli kahdella eka keralla AM:n perushotellit, molemmissa jääkaappikin. Sen jälkeen ollaan oltu T:n matkoilla, kaksi viimeistä kertaa Sea Breeze Candolimissa, johon olemme vielä kolmannenkin kerran matkan varanneet. Rauhallinen hotelli, jossa myös lapsen kanssa helppo olla, tosin huoneet on pienet. Sea Breeze Beachissa olemme myös olleet, rauhallinen sekin, ja palvelut pelaa molemmissa. Jälkimmäisessä on isommat huoneet, mikä tietenkin plussaa. Se on myös sijainniltaan syrjemmässä, Candolimissa hotelli on lähes "kadussa kiinni", ja kaikki on lähellä. Luksusta eivät ole, mutta ihan viihtyisiä perushotelleja kuitenkin, kun kotiutumaan ensin pääsee.
      Calanguten ranta on minun makuuni jo liiankin täysi, siksi pidän enemmän Candolimista, vaikka kyllä sielläkin elämää nykyään on riittämiin.

      • kokemusta ovaava

        Tjäreborgin matkalla 7 kertaa olleena suosittelen Sea Breese Candolim hotellia, jossa hinta laatu suhde AM:n vastaavissa hoteleissa on huomattavasti parempi.


    • Tyytis
    • RAISA22

      Tjäreborgin Sea Breeze Beach hotelli on surkea, likainen . Samoilla likaisilla lakanoilla saat maata vaikka kaksi viikkoa, aamiainen on paistettua perunaa-kukkakaalia, kanamunaa, vedellä laimennettua mehua, banaani, mangoa ja kahvia jokainen päivä samaa. olihan siellä jonkinlaista jugurttia ja muroja, jotka eivät maistuneet ainakaan minulle. Ihmisillä oli omia ruokia aamiaiselle.
      Jääkaappi oli, ei tukankuivaajaa ei pyyhkeitä rannalle ei peittoja sänkyyn, huoneessa ei ollut muutakuin homeiset seinät ja likaiset lattiat.

    • Mulla on noista

      yllämainituista hotelleista kokemusta ainoastaan Villa Bomfimista.

      Ihan siisti, ehkä pikkaisen kulahtunut perhehotelli. Ystävällinen ja hyvä palvelu (ei aina itsestäänselvyys intialaisissa hotelleissa).

      Aamiainen: Runsas. Paljon vaihtoehtoja tarjolla, joista saa kasattua mieleisensä aamupalan.

      Goalla on kuitenkin mahtavia paikkoja joissa voi syödä paljon paremman aamiaisen kuin hotelleissa (ja erittäin edullisesti sen lisäksi!). Niissä on tarjolla esim. intialaisia leipiä uunituoreina siinä missä hotelliaamiaisella saat tyytyä pelkkään paahtoleipään. Tässä kohtaa kannattaa huomioida, että intialaiset kuvittelevat länkkäreiden oikeasti kaipaavan valkoista paahtista lomallaan.

      Sijaitsee Calangutessa, pienen kävelymatkan päässä rannasta. Hotellin pojat opastavat oikotielle rantaan. Baga on oikeastaan Calanguten rannan jatke eikä siten oma rantansa. Makuasia kummasta tykkää enemmän. Minua Candolim viehätti vähemmän verrattuna eloisampaan Calanguteen.

      Jääkaappeja löytyy kaikista hotelleista, mutta ne eivät vättämättä kuulu huoneen vakiovarustukseen. Jääkaappia ei kannata pyytää etukäteen matkatoimistolta, sillä silloin saat maksaa siitä lisäpalvelun hinnan. Kysy vasta hotellita, niin saat jääkaapin nimellistä korvausta vastaan tai väillä jopa ilmaiseksi. Näin toimivat intialaisetkin matkailijat, joita ainakin Bomfimissa näytti majoittuvan. Minäkin olin siellä omatoimimatkaajana, joten hotellissa on muitakin kuin pakettimatkaajia.

      Kolmivuotiaanne tulee nauttimaan matkastaan. Goalla ei ole koskaan tuskallisen kuuma merituulen ansiosta. Toisaalta teillä saa olla silmät selässäkin ainakin kun/jos rannalle menette. Ranta on pitkälle matala, mutta aallot muokkaavat pohjaa siten, että siinä missä eilen oli tasaisen matalaa, voikin tänään olla yllättävän syvää - siis tuon ikäisen vinkkelistä.

      Upeaa Goan matkaa koko perheelle!

      • Ei enään Goalle

        Eiköhän tuo perhe ole jo 5v. sitten selvinnyt tuosta Goan matkasta lapsensa kanssa, jos ovat yleensä sinne lähteneet. Eivät ole juuri kommentoinneet tässä ketjussa reissuaan, joten on voinnut olla melkoinen shokki.


      • Joo, tosi on!
        Ei enään Goalle kirjoitti:

        Eiköhän tuo perhe ole jo 5v. sitten selvinnyt tuosta Goan matkasta lapsensa kanssa, jos ovat yleensä sinne lähteneet. Eivät ole juuri kommentoinneet tässä ketjussa reissuaan, joten on voinnut olla melkoinen shokki.

        Itsekin tsekkasin vasta jälkeenpäin, että täähän oli taas näitä ikuisuuksien vanhoja ketjuja, jonka joku on into-piukeena nostanut ylös - ja vielä täysin turhaan.

        Itse en myöskään lähtisi Goalle edes viikoksi. Sinne voi tehdä korkeintaan max. parin päivän pyrähdyksen, jos se sattuu olemaan kukureitillä, mutta muuten KIITOS EI!


    • hoplaa lomaa

      Sea breeze candolim ihan hyvä hotelli ja runsas aamiainen ym.
      Newton marketti vieressä, alueena siistimpi, lyhyt matka rantaan.
      ei viikoksi kannata mennä Goalle 2-4 viikkoa vähintään
      edullinen lomailla
      hauskaa matkaa

      PS. SEA BREEZE HOTELLEISSA RUNSAS AAMIAINEN, mukavasti päivä lähtee käyntiin ei tarvi etsiä aamiais paikkaa heti aamulla

      kaikissa Sea Breeze hotelleissa asustanut, tyytyväinen olen ollut.

      • Goa Intia

        jääkaappi löytyy Sea Breeze hotelleista
        iltä elämä alkaa klo 21,00>>>>>>

        muista Odomosta iholle illalla ettei moskiitot iske


      • Ei kait ihan...

        On vähän vanha ketju, nyt ketjun aloittajilla taitaa olla jo lapsikin 8v. Ja tuskin ovat ihastuneet Goaan, kun eivät ole hehkuttaneet kokemuksiaan tässä... Joten ei varmaan ole ollut hauska matka.
        Muutenkaan en olisi Goalle menossa, on niitä parempiakin paikkoja Intiassa, joissa voi olla muutaman viikon lapsen/lapsien kanssa. Lapsiperhehän sitä aloittaa iltaelämän klo 21 >>>> !!!


      • hohhoijaa
        Ei kait ihan... kirjoitti:

        On vähän vanha ketju, nyt ketjun aloittajilla taitaa olla jo lapsikin 8v. Ja tuskin ovat ihastuneet Goaan, kun eivät ole hehkuttaneet kokemuksiaan tässä... Joten ei varmaan ole ollut hauska matka.
        Muutenkaan en olisi Goalle menossa, on niitä parempiakin paikkoja Intiassa, joissa voi olla muutaman viikon lapsen/lapsien kanssa. Lapsiperhehän sitä aloittaa iltaelämän klo 21 >>>> !!!

        EN TARKOITTANUT ILTAELÄMÄÄ PERHEELLE VAAN GOALLA ALKAA ILTAELÄMÄ

        21,00>>>>>

        VASTAUS SINULLE Ei kait ihan...


      • Eikös Goa ole..
        hohhoijaa kirjoitti:

        EN TARKOITTANUT ILTAELÄMÄÄ PERHEELLE VAAN GOALLA ALKAA ILTAELÄMÄ

        21,00>>>>>

        VASTAUS SINULLE Ei kait ihan...

        sitten lapsiperheelle ihan väärä paikka, jos rymy alkaa klo 21.00>>>, sitä minä vaan ja muutenkin vanha ketju, jonka joku nyt lämmitti..


    • Kkkjfcbjnköndj

      Miksi ihmeessä niin monen pitää toitottaa, että moni paikka Intoassa on Goaa parempi? Itse olen Intiassa reissannut paljonkin ja mielestäni Goa on paras. En minäkään Galangute-Baga-Camdolim-alueelle haluaisi mennä. Goasssa on monta muuta mukavaa rantaa.

      Olen nähnyt elämässäni jo aika paljon nähtävyyksiä,niin Intiassa kuin muuallakin ja en enää niitä halua hirveästi lisää uutta nähdä. Haluan lomalla rentoutua mukavassa ilmapiirissä, hyvässä säässä, hiljaisella rannalla, jossa voi kulkea paljain jaloin. Haluan hyvää ruokaa, kylmän oluen ruuan kanssa, mukavan majan rannalta, jossa kuulen meren äänen. Juosta aamulla paljain jaloin rantaa pitkin, jumpata rannalla, syödä hyvän aamiaisen. Päivällä lukea, kirjoittaa, seurustella ystävien kanssa ja välillä pulahtaa uimaan. Tämän kaiken haluan ilman hirveän suurta sähellystä edulliseen hintaan, koska olen yleensä kuukauden kerrallaan ja en ole rikas. En kaipaa discoja, kapakoita, ostettavaa. Tähän tarkoitukseen Goan hiljaiset rannat ovat mielestäni paras paikka. Goan hieno puoli on myös mielestäni reilut, rehdit ja mukavat ihmiset. Taksin hintaa ei sanota viisinkertaisena jne.

      Joku muu haluaa lomaltaan jotain muuta ja silloin joku muu paikka on hänelle parempi. Jonkun mielestä on hienoa olla hienossa hotellissa, joka on täynnä suomalaisia ja joka päivä on eri tavalla tehty elikko pyyhkeestä. Se hänelle suotakoon.

      • Ehkä Goalle joskus

        Minä ainakaan en halua olla suomalaisten kanssa taikka juuri muidenkaan turistien Intiassa, oma perhe riittää, pärjään hyvin paikallisten kanssa. Jengi painaa Goalle, no hyvä niin, niin säästyy rauhallisemmat paikat. Kyllä mulle on riittäny, kun olen vaan ja luen jotai hyvää kirjaa, välillä käyn kaupassa ostamassa ruokaa ja juotavaa. Tosin tuovat kaupasta kotiinkin, mutta kiva käydä välillä kävelemässä. Uimassa tulee käytyä lasten kanssa joka päivä ainakin kerran. Illalla kiva katsella auringon laskua ja lepakoita, kuunnella junan pillin ääntä kaukaisuudesta. Joskus voi käydä jazz-klubilla vaimon kanssa kuuntelemassa hyvää musiikkia ja syömässä. Autolla on mukava heittää joku reissu, käydä vaikka mansikoita ostamassa taikka viedä lapset ratsastamaan.
        Goalla en ole koskaan käynnyt ja monet on sanonu, ettei sinne kannata mennäkään. Täytys joskus käydä ihan katsomassa, kun täälläkin palstalla niin kovasti on kehuttu, että ketkä on oikeessa.


      • Kyllä Goaltakin
        Ehkä Goalle joskus kirjoitti:

        Minä ainakaan en halua olla suomalaisten kanssa taikka juuri muidenkaan turistien Intiassa, oma perhe riittää, pärjään hyvin paikallisten kanssa. Jengi painaa Goalle, no hyvä niin, niin säästyy rauhallisemmat paikat. Kyllä mulle on riittäny, kun olen vaan ja luen jotai hyvää kirjaa, välillä käyn kaupassa ostamassa ruokaa ja juotavaa. Tosin tuovat kaupasta kotiinkin, mutta kiva käydä välillä kävelemässä. Uimassa tulee käytyä lasten kanssa joka päivä ainakin kerran. Illalla kiva katsella auringon laskua ja lepakoita, kuunnella junan pillin ääntä kaukaisuudesta. Joskus voi käydä jazz-klubilla vaimon kanssa kuuntelemassa hyvää musiikkia ja syömässä. Autolla on mukava heittää joku reissu, käydä vaikka mansikoita ostamassa taikka viedä lapset ratsastamaan.
        Goalla en ole koskaan käynnyt ja monet on sanonu, ettei sinne kannata mennäkään. Täytys joskus käydä ihan katsomassa, kun täälläkin palstalla niin kovasti on kehuttu, että ketkä on oikeessa.

        voi vielä tuurilla löytää ihan siedettäviäkin rantoja.

        Arambol ennen vanhaan oli ihana paikka. En ole vuosiin enää sinne suunnannut, kun kuulin että venäläiset ovat senkin vallanneet. Silloin joskus siellä ei ollut edes oikeaa hotellia (ensimmäistä vasta rakennettiin), muutama hostel-tasoinen paikka ja jokunen hutti rannalla.

        Ranta oli suorastaan autio parhaimpaan sesonkiaikaan. Ei turisteja, ei kauppiaita :) Rantapyyhkeeni treidasin sarongiin, kun yksi pikkupoika kovasti halusi saada pyyhkeeni. Iltamenoksi riitti kun lähti istumaan German Bakeriin, jonne reissaajilla oli tapana kokoontua. Siellä oli porukoilla kitarat mukana, ja soiteltiin iltamyöhään. Those where the days! Annan muistojen elää, enkä palaa niitä enää pilaamaan.

        Muut rannat joista olen Goalla tykännyt, ovat Colva ja Benaulim. Colvassa matkailijat ovat etupäässä intialaisia turisteja, jonkin verran myös brittiläisiä pakettimatkaajia. Benaulim on astetta hiljaisempi, mutta miun maun mukaisempi.

        Mutta noin yleisesti ottaen, jos rantalomalle lähden, niin silloin pyyhkäisen suoraan Keralaan, josta vielä löytyy niitä Oikeita Paratiisirantoja.


      • Intiaan taas
        Kyllä Goaltakin kirjoitti:

        voi vielä tuurilla löytää ihan siedettäviäkin rantoja.

        Arambol ennen vanhaan oli ihana paikka. En ole vuosiin enää sinne suunnannut, kun kuulin että venäläiset ovat senkin vallanneet. Silloin joskus siellä ei ollut edes oikeaa hotellia (ensimmäistä vasta rakennettiin), muutama hostel-tasoinen paikka ja jokunen hutti rannalla.

        Ranta oli suorastaan autio parhaimpaan sesonkiaikaan. Ei turisteja, ei kauppiaita :) Rantapyyhkeeni treidasin sarongiin, kun yksi pikkupoika kovasti halusi saada pyyhkeeni. Iltamenoksi riitti kun lähti istumaan German Bakeriin, jonne reissaajilla oli tapana kokoontua. Siellä oli porukoilla kitarat mukana, ja soiteltiin iltamyöhään. Those where the days! Annan muistojen elää, enkä palaa niitä enää pilaamaan.

        Muut rannat joista olen Goalla tykännyt, ovat Colva ja Benaulim. Colvassa matkailijat ovat etupäässä intialaisia turisteja, jonkin verran myös brittiläisiä pakettimatkaajia. Benaulim on astetta hiljaisempi, mutta miun maun mukaisempi.

        Mutta noin yleisesti ottaen, jos rantalomalle lähden, niin silloin pyyhkäisen suoraan Keralaan, josta vielä löytyy niitä Oikeita Paratiisirantoja.

        Tuurilla ja voi... siis matkata sinne ja todeta, ettei löytynyt. Moni asia muuttuu Intiassa jo vuodenkin aikana, sen olen huomanut vuosien varrella. Monissa paikoissa rakennetaan ihan valtavasti ja muutenkin tilanteet vaihtuu. Turistit löytävät jonkun uuden paikan ja kulovalkean tavoin sinne tulee porukkaa. Suuremmissa kaupungeissa huomaa paljon muutoksia jo vuoden aikana, savusumut pysyy pidempään ja liikenne on lisääntynyt rajusti. Maaseudulla muutoksen huomaa, että isännillä on uusia traktoreita enemmän ja muitakin koneita.
        Useampana talvena seurasin erään maanviljelijä aherrusta lehmiensä kanssa, viime talvena olikin sitten navetta hävinnyt ja paikalle rakennetaan kerrostaloa, joka nyt alkaa olla jo melko pitkälle rakennettu.
        Vielä tosin Intiassa paikkoja riittää, missä saa olla rauhassa.


      • Juuri tuon
        Intiaan taas kirjoitti:

        Tuurilla ja voi... siis matkata sinne ja todeta, ettei löytynyt. Moni asia muuttuu Intiassa jo vuodenkin aikana, sen olen huomanut vuosien varrella. Monissa paikoissa rakennetaan ihan valtavasti ja muutenkin tilanteet vaihtuu. Turistit löytävät jonkun uuden paikan ja kulovalkean tavoin sinne tulee porukkaa. Suuremmissa kaupungeissa huomaa paljon muutoksia jo vuoden aikana, savusumut pysyy pidempään ja liikenne on lisääntynyt rajusti. Maaseudulla muutoksen huomaa, että isännillä on uusia traktoreita enemmän ja muitakin koneita.
        Useampana talvena seurasin erään maanviljelijä aherrusta lehmiensä kanssa, viime talvena olikin sitten navetta hävinnyt ja paikalle rakennetaan kerrostaloa, joka nyt alkaa olla jo melko pitkälle rakennettu.
        Vielä tosin Intiassa paikkoja riittää, missä saa olla rauhassa.

        takia en enää Goalle matkustakaan. Totta kai kehityksen tulee kehittyä Intiassakin, eikä sitä kuulukaan vastustaa. Mutta silloin kun kaikki uhrataan turismin alttarille niin kuin usein on havaittavissa pakettimatkakohteissa, ollaan lähdetty väärälle polulle.

        Kieltämättä olen seurannut esim. Kochin ranta-alueiden rakentamista hiukan surullisena. Kymmenen vuotta sitten noilla rannoilla oli ihania pieniä rantaravintoloita ja kathakaliesityksiä. Nykyään niiden tilalla on pelkkiä liikkeitä. Toisaalta ihan ymmärrettävää, onhan tuo alue aivan varmasti erittäin hyvä kauppapaikka. Mutta näin pari kertaa vuodessa siellä haahuilevan silmää mielytti entinen idylli huomattavasti enemmän. Ja ne rantaraflojen tarjoamat kalaruoat, nam!


      • mainos
        Kyllä Goaltakin kirjoitti:

        voi vielä tuurilla löytää ihan siedettäviäkin rantoja.

        Arambol ennen vanhaan oli ihana paikka. En ole vuosiin enää sinne suunnannut, kun kuulin että venäläiset ovat senkin vallanneet. Silloin joskus siellä ei ollut edes oikeaa hotellia (ensimmäistä vasta rakennettiin), muutama hostel-tasoinen paikka ja jokunen hutti rannalla.

        Ranta oli suorastaan autio parhaimpaan sesonkiaikaan. Ei turisteja, ei kauppiaita :) Rantapyyhkeeni treidasin sarongiin, kun yksi pikkupoika kovasti halusi saada pyyhkeeni. Iltamenoksi riitti kun lähti istumaan German Bakeriin, jonne reissaajilla oli tapana kokoontua. Siellä oli porukoilla kitarat mukana, ja soiteltiin iltamyöhään. Those where the days! Annan muistojen elää, enkä palaa niitä enää pilaamaan.

        Muut rannat joista olen Goalla tykännyt, ovat Colva ja Benaulim. Colvassa matkailijat ovat etupäässä intialaisia turisteja, jonkin verran myös brittiläisiä pakettimatkaajia. Benaulim on astetta hiljaisempi, mutta miun maun mukaisempi.

        Mutta noin yleisesti ottaen, jos rantalomalle lähden, niin silloin pyyhkäisen suoraan Keralaan, josta vielä löytyy niitä Oikeita Paratiisirantoja.

        Ei ole paratiisirantoja missään kauan kun täällä niitä mainostetaan.


      • Toki löytyy
        mainos kirjoitti:

        Ei ole paratiisirantoja missään kauan kun täällä niitä mainostetaan.

        paratiisirantoja, mutta eihän niiden tarkemmista sijanneista kukaan järjellä ajatteleva ääneen huutele!


    • halloo

      Ottakaa taksi, se on edullista ja lähtekää katsomaan ympärillenne! Onko pakko nököttää siinä turistien keskellä kaiket päivät?

      • Diudix

        Taikka vuokraa prätkän ja ajelee pitkin maaseutua. Siinä jos missä turistit kaikkoaa silmistä ja näkee aitoa Intiaa parhaimmillaan. Kv-ajokortti vaan mukaan ja ostaa paikanpäältä halvan (1500rs.) kypärän, vesipulloa mukaan ja eikun menoksi!


    • Indian women

      Goalla on edelleen hienoja paikkoja. Mksii mennä sinne kaikkein ruuhkaisimpina kausina jos rauhaa kaipaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe