MITÄ MIKA KALLIO ON SAAVUTTANU??

ihmetteliä

mitä se on saavuttuanu?? ei oo voittanu juuri mitään...ja ajaa vaan 250 mopo-luokassa. huh huh täällä porukka pitää sitä jeesuksena, jos mulla ois rahotus kunnossa kusettasin kaikki "piikkiluokkalaiset" ihan omalla katupyörälläni....

23

3196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimierkki-

      No oliskohan Mika oppinut jo kirjoittamaan tekijään jiin mukaan... Kaikilla se ei ole vielä mennyt perille.

    • Turo--Inkeri

      heräsit ja päästit kissan ulos

    • Hondisti

      Kallio ei ole saavuttanut mitään, eikä tule saavuttamaankaan. Tuurilla voittanut pari kilpailua lastenluokissa, siihen se sitten jääkin. Olen täysin samaa mieltä siitä, ettei 125 ja 250cc luokilla ole mitään arvoa: alitehoisilla mopoilla päristellään hissukseen ympäri rataa, vaikka tiedetään että 90% katupyörälijöistä ajaisi omalla pyörällään kovempaa.

      Toinen samaan kategoriaan menevä suomalainen "sankari" on Jarno Saarinen: mopoluokissa pari tuurivoittoa joskus 60-luvulla, eikä muuta. Kuoleminen radalla ilmeisesti tekee huonostakin kuljettajasta maailman parhaan, ei tätä voi muuten selittää. tai sitten nämä palvojat eivät ole Motoristeja, eivätkä ymmärrä moottoripyörällä ajamisesta mitään.

      • Turo--Inkeri

        vai ei Kallio ole saavuttanut mitään. MM-sarjaanhan pääsee ajamaan aivan lätynkääntäjät.

        Kommenttisi Saarisesta ovat yksinkertaisesti mauttomia ja moukkamaisia. Ne kertovat, paljonko tästä lajista tiedät.


      • Hondisti
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        vai ei Kallio ole saavuttanut mitään. MM-sarjaanhan pääsee ajamaan aivan lätynkääntäjät.

        Kommenttisi Saarisesta ovat yksinkertaisesti mauttomia ja moukkamaisia. Ne kertovat, paljonko tästä lajista tiedät.

        MM-sarjaan ei pääse ihan kuka vaan ajamaan tuurilla (paitsi Rossi), mutta mopoluokkiin pääsee. 125 ja 250cc luokilla ei ole mitään tekemistä todellisen MM-sarjan kanssa, vaan ne ovat juniorien harjoitteluluokkia. Todelliset lahjakkuudet nousevat oikeaan MM-sarjaan, eli Moto-GP:hen. Kallio ei ole saavuttanut mitään, koska on leikkinyt vuosikauden mopoluokissa kehnolla menestyksellä. Noiden luokkien pyörät ovat säälittäviä alitehoisia leluja, jotka häviävät kaikille alle 15 vuotta vanhoille yli 500cc sporttikatupyörille. Mutta ne onkin tarkoitettu lapsille ja aloittelijoille, jotka eivät vielä osaa kunnolla ajaa, vuosien päristeleminen noissa luoksissa kertoo paljon kuljettajan kyvyistä.


      • Markhorn

        Mitkähän mahtavat olla arvon nimimerkin omat saavutukset kilvanajon saralla ?
        Vai onko jäänyt vain haaveeksi ?


      • Turo--Inkeri
        Hondisti kirjoitti:

        MM-sarjaan ei pääse ihan kuka vaan ajamaan tuurilla (paitsi Rossi), mutta mopoluokkiin pääsee. 125 ja 250cc luokilla ei ole mitään tekemistä todellisen MM-sarjan kanssa, vaan ne ovat juniorien harjoitteluluokkia. Todelliset lahjakkuudet nousevat oikeaan MM-sarjaan, eli Moto-GP:hen. Kallio ei ole saavuttanut mitään, koska on leikkinyt vuosikauden mopoluokissa kehnolla menestyksellä. Noiden luokkien pyörät ovat säälittäviä alitehoisia leluja, jotka häviävät kaikille alle 15 vuotta vanhoille yli 500cc sporttikatupyörille. Mutta ne onkin tarkoitettu lapsille ja aloittelijoille, jotka eivät vielä osaa kunnolla ajaa, vuosien päristeleminen noissa luoksissa kertoo paljon kuljettajan kyvyistä.

        montakos metriä olet koskaan ajanut 125- tai 250cc kilpapyörällä, kun kerran tiedät niiden olevan täysiä mopoja?? Vai katsoitko vaan niiden tehot jostain, ja vertasit 1000cc katuvehkeiden tehoihin?

        Minä olen ajanut 250 B:n vuoden 2001 mestaruuspyörää Virtasalmella. Tosin alle 10 kierrosta, ja meiningillä "ei-saa-rikkoa", mutta kuitenkin tarpeeksi, että saa jonkinlaista käsitystä siitä, miten vaikeita moiset värkit ovat ajaa slicksirenkaineen, kapeine tehoalueineen ja 1:1 tehopainosuhteineen (100hv/100kg). Nykyisissä sitä paitsi on tehoa varmasti jo enemmän.

        Sitä ei katsos pystykään ihan suoraan katsomaan jostain mainosesitteiden teholukemista, että mikä härveli ihan oikeasti kulkee, ja varsinkaan radalla. Osaavissa käsissä (enkä siis väitä, että minun ajamanani) tuommoinen kaksipuolikas viuhuu ohi 99%:sta katupyöriä että heilahtaa, oli rata mikä hyvänsä.

        Pitkät suorat (semmoiset, mitä ei Suomessa ole) voisivat jopa auttaa 200hv katupyörää pääsemään rinnalle, tai vaikka hetkellisesti ohi, mutta se ei auta, sillä mutkiin jarrutettaessa ja mutkissa tulee turpaan niin että tukka lähtee. Se 60-70kg painoero, mikä tulee puolikkaan hyväksi, on vaan niin massiivinen.

        Lisäksi kun 250 on rakennettu puhtaasti rata-ajoon, niissä saadaan esim. vaihteiden välitykset osumaan kullekin radalle paljon katupyöriä paremmin. Slicksirenkaat tekisivät katupyörästäkin hieman ripeämmän, mutta niillähän taas ei ajeta kadulla.

        Ja edelleen, nuo kommenttisi Saarisesta olivat yksinkertaisesti niin järkyttävän typeriä, että oikein hävettää sinun puolestasi. Pidä vaan suusi kiinni siitä aiheesta, kun olet koko hommasta näköjään aivan yhtä pihalla kuin näiden kilpapelien kulkupuolesta verrattuna katupyöriin.


      • Hondisti
        Markhorn kirjoitti:

        Mitkähän mahtavat olla arvon nimimerkin omat saavutukset kilvanajon saralla ?
        Vai onko jäänyt vain haaveeksi ?

        Itselläni ei ole mitään saavutuksia moottoriurheilun saralta, mutta en pidäkään itseäni moottoriurhelijana toisin kuin eräät. Siitä olen kuitenkin täysin varma, että 250cc kilpapyörällä ja "mestaruustason" kuljettajalla ei olisi mitään jakoa minua ja katupyörääni vastaan radalla ajetussa kilpailussa. Turo-Inkeri tuossa jo yritti selittää kuinka matalatehoinen ja tarkoituksella vaikeasti hallittavaksi tehty mopoluokan lelu on nopeampi kuin mikä tahansa katupyörä, mutta kyllähän kuka tahansa asaiasta vähänkään ymmärtävä tietää hänen puhuvan potaskaa.


      • Hondisti
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        montakos metriä olet koskaan ajanut 125- tai 250cc kilpapyörällä, kun kerran tiedät niiden olevan täysiä mopoja?? Vai katsoitko vaan niiden tehot jostain, ja vertasit 1000cc katuvehkeiden tehoihin?

        Minä olen ajanut 250 B:n vuoden 2001 mestaruuspyörää Virtasalmella. Tosin alle 10 kierrosta, ja meiningillä "ei-saa-rikkoa", mutta kuitenkin tarpeeksi, että saa jonkinlaista käsitystä siitä, miten vaikeita moiset värkit ovat ajaa slicksirenkaineen, kapeine tehoalueineen ja 1:1 tehopainosuhteineen (100hv/100kg). Nykyisissä sitä paitsi on tehoa varmasti jo enemmän.

        Sitä ei katsos pystykään ihan suoraan katsomaan jostain mainosesitteiden teholukemista, että mikä härveli ihan oikeasti kulkee, ja varsinkaan radalla. Osaavissa käsissä (enkä siis väitä, että minun ajamanani) tuommoinen kaksipuolikas viuhuu ohi 99%:sta katupyöriä että heilahtaa, oli rata mikä hyvänsä.

        Pitkät suorat (semmoiset, mitä ei Suomessa ole) voisivat jopa auttaa 200hv katupyörää pääsemään rinnalle, tai vaikka hetkellisesti ohi, mutta se ei auta, sillä mutkiin jarrutettaessa ja mutkissa tulee turpaan niin että tukka lähtee. Se 60-70kg painoero, mikä tulee puolikkaan hyväksi, on vaan niin massiivinen.

        Lisäksi kun 250 on rakennettu puhtaasti rata-ajoon, niissä saadaan esim. vaihteiden välitykset osumaan kullekin radalle paljon katupyöriä paremmin. Slicksirenkaat tekisivät katupyörästäkin hieman ripeämmän, mutta niillähän taas ei ajeta kadulla.

        Ja edelleen, nuo kommenttisi Saarisesta olivat yksinkertaisesti niin järkyttävän typeriä, että oikein hävettää sinun puolestasi. Pidä vaan suusi kiinni siitä aiheesta, kun olet koko hommasta näköjään aivan yhtä pihalla kuin näiden kilpapelien kulkupuolesta verrattuna katupyöriin.

        ..sun pitäis kekkuloida jollain homo-palstalla, pervo ?


      • Turo--Inkeri
        Hondisti kirjoitti:

        Itselläni ei ole mitään saavutuksia moottoriurheilun saralta, mutta en pidäkään itseäni moottoriurhelijana toisin kuin eräät. Siitä olen kuitenkin täysin varma, että 250cc kilpapyörällä ja "mestaruustason" kuljettajalla ei olisi mitään jakoa minua ja katupyörääni vastaan radalla ajetussa kilpailussa. Turo-Inkeri tuossa jo yritti selittää kuinka matalatehoinen ja tarkoituksella vaikeasti hallittavaksi tehty mopoluokan lelu on nopeampi kuin mikä tahansa katupyörä, mutta kyllähän kuka tahansa asaiasta vähänkään ymmärtävä tietää hänen puhuvan potaskaa.

        sinä olet??

        Sinä olet se kaveri, joita aina silloin tällöin tuppaa näkemään tuolla jokamiesluokan lähdöissä. Se kaveri, joka on jostain aivojensa syövereistä saanut päähänpinttymän, että vaikkei ole ikipäivänä edes ajanut radalla, niin hänpäs muuten onkin ihan synnynnäisesti tosi nopea.

        Ja lähtee sitten suurella uholla mukaan moottoripyöräkisaan.

        Totuus asioiden oikeasta laidasta hänelle valkenee tyypillisesti ihka ensimmäisellä kierroksella, kun hän ulosmittaa omat ajotaitonsa, ja päätyy radan sivuun katselemaan kisan kulkua.

        Tai vaihtoehtoisesti (ja tämä on vielä opettavaisempi tapa), jos hän jollain korkeamman käden johdatuksella sattuu pysymään asfaltilla kolmannelle kierrokselle asti, jolloin kärkipää menee hänestä ensimmäisen kerran kierroksella ohi. Yleensä siinä vaiheessa palataan sitten johonkin tekniseen vikaan vedoten varikolle ihmettelemään syntyjä syviä.

        Niillä "vetomiehillä" on ennen ensimmäistä kisaansa täsmälleen samanlaiset jutut kuin sinulla. Eli, käyppä kokeilemassa niin sitten tiedät.


      • Turo--Inkeri
        Hondisti kirjoitti:

        ..sun pitäis kekkuloida jollain homo-palstalla, pervo ?

        toinen meistä on sentään osoittanut tietävänsä moottoripyöräilystä jotakin.

        Toinen on vain esittänyt jotain aivan muuhun kuin tietämykseensä perustuvia provoja sellaisistakin aiheista, joista kannattaisi vaieta varsinkin siinä tapauksessa kun ei niistä mitään tiedä.


      • Hondisti
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        toinen meistä on sentään osoittanut tietävänsä moottoripyöräilystä jotakin.

        Toinen on vain esittänyt jotain aivan muuhun kuin tietämykseensä perustuvia provoja sellaisistakin aiheista, joista kannattaisi vaieta varsinkin siinä tapauksessa kun ei niistä mitään tiedä.

        Tuota asiatonta kommenttia en sitten kirjoittanut minä, vaan joku vähä-älyinen joka ei osaa keksiä omaa nimimerkkiä.

        Tuosta olen kanssasi tasan samaa mieltä, että toinen meistä on osoittanut tietävänsä moottoripyöräilystä varsin paljon, toinen taas on pihalla kuin lumiukko. Mutta kyllä sinäkin vielä opit, kunhan vaan kuuntelet viisaampiasi ja puhut silloin kun oikeasti tiedät asioista jotain.

        Ja vielä jatkaakseni tuosta omien taitojen esittelystä radalla. Jokamiesluokkaa ajetaan autoilla, ei moottoripyörillä, korjataan tämä nyt heti ensialkuun. Toiseksi, minun ei tarvitse todistella itselleni, eikä varsinkaan muille, taitojani kaahaamallla radalla tai kadulla henkeni kaupalla. Minulla on erittäin hyvä käsitys omista taidoistani, enkä ole Moto-GP -kuljettaja. Se taas ei tarkoita sitä, että olisin huonompi tai hitaampi kuin mopoluokkien kuljettajat. Tiedän varsin hyvin, että 90% sporttipyörillä ajavista Motoristeista päihittäisi omalla pyörällään 125 ja 250cc luokissa kaikki kuljettajat ja pyörät. Tässä pitää nyt muistaa, että ne vähälahjaiset jotka leikkivät custom-, enduro- ja veteraanipyörillä eivät ole motoristeja, eikä heillä ole mitään tekemistä koko harrastuksen kanssa. Heidät vottaisi rata-ajossa Jopolla.


      • Turo--Inkeri
        Hondisti kirjoitti:

        Tuota asiatonta kommenttia en sitten kirjoittanut minä, vaan joku vähä-älyinen joka ei osaa keksiä omaa nimimerkkiä.

        Tuosta olen kanssasi tasan samaa mieltä, että toinen meistä on osoittanut tietävänsä moottoripyöräilystä varsin paljon, toinen taas on pihalla kuin lumiukko. Mutta kyllä sinäkin vielä opit, kunhan vaan kuuntelet viisaampiasi ja puhut silloin kun oikeasti tiedät asioista jotain.

        Ja vielä jatkaakseni tuosta omien taitojen esittelystä radalla. Jokamiesluokkaa ajetaan autoilla, ei moottoripyörillä, korjataan tämä nyt heti ensialkuun. Toiseksi, minun ei tarvitse todistella itselleni, eikä varsinkaan muille, taitojani kaahaamallla radalla tai kadulla henkeni kaupalla. Minulla on erittäin hyvä käsitys omista taidoistani, enkä ole Moto-GP -kuljettaja. Se taas ei tarkoita sitä, että olisin huonompi tai hitaampi kuin mopoluokkien kuljettajat. Tiedän varsin hyvin, että 90% sporttipyörillä ajavista Motoristeista päihittäisi omalla pyörällään 125 ja 250cc luokissa kaikki kuljettajat ja pyörät. Tässä pitää nyt muistaa, että ne vähälahjaiset jotka leikkivät custom-, enduro- ja veteraanipyörillä eivät ole motoristeja, eikä heillä ole mitään tekemistä koko harrastuksen kanssa. Heidät vottaisi rata-ajossa Jopolla.

        "Tiedän varsin hyvin, että 90% sporttipyörillä ajavista Motoristeista päihittäisi omalla pyörällään 125 ja 250cc luokissa kaikki kuljettajat ja pyörät."

        Ihan tarkalleen mihin sinä tuon väitteesi perustat?

        Siihenkö että sinä nyt vain tiedät sen? Se ainakin on melko heikko peruste.


    • kun näitä

      kateellisia suomalaisia on joka palstalla. Kukaan suomalainen ei ole hyvä? Vieläkö ruotsin ja venäjän aikanen hallinto saa suomalaiset kärsimään huonosta itsetunnosta? Mene viemään nyt ne roskat. ethän sinä mihinkään muuhun kelpaa.

      • juntteja

        ne vaan on. Lippispojat, ja muut samaan kategoriaan tippuvat älyn jättiläiset, yrittää ärsyttää muita kommentoimaan. Voisko olla mitään läpinäkyvämpää. Mitä väliä?


      • Hondisti
        juntteja kirjoitti:

        ne vaan on. Lippispojat, ja muut samaan kategoriaan tippuvat älyn jättiläiset, yrittää ärsyttää muita kommentoimaan. Voisko olla mitään läpinäkyvämpää. Mitä väliä?

        No mikäs tissiposki se siellä nyyhkyttää.

        No mitäs vastasit. BUAHHAHHAAAAAA


    • mika on 1

      huh huh mitä kirjoittelijoita ja tietämättömiä SELLAISIA täällä pyörii kommentoimassa asioista mistä ei tiedä hölkäsen pöläystä...esim. Hondisti ja muut ihmettelijät! no minäpä kerron mitä ystäväni mika on saavuttanut meneppä vaikka ihan itse sinne mikan sivulle ja katso sieltä, mika on saavuttanut esim sen että saa tehdä sitä mistä on aina haaveillut,( moni ei saa) ja ei tarvitse käydä TÖISSÄ niin kuin täällä vinkuvien kaikki "tietävien" apinoiden! varmaan mielummin ajaa "mopolla" ja kierii rahassa kuin nosturikuskina paskalla palkalla! ja jos itse olisit niin hyvä ajamaan kuin OIKEAT KUSKIT niin ajelesit varmaan tällä hetkellä maailmalla! HAHA!

    • mika on tosiaan 1

      ja siinäpä niitä muitakin kuin "maallista" saavutusta.



      1997
      Finnish Championship 1st in RR 125cc, FC 2nd in Iceracing B125cc
      1998
      FC 3rd in Road Racing 125cc, FC 3rd in Iceracing 125cc
      1999
      FC 1st in Road Racing 125cc, Nordic Championship 2nd in RR 125cc
      2000
      NC 1st in Road Racing 125cc, FC 1st in RR 125cc, FC 1st in Iceracing 125cc
      2001
      European Championship 5th in Road Racing 125cc, IDM 5th in RR 125cc
      2002
      World Championship 11th in Road Racing 125cc, Rookie of the Year
      2003
      WC 11th in Road Racing 125cc
      2004
      WC 10th in Road Racing 125cc, FC 1st in Iceracing 125cc and 500cc
      2005
      WC 2nd in Road Racing 125cc, FC 1st in Iceracing 125cc
      2006
      WC 2nd in Road Racing 125cc, FC 1st in Iceracing 500cc
      2007
      WC 7th in Road Racing 250cc, FC 2nd in Iceracing 500cc

    • äijä

      osta itsellesi pyörä ja kokeile hommaa. Aluksi joku pieni custom ja harjoittele ensin takapihalla isäsi kanssa.

    • kun jarno saarinen

      kuoli, synnyin minä, samana vuonna. 30 vuotta toivoin ja odotin suomalaista mm-sarjaan ajamaan ihan tosissaan. korpiaho ja rinne ja kumppanit olivat lähellä, mutta sitten korhosen, länsivuoren ja pesosen, meillä oli vain wikström. hänkin ajoi omaan lukuun ja puolittain harrastepohjalta. vaikka kalliosta ei koskaan tulisi mestaria, niin hattu päästä. on omaksikin kunniaksi osata kunnioittaa tekijämiestä, joka toi rr(tt):n takaisin suomeen.

    • tässä teille sen mopon

      tietoja... kallion kakspuolikkaan mopon tehot ja suorituskyky:

      KTM 250 FRR

      TECHNICAL INFORMATION - ENGINE
      Engine Type: two cylinder, 2-stroke
      Displacement (cc): 249.6
      Bore x Stroke (mm): 2 x 54 / 54.5
      Performance: approx. 110 HP / 13,000 rpm
      Acceleration: 0-100km/h 2,7s
      Top speed: 280km/h

      Kyseessä siis varmasti todellinen mopo. Kallio pystyy ajamaan motoparkissa 1.24 alkuisen ajan. Tähän ei kukaan muu suomalainen pysty ja se on täysin varma. Itse ajan superstock luokkaa ja voin taata että tälläinen vauhti on täysin järjen vastaista ja ymmärtämätöntä. 1.28 kiertäny.

      • seuraa vielä

        piikki on muuten sitte nopeampi kuin vakio maantiepyörä. Mites se sitten selitetään että vainikka ja soitiala ajavat piikillä 10s kovempaa kuin jokkiksen keskimääräinen kiertäjä maantiepyörällä? miten? Onneksi ne on lasten leluja (MM piikkinen 65-70hv/65kg) eihän kallion vanha ktm kiihtynytkään kuin 3,5s 0-100. Ja piikillä ajetaan mutkat paljon, paljon, paljon kovempaa kuin kukaan ihminen pystyy ajamaan pakasta vedetyllä kymppiärrällä.


    • vol 1

      saatanan aasit, niin pölöjä, ette käsitä mistää mitää ku tämmöstä edes kehtaatte sanoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe