...näköjään kuljetusliikkeet/liikennöitsijät
hankkivat näitä 400hv teholuokan ajokkeja.Kallis
dieselikö syynä?
Aikamoisia tientukkoja!
T; Onnellinen 620hv omistaja
volvoFH420/scaniaR420
9
2078
Vastaukset
- Kiikari
Kuljetuksista maksetaan ei hv:stä,kukin valitsee
tarpeidensa mukaan.- meinaa
mitään!
- Kiikari
meinaa kirjoitti:
mitään!
Kapteeni neuvottelee aikataulut.
- Kuinkahan
Kiikari kirjoitti:
Kapteeni neuvottelee aikataulut.
paljon aikaisemmin luulet olevas sillä tehomoottorilla perillä jos kuljetusmatka on vaikka 300km? Ainahan suurempi on parempi, mutta joskus joutuu ajatella järjelläkin. t:460
- tuntipalkkalainen
Kuinkahan kirjoitti:
paljon aikaisemmin luulet olevas sillä tehomoottorilla perillä jos kuljetusmatka on vaikka 300km? Ainahan suurempi on parempi, mutta joskus joutuu ajatella järjelläkin. t:460
meillä ei ajeta ainaskaan aikatauluja...tavaraa tähän asti oon kuskannu, missä moinen talo on jossa ajetaa aikatauluja...esim. jos ajat helsingistä ouluun 80 ja toinen ajaa rajotinta vasten....ei tule korkeintaan ku puolen tunnin ero..ja jos sillä 80 ajavalla on 420 ja rajotinta vasten ajavalla 660 tms. niin puhutaan 45min- 1t erosta joten ei varmaa hirveesti väliä ja pienemmillä matkaoilla erot 2-15 min. joten ime peukkua mä ajan tuntipalkalla ja täysillä lisillä joten ei oo kiire hähää...hajoo siihen
- karsu
tuntipalkkalainen kirjoitti:
meillä ei ajeta ainaskaan aikatauluja...tavaraa tähän asti oon kuskannu, missä moinen talo on jossa ajetaa aikatauluja...esim. jos ajat helsingistä ouluun 80 ja toinen ajaa rajotinta vasten....ei tule korkeintaan ku puolen tunnin ero..ja jos sillä 80 ajavalla on 420 ja rajotinta vasten ajavalla 660 tms. niin puhutaan 45min- 1t erosta joten ei varmaa hirveesti väliä ja pienemmillä matkaoilla erot 2-15 min. joten ime peukkua mä ajan tuntipalkalla ja täysillä lisillä joten ei oo kiire hähää...hajoo siihen
Joo sitapa harvassa paikassa paasee hyodyntamaan sen ison koneen maximi tehoja kun on aina se mopedi edessa jarruna ja suomen baanoillahan ohitus mahdollisuudet ovat melko heikot.
- jamppa-----
autoilijan asemassa samaan vaihtoehtoon kun oma työnantaja. R420 elintarvikeajossa moduulina 29-32 litraa /100 kilometriä. Samassa ajossa R480 vie vähintään 10 litraa enempi.
- Boris
Ei taida rekallakaan päästä noihin kulutuksiin kuorma päällä.
- ihan
Boris kirjoitti:
Ei taida rekallakaan päästä noihin kulutuksiin kuorma päällä.
...kuormasta ja reitistä. Tampere-Vantaa-Tampere lenkkejä aikanaan yhdellä entisellä työnantajalla ajaneena tuli noita kulutuksia aika paljonkin seurailtua. Tuossa kun on suhteellisen tasaista moottoribaanaa, pääsi moduulilla tuollaisilla about 20 tonnin nyytikuormillakin vielä parhaimmillaan 30 l/100 km keskikulutuksiin.
Nykyisellä työnantajalla kun tulee ajeltua euro4:lla AdBlue-vehkeellä, pääsee moduulitäysperällä jo vähän mäkisemmilläkin reiteillä nyytikuormilla lähelle 30 litran keskikulutuksia. Tyhjänä pääsee alle 30 litrankin. Vaatii tietysti hiukan pelisilmää ajotapaankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot423483Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe142868- 282554
- 682173
- 182101
- 422037
- 561891
- 581686
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101528- 171405