Säästää parempi vieraita

varten

Meillä on avioliittomme alkuajoina ostettuja ja lahjaksi saatuja tavaroita, jota odottavat komeroissa ja keittiön kaapeissa "parempien vieraiden tuloa". Niitä parempia vieraita on kuitenkin käynyt aika vähän.

Nyt olen alkanut ottaa kalleuksiani käyttöön ja pistänyt niitä näkyville. Punaisen joululiinankin otin esille. Miksi niin komeaa liinaa saisi pitää pöydällä vain kerran vuodessa? Ihmisellä pitäisi olla iloisia värejä ympärillään ympäri vuoden.

10

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jermuxi

      Silloin nuorempana, kun sai hienoja astioita kaappiin, niin sinnehän ne lahjat jäi.
      No nykyään on jo oppinut käyttämään kaikkea, mitä sieltä löytyy. Joskus niitä menee rikki ja se tietty hieman harmittaa, mutta saapi niitä lisää taas kaupasta.

      • astioita

        Miehelläni on käsin tiskatessa tapana kolhia astioita, jolloin niihin tulee lovia. Miksiköhän maallinen porsliini ja sen rikki meneminen voi ahdistaa ihmistä niin paljon, kun elämässä on tärkeämpiäkin arvoja.


    • käymään

      Hänelle saisi kelvat samat kahvimukit, joista me muutkin juomme, kunhan ne ovat vain puhtaaksi pesty.

      • Tosikko@

        olis kotona jos Tarja Halonen tulisi käymään.


    • Heikunkeikku

      ..on kaapeissa astioita tosi paljon, lahjaksi saatuja ja itse ostamia.
      Kattaus on aina ollut mielipuuhiani ja eri ruokalajeja varten on erilaisia astioita.
      Jos vieraita tulee, niin yritän laittaa kaiken niin niin niin viimeisen päälle koriasti :)
      Mutta arkikattauksessakin valitsen lautaset, että ne "sointuvat" ruokaan ja esim liinaan tai tablettien väreihin.

      Olenkohan niin pihi, kun näin kovasti kattaukseen satsaan. Nimittäin eikö sanota, että kattaus on puoli ruokaa. Ja tällä ajatuksella ruokaa kuluu puolet vähemmän :)

    • HTZA

      tai muut "silmäätekevät", otti faija kaapista pontikat esiin, arvovieraille.
      Ketkä siis ovat arvovieraita?
      Minäkö? Pahainen nörtti.
      Entinen poika/tyttö- ystävä, jonka silmät vilkkuvat vieläkin?
      Kaninkasvattaja?
      Puutarhaunelma?
      Silmäsinelmä?
      Puskapuuteri?
      Kjähyäk?

      • ameriikan antiikkia...

        noo, päätät lyyä rahoiks ja myydä koko pas*an pois...etpäs saa ainoatakaan tarjousta...
        Sehän on ameriikanantiikkia eikä meidän omia törppöjä...arabiaa...stilliä...mutta annappas ku joku jenkki äkkää sun aarteet, jopa rupes lyyti kirjottaa shekkiä tutisevin käsin!
        Silimässä se on,se astia, silimässä...kuka mitäkin arvostaa!
        ps. ostatko multa lomonosovia? ;D


    • On minullakin tullut vuosien varrella
      kaapit täyteen kaikenlaista "kivaa".
      Joskus on mukava tehdä löytöjä. Jos ei
      ole joskus tykännyt jostain esineestä ja
      tyrkännyt sen kaappiin, se voikin nyt
      näyttää kauniilta.
      Onneksi en ole myynyt kaikkea kirppikselläkään.

      • kawe

        lienee myös kyse, eikö.
        Omat häälahjatkin jäivät "uuden" puolison hoteisiin.
        Kun nyt on yksi kunnollinen "serviisi" vain sitäkin tulee käytettyä vähän.
        Mukit ym. tavalliset astiat kelpaavat kaikille.
        Yritän valmistaa haukattavat "hyvällä mielellä"
        sitten nautitaan yhdessä seurustellen ja maailma on taas parempi paikka, surutkin kevyempiä kantaa kaikilla.


    • vien

      kohta kirpparille sieltä vanhemmasta päästä joita ei käytetä juuri ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe