Meillä on avioliittomme alkuajoina ostettuja ja lahjaksi saatuja tavaroita, jota odottavat komeroissa ja keittiön kaapeissa "parempien vieraiden tuloa". Niitä parempia vieraita on kuitenkin käynyt aika vähän.
Nyt olen alkanut ottaa kalleuksiani käyttöön ja pistänyt niitä näkyville. Punaisen joululiinankin otin esille. Miksi niin komeaa liinaa saisi pitää pöydällä vain kerran vuodessa? Ihmisellä pitäisi olla iloisia värejä ympärillään ympäri vuoden.
Säästää parempi vieraita
10
568
Vastaukset
- Jermuxi
Silloin nuorempana, kun sai hienoja astioita kaappiin, niin sinnehän ne lahjat jäi.
No nykyään on jo oppinut käyttämään kaikkea, mitä sieltä löytyy. Joskus niitä menee rikki ja se tietty hieman harmittaa, mutta saapi niitä lisää taas kaupasta.- astioita
Miehelläni on käsin tiskatessa tapana kolhia astioita, jolloin niihin tulee lovia. Miksiköhän maallinen porsliini ja sen rikki meneminen voi ahdistaa ihmistä niin paljon, kun elämässä on tärkeämpiäkin arvoja.
- käymään
Hänelle saisi kelvat samat kahvimukit, joista me muutkin juomme, kunhan ne ovat vain puhtaaksi pesty.
- Tosikko@
olis kotona jos Tarja Halonen tulisi käymään.
- Heikunkeikku
..on kaapeissa astioita tosi paljon, lahjaksi saatuja ja itse ostamia.
Kattaus on aina ollut mielipuuhiani ja eri ruokalajeja varten on erilaisia astioita.
Jos vieraita tulee, niin yritän laittaa kaiken niin niin niin viimeisen päälle koriasti :)
Mutta arkikattauksessakin valitsen lautaset, että ne "sointuvat" ruokaan ja esim liinaan tai tablettien väreihin.
Olenkohan niin pihi, kun näin kovasti kattaukseen satsaan. Nimittäin eikö sanota, että kattaus on puoli ruokaa. Ja tällä ajatuksella ruokaa kuluu puolet vähemmän :) - HTZA
tai muut "silmäätekevät", otti faija kaapista pontikat esiin, arvovieraille.
Ketkä siis ovat arvovieraita?
Minäkö? Pahainen nörtti.
Entinen poika/tyttö- ystävä, jonka silmät vilkkuvat vieläkin?
Kaninkasvattaja?
Puutarhaunelma?
Silmäsinelmä?
Puskapuuteri?
Kjähyäk?- ameriikan antiikkia...
noo, päätät lyyä rahoiks ja myydä koko pas*an pois...etpäs saa ainoatakaan tarjousta...
Sehän on ameriikanantiikkia eikä meidän omia törppöjä...arabiaa...stilliä...mutta annappas ku joku jenkki äkkää sun aarteet, jopa rupes lyyti kirjottaa shekkiä tutisevin käsin!
Silimässä se on,se astia, silimässä...kuka mitäkin arvostaa!
ps. ostatko multa lomonosovia? ;D
On minullakin tullut vuosien varrella
kaapit täyteen kaikenlaista "kivaa".
Joskus on mukava tehdä löytöjä. Jos ei
ole joskus tykännyt jostain esineestä ja
tyrkännyt sen kaappiin, se voikin nyt
näyttää kauniilta.
Onneksi en ole myynyt kaikkea kirppikselläkään.- kawe
lienee myös kyse, eikö.
Omat häälahjatkin jäivät "uuden" puolison hoteisiin.
Kun nyt on yksi kunnollinen "serviisi" vain sitäkin tulee käytettyä vähän.
Mukit ym. tavalliset astiat kelpaavat kaikille.
Yritän valmistaa haukattavat "hyvällä mielellä"
sitten nautitaan yhdessä seurustellen ja maailma on taas parempi paikka, surutkin kevyempiä kantaa kaikilla.
- vien
kohta kirpparille sieltä vanhemmasta päästä joita ei käytetä juuri ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602