blenheim

cavalier-pentu

Olisin kiinnostunut eräästä cavalier pennusta, väri on blenheim. Osaako joku kertoa miten paljon ruskeaa siinä pitäisi olla. Aion mennä näyttelyihin, niin olisi kiva tietää onko kyseessä värivirheellinen. Pennun toinen kylki on melkein valkoinen, yksi ruskea laikku löytyy. Toinen puoli on hyvin värittynyt, kuten naamakin. Eli on joku prosentuaalinen määrä, paljonko tuota ruskeaa kuuluisi olla?

5

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maininnut

      kasvattajalle haluavasi koiran,jonka kanssa voisi käydä näyttelyissä.
      Yleensä kasvattaja valitsee pentueesta silloin pennun,jonka olettaa myös pärjäävän.
      Noista väri jutuista en sen kummemmen tiedä,mutta kasvattaja osaa auttaa siinäkin asiassa.

    • omistanut

      suoraan rotumääritelmästä...blenheim:helmenvalkea pohjaväri,tasaisesti jakautuneet syvän kastanjanruskeat laikut.Laikut siten,että korvien väliin jää toivottu vinoneliö tai täplä.
      Tuo niin sanottu spotti ei todellakaan ole joka blenheimillä!!!Värin tulee olla rikkonainen,ei liian valkea tai liian ruskea!!!Onnea matkaan:))

      • aloittaja

        "Laikut siten,että korvien väliin jää toivottu vinoneliö tai täplä." --> juuri näin naama on värittynyt. Ja sitä kasvattaja juuri kehuikin. Tuo rungon toisen puolen väritys vain mietityttää, onko liikaa valkoista.

        Kasvattaja nimenomaan toivoisi että menisimme näyttelyyn.


      • cavat
        aloittaja kirjoitti:

        "Laikut siten,että korvien väliin jää toivottu vinoneliö tai täplä." --> juuri näin naama on värittynyt. Ja sitä kasvattaja juuri kehuikin. Tuo rungon toisen puolen väritys vain mietityttää, onko liikaa valkoista.

        Kasvattaja nimenomaan toivoisi että menisimme näyttelyyn.

        Eiköhän koira sitten ole näyttelykelpoinen väritykseltään jos kasvattaja toivoo nlyissä käyntiä. Mutta kysy häneltä itseltään jos arveluttaa tuo väri. Mun cavalla on toivottu spotti, mutta laikkuja vain yksi toisessa kyljessä, joten aika valkoinen on, mutta ei yksikään tuomari ole siitä maininnut. Pääasia että on kauniinruskeat laikut. Mutta kauneushan on katsojan silmissä ja rotumääritelmää jokainen tulkitsee tavallaan =)


    • kanssa,

      Kävin näyttelyissä blenheim- cavan kanssa jolla oli "värivirhe", eli ruskeaa myös pitkällä kuonon päässä ja silti koira sai hyvät arvostelut ja pärjäsi näyttelyissä.
      Tuo valkoinen läikkä korvien välissä tuntui, ainakin silloin olevan tärkeä ja suuret, lempeät silmät.
      Tuomarit ihastelivat erityisesti tämän cavalierin viehkeyttä (cavamainen kävely, sopusuhtainen koira). Tällä cavalla oli ruskeaa enemmän etu-kuin takapäässä eikä väritys ollut kovin tasainen.
      Tosiasia on sekin, että hyvä koiran "esittelijä" parantaa koiran tulosta huomattavasti.

      http://www.cavalieryhdistys.com/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe