huulessa rakkula

jokinvialla?

Olen nyt ulkomailla ja suutelin vahan aikaa sitten erasta poikaa. Nyt huuleeni on ilmestynyt kipea rakkula. En tosin edes tieda onko rakkula sille oikea nimitys. Oikeastaan alahuulessani on pienenpieni monttu, jonka ymparilla on punainen alue. Ja se on TODELLA kipea. Osaatteko sanoa mika voisi olla kyseessa? Voinko kyseessa olla jonkinlainen pojalta saamani tartunta?

8

4156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkemättä kukaan ei

      osaa sanoa yhtään mitään.

    • onko herpes

      Hei
      Herpes rakkula aktivoituu usein kun ottaa aurinkoa.

      Googleta huuliherpes niin saat lisätietoja.

    • se on

      huuliherpes, niin rakkulassa voi tuntea tykytystä.

    • kokemusta on.

      huuliherpes.
      Jos huulessasi tuntuu ns. tykytystä ja kuumaa tunnetta on huuliherpes puhkeamassa. aluksi siihen syntyy sellainen vaalea rakkula jossa näyttää kuin olisi nestettä sisällä.älä yritä puhkoa rakkulaa vaan anna sen puhjeta rauhassa. parhaassa tapauksessa ei puhkea lainkaan vaan katoaa. mutta kun se puhkeaa, on herpes silloin tartunta vaiheessa, joten vältä silloin pussailua ja muuta kosketusta suusi kanssa, muihin ihmisiin. puhjetessa rakkulan alla on ns "uusi iho" se on punainen ja kipeä. sitten siihen tulee arpi mitä ei kannata nyppiä koska tulee arpi muuten joka näkyy sitten koko ajan huulessa.

      herpes ei kestä kauaa,hyvin hoidettuna mutta jos ei rasvaa laita ja ärsyttää sitä enenmmän vaan se saattaa kestää pidempään.

      Onneksi apteekista saa monenlaisia rasvoja jotka estävät jopa herppeksen puhkeamisen tykytyksen tullessa ja jos se puhkeaa on keksitty laastareita (ei näy) jotka laitetaan siihen päälle ja silloin voi myös pussailla ihan rauhallisin mielin. (;

      lua lisää netistä herppeksestä ja kipaise apteeksita ostamasssa herppeekseen kuuluvaa ainetta. ei tämä niin kamala ole. jolleikkin se tulee vaan kerran elämässä ja jolleikkin se tulee kerran kuukaudessa tai harvemmin. jokaisella se on ruumissaaan mutta ei ehkä koskaan puhkea. virusta ei saa kuitenkaan ruumistaan pois.

      kokemusta minulla on herppeksestä, tullut silloinkin ku sitä vähitellen kaipaa mutta hyvillä aineilla sen saa taltutettua.

      • edelliseen:

        "parhaassa tapauksessa ei puhkea lainkaan vaan katoaa. mutta kun se puhkeaa, on herpes silloin tartunta vaiheessa, joten vältä silloin pussailua ja muuta kosketusta suusi kanssa, muihin ihmisiin."

        Herpes voi tarttua silloin kun rakkulat ovat näkyvissä, mutta myös oireettomana. Eli ei ole mitään huuliherpeksen kannalta turvallista aikaa pussailla, vaan se voi tarttua ihan milloin vaan.


        "on keksitty laastareita (ei näy) jotka laitetaan siihen päälle ja silloin voi myös pussailla ihan rauhallisin mielin. (;"

        Kts. edellinen kommenttini.


        "jokaisella se on ruumissaaan mutta ei ehkä koskaan puhkea."

        Kaikilla ei tosiaankaan ole herpesvirusta kehossaan, vaan jos sinulla se on, niin olet sen jostain tartuntana saanut.


    • Sirz

      Epäilen suuresti kans että voi olla herpes. Kannattaa käydä lekurissa

    • Rakkulahuuli

      ..Mutta kuten sinulla, se ei ole RAKKULA vaan tosiaan pieni monttu!
      Herpes ei omalla kohdallani kuulosta oikealta kun kuvauksia lukee...; "Rakkula ilmestyy joka toinen kuukausi" tai "Kipeä, suuri rakkula ylähuulessa joka tulee viikon välein" Enimmäkseen se kuulostaa väärältä siksi ettei minulla tälläista ole ollut ennen!

      Erona minun tapauksessani verrattaessa siihen mitä sinä kerroit on että niitä on kaksi vierekkäin, toinen pienempi, ja ne ovat alahuuleni sisäpuolella. Sattuu kun puhuu ja syö ja alue ympärillä punoittaa. On ollut minulla jo muistaakseni viikon tai vähän yli.

      Ostin äitini kehotuksesta kolmisen päivää sitten apteekista ilman reseptiä saatavaa, "Aftoille/aftoosi stomatiittiin, rakkuloille ja suun pienille haavaumille" tarkoitettua geeliä, joka muodostaa suojaavan kalvon haavauman päälle. Geelin nimi on "G.U.M, Aloclair Gel" ja se auttaa hyvin kipuun (ennen sen laittamista en pystynyt edes mm. leveästi hymyilemään, syömään, puhumaan tai EDES pistämään nukkuessani suuta kokonaan kiinni). Sitä saa laittaa ohjeen mukaan 1-2 kertaa päivässä tai aina tarvittaessa ja laitan sitä nelisen kertaa päivässä, sillä haavaumat ovat aika ilkeästi tosiaan alahuuleni sisäpuolella, ja alahampaani ovat siltä kohdalta vähän vinossa (vuosia sitten ylähampaitteni vinoisuuden korjaamiseksi käytin oikomiskojetta joka vinonsi alahampaani ja yksi niistä on vähän taaksepäin työntynyt, saaden sen vierushampaiden terävät sivut esiin) ja kipeä huulen kohta on erittäin lähellä näitä teräviä kulmia.. Voit vain kuvitella sitä kipua kun syön, ja huuleni raapaisee näitä hampaiden teräviä kulmia...... :/

      Tuon viestisi lähettämisestä on jo aikaa kuukausia joten tod. näk. olet saanut sille jo jonkinmoista vastausta vaikka lääkäriltäkin. Mikäli tätä vielä luet ja sinusta tuntuisi että minulla olisi aivan sama ongelma, olisin iloinen kuullessani mikä ihme tämä on ja miten sitä kuuluisi hoitaa.. Onko kuinka vakavaa, miten tarttuu jne. :)

      Kiitoksia jo etukäteen!

      • Pihlajanmarja

        Saitko tietoa mitä sun rakkulat ovat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe