E8200

Kipe

onko kellään ollut ongelmia tälläsen prossun kanssa? Mulla on tälläinen E8200 prossu ja tuuletin on Zalman CNPS9700 NT. prossun lämmöt olivat vakio tuulettimella 42 astetaa ja tällä zalmanilla on samat. en tiä sitten onko antureissa jotain vikaa, kun odotin, että lämmöt laskisivat.

22

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua

      Asensitko mielestäsi ihan oikein jäähyn? Mikäli tahnaa on liian paljon tai liian vähän voi ilmetä kuumenemisongelmia. Sopiva määrä on siten että se ei tursua yli mutta että sitä on tasaisesti koko prosessoripinnan alalla.

      Oliko lämmöt tämänlaiset rasituksessa vaiko ihan idlenä? Jos rasituksen alla niin eipä haitallisen korkeana vielä ole.

    • make¨'

      Milläs mittailit?

      • Kipe

        en muista mikä se yksi ohjelma oli, mutta everest ohjelmalla testasin laitteiden vakautta.


        speedfan on toisena lämpöohjelmana. emolevyn mukana tullussa levyssä oleva ohjelma testattu. tahnat ei ole huonot, kun testasin näytönohjaimeen sitä, niin näyttiksestä tippui lämmöt 3 astetta.


      • make¨'
        Kipe kirjoitti:

        en muista mikä se yksi ohjelma oli, mutta everest ohjelmalla testasin laitteiden vakautta.


        speedfan on toisena lämpöohjelmana. emolevyn mukana tullussa levyssä oleva ohjelma testattu. tahnat ei ole huonot, kun testasin näytönohjaimeen sitä, niin näyttiksestä tippui lämmöt 3 astetta.

        Speedfan näyttää lukemat päin persettä! Täs on sulle yks paaljon parempi lämpöjen mittaukseen: http://www.alcpu.com/CoreTemp/

        Kerroppas mitä tuolla saat


      • Kipe
        make¨' kirjoitti:

        Speedfan näyttää lukemat päin persettä! Täs on sulle yks paaljon parempi lämpöjen mittaukseen: http://www.alcpu.com/CoreTemp/

        Kerroppas mitä tuolla saat

        Näyttää samaa 42 astetta.

        aika hauska sillai, että se ei laske siitä mihinkään vaikka kuin ka yrittäis. rasituksen jälkeen se palaa heti 42 asteseen. ja pysyy siinä,


      • make¨'
        Kipe kirjoitti:

        Näyttää samaa 42 astetta.

        aika hauska sillai, että se ei laske siitä mihinkään vaikka kuin ka yrittäis. rasituksen jälkeen se palaa heti 42 asteseen. ja pysyy siinä,

        Eikö tule mitään vaihteluita? Itselläni ainakin ilman rasitusta lämmöt vaihtelevat koko ajan muutamalla asteella.


      • kipe
        make¨' kirjoitti:

        Eikö tule mitään vaihteluita? Itselläni ainakin ilman rasitusta lämmöt vaihtelevat koko ajan muutamalla asteella.

        ei mitään muutosta tule, kun kone on lepo tilassa. annoin olla aika kauon ohjelman päällä.

        selvitin tuon E8200 lämpö arvot. oikeasti sen pitäis olla 18-22 astetta lepo tilassa.


      • make¨'
        kipe kirjoitti:

        ei mitään muutosta tule, kun kone on lepo tilassa. annoin olla aika kauon ohjelman päällä.

        selvitin tuon E8200 lämpö arvot. oikeasti sen pitäis olla 18-22 astetta lepo tilassa.

        Kannattaa sitten katsoa onko cooleri asennettu oikein, niin kuin ensimmäisessä vastauksessa sanottiin.


      • kipe
        make¨' kirjoitti:

        Kannattaa sitten katsoa onko cooleri asennettu oikein, niin kuin ensimmäisessä vastauksessa sanottiin.

        Eilen katsoin, sen ja ei ollut mitenkään epätavallisesti kiinni.

        kaikki olen käynyt nyt läpi, jokaista ruuvia ja kiinnitys paskaa myöten.


        mietin vain, että onkohan se yhteensopivuus ongelma emolevyn kanssa.

        emolevy Asus P5K-VM

        paskahan toi on mutta pakko kestää.


      • make¨'
        kipe kirjoitti:

        Eilen katsoin, sen ja ei ollut mitenkään epätavallisesti kiinni.

        kaikki olen käynyt nyt läpi, jokaista ruuvia ja kiinnitys paskaa myöten.


        mietin vain, että onkohan se yhteensopivuus ongelma emolevyn kanssa.

        emolevy Asus P5K-VM

        paskahan toi on mutta pakko kestää.

        Voihan se yhteensopivuus ongelmakin olla.


      • kipe
        make¨' kirjoitti:

        Voihan se yhteensopivuus ongelmakin olla.

        Mietin tuossa, että biosin vois päivittää. ja kattoa, että tapahtuuko mitää erikoista.

        ja hakemaan uusi emolevy kaupasta


      • make¨'
        kipe kirjoitti:

        Mietin tuossa, että biosin vois päivittää. ja kattoa, että tapahtuuko mitää erikoista.

        ja hakemaan uusi emolevy kaupasta

        Mitäs emoo aattelit? :)


      • Kipe
        make¨' kirjoitti:

        Mitäs emoo aattelit? :)

        Abit IP35 Pro, tai asuksen jotain P5B.


      • make¨'
        Kipe kirjoitti:

        Abit IP35 Pro, tai asuksen jotain P5B.

        Minulle on suositeltu Asuksen P5Q PRO:ta (hintaa reilu 100), mutta kaippa nuokin ihan ok ovat.


      • make¨'
        make¨' kirjoitti:

        Minulle on suositeltu Asuksen P5Q PRO:ta (hintaa reilu 100), mutta kaippa nuokin ihan ok ovat.

        P5Q Deluxe vielä pro:ta parempi, mut jotkut suosivat abitin lankkuja. Mielipiteensä kullakin ja riippuu käytöstä.


      • Kipe
        make¨' kirjoitti:

        Minulle on suositeltu Asuksen P5Q PRO:ta (hintaa reilu 100), mutta kaippa nuokin ihan ok ovat.

        Olen lukennut tuosta emosta mitä sanoit, voihan sitä kattoa minkä laittaa, kun ei tällä kertaa haluasi paskaa emoa laittaa.


      • make¨'
        Kipe kirjoitti:

        Olen lukennut tuosta emosta mitä sanoit, voihan sitä kattoa minkä laittaa, kun ei tällä kertaa haluasi paskaa emoa laittaa.

        Emon valinta tuottaa ainakin itselleni välillä probleemaa, kun niitä on ihan vitun paljon eikä aina tiedä mitkä ovat hyviä :)


      • kipe
        make¨' kirjoitti:

        Emon valinta tuottaa ainakin itselleni välillä probleemaa, kun niitä on ihan vitun paljon eikä aina tiedä mitkä ovat hyviä :)

        sitä se tuottaa. :D

        no kyllä sieltä nyt joku paska löytyy.


      • lämpötila noin
        kipe kirjoitti:

        ei mitään muutosta tule, kun kone on lepo tilassa. annoin olla aika kauon ohjelman päällä.

        selvitin tuon E8200 lämpö arvot. oikeasti sen pitäis olla 18-22 astetta lepo tilassa.

        10- 15C paikkeilla? Silloin prossun 18-20C on ihan hyvä. Itse käytän E8200 siten että kun prossun lämpötila nousee 65C niin puhaltimet huutaa täysillä. Harvoin huutavat ja tuo prossu kestää jotain 80C ja sitten alkaa itse rajoittamaan laskentatehoa. Idle lämpötiloilla ei ole niin väliä.


      • Kipe
        lämpötila noin kirjoitti:

        10- 15C paikkeilla? Silloin prossun 18-20C on ihan hyvä. Itse käytän E8200 siten että kun prossun lämpötila nousee 65C niin puhaltimet huutaa täysillä. Harvoin huutavat ja tuo prossu kestää jotain 80C ja sitten alkaa itse rajoittamaan laskentatehoa. Idle lämpötiloilla ei ole niin väliä.

        testasin prossun lämpötilaa, nostamalla hertzejä 3.07 eikä lämpötila muutu mihinkään. aika hauskaa..

        on ilman sisään tuloa ja meno. kaksi 120mm tuuletinta edessä puhaltaa kovojen läpi ja takaa menee powerin alta.


      • paljoa ja
        Kipe kirjoitti:

        testasin prossun lämpötilaa, nostamalla hertzejä 3.07 eikä lämpötila muutu mihinkään. aika hauskaa..

        on ilman sisään tuloa ja meno. kaksi 120mm tuuletinta edessä puhaltaa kovojen läpi ja takaa menee powerin alta.

        Intelin oma prossutuuletin heppoisesta rakenteestaan (tai oikeastaan kiinnityksestään) huolimatta on aika hyvä. Tuossa edessä hyrrää E6550 3,5GHz (alkujaan 2,13GHz) eivätkä lämmöt ole olleet koskaan ongelma vaikka kone tekee eri rassaavia juttuja samaan aikaan. Vakiotuulettimella sekin.
        Kyllä noi sun puhaltimet riittää varmasti.


      • kipe
        paljoa ja kirjoitti:

        Intelin oma prossutuuletin heppoisesta rakenteestaan (tai oikeastaan kiinnityksestään) huolimatta on aika hyvä. Tuossa edessä hyrrää E6550 3,5GHz (alkujaan 2,13GHz) eivätkä lämmöt ole olleet koskaan ongelma vaikka kone tekee eri rassaavia juttuja samaan aikaan. Vakiotuulettimella sekin.
        Kyllä noi sun puhaltimet riittää varmasti.

        Kyllä varmaan riittää. soitin eilen asukselle ja kyselin onko minun emolevy yhteensopiva tuon E8200 prossun kanssa. sanoivat siellä, että voi olla anturit paskana kun näyttää noita lukemia. lähettää takuseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      241
      2132
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe