C-520

uusikamera

Ostin Olympus C-520 digikameran ja ajattelin netistä etsiä lisätietoa kun ohjekirjanen ei kerro kaikkea esim eri kuvanlaaduista ja mikä on kameravalikon iESP ja milloin sitä tulisi käyttää. Etsinnästä huolimatta en ole löytänyt yhtään mitään, joten jos tiedät mistä mahdollisesti löytää tietoa niin pistä ihmeessä linkki. Olympuksen omiltakaan sivuilta ei tietoa heru niin tuntuu melkoisen oudolta.

6

594

Äänestä

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla

kyseessä E-520

• ljfisg

noup. se on toi c-520, mutta mietin että voisko olla jokuihmemerkki 830 kun niin poaljon samaan näköön ja muutenkin. mutta kameran paketissa lukee siis tuo c-520.

• Tsuumikosh

Aiheena iESP.
      Joissakin Olympus-kameroissa on tarkennustapojen valikossa mm. pistemittaus, AF-seuranta, ja tuo iESP. Tätä on tullut itsekin käytettyä. Kokemuksen perusteella luulisin, että se on alunperin tarkoitettu automaattiseksi kasvontunnistukseksi, mutta sopii muihinkin tilanteisiin, tai ainakin maisemakuvaukseen.

- En tiedä, mistä sanoista lyhenne tulee. Käsitykseni mukaan iESP on automaattinen tarkennuspisteen valinta (mistä hyvänsä kuva-alan kohdalta). Erittäin käyttökelpoinen tarkennustapa. Saattaa toimia monessa tilanteessa nopeammin kuin pistemittaus (kuva-alan keskeltä). Mutta en ole perehtynyt siihen, millä logiikalla tarkalleen tämä iESP valitsee kuva-alalta kohteen, tai kontrastisen alueen, jota pitää oikeana tarkennuksen paikaksi. Kiinnostaisi itseänikin saada jotain selitystä tähän. - Ovatko kasvot yleensä kuvissa erityisen loistavia kohtia...?

• harrastajakuvaaja

iESP = intelligent Electro-Selective Pattern. Kyseessä lienee "älykäs" kuvaustila jossa kamera valitsee esim. valkotasapainon ja tarkennuksen itse eli tarkentaa useimmiten useisiin kohteisiin (monialuetarkennus). Vastakohta tälle on että kuvaaja valitsee yhden alueen tarkennuksen.
      Sitten on myös muita tarkennusvaihtoehtoja, esim. kasvontunnistus ja seurantatarkennus ym.
      Ei mitään ihmeelistä, perusjuttuja.

• Tsuumikosh

Kiitoksia. Olin ehtinyt jo arvailla, mistä kaikista sanoista tuo lyhenne tulee, mutta en arvannut oikein. Olin myös unohtanut, että kasvontunnistuksen tarkennustapa oli erikseen. Onkohan vielä niin, että iESP yrittää maksimoida syvyysterävyyden, eli valitsee kaikista tarkennuspisteiden etäisyyksistä eniten syvyysterävyyttä aiheuttavan.

• Tsuumikosh

Valkotasapainon säätö oli erikseen mahdollista jossain kamerassa, mutta iESP löytyi tarkennustapojen valikosta. Siis tarkennustapa, tuo iESP. Jossakin kamerassa toimi niin, että kamera valitsi automaattisesti yhden ainoan tarkennuspisteen koko kuva-alueelta. Erittäin nopeasti tarkentaen. Ehkä nopeammin kuin pistemittaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      604
      1304
    2. 90
      1046
    3. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      179
      795
    4. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      302
      765
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      213
      715
    6. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      58
      683
    7. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      175
      651
    8. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      600
    9. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      212
      590
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      21
      541
    Aihe