loistava joukkoliikenne

minnaeliisa

jos olet budjettimatkaaja tai jostain syystä estynyt(esim. itse olin polvivammani vuoksi) kävelemään kilometritolkulla, hyppää ihmeessä bussiin, trolleybussiin tai ratikkaan.

lipun voi ostaa kuljettajalta, 50 santimee, kuljettajan "seinäpleksissä" pieni luukku ja sen alla semmonen kaukalo, raha siihen (tasaraha on aina kiva...) ja kuljettaja antaa matkalipun, jonka leimaat sellaisessa laitteessa. on helppoa! bussilippuja voi ostaa myös etukäteen kioskeilta (narvessen ja pluss punkts ainaskin) ja silloin hinta on 40 santtimee.

Rigas sakstime nettisivuilta löytyvät kaikki bussi-, johdinauto- ja ratikkalinjat. kun klikkaat reittinumeron edestä pientä karttakuvaneliötä, avautuu sulle koko reitti kartalle ja voit seurata sitä pysäkki pysäkiltä. busseissa jokainen pysäkki kuulutetaan ja kerrotaan myös seinällä näyttötaulussa.
Joten pientä etukäteissuunnittelua ja numerot ja pysäkkinimet muistiin, niin liikkuminen on helppoa, huokeaa ja ei tarvi pelätä huijaritakseja!

8

2161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnaeliisa

      se on siis Rigas Satiksme! = Rigan joukkoliikenne

    • Riganieki

      Just noin.
      "tavallisessa" bussissa ei tarvi leimata lippua.
      Nyt 1.7. alkaen junamatkat kallistuivat 20% tai hieman ylikin, jos on pitkä matka kyseessä. Lyhimmät matkat pysyivät samana.
      Silti edullista. Majori (Jurmalan keskusta)- Riga väli 0,65 latia tämän hetken hinta per suunta.

      • mistä?

        Mistäs lähtee bussi Jurmalaan? Kuinka usein?


      • minnaeliisa
        mistä? kirjoitti:

        Mistäs lähtee bussi Jurmalaan? Kuinka usein?

        Jurmalaan pääsee junalla, rautatieasemalta ja käsittääkseni usein, noin puolen tunnin välein...
        Eikä sekään ole kallista!


      • bussi?
        mistä? kirjoitti:

        Mistäs lähtee bussi Jurmalaan? Kuinka usein?

        Bussia ei siis mene? Olen nimittäin liikuntarajoitteinen ja bussi vaikuttaisi mukavammalta vaihtoehdolta siltä kannalta. Missä on Riian rautatieasema? Tuleeko paljon kävelyä joko Riiassa/Jurmalassa jos menee junalla?


      • minnaeliisa
        bussi? kirjoitti:

        Bussia ei siis mene? Olen nimittäin liikuntarajoitteinen ja bussi vaikuttaisi mukavammalta vaihtoehdolta siltä kannalta. Missä on Riian rautatieasema? Tuleeko paljon kävelyä joko Riiassa/Jurmalassa jos menee junalla?

        kuinka liikuntarajoitteinen olet? pyörätuolilla?
        missä aiot majottautua?

        Rigan rautatieasema on osoitteessa Stacijas laukums 1, lyhyt matka vanhastakaupungista ja lähellä on centrältirgus, keskustori, jonka viereen useat joukkoliikenteen bussit pysähtyvät.


      • infosta
        minnaeliisa kirjoitti:

        kuinka liikuntarajoitteinen olet? pyörätuolilla?
        missä aiot majottautua?

        Rigan rautatieasema on osoitteessa Stacijas laukums 1, lyhyt matka vanhastakaupungista ja lähellä on centrältirgus, keskustori, jonka viereen useat joukkoliikenteen bussit pysähtyvät.

        Ei, ei ole pyörätuolia, mutta en jaksa kauheasti kävellä kerrallaan. Ja uskon, että bussit ovat helpompia kuin junat, ainakin minun tapauksessani.


      • Riganieki
        infosta kirjoitti:

        Ei, ei ole pyörätuolia, mutta en jaksa kauheasti kävellä kerrallaan. Ja uskon, että bussit ovat helpompia kuin junat, ainakin minun tapauksessani.

        Jurmalaan ei mene erikseen busseja, mutta minibussit kulkevat aika tiheään. Siitä, onko se parempi vaihtoehto, voi olla montaa mieltä. 16 hengen bussi, mutta ottavat yleensä niin paljon väkeä sisään kun vaan saa sullottua.
        Riga-Jurmala minibussilippujen hinnat saivat pientä pintafiksausta eilen. Ennen oli 0,9 latia ja nyt 1,3 latia. Aikamoinen inflaatioloikka!
        Juna on hyvä vaihtoehto, mutta sinne tosiaan pitää melkein kiivetä sisään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe