4E-FE 92-95

corolla....

Paljonko olette ajaneet tuollaiselle 1.3 litraisella
4E-FE koneella?


Tiiän että tästäkin palstasta on tullut pelkkä provoilun tyyssija mutta voiskohan löytyä oikeenlainen vastauskin?

7

5496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on provoilua,

      mutta mitä ajat sillä takaa? Kyllähän tolla koneella ajetaan vaikka mitä jos on huollettu. Vanhemmassa 12-v:ssä saatto välillä kansipahvi mennä. Olisko helpompi ja varmempi kattoo esim nettiautosta ton ikäset 1.3 corollat ja starletit ja tutkailla niitten kilometrejä..? Mitä hyötyä on kysyä paljo oot ajanut kun suurimmassa osassa noista on vielä hyvin kilometrejä jäljellä? Onko joku tietty asia mikä askarruttaa?

    • nuppikuski

      92 VM olevassa on nyt 303000km. Ei syö öljyä eikä muuta , joten kyllä ainakin vielä 100000km lisää pitäis mukavasti mennä :)

    • jokuvaa3245

      Itselläni nyt 289 000 ajettu tuollainen. Ei vie öljyä ja vetää hyvin. Mittasin puristuspaineet: 13,8- 14,1 barin välillä, eli uuden moottorin arvoissa. Nettiautossa on näkynyt useita yli 400 tkm ajettuja (kerran 470 tkm ajettu), joille ei ole tehty koneremonttia, moottori on siis sukulaistaan 2e:tä kestävämpi, vaikka on periaatteessa sama moottori eri kannella ja millin isommalla porauksella.

      Tietenkin kannattaa etsiä alle 200 tkm ajettu ja hyvin huollettu niin on paljon kilometrejä vielä edessä. 4e:ssä on öljynsyöntiongelmaa ollut enemmän kuin 1,6 -koneessa, tosin se ei välttämättä tarkoita että koneessa olisi isompaa vikaa. Muistaakseni kampiakseli on valettu eikä taottu, mikä ei ehkä ole hyvä asia. Parasta olisi ostaa 1,6 koneella oleva pienemmän kulutuksen ja paljon suuremman väännön ja tehon takia. Itselläni on harmittanut kun ostin 1,3 koneellisen, vaikka siinä ei yhteisten 40 000 kilometrin aikana ole vikoja ollut.

      • johan vitsin murjasit

        EI muuten tasan ole tuo 1.6 pieniruokaisempi.
        Itse omistin ennen 93vm 4A-FE jolla ajoin 70 000 km ja voin sanoa että järkiään oli kulutus 8 litraa ja sen yli. Nyt alla on 97vm corolla 1.3 koneella (vai onko se 1.4) ja olen paljon tyytyväisempi kulutukseen ja kaikkeen muuhunkin, ajettu nyt 225 tkm. Eli lämpimät suosittelut 4E-FE koneelle.


      • jokuvaa3245
        johan vitsin murjasit kirjoitti:

        EI muuten tasan ole tuo 1.6 pieniruokaisempi.
        Itse omistin ennen 93vm 4A-FE jolla ajoin 70 000 km ja voin sanoa että järkiään oli kulutus 8 litraa ja sen yli. Nyt alla on 97vm corolla 1.3 koneella (vai onko se 1.4) ja olen paljon tyytyväisempi kulutukseen ja kaikkeen muuhunkin, ajettu nyt 225 tkm. Eli lämpimät suosittelut 4E-FE koneelle.

        Tuo sinun autosi on jo ecotronic -koneella, eli moottoria on muutettu pienemmän kulutuksen aikaansaamiseksi. Jostain syystä sitä sanotaan 1,4:ksi vaikka tilavuus on sama 1,33 l. Vanhempi 88 hv versio syö enemmän, ei tosin yli 7 litraa sekään. Itse suuri autowiki väittää 1,6 konetta jopa pieniruokaisemmaksi kuin vanhaa versiota 4e-fe:stä. Normaalisti 1,6 syönee 6,5-7 litraa sadalle tuttavien kokemusten mukaan. Ehkä ne valehtelee. Jos ajelee enimmäkseen kaupungissa ja yksin tai kaksin niin 1,3 riittänee. Pienikin kuorma vie kaikki tehot ja nostaa kulutusta.


      • mitarinlukeminen
        jokuvaa3245 kirjoitti:

        Tuo sinun autosi on jo ecotronic -koneella, eli moottoria on muutettu pienemmän kulutuksen aikaansaamiseksi. Jostain syystä sitä sanotaan 1,4:ksi vaikka tilavuus on sama 1,33 l. Vanhempi 88 hv versio syö enemmän, ei tosin yli 7 litraa sekään. Itse suuri autowiki väittää 1,6 konetta jopa pieniruokaisemmaksi kuin vanhaa versiota 4e-fe:stä. Normaalisti 1,6 syönee 6,5-7 litraa sadalle tuttavien kokemusten mukaan. Ehkä ne valehtelee. Jos ajelee enimmäkseen kaupungissa ja yksin tai kaksin niin 1,3 riittänee. Pienikin kuorma vie kaikki tehot ja nostaa kulutusta.

        Paljonajetulla 4a-f kaasutinkoneella hb kori 80km/h tasaisehko tie ulkoilmanlämpötila noin 5 astetta talvirenkaat 185 mitattu 6,23 L/100 km en muista oliko e5 vai e10 bensalla.


    • yksi...

      Meillä löytyy perheestä 4A-FE ja 4E-FE

      (kummatkin ostettu uutena)

      Kulutus on ollut seuraavaa
      4E-FE XLi farmari vm 93 ajettu 240 000
      matka ajussa 5,8
      moottoritie nopeuksilla 7,7
      seka ajussa 6,2

      4A-FE GLi sedan vm 94 ajettu 227 000
      matka ajussa 6.8
      moottoritie nopeuksilla hipoo jo 9
      seka ajussa 7,5

      Eniten tulee ajettua tuolla farkulla kun on mukavanpieni ruokainen. Eihän tuo nyt mikään bensasyöppä ole tuo 1.6:nenkaan mutta täältä ääni tuolle 4E-FE:lle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe