Ihmeliimaa silmätippoina !

säikähdyksellä selvinneet

Meillä kävi lauantaina onnettomuus, jossa 15v tyttäremme haki jääkaapista silmätulehdukseen tarkoitettuja silmätippoja ja valitsi vahingossa ihmeliiman (pikaliiman). Pelästys oli kova, mutta onneksi silmän näkö säilyi ja silmä saatiin pitkän operaation jälkeen auki.
Ambulanssi nouti tyttären kaupungin sairaalaan jossa asialle ei voitu tehdä mitään. Kipu ja hätä oli erittäin kova ja hän saikin siellä kipupiikin. Sem jälkeen lääkäri lähetti meidät naapurikaupunkiin OMALLA AUTOLLA TAI TAKSILLA! Arvatkaa oliko matka ratki riemukas, kun koko perhe oli järkyttynyt ja pelkäsi silmän menetystä. Ihme etteivät lääkinnet rauhoittavilla koko perhettä ja laittanut sitten ajamaan naapuri kaupunkiin.. Jouduimme ajamaan sinne (60km) itse (ja vielä hyvällä tuurilla poliisiauton perässä), koska taksia ei kuulunut 30:n minuuttiin.. Hälyytyskeskukestakaan ei saatu mitään neuvoja mitä silmän kanssa pitää tehdä ambulanssai odotellessa. Onneksi liimassa ei ollut happoja, koska huuhtelimme silmää ambulanssin tuloon asti omatoimisesti. Jossain vaiheessa kun tytär itki ja huusi kivusta, kävi mielessä että teemmekö sittenkin väärin kun hälyytyskeskus ei pyytänyt huuhtelemaan silmää... Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin ja kivuliaan toimenpiteen jälkeen silmä säilyi lähes vahingoittumattomana (jopa ripset). Tapaturma pelästytti kyllä sen verran, että liimapurkki lensi saman tien roskiin. Eikä yhtään jääkaapissa säilytettävää liimapurkkia enää tule taloon (varsinkaan kun pullo muistuttaa silmätippapulloa).

8

4645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolellisuus-.--.

Huolellisuutta tarvitaan joka asiassa. Ja tuommoinen silmävamma ei vaadi ambulanssia, siinä ei ole hengenlähtö lähellä eikä ambulanssissa juurikaan voida asialle mitään tehdä. Kipupiikinhän tyttärenne sai.

Eli ambulanssikyyti olisi ollut täysin turha ja olisi voinut maksaa sellaisen hengen, jota ambulanssinväki kykenee auttamaan.

Silmävammoissa useasti ainut ensiapu on peittää kumpikin silmä ja erikoislääkärille. (Jos vain vamman saaneen silmän peittää, niin se liikkuu kuitenkin toisen silmän mukana) Ja tietysti tuo huuhtominen jossakin tapahtumissa.

• Totuus.

Ei ole olemassa yhtään pikaliimaa joka pitäisi säilyttää jääkaapissa, eikä yhtään pikaliimatuubia joka muistuttaa silmätippapulloa.

• muistuttaa

Kyllä pienoismalliliima muistuttaa vähäsen silmatippapurkkia, mutta tuskinkai kukaan niin huolimaton on, että menee vahingossa putelit sekasi.

• Kello kaulassa
        muistuttaa kirjoitti:

Kyllä pienoismalliliima muistuttaa vähäsen silmatippapurkkia, mutta tuskinkai kukaan niin huolimaton on, että menee vahingossa putelit sekasi.

Meilläkin on meinannut sattua haavereita kun säilytän alkaliparistoja vaimon tamppooneiden sisällä, sekä olen ottanut kaikki meidän perheen lääkkeet pois pakkauksistaan ja laittanut kaikki samaan isoon kippaan. säästää muuten aikaa eikä ole enään lääkkeet levällään lääkekaapissa. Lapsille olen sanonut kun käyvät kerran itsenäisesti päivittäin kipalla, että ottakaa paljon nestettä ettei jää kurkkuun

• Anonyymi

Teoriassa noin, mutta käytännössä erehtyy.

• torikojusta

Voitto Ramulta? Antoiko hän sinulle sellaisen keltaisen vihkosen "Älkää jokaista henkeä uskoko"?

• lönkka

Ihmeliima on loistava tuote ja niinkuin sanottu sitä voi säilyttää jääkaapissa kuten myös pakastimessa pakastimesta tuskin kukaan hakee silmätippoja ja liiman voi laittaa esin muovipussiin ettei käy vahinkoa, eli joka on hommannut liiman niin säilyttäisi sen mukaisesti loistavaa tuotetta. Kyseisen liiman ostajalle tulee aina käyttö ohje mukaan sitä kun lukee ja noudattaa ohjeita suurimmilta haavereilta välttyy

• 4354t5zae3zat5

kyseisellä ihmeliimalla (syanoakrylaatti) olen kerran paikannut 3cm syvän ja noin 6cm pitkän haavan jalasta... mökillä (lähin terveyskeskus on tunti hiekkatietä ja siitä puolituntia maantietä) hujautin kirveellä jalkaan ja ei tullut mieleen mitään muutakaan. Kun saavuttiin tohtorille, sain bioottikuuria ja haava piti puhdistaa alkoholipitoisella aineella useasti päivässä. Tohtori sanoi, että ei ole ensimmäinen kerta kun joku paikkailee itseään liimalla. Itse tapaturma ei aiheuttanut kipua, mutta meinasi shokki olla lähellä siitä kivusta mikä tuli liimaa laitettaessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe