Maanantait Roomassa

Mamma75

Osaisiko joku kertoa maanantai-päivistä Roomassa? Luin jostain, että useat paikat; kaupat ja nähtävyydet, olisivat maanantaisin kiinni. Onko totta?

8

2386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trevi pantheon jne

On totta !

• se ihan

niin ole. Esimerkiksi Vatikaanin museot ja Pietarinkirkko vat auki, ne ovat taas kiinni sunnuntaisin. No, tähänkin on tietysti olemassa poikkkeus, kuukauden viimenen sunnuntai nekin ovat auki, ilmaiseksi kaikille ja silloin sinne todellakaan kannata mennä.............

• eihän
        se ihan kirjoitti:

niin ole. Esimerkiksi Vatikaanin museot ja Pietarinkirkko vat auki, ne ovat taas kiinni sunnuntaisin. No, tähänkin on tietysti olemassa poikkkeus, kuukauden viimenen sunnuntai nekin ovat auki, ilmaiseksi kaikille ja silloin sinne todellakaan kannata mennä.............

Vatikaani ole Italian kaupunki tai osa edes...
        muistaakseni se on itsenäinen valtio keskellä roomaa joka määrää itse omat auki olonsa...

Eli uskon että tuo sunnutai koska on raamatussa kuulemma lepopäiväksi merkitty on siellä juurikin sen takia lepopäivä...

No joo turha kommentti tämä on mutta kuitenkin...

• näsäviisas
        eihän kirjoitti:

Vatikaani ole Italian kaupunki tai osa edes...
        muistaakseni se on itsenäinen valtio keskellä roomaa joka määrää itse omat auki olonsa...

Eli uskon että tuo sunnutai koska on raamatussa kuulemma lepopäiväksi merkitty on siellä juurikin sen takia lepopäivä...

No joo turha kommentti tämä on mutta kuitenkin...

hyppää järveen!!!!!

• Rooman rouva

että jotkut mueseot tai kaupat ovat kiinni maanataisin koska on paljon museoita ja kauppoja aukikkin. Ravintolat yleensä pitävät kiinni ovensa kerran viikossa. Jokainen ravintola päättää siitä iste minä viikonpäivänä.

Tässä hyvät sivut josta löytyy paljon infoa Roomaan menijöille.

http://www.enjoyrome.com/tourist/cityguide/the.sights.html

• Hyvästä linkistä

Kiitänpä Rooman rouvaa erittäin hyvästä linkistä, on jäänyt itseltäni löytämättä.
        Jos vastaukset olisivat aina näin asiallisia niin eipä tässä olisi mitään hättä.
        Kesän jatkoa!!!!

• kaupat auki

Museot ovat yleensä maanantaisin kiinni, mutta sen sijaan kaupat yms. ovat auki. Suunnittele matkasi etukäteen, niin tiedät mihin minäkin aamuna suunnistat. Netti on hyvä apuväline: Rooman sivuja on paljon.

• Mamma75

Tosi paljon kiitoksia vastanneille!!! Varmaan nämä tiedot auttavat myös muita. Minua ainakin helpottivat matkan suunnittelussa :)

Ja toki lisävinkit ovat edelleen tervetulleita!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7575
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4183
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3685
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2856
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2481
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40