Osaisiko joku kertoa maanantai-päivistä Roomassa? Luin jostain, että useat paikat; kaupat ja nähtävyydet, olisivat maanantaisin kiinni. Onko totta?
Maanantait Roomassa
8
2349
Vastaukset
- trevi pantheon jne
On totta !
- se ihan
niin ole. Esimerkiksi Vatikaanin museot ja Pietarinkirkko vat auki, ne ovat taas kiinni sunnuntaisin. No, tähänkin on tietysti olemassa poikkkeus, kuukauden viimenen sunnuntai nekin ovat auki, ilmaiseksi kaikille ja silloin sinne todellakaan kannata mennä.............
- eihän
se ihan kirjoitti:
niin ole. Esimerkiksi Vatikaanin museot ja Pietarinkirkko vat auki, ne ovat taas kiinni sunnuntaisin. No, tähänkin on tietysti olemassa poikkkeus, kuukauden viimenen sunnuntai nekin ovat auki, ilmaiseksi kaikille ja silloin sinne todellakaan kannata mennä.............
Vatikaani ole Italian kaupunki tai osa edes...
muistaakseni se on itsenäinen valtio keskellä roomaa joka määrää itse omat auki olonsa...
Eli uskon että tuo sunnutai koska on raamatussa kuulemma lepopäiväksi merkitty on siellä juurikin sen takia lepopäivä...
No joo turha kommentti tämä on mutta kuitenkin... - näsäviisas
eihän kirjoitti:
Vatikaani ole Italian kaupunki tai osa edes...
muistaakseni se on itsenäinen valtio keskellä roomaa joka määrää itse omat auki olonsa...
Eli uskon että tuo sunnutai koska on raamatussa kuulemma lepopäiväksi merkitty on siellä juurikin sen takia lepopäivä...
No joo turha kommentti tämä on mutta kuitenkin...hyppää järveen!!!!!
- Rooman rouva
että jotkut mueseot tai kaupat ovat kiinni maanataisin koska on paljon museoita ja kauppoja aukikkin. Ravintolat yleensä pitävät kiinni ovensa kerran viikossa. Jokainen ravintola päättää siitä iste minä viikonpäivänä.
Tässä hyvät sivut josta löytyy paljon infoa Roomaan menijöille.
http://www.enjoyrome.com/tourist/cityguide/the.sights.html- Hyvästä linkistä
Kiitänpä Rooman rouvaa erittäin hyvästä linkistä, on jäänyt itseltäni löytämättä.
Jos vastaukset olisivat aina näin asiallisia niin eipä tässä olisi mitään hättä.
Kesän jatkoa!!!!
- kaupat auki
Museot ovat yleensä maanantaisin kiinni, mutta sen sijaan kaupat yms. ovat auki. Suunnittele matkasi etukäteen, niin tiedät mihin minäkin aamuna suunnistat. Netti on hyvä apuväline: Rooman sivuja on paljon.
- Mamma75
Tosi paljon kiitoksia vastanneille!!! Varmaan nämä tiedot auttavat myös muita. Minua ainakin helpottivat matkan suunnittelussa :)
Ja toki lisävinkit ovat edelleen tervetulleita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364464- 481808
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151619Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2501608Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2451537Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891130Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481103Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671051- 641035