Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lomalla Lapissa

ZZR 250 -94

Olin viikon kiertelemässä Lappia. Kilometrejä kertyi yli 1800. Välillä satoi kaatamalla ja ukkonen jyrähteli. Ei muuta kun katettulle dösäpysäkille Ninjan kanssa. Siinä me vierekkäin pidimme sadetta.
Pyörä toimi tosi hyvin vanhaksi neidoksi. Keskikulutus 3,5 l/100 km. Välillä ketjuihin öljyä ja tankki täyteen.
On kiva huomata, miten herkkä on lapa nousemaan, kun mp tulee vastaan. Koskee myös MP-poliiseja.
Pers on hellä ja selkää jomottaa, mutta reissu oli mukava.

8

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkp

      se meikäläisenkin pitäs mamman kaa lähteä parin viikon päästä.Viime vuonna käytiin kilpisjärvellä ja päiväreissu norjaan(km.n. 2400) ja tänä vuonna olis aikomus inariin ja ehkä ylemmäs.Alla on tollanen matkajuhta Kawa Gtr 1000.Hyvää kesää/ajokelejä kaikille.

      • aamulla lähtö

        alla Kawa zz-r 1100 , tarkotus ajella ehkä ainakin Altaan ,mahdollisesti Nordkappiin asti..
        Entiseni oli kans GTR ,mut täs nykyises pelaa tuuletus paremmin :)


      • Kentsu'

        Onko sulla ollut kauan tuo GTR?? Minkä vuotinen?? Kyselen vaan kun tänä keväänä vaihdoin oman -03 mallisen GTR:n VN900 Classiciin, kun olin harkinnut kustomia jo monta vuotta; nyt olen tosi tyytyväinen, hieno pyörä ajaa ja on komea. GTR oli muuten hyvä pyörä, mutta meinasin saada pari kertaa lämpöhalvauksen sen kanssa kesähelteillä, aivan h****tin kuuma pyörä ajaa kesäkuumalla. Parhimmillaan kevään ja syksyn viileillä keleillä. Mutta kulkee maantiellä kuin juna ja toimii kuin junan vessa. Hyvää kesää sekä hyviä kelejä sulle ja tietenkin GeeTeeÄrrälle!


      • ZZ-R1100
        Kentsu' kirjoitti:

        Onko sulla ollut kauan tuo GTR?? Minkä vuotinen?? Kyselen vaan kun tänä keväänä vaihdoin oman -03 mallisen GTR:n VN900 Classiciin, kun olin harkinnut kustomia jo monta vuotta; nyt olen tosi tyytyväinen, hieno pyörä ajaa ja on komea. GTR oli muuten hyvä pyörä, mutta meinasin saada pari kertaa lämpöhalvauksen sen kanssa kesähelteillä, aivan h****tin kuuma pyörä ajaa kesäkuumalla. Parhimmillaan kevään ja syksyn viileillä keleillä. Mutta kulkee maantiellä kuin juna ja toimii kuin junan vessa. Hyvää kesää sekä hyviä kelejä sulle ja tietenkin GeeTeeÄrrälle!

        Just palasin lapin reissulta , Nordkapissa kävin ja Altalla ,sit itärajaa takasi .. 3600kilsaa,
        Zetori pelaa matkavarustuksessa oikein hyvin, on ihan mukavasti tehoreserviäkin.
        Moro vaan Kentsulle jos luet tätä.. ( GTR-88 )

        Tosi viileetä oli lapissa ja Norjassa vielä kylmempi, et vaatetta tarpeeks mukaan joka sinne lähdössä!!!

        Kivoja ajorupeamia kaikille ;)


      • mkp
        Kentsu' kirjoitti:

        Onko sulla ollut kauan tuo GTR?? Minkä vuotinen?? Kyselen vaan kun tänä keväänä vaihdoin oman -03 mallisen GTR:n VN900 Classiciin, kun olin harkinnut kustomia jo monta vuotta; nyt olen tosi tyytyväinen, hieno pyörä ajaa ja on komea. GTR oli muuten hyvä pyörä, mutta meinasin saada pari kertaa lämpöhalvauksen sen kanssa kesähelteillä, aivan h****tin kuuma pyörä ajaa kesäkuumalla. Parhimmillaan kevään ja syksyn viileillä keleillä. Mutta kulkee maantiellä kuin juna ja toimii kuin junan vessa. Hyvää kesää sekä hyviä kelejä sulle ja tietenkin GeeTeeÄrrälle!

        Toi gtr:ä on ollut mulla pari kesää(vm.-95) ja oikeessa olet että hiukan kuuma se tahtoo olla varsinkin kaupunkiajossa.Mutta hyvin se on pelittänyt kun huoltaa hyvin ja vääntökin riittää kun mamman kaa ajelee.Mun ostopäätökseen vaikutti aika lailla toi "keppiveto".On se jotenkin vaan paljon huolettomampi.Entinen mopo oli mullakin customi 500en:ä mut kävi aikaa myöten pieneksi.Hyviä ajokilometrejä kaikille!


    • timpse

      HIeno muistella talvella,upeita kesäreissuja.
      Olisin kysellyt varttikawan kulkupuolesta,
      mitenkä matkanopeus ja ohitukset?Olen itsekin
      katsellut ensikevääksi ihka uutta sellaista.
      Olet ilmeisen tyytyväinen vaikka ei kuutioita
      olekkaan paljon.
      Tsemppiä loppukesän rientoihin!

      • ZZR 250 -94

        Pyrin pitämään nopeuden sallituissa rajoissa ( 10 km/H). Näin pysyy pa-kulutus kohtuullisena. Ohittaminen niillä nopeuksilla oli tosi helppo. Täytyy vaan seurata takana olevaa liikennettä. Kuollut kulma jää juuri itsesi taakse. Jos siellä joku hätähousu on lähdössä ohittaan, ei heti huomaa.
        Tarkkaile tien uria ja kulumia ja yritä ajaa autojen kuluttamien urien keskellä, niin kuin ajaisit märällä kelilläkin.
        Tärkeätä on myös levähdystauot. Ehkä noin tunnin välein 20 min kusitauko. Taas jaksaa nojata.
        Jos joudut pysähtymään runsaan sateen takia, suojaa myös pyörä. On mahdollista että sadevesi menee sytytyslaitteisiin ja aiheuttaisi turhaa nykimistä. Mulla oli täyspeite mukana. Hirvimerkkien alueella tarkkaavaisuutta. No voi niitä hirviä olla muuallakin. Hyvää kesän jatkoa myös sinulle ja muillekkin motoristeille.


      • timpse
        ZZR 250 -94 kirjoitti:

        Pyrin pitämään nopeuden sallituissa rajoissa ( 10 km/H). Näin pysyy pa-kulutus kohtuullisena. Ohittaminen niillä nopeuksilla oli tosi helppo. Täytyy vaan seurata takana olevaa liikennettä. Kuollut kulma jää juuri itsesi taakse. Jos siellä joku hätähousu on lähdössä ohittaan, ei heti huomaa.
        Tarkkaile tien uria ja kulumia ja yritä ajaa autojen kuluttamien urien keskellä, niin kuin ajaisit märällä kelilläkin.
        Tärkeätä on myös levähdystauot. Ehkä noin tunnin välein 20 min kusitauko. Taas jaksaa nojata.
        Jos joudut pysähtymään runsaan sateen takia, suojaa myös pyörä. On mahdollista että sadevesi menee sytytyslaitteisiin ja aiheuttaisi turhaa nykimistä. Mulla oli täyspeite mukana. Hirvimerkkien alueella tarkkaavaisuutta. No voi niitä hirviä olla muuallakin. Hyvää kesän jatkoa myös sinulle ja muillekkin motoristeille.

        Vastauksesta,säiden puolesta, kuivahkoja tilanteita
        sinullekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe