Vihkiminen

ulkona...

Kyselisin sellaista, että onko teistä kukaan mennyt naimisiin jossain kauniissa paikassa kesällä ja ulkona? Minua ei niinkään kiinnosta kirkkohäät ja maistraatti vaikuttaa jotenkin niin tylsältä..

Vieraita en haluaisi juuri ollenkaan.kaksi pakollista todistajaahan kuitenkin täytyy olla. Pyydetäänkö tällaisiin tilaisuuksiin pappi vai joku, joka vihkii maistraatissa? Molemmat meistä kuitenkin kuuluu kirkkoon.

Toisaalta naimisiinmeno las vagasissakin kiehtoo. siellä ilmeisesti ei mitään todistajia tarvita? Mutta on kai vähän vaikeampaa sitten että saa kaikenmaailman todistukset ja mutt, että on sitten myös suomessakin naimisissa.

3

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykspähän pappi vastaa

Jos haluatte nimenomaan kirkollisen vihkimisen, niin onnistuu toki ulkonakin. Ja tietty silloin pappi vihkii.
      Uskoisin, että myös siviilivihkiminen onnistuu ulkosalla.
      Että eikun vaan yhteys joko seurakuntaan tai maistraattiin. ja ne kaksi todistajaa tarvitaan.

Onnea suunnitelmillenne!

• 88989

siviilivihkijänkin saa virka-ajan ulkopuolella minne haluaa. 200euroa matkakulut (ja mahdollinen päiväraha)

• helposti juu

Meidät vihittiin viikko sitten ulkona, paikalla sekä vihkivä tuomari (200€) ja siunaamisen hoitava pappi (0€). Kirkon puolesta paikalle järjestettiin myös alttari kukkineen ja kynttilöineen!

Veljeni avioitui aiemmin tänä vuonna, myöskin ulkona, joskin suuremman väkijoukon äimisteltävänä. Tuolloin paikalla oli vihkivän papin ja alttarin lisäksi myös kanttori sähköurkuineen ja mikrofoni papilla.

Joustavuutta tuntuu löytyvän!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      266
      3338
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      80
      1448
    3. 66
      1213
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1049
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      48
      943
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      941
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      51
      932
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      787
    9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      772
    10. Olet hirviö

Eikä kukaan saa mua muuttamaan mieltäni.
      Ikävä
      113
      716
    Aihe