Miksei Jetta TL:n

vertailussa??

Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä oli sedanien vertailu, Astra voitti, Corolla toinen, sitten Civic ja viimeisenä Lancer. Miksei testiin otettu Jetta 1,4 TSI 140 hv-mallia? Olen 100% varma että se olisi voittanut vertailun.

10

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..aaa...aaa...aa.a..

      (Väli)Amerikkalaiset autot eivät oikein kiinnosta suomalaisia. Se voidaan vertailla samaan syssyyn Tiidan ja Avengerin kanssa.

    • Åke F

      Astra, Corolla, Civic ja Lancer menevät kaupaksi ja ovat siis kiinnostavia malleja. Jetta ei Suomessa myy. Eihän testissä ollut Renault Meganea, Volvo s40:stä, Focusta ym ym...

      Itse en olisi niinkään varma Jettan menestyksestä.

      • että...

        Civic sedania ja Lanceria myydään Suomessa enemmän kuin Jettaa?


      • Mä vaan

        myyt noista todella vähän. Onko uutta malliakaan esitelty koko autosta pitkään aikaan. Ollut todella marginaalimalli. Corolla, Jetta ja Focus on tuon kokoluokan myydyimmät porraspeäiset. Kato vaikka tilastoista. Jetta on ollut useissa Moottorilehden, TM:N, Autobildin ja Tuulilasin testeissä&vertaluissa, samoin HB Golf. Ollut voittopallilla ja kärjessä useasti. Bora ja Jetta on olleet hyvinkin myytyjä Suomessa. Ei se aina jokatestissa voi olla mukana, eihän Golfikaan aina oo joka testissä.

        Sitäpaitsi Jetta on ihan sama auto kuin HB Golf. Erottava tekijä on keulan maski ja takakontti sekä kokoonpanomaa.

        Siksikään ei ollut järkeä ottaa mukaan Jetasta 140hv TSI kaksoisahdettua mallia KOSKA SEN VALMISTUS ON LOPETTU TUOTANTOVIIKON 25 JÄLKEEN. Tialle tulee kevyempi, polttoainepihimpi 122hv yhköisahdetun rakenteeseen nojaava kaksoisahdettu 160hv TSI malli.


      • mäkin vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        myyt noista todella vähän. Onko uutta malliakaan esitelty koko autosta pitkään aikaan. Ollut todella marginaalimalli. Corolla, Jetta ja Focus on tuon kokoluokan myydyimmät porraspeäiset. Kato vaikka tilastoista. Jetta on ollut useissa Moottorilehden, TM:N, Autobildin ja Tuulilasin testeissä&vertaluissa, samoin HB Golf. Ollut voittopallilla ja kärjessä useasti. Bora ja Jetta on olleet hyvinkin myytyjä Suomessa. Ei se aina jokatestissa voi olla mukana, eihän Golfikaan aina oo joka testissä.

        Sitäpaitsi Jetta on ihan sama auto kuin HB Golf. Erottava tekijä on keulan maski ja takakontti sekä kokoonpanomaa.

        Siksikään ei ollut järkeä ottaa mukaan Jetasta 140hv TSI kaksoisahdettua mallia KOSKA SEN VALMISTUS ON LOPETTU TUOTANTOVIIKON 25 JÄLKEEN. Tialle tulee kevyempi, polttoainepihimpi 122hv yhköisahdetun rakenteeseen nojaava kaksoisahdettu 160hv TSI malli.

        Lancer on JUST esitelty uutuus...

        Jettan myynti ollut vähäistä huomioiden VW:n muutoin hyvä menestys ja myynnin kehitys rankasti miinuksella 2008.

        Jetta on ikivanha malli.


      • lllllllllllllllllllllllllll...
        että... kirjoitti:

        Civic sedania ja Lanceria myydään Suomessa enemmän kuin Jettaa?

        Civic 1-5/2008 1097kpl 9,4%
        Jetta 1-5/2008 725kpl -30,0%

        Tilasto ei kerro mikä on Civicin korimallien jakauma, mutta kun liikenteessä katsoo niin HB-malleja on vähemmän kuin sedania.

        Lancer on uutuus joten vaikea sanoa miten myynti kehittyy.


      • Mä vaan
        mäkin vaan kirjoitti:

        Lancer on JUST esitelty uutuus...

        Jettan myynti ollut vähäistä huomioiden VW:n muutoin hyvä menestys ja myynnin kehitys rankasti miinuksella 2008.

        Jetta on ikivanha malli.

        Jetasta on esitelty vuonna 2005. On joo tosi vanha... ja kyllä tiedän sen että nyt lopultakin on tullut uusi Lancer mutta kuinka monta vuotta se olikaan samanlainen ja taisi jopa olla Suomesta myynistä pois vuosia...Jetta mallinimi on toki ikivanha mutta niin on Lancerkin. Kummatkin nimet 80-luvulta.

        tässä faktaa TM:stä

        Mitsubishi Lancer on ollut viime vuosina tutumpi näky rallipoluilla kuin tieliikenteessä.

        Mitsubishi Lancerin malli esiteltiin ensimmäisen kerran vuona 1973. Euroopassa myynti alkoi vuona 1974 Isossa-Britanniassa ja Suomessa kaksi vuotta myöhemmin. Lancer oli Galantin ohella aluksi ainoita Eurooppaan tuotuja Mitsubishejä.

        Ensimmäinen etuvetoinen Lancer esiteltiin vuonna 1982, ja takavetoiset poistuivat mallistosta 1987. Ensimmäisillä etuvetoisilla Lancereilla oli läheinen yhteys Mitsubishi Coltiin, jonka porrasperäinen versio Lancer oli - tosin seitsemän senttiä pidemmällä akselivälillä.

        Vuosituhannen vaihteen molemmin puolin Lanceria ei myyty Euroopassa lainkaan. Mitsubishi Lancer teki vuonna 2003 paluun yhdeksännellä malliversiolla Eurooppaan ja Suomeen, jota myös tämänkertainen pistokoeajo-auto edustaa.

        Aikaisemmista Lancereista poiketen yhdeksännestä mallista ei ollut tarjolla enää viistoperäistä versiota, ainoastaan porrasperäinen ja farmarimallinen.

        HUOM: Lancerin myynti Suomessa jäi 300-450 autoon vuodessa. Malliston huipulla ovat Evolution-mallit, jotka ovat Subaru Imprezan ohella yleisimpiä N-ryhmän ralliautoja. ”Evot” näkyvät selvästi myös käytettyjen hintahaarukassa, joka niiden vuoksi leviää todella suureksi.

        Johtuen verrattain pienistä myyntimääristä myös käytettyjen tarjonta on rajallista. Sen vuoksi jouduimme tyytymään hieman totuttua vähemmän ajettuun yksilöön.


      • Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        Jetasta on esitelty vuonna 2005. On joo tosi vanha... ja kyllä tiedän sen että nyt lopultakin on tullut uusi Lancer mutta kuinka monta vuotta se olikaan samanlainen ja taisi jopa olla Suomesta myynistä pois vuosia...Jetta mallinimi on toki ikivanha mutta niin on Lancerkin. Kummatkin nimet 80-luvulta.

        tässä faktaa TM:stä

        Mitsubishi Lancer on ollut viime vuosina tutumpi näky rallipoluilla kuin tieliikenteessä.

        Mitsubishi Lancerin malli esiteltiin ensimmäisen kerran vuona 1973. Euroopassa myynti alkoi vuona 1974 Isossa-Britanniassa ja Suomessa kaksi vuotta myöhemmin. Lancer oli Galantin ohella aluksi ainoita Eurooppaan tuotuja Mitsubishejä.

        Ensimmäinen etuvetoinen Lancer esiteltiin vuonna 1982, ja takavetoiset poistuivat mallistosta 1987. Ensimmäisillä etuvetoisilla Lancereilla oli läheinen yhteys Mitsubishi Coltiin, jonka porrasperäinen versio Lancer oli - tosin seitsemän senttiä pidemmällä akselivälillä.

        Vuosituhannen vaihteen molemmin puolin Lanceria ei myyty Euroopassa lainkaan. Mitsubishi Lancer teki vuonna 2003 paluun yhdeksännellä malliversiolla Eurooppaan ja Suomeen, jota myös tämänkertainen pistokoeajo-auto edustaa.

        Aikaisemmista Lancereista poiketen yhdeksännestä mallista ei ollut tarjolla enää viistoperäistä versiota, ainoastaan porrasperäinen ja farmarimallinen.

        HUOM: Lancerin myynti Suomessa jäi 300-450 autoon vuodessa. Malliston huipulla ovat Evolution-mallit, jotka ovat Subaru Imprezan ohella yleisimpiä N-ryhmän ralliautoja. ”Evot” näkyvät selvästi myös käytettyjen hintahaarukassa, joka niiden vuoksi leviää todella suureksi.

        Johtuen verrattain pienistä myyntimääristä myös käytettyjen tarjonta on rajallista. Sen vuoksi jouduimme tyytymään hieman totuttua vähemmän ajettuun yksilöön.

        Viidennen sukupolven Jetta esiteltiin Los Angelesin autonäyttelyssä tammikuussa 2005. Uusi Jetta on rakennettu Meksikossa Pueblan tehtaalla. Uusi Jetta on edeltäjäänsä Volkswagen Boraa isompi. Muotoilultaan uusi Jetta muistuttaa isompaa Passatia hyvin paljon. Yksi isompi tekninen muutos on erillisjousitus edessä. Pohjois-Amerikassa Jettan perusmoottorina on 2,5-litrainen Rivi 5 (150 hv / 228 Nm). Uudistuksia ovat myös uusi DSG-vaihteisto, ajovakauden hallintajärjestelmä ja elektromekaaninen ohjaus.

        Uusi Jetta on ensimmäinen Euroopassa myytävä Jetta yli 10 vuoteen. Sitä tosin myydään Meksikossa nimellä Volkswagen Bora, koska Meksikossa myydään edelleen edellisen sukupolven Jettaa Jetta-nimellä. Kiinassa toisen sukupolven Jettaa myydään Jetta-nimellä, neljännen sukupolven Jettaa Bora-nimellä ja uutta Jettaa Volkswagen Sagitar -nimellä.

        Latinalaisessa Amerikassa uusi Jetta tuli myytiin vuonna 2006 nimellä Volkswagen Vento, koska siellä myydään edelleen edellisen sukupolven Boraa.


      • Mä vaan
        mäkin vaan kirjoitti:

        Lancer on JUST esitelty uutuus...

        Jettan myynti ollut vähäistä huomioiden VW:n muutoin hyvä menestys ja myynnin kehitys rankasti miinuksella 2008.

        Jetta on ikivanha malli.

        MALLIHISTORIA
        9/2003: Lancerin mallisarjan yhdeksäs malli esitellään Euroopassa kahdessa osassa. Esittely alkaa farmarimallilla Frankfurtista, ja kaksi viikkoa myöhemmin esitellään sedan Moskovassa. Malli tekee seitsemän vuoden jälkeen paluun Eurooppaan.

        9/2003: Lancerin myynti aloitetaan Suomessa syyskuun puolivälissä. Moottorivalikoima koostuu pelkästään bensiinimoottoreista. Pienin on 1,3-litrainen (60 kW), keskimmäinen 1,6-litrainen (72 kW), joka on saatavilla myös automaattivaihteistolla. Tehokkain moottori on 2,0-litrainen (99 kW). Farmarimalliin on tarjolla vain 1,6-litrainen moottori molemmilla vaihteistoilla.
        4/2004: Lancer Evolution VIII GSR -mallin myynti alkaa Suomessa ja muualla Euroopassa virallisesti. Moottorina nelivetoisessa Evossa on 2,0-litrainen turboahdettu bensiinimoottori, jossa on tehoa 195 kW.
        3/2005: Kasvojenkohotus, jonka tuloksena muun muassa Evo IX -versio ja siihen tehokkaampi 206 kW:n moottori ja malli ovat tarjolla myös farmarina.


      • Mä vaan
        mäkin vaan kirjoitti:

        Lancer on JUST esitelty uutuus...

        Jettan myynti ollut vähäistä huomioiden VW:n muutoin hyvä menestys ja myynnin kehitys rankasti miinuksella 2008.

        Jetta on ikivanha malli.

        vaikka ei olekaan top tenissä. 30 myydyimmän auton joukossa ei muuten yhtään Mitsua...

        Miksi?

        Oli ennen hyvinkin suosittu automerkki...

        Esim Galant


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      121
      6922
    2. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3797
    3. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      186
      2615
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      286
      2500
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      196
      2121
    6. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      10
      1956
    7. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

      Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      1820
    8. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

      Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      135
      1411
    9. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

      Minä en tiedä.
      Ikävä
      72
      1336
    10. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

      ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      27
      1305
    Aihe