Miksei Jetta TL:n

vertailussa??

Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä oli sedanien vertailu, Astra voitti, Corolla toinen, sitten Civic ja viimeisenä Lancer. Miksei testiin otettu Jetta 1,4 TSI 140 hv-mallia? Olen 100% varma että se olisi voittanut vertailun.

10

1273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..aaa...aaa...aa.a..

      (Väli)Amerikkalaiset autot eivät oikein kiinnosta suomalaisia. Se voidaan vertailla samaan syssyyn Tiidan ja Avengerin kanssa.

    • Åke F

      Astra, Corolla, Civic ja Lancer menevät kaupaksi ja ovat siis kiinnostavia malleja. Jetta ei Suomessa myy. Eihän testissä ollut Renault Meganea, Volvo s40:stä, Focusta ym ym...

      Itse en olisi niinkään varma Jettan menestyksestä.

      • että...

        Civic sedania ja Lanceria myydään Suomessa enemmän kuin Jettaa?


      • Mä vaan

        myyt noista todella vähän. Onko uutta malliakaan esitelty koko autosta pitkään aikaan. Ollut todella marginaalimalli. Corolla, Jetta ja Focus on tuon kokoluokan myydyimmät porraspeäiset. Kato vaikka tilastoista. Jetta on ollut useissa Moottorilehden, TM:N, Autobildin ja Tuulilasin testeissä&vertaluissa, samoin HB Golf. Ollut voittopallilla ja kärjessä useasti. Bora ja Jetta on olleet hyvinkin myytyjä Suomessa. Ei se aina jokatestissa voi olla mukana, eihän Golfikaan aina oo joka testissä.

        Sitäpaitsi Jetta on ihan sama auto kuin HB Golf. Erottava tekijä on keulan maski ja takakontti sekä kokoonpanomaa.

        Siksikään ei ollut järkeä ottaa mukaan Jetasta 140hv TSI kaksoisahdettua mallia KOSKA SEN VALMISTUS ON LOPETTU TUOTANTOVIIKON 25 JÄLKEEN. Tialle tulee kevyempi, polttoainepihimpi 122hv yhköisahdetun rakenteeseen nojaava kaksoisahdettu 160hv TSI malli.


      • mäkin vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        myyt noista todella vähän. Onko uutta malliakaan esitelty koko autosta pitkään aikaan. Ollut todella marginaalimalli. Corolla, Jetta ja Focus on tuon kokoluokan myydyimmät porraspeäiset. Kato vaikka tilastoista. Jetta on ollut useissa Moottorilehden, TM:N, Autobildin ja Tuulilasin testeissä&vertaluissa, samoin HB Golf. Ollut voittopallilla ja kärjessä useasti. Bora ja Jetta on olleet hyvinkin myytyjä Suomessa. Ei se aina jokatestissa voi olla mukana, eihän Golfikaan aina oo joka testissä.

        Sitäpaitsi Jetta on ihan sama auto kuin HB Golf. Erottava tekijä on keulan maski ja takakontti sekä kokoonpanomaa.

        Siksikään ei ollut järkeä ottaa mukaan Jetasta 140hv TSI kaksoisahdettua mallia KOSKA SEN VALMISTUS ON LOPETTU TUOTANTOVIIKON 25 JÄLKEEN. Tialle tulee kevyempi, polttoainepihimpi 122hv yhköisahdetun rakenteeseen nojaava kaksoisahdettu 160hv TSI malli.

        Lancer on JUST esitelty uutuus...

        Jettan myynti ollut vähäistä huomioiden VW:n muutoin hyvä menestys ja myynnin kehitys rankasti miinuksella 2008.

        Jetta on ikivanha malli.


      • lllllllllllllllllllllllllll...
        että... kirjoitti:

        Civic sedania ja Lanceria myydään Suomessa enemmän kuin Jettaa?

        Civic 1-5/2008 1097kpl 9,4%
        Jetta 1-5/2008 725kpl -30,0%

        Tilasto ei kerro mikä on Civicin korimallien jakauma, mutta kun liikenteessä katsoo niin HB-malleja on vähemmän kuin sedania.

        Lancer on uutuus joten vaikea sanoa miten myynti kehittyy.


      • Mä vaan
        mäkin vaan kirjoitti:

        Lancer on JUST esitelty uutuus...

        Jettan myynti ollut vähäistä huomioiden VW:n muutoin hyvä menestys ja myynnin kehitys rankasti miinuksella 2008.

        Jetta on ikivanha malli.

        Jetasta on esitelty vuonna 2005. On joo tosi vanha... ja kyllä tiedän sen että nyt lopultakin on tullut uusi Lancer mutta kuinka monta vuotta se olikaan samanlainen ja taisi jopa olla Suomesta myynistä pois vuosia...Jetta mallinimi on toki ikivanha mutta niin on Lancerkin. Kummatkin nimet 80-luvulta.

        tässä faktaa TM:stä

        Mitsubishi Lancer on ollut viime vuosina tutumpi näky rallipoluilla kuin tieliikenteessä.

        Mitsubishi Lancerin malli esiteltiin ensimmäisen kerran vuona 1973. Euroopassa myynti alkoi vuona 1974 Isossa-Britanniassa ja Suomessa kaksi vuotta myöhemmin. Lancer oli Galantin ohella aluksi ainoita Eurooppaan tuotuja Mitsubishejä.

        Ensimmäinen etuvetoinen Lancer esiteltiin vuonna 1982, ja takavetoiset poistuivat mallistosta 1987. Ensimmäisillä etuvetoisilla Lancereilla oli läheinen yhteys Mitsubishi Coltiin, jonka porrasperäinen versio Lancer oli - tosin seitsemän senttiä pidemmällä akselivälillä.

        Vuosituhannen vaihteen molemmin puolin Lanceria ei myyty Euroopassa lainkaan. Mitsubishi Lancer teki vuonna 2003 paluun yhdeksännellä malliversiolla Eurooppaan ja Suomeen, jota myös tämänkertainen pistokoeajo-auto edustaa.

        Aikaisemmista Lancereista poiketen yhdeksännestä mallista ei ollut tarjolla enää viistoperäistä versiota, ainoastaan porrasperäinen ja farmarimallinen.

        HUOM: Lancerin myynti Suomessa jäi 300-450 autoon vuodessa. Malliston huipulla ovat Evolution-mallit, jotka ovat Subaru Imprezan ohella yleisimpiä N-ryhmän ralliautoja. ”Evot” näkyvät selvästi myös käytettyjen hintahaarukassa, joka niiden vuoksi leviää todella suureksi.

        Johtuen verrattain pienistä myyntimääristä myös käytettyjen tarjonta on rajallista. Sen vuoksi jouduimme tyytymään hieman totuttua vähemmän ajettuun yksilöön.


      • Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        Jetasta on esitelty vuonna 2005. On joo tosi vanha... ja kyllä tiedän sen että nyt lopultakin on tullut uusi Lancer mutta kuinka monta vuotta se olikaan samanlainen ja taisi jopa olla Suomesta myynistä pois vuosia...Jetta mallinimi on toki ikivanha mutta niin on Lancerkin. Kummatkin nimet 80-luvulta.

        tässä faktaa TM:stä

        Mitsubishi Lancer on ollut viime vuosina tutumpi näky rallipoluilla kuin tieliikenteessä.

        Mitsubishi Lancerin malli esiteltiin ensimmäisen kerran vuona 1973. Euroopassa myynti alkoi vuona 1974 Isossa-Britanniassa ja Suomessa kaksi vuotta myöhemmin. Lancer oli Galantin ohella aluksi ainoita Eurooppaan tuotuja Mitsubishejä.

        Ensimmäinen etuvetoinen Lancer esiteltiin vuonna 1982, ja takavetoiset poistuivat mallistosta 1987. Ensimmäisillä etuvetoisilla Lancereilla oli läheinen yhteys Mitsubishi Coltiin, jonka porrasperäinen versio Lancer oli - tosin seitsemän senttiä pidemmällä akselivälillä.

        Vuosituhannen vaihteen molemmin puolin Lanceria ei myyty Euroopassa lainkaan. Mitsubishi Lancer teki vuonna 2003 paluun yhdeksännellä malliversiolla Eurooppaan ja Suomeen, jota myös tämänkertainen pistokoeajo-auto edustaa.

        Aikaisemmista Lancereista poiketen yhdeksännestä mallista ei ollut tarjolla enää viistoperäistä versiota, ainoastaan porrasperäinen ja farmarimallinen.

        HUOM: Lancerin myynti Suomessa jäi 300-450 autoon vuodessa. Malliston huipulla ovat Evolution-mallit, jotka ovat Subaru Imprezan ohella yleisimpiä N-ryhmän ralliautoja. ”Evot” näkyvät selvästi myös käytettyjen hintahaarukassa, joka niiden vuoksi leviää todella suureksi.

        Johtuen verrattain pienistä myyntimääristä myös käytettyjen tarjonta on rajallista. Sen vuoksi jouduimme tyytymään hieman totuttua vähemmän ajettuun yksilöön.

        Viidennen sukupolven Jetta esiteltiin Los Angelesin autonäyttelyssä tammikuussa 2005. Uusi Jetta on rakennettu Meksikossa Pueblan tehtaalla. Uusi Jetta on edeltäjäänsä Volkswagen Boraa isompi. Muotoilultaan uusi Jetta muistuttaa isompaa Passatia hyvin paljon. Yksi isompi tekninen muutos on erillisjousitus edessä. Pohjois-Amerikassa Jettan perusmoottorina on 2,5-litrainen Rivi 5 (150 hv / 228 Nm). Uudistuksia ovat myös uusi DSG-vaihteisto, ajovakauden hallintajärjestelmä ja elektromekaaninen ohjaus.

        Uusi Jetta on ensimmäinen Euroopassa myytävä Jetta yli 10 vuoteen. Sitä tosin myydään Meksikossa nimellä Volkswagen Bora, koska Meksikossa myydään edelleen edellisen sukupolven Jettaa Jetta-nimellä. Kiinassa toisen sukupolven Jettaa myydään Jetta-nimellä, neljännen sukupolven Jettaa Bora-nimellä ja uutta Jettaa Volkswagen Sagitar -nimellä.

        Latinalaisessa Amerikassa uusi Jetta tuli myytiin vuonna 2006 nimellä Volkswagen Vento, koska siellä myydään edelleen edellisen sukupolven Boraa.


      • Mä vaan
        mäkin vaan kirjoitti:

        Lancer on JUST esitelty uutuus...

        Jettan myynti ollut vähäistä huomioiden VW:n muutoin hyvä menestys ja myynnin kehitys rankasti miinuksella 2008.

        Jetta on ikivanha malli.

        MALLIHISTORIA
        9/2003: Lancerin mallisarjan yhdeksäs malli esitellään Euroopassa kahdessa osassa. Esittely alkaa farmarimallilla Frankfurtista, ja kaksi viikkoa myöhemmin esitellään sedan Moskovassa. Malli tekee seitsemän vuoden jälkeen paluun Eurooppaan.

        9/2003: Lancerin myynti aloitetaan Suomessa syyskuun puolivälissä. Moottorivalikoima koostuu pelkästään bensiinimoottoreista. Pienin on 1,3-litrainen (60 kW), keskimmäinen 1,6-litrainen (72 kW), joka on saatavilla myös automaattivaihteistolla. Tehokkain moottori on 2,0-litrainen (99 kW). Farmarimalliin on tarjolla vain 1,6-litrainen moottori molemmilla vaihteistoilla.
        4/2004: Lancer Evolution VIII GSR -mallin myynti alkaa Suomessa ja muualla Euroopassa virallisesti. Moottorina nelivetoisessa Evossa on 2,0-litrainen turboahdettu bensiinimoottori, jossa on tehoa 195 kW.
        3/2005: Kasvojenkohotus, jonka tuloksena muun muassa Evo IX -versio ja siihen tehokkaampi 206 kW:n moottori ja malli ovat tarjolla myös farmarina.


      • Mä vaan
        mäkin vaan kirjoitti:

        Lancer on JUST esitelty uutuus...

        Jettan myynti ollut vähäistä huomioiden VW:n muutoin hyvä menestys ja myynnin kehitys rankasti miinuksella 2008.

        Jetta on ikivanha malli.

        vaikka ei olekaan top tenissä. 30 myydyimmän auton joukossa ei muuten yhtään Mitsua...

        Miksi?

        Oli ennen hyvinkin suosittu automerkki...

        Esim Galant


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe