PALJONKO HÄÄNNE MAKSAVAT?

Gallup08

Miten on?

26

3622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sannoo

      About 75k€

    • avovaimo85

      Tää onkin hyvä kysymys! :) Itseäkin kiinnostaa, toivottavasti joku vastaa. Meillä on häät suunnitteilla ensi kesälle, ja oon aatellu selvitä viidellä tonnilla. Vierasmäärä n. 80 (joista n. 10 lapsia). Morsiamen isä maksaa suurimman osan kuluista, koska meillä opiskelijoilla on rahat melko tiukassa. Meillä säästyy rahaa kun veli tekee sormuksen, ja tanssimusiikki järjestyy siskon kautta. Löydettiin myös melko edullinen juhlapaikka (300 €/vkl).

      • opiskelija myöskin

        ja budjetti on 5 000 euroa. Vieraita on hieman yli 40, seisova pöytä (ei siis varsinaista ruokailua) ja bändi saatiin ilmaiseksi, koska ovat kavereitamme. H-hetkeen reilu kuukausi vielä ja näyttää siltä, että budjetissa pysytään juuri ja juuri.


      • hikiotsalla
        opiskelija myöskin kirjoitti:

        ja budjetti on 5 000 euroa. Vieraita on hieman yli 40, seisova pöytä (ei siis varsinaista ruokailua) ja bändi saatiin ilmaiseksi, koska ovat kavereitamme. H-hetkeen reilu kuukausi vielä ja näyttää siltä, että budjetissa pysytään juuri ja juuri.

        meidän häät maksavat n. 13 000 e, kun laskee sormukset, puvut ja juhlat ymymym. pikkuasiat yhteen.


    • once in a life

      Ilman häämatkaa aika tarkkaan 10.000 euroa. 80 vierasta luvassa. Eikä siinä ole edes mitään limusiineja, jääveistoksia tai shampanjasuihkulähteitä.. :) Aika pitkään saa tehdä töitä, että saa tuon päivän maksettua, mutta toivottavasti on sen arvoinen! No on se: saan maailman ihanimman aviomiehen! ;)

    • NeitiKisu

      Sellaiset pari tonttuahan sinne vain menee, en älyä kuinka muut saa laitettua niin paljon rahaa palamaan :D Hääjuhlapaikka oli kallein--> 600e/vkonloppu :D

    • vieraita 120

      Meillä hääbudjetti siis noin 5000 euroa 120 vieraalle. Tarkemmin eriteltynä:

      - Juhlapaikka 0€ (sukulaisen tila)
      - Ruuat pitopalvelusta noin 2800€ (monipuolinen pitopöytä, kakku, pikkuleivät kahvit)
      - Morsiamen puku 420€ (puku teetetty, kengät ja huntu lainattu)
      - Morsiamen kampaus 50€
      - Morsiuskimppu sulhasen viehe 100€
      - Sulhasen vuokrapuku 150€
      - hääauto (tutulta) 50 €
      - Bändi 800 €
      - Kuohuviini 130€, booli 80€
      - Kutsut, pöytäohjelmat n. 100€
      - koristelut n. 30 € (pääosin luonnonkukkia)
      - valokuvaus 300 €
      - videokuvaus (tuttu) 50 €

      Näiden lisäksi teemme myöhemmin häämatkan, johon kuluu noin 1200 euroa.

      Ymmärtääkseni häiden budjetit on kyllä tosi vaihtelevia. Esim. 80 vieraan häistä olen kuullut maksetun 15 000.

      • niinpä niin

        esim. bändille tuo 800 euroa ja videokuvaajalle 50 euroa :) Videokuvaaja tekee editoinnin kanssa yhteensä ehkä sen 30 tuntia töitä ja bändi soittaa n. 3 tuntia.

        Ei ymmärrä, ei niin ei.... uh.


      • voi ymmärtää
        niinpä niin kirjoitti:

        esim. bändille tuo 800 euroa ja videokuvaajalle 50 euroa :) Videokuvaaja tekee editoinnin kanssa yhteensä ehkä sen 30 tuntia töitä ja bändi soittaa n. 3 tuntia.

        Ei ymmärrä, ei niin ei.... uh.

        Videokuvaaja, tuttu, 30 h töitä/harrastusta, vai onko kyse ammatilaisesta, kymppi tunnilta käteen. 300 lahja, toivottavasti hääparilla on mahdollisuus vastalahjoa.

        Bändi 800, 3-4 soittajaa kesäviikonloppu vieraiden ihmisten juhlissa, matkakulut, matka-aika, roudaus, harjoittelu, verot ?

        Mutta saahan soittajat syödä munavenheitä, raakaa kalaa, kuivaa paistia ja kermakaakkua. Kohtuullinen keikkapalkkio olisi 200.


      • ahaaaa

        ja tämä budjetti ylittyy takuulla...


    • eri kuin aloittaja

      Kuka häänne maksaa?

      • NeitiKisu

        Ihan itse sulhasen kanssa maksetaan.


      • 120 vierasta

        Vanhemmat maksavat ruuat, itse maksamme muut kulut. Eli suunnilleen puolet kuluista maksamme itse.

        Olemme 25-vuotiaita, minä vielä opiskelija.


      • Insinöörin vaimo

        Vaikka ollaankin nuoria, niin insinöörimieheni maksoi kaiken omasta taskustaan. Sen verran on tuloja, että jokainen kuukausi pystyi asunnon lisäksi maksamaan puvun, ruoat, korut tms.


    • Cinderella Beauty

      Laskeskelin tarkkaan, ja sain tulokseksi 3000e ilman häämatkaa ja hääyötä, sillä sukulaist ovat luvanneet kustantaa ne häälahjoiksi. Muuten budjetti olisi varmasti hieman pienempikin, mutta paikkavuokra maksaa 1500e.

    • häät

      Vieraita on tulossa n. 70 ja budjetti on noin 1000-1500€. Useamman ruuan päivälliset, bändi, yms.

      Itse maksetaan.

    • Henni78

      noin 10 000e ja maksamme itse, eikä velaksi tarvinnut ottaa. vieraita noin 90.

      • Henni78

        Häät oli siis viime syksynä ja kokonaissummaksi ilman häämatkoja tuli sitten 13 000 euroa. Vieraita 85 hlöä.
        Ja itse maksoimme, emme lainarahalla. Lahjarahoilla saimme osan häämatkasta sitten maksettua.


    • kaksi opiskelijaa

      Opintolainalla ottaa päräytimme ja järjestimme häät :) Lisäksi saimme vähän avustusta vanhemmiltamme (ehkä 20 % kokonaiskustannuksista).

      Vieraita noin 160
      Kokonaisbudjetti noin 8ke
      Muodostui suunnilleen seuraavasti
      Juhlapaikka 300
      Ruuat (kolme ruokalajia kännimättöä läpi yön) 1500
      Juomat 1500
      Henkilökunta 500
      Sulhasen ja bestmanin puvut 300
      Morsiamen puku ja sormus 500
      Bändit 1500
      Potretit 200
      Häämatka 1500

      Opintolainaa otimme siis 5ke. lisäksi laitoimme omaa rahaa n. 1,5ke ja vanhempamme sponssasivat n. 1,5ke

      • alennusmyynti ?

        Kerro mullekin mistä saa 3 ruokalajin tarjoilun 160 hengelle hintaan 1000-1500 ?


      • ohopsan

        itse en usko tämän budjetin tämmöisenään pitävän, varsinkin ruoka ellei itse tai tuttu tee..


    • kallista on :)

      väkimäärä 20 hlö

      paikka ruoat (alkoholittomat häät) 2000 €
      kukat 100 €
      sormukset 1900 €
      vuokrapuvut sulhaselle ja morsiamelle morsiamen kengät 700 €
      hääyö hotellissa 270 €
      meikit ja kampaukset 300 €
      valokuvat 400 €

      Eli yhteensä yli 5600 euroo, ihan itse maksetaan, yli kolmikymppisiä ollaan ja yhdessä oltu melkein jo 15 vuotta.

    • manutti

      vieraita n. 90

      itse maksetaan:
      paikka 300e
      ruoat 2000e (ruoka, kakku, iltapala)
      morsiammen vaatteet kengät 150e
      sulhasen vaatteet kengät 500e
      koristelut 40e
      palkintoja ohjelmanumeroihin 30e
      kimppu ja muuta sälää 100e
      hääyö 130e

      sulhasen vanhemmat maksaa:
      bändi 800e

      sulhasen isovanhemmat antaa häälahjaksi:
      morsiammen sormus 200e
      sulhasen sormus 600e

      morsiammen vanhemmat maksaa juomat, en oo kysyny paljon maksaa :)

      • odottaa kesää

        Meille olis tulossa häät kesäkuussa ja paikkaan minne halutaan häät järjestää on minun mielestä maailman ihanin paikka, siellä remontoitiin ja varattiin heti meille, ettei muut ehdi :) Ja sitten pitää jo nyt alkaa suunnittelemaan hääpukua kun yks tuttu tekee sen ja sormukset tekee tulevan mieheni äiti :)

        Ollaan suunniteltu että 1 000 - 4 000 paikkeilla pyrittäs olemaan !
        Nyt vaan suunnitellaan hääpukua, ei muuta. Sitten keväällä aletaan suunnittelemaan kukkia yms..
        Jännittää jo nyt miten menee! Ensin ajateltiin talvihäitä ensivuoden lopulla, mutta päädyimme, että kesällä tulee meidän häät :)


    • syksyllä 2010

      Meillä budjetti on 12 000 euroa. 100 vierasta ja haluttiin ottaa todella hyvä pitopalvelu, koska meille molemmille se on tärkeä asia (ruoka siis :D). Lisäksi juhlapaikka on aika kallis, mutta kun sekin on yksi tärkeimmistä jutuista tunnelmanluojana. Toivottavasti suunnilleen tuon budjetin puitteissa pysyttäisiin. Itse maksetaan pääosa, kummankin vanhemmat avustaa vähän.

    • haat italiassa

      nama hinnat siis Italiassa (ja normaali budjetti taalla)

      Haapaikka: 9775e

      (85 vierasta x 115e/hlo) aperitiivi 45min. ulkona, ravintola: 3xalkuruoka, 3x1.paaruoka 1x2.paaruoka
      (kala), sorbetti tauko, 2x 2. paaruoka (liha),perunat,kasvikset, haakakku, jalkiruokapoyta,aperitiivicocktailit,valkkari,punkku,jalkiruokaviini,kuohuviini,kahvit,digestiivit,vesi,limsat (ei rajoituksia juomissa), poytiin tarjoilu, open bar

      kirkon kukitus: 450e
      papille: 250e
      sormukset: 200e
      Bandi: 700e
      Puku morsian (suomesta)1950e
      Kutsut: 250e
      puku sulhanen: 750e
      lahjat vieraille: 800e
      valokuvaaja albumit: 900e
      haamatka: 2500e

      yht 18.525e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1333
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      989
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      949
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      924
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      840
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      831
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      829
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      828
    Aihe