Turun linna

kamala paikka

Turun linnassa käydessäni aina yhdessä huoneessa tulee aivan kamala olo. Kyseessä on muistaakseni Nunnan kamari... Mutta onko jollain käynyt samalla tavalla tai onko tietoa siitä paikasta? Jäänyt vaivaamaan tuo asia. Tuntuu erittäin vastenmieliseltä ja sietämättömältä mennä ko. paikkaan.

14

6278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghostgirlll

      jos aattelet kotonakin että on pelottavaa ja tuntuu että joku katselee niin se on vaa mielikuvitusta.Nii se turun linna jos se nunna on kuollu tai jotai.

      • alkup.

        Todennäköisesti niin on että mielikuvitusta, onhan se linna niin mahtava paikka että ihme jos ei ala mielikuvitus lentämään :D Ajattelin vaan heittää kysymyksen ilmaan... Tuli niin oudot fiilikset. Ja muistutti vaan niin paljon sellasia tapauksia joissa ne fiilikset on osoittautunut tosiksi vaikka kuinka olen epäillyt itseäni. Mutta oishan se kiva tietää jotain siitä paikasta.


      • ole joku
        alkup. kirjoitti:

        Todennäköisesti niin on että mielikuvitusta, onhan se linna niin mahtava paikka että ihme jos ei ala mielikuvitus lentämään :D Ajattelin vaan heittää kysymyksen ilmaan... Tuli niin oudot fiilikset. Ja muistutti vaan niin paljon sellasia tapauksia joissa ne fiilikset on osoittautunut tosiksi vaikka kuinka olen epäillyt itseäni. Mutta oishan se kiva tietää jotain siitä paikasta.

        vanha kidutuskammio. Sieltä ne möröt ja fiilikset tulee ?


    • Kirjoitti tarinan Turun linnan tonttu ukko.
      Aina vanhoissa rakennuksissa on omat energiansa, muistonsa ja tunteensa.

    • Turkulainen haamubongari

      You Tubesta löytyy kummituksista kertova ruotsalaissarja "Det spökar på...". Yksi osa kertoo Turun Linnan kummituksista eli Det spökar på Åbo Slott. Ohjelman idea on siinä, että kummitustilanteet on dramatisoitu eli näytelty silminnäkijöiden kertomusten mukaan. Samassa sarjassa on esitelty muitakin Pohjoismaissa kuuluisia kummittelutapauksia. Harmi ettei tuollaista ole näytetty Suomessa.

    • Tampereella...

      Tampereen keskustan läheisyydessä sijaitsevalla Kalevankankaalla on tapettu sisällissodan aikana tuhansia ihmisiä. Paikan valtaus vaati ensin tuhannen valkoisen hengen ja myöhemmin he ampuivat satoja punaisia joukkohautaan... Siellä sitä vasta onkin outo tunnelma, josta moni tuttu on myös maininnut, vaikka eivät tunne paikan historiaa.

      http://www.vapaussota.fi/taistelut/kalevankangas.html
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Tampereen_teloitukset
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Tampere_war_victims_1918.jpg

      • Sukuni haudat

        ovat ko. paikalla, jossa siis on hautausmaa. Paikalla on niin kylmä tunnelma, että vaikka rakkaita ihmisiä nukkuu siellä ikiunta, en itse haluaisi tulla haudatuksi sinne.

        Itselläni on kokemus, että sellaisissa paikoissa, missä on tapahtunut paljon pahaa, on ahdistava tunnelma. Mutta se ei ole sellaista dramaattista hengenahdistusta, mitä tv-sarjoissa kuvaillaan, vaan niissä paikoissa ikään kuin seinät hikoilevat ja vallitsee henkinen tyhjyys. Yleistunnelma tyhjä, ei mitään tunteita, ei tippaakaan lämpöä, ja siitä kolkkous.


    • Epäilys hengestä!

      Olisipa todella kiva tietää, mitä kaikkea siellä oikeesti on tapahtunut. Tulin lasteni kanssa laivalta illalla ja automme oli parkissa Turun linnan vieressä. Todennäköisesti sillä kohdalla oli myös vankityrmät. Tyttäreni otti puhelimella valokuvan linnan suuntaan, kuvatakseen vain linnan muuria ja puita siinä edessä. Tunnelma siinä kohdalla oli jotenkin outo, ja tuntui siltä kuin olisi pitänyt jäädä siihen vielä hetkeksi. Valokuvassa näkyi kirkas vihertävä hahmo, joka todella näytti niinkuin huntuun pukeutuneelta naiselta, joka ojentaa kättä!
      Ensivaikutelma oli että nainen oli morsian tai mahdollisesti nunna.
      Se ei voinut olla heijastus, sillä katulamppuja ei juuri siinä kohdalla ollut.
      Erikoista oli myös se, etten meinannut saada autoa pois siitä millään.
      Mutta niinkuin sanoin, tunnelma oli jotenkin outo siinä, vaikka ei pelottava.

    • okeimo

      Kävimme Turun linnassa isolla porukalla viime kesänä. Meitä siis oli kuusi. Mulle ei tullu missään vaiheessa mitenkään erikoinen olo. Saattoikohan ryhmän koolla olla osuutta asiaan. Tai eikun oli siellä yks huone... Se oli joku vanha vankityrmä tai joku sellanen. Siellä ei ollu outo olo, mut jotenki erilainen....

    • S

      Vai turuus. Nii määkii turuuS

    • R.H

      Oltiin just eilen turun linnassa.Olis tehny nii kovast mieli nähä se vangin vartian huoneen kummitus...

    • Haamubongari Tku

      Kyllä siellä vankityrmän tietämillä tulee aika ahdistava olo. Jos vankilat olisi sellaisia kuin Turun linnan vankityrmä, niin rikollisuus saataisiin aisoihin. Pimeässä, pahnoilla koko loppuikä...

      Ja ennen muinoin laitettiin pienestäkin vankilaan... jos vaikka näpisti leivän nälkäänsä.

      Mitähän kirjaston kummistukselle kuuluu? Tietääkö joku?

    • _laama

      Iik,iik, kamalaa !

    • M13

      No hei! Itse olin 7v kun olin vanhempieni kanssa siellä, ja näimne isäni kanssa yhden haamun. Tai minä en nähnyt mutta kuulin kun isä jutteli yhden valkoisen naisen kanssa jollla oli harmaa tukka. Sitten mä kysyin ja kyselin, kelle hän puhuu ja hän vuorostaannihmetteli että enkö mä muka huomannu. Oli siinä mutsilla, eli äidilläni ja mulka ihmettelemistä kun sitten yhdessä välissä mä palelin ihan tolkuttomasti, ja olin samassa huoneessa tuntenut kun hän puhui jonkun kanssa. Ja tän ääni siis kuulu, ja siin huonees ei ollu ku vaan siis me 3. Ja muutenki siel on tpahtunu vaik mitä. Huone palanu, joku haudatfu eöävältä seinään ja vaik mitä siis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe