Vuokranantaja soitti ja puhui häädöstä, koska eilen asunnossamme ja pihalle tapahtui häiriötä. Naapurit ovat kuulemma aikaisemminkin valittaneet meistä, mutta meille ei ole yhtäkään kirjallista varoitusta tai muutenkaan varoitusta tullut. Voidaanko meidät silti häätää nyt heti? Vuokrat on kyllä maksettu, kyse on vaan tuosta häiriöstä. Vuokranantaja tulee huomenna käymään, sanoi puhelimessa että katsotaan sitten, olisi vain mukava tietää mitä sieltä voi olla tulossa.
Häätö?
8
2041
Vastaukset
- TakkuTakiainen
Normaalikäytäntö: 3. varoitus on "punainen kortti" ja isännöitsiätoimisto vie asian käräjille. Huomaa että isännöitsiällä ei ole oikeutta häätää! Ainoastaan vaatia vuokrasuhteen purkamista: oikeusistuin päättää.
Jos tähän joudut, HANKI ASIANAJAJA, älä yritä edustaa itseäsi (ON KOKEMUSTA, mut on häädetty)
Erittäin rajuissa tapauxissa häätö voi kuitenkin käsittääkseni tulla myös ilman edeltäviä varoituksia...
Sitten vielä tiedonjyvä: YHDEN naapurin todistus häiriöistä ei riitä. Se ei merkitse mitään. Valittajia pitää olla useanpi. Kärsin kerraqn itse vuosia mielipuolisista naapureista jotka eivät välittäneet tuontaivaallista käytöksestä, naapureita uhattiin tappaa, tuhopolttoa yritettiin jne. ... mutta heillä oli nurkkahuoneisto ja olin ainoa seinänaapuri! YHDEN valitus esim. yöllisestä örveltämisestä ei paina mitään, joten sitä sai kestää vuosia!
Ole selvinpäin ja kunnolla kun se isännöitsiä tulee ja kohtelias ja diblomaatti! Ja katso ettet toista sitä, mitä häiriötä ikinä aiheutitkaan! Häätö EI OLE KIVA JUTTU!!- Keksitty edellinen vastaus
Olen saanut häiritsevän asukkaan häädettyä vaikka olin ainut valituksentekijä.
Ei tarvinnut muuta, kuin kirjata ylös häiritsevän melun tyyppi ja kellonaika.
Laki ei vaadi kuin yhden varoituksen asukkaalle, jonka jälkeen jos häiriö jatkuu voidaan asukas häätää. - purku
Keksitty edellinen vastaus kirjoitti:
Olen saanut häiritsevän asukkaan häädettyä vaikka olin ainut valituksentekijä.
Ei tarvinnut muuta, kuin kirjata ylös häiritsevän melun tyyppi ja kellonaika.
Laki ei vaadi kuin yhden varoituksen asukkaalle, jonka jälkeen jos häiriö jatkuu voidaan asukas häätää.Jos vuokranantaja irtisanoo vuokrasopimuksen, niin silloin alkaa juosta irtisanomisaika. Jos vuokralainen ei lähde irtisanomisajan päätyttyä, niin juttu täytyy viedä käräjille, mistä tulee häätö, siihenkin saa muuttoajan pidennyksen.
Jos vuokranantaja purkaa vuokrasopimuksen, niin irtisanomisaikaa ei ole. Jos vuokralainen ei lähde mihinkään, niin taas on juttu vietävä käräjille, mistä häätö jne. - tuloo polliisi
purku kirjoitti:
Jos vuokranantaja irtisanoo vuokrasopimuksen, niin silloin alkaa juosta irtisanomisaika. Jos vuokralainen ei lähde irtisanomisajan päätyttyä, niin juttu täytyy viedä käräjille, mistä tulee häätö, siihenkin saa muuttoajan pidennyksen.
Jos vuokranantaja purkaa vuokrasopimuksen, niin irtisanomisaikaa ei ole. Jos vuokralainen ei lähde mihinkään, niin taas on juttu vietävä käräjille, mistä häätö jne.senkin häiriköt toivottavasti tulee häätö,vituttaa tuollainen asenne mita mita mita,
- Quasimod0
Minulle tuli 2 x varoitus ja kolmannella kerralla minut savustettiin ulos kun en itse vapaehtoisesti lähteny niin ulostemiehet eiku ulosottomiehet tulivat ja veivät väkisin mun kamat pihalle ja yrittivät nostaa syytettä mua vastaan siitä kun en lähteny sohvalta pois ja nei jaxanu kantaa sitä sohvaa sitten ulos :D
- Ankeaa.
Surkeaa
- mielikuvitusta tai tyhmyyttä
Ensinnäkin ulosottomiehet eivät kanna kalun kalua, ne ovat vain oikeutettuja menemään sinne häätämään. Omistaja hommaa kantajat, ulosottomies valvoo. Ja kyllä nyt ainakin kunnan/saton/vvo:n tyhjentäjät ovat sen verran kokeneita, että istuvat alas (ja palkka juoksee) ja odottavat poliisia.
- Miguel1983
http://www.laki24.fi/vuok-asuinhuoneistonvuokra-haataminenvaroitus.html
"Jos et ole saanut vuokranantajalta kirjallista varoitusta jostakin moitittavasta menettelystäsi, ei vuokranantajalla ole oikeutta kyseisen menettelyn johdosta vuokrasopimusta purkaa."
Tämä kuulosta perinteiseltä kyttääjien savustamisyritykseltä.
Häätö lakiteknisenä terminä on oikeustoimi, joka tapahtuu oikeuslaitoksen toimesta, joka on pakkotoimi, eli vuokralainen voidaan kirjaimellisesti kantaa kämpästä ulos.
Vuokrasuhteen purkaminen ei oikeuta vuokralaisen kantamiseen ulos, tarvitaan oikeuslaitoksen häätö.
Sitten Finlexistä:
" 62 §
Varoitus purkamisoikeuden käyttämisestä
Vuokranantaja ei saa purkaa vuokrasopimusta 61 §:n 1 momentin 3–6 kohdassa säädetyllä perusteella, ellei vuokranantaja ole antanut vuokralaiselle kirjallista varoitusta. Varoitus on annettava tiedoksi siten kuin 54 §:n 3–5 momentissa säädetään irtisanomisilmoituksen tiedoksiantamisesta.
Jos vuokralainen varoituksen johdosta viivytyksettä täyttää velvollisuutensa tai oikaisu muutoin tapahtuu, vuokranantajalla ei ole oikeutta vuokrasopimuksen purkamiseen.
Varoitusta ei kuitenkaan tarvita, jos purkamisperusteen aiheuttanut vuokralaisen menettely on toistunut ja vuokralaiselle jo aikaisemmin menettelyn johdosta on annettu varoitus taikka jos vuokralainen 61 §:n 1 momentin 4 tai 6 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa on menetellyt erittäin moitittavalla tavalla."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275