Kummallakin merkillä tuntuu olevan samantapaisia subbareita ja vahvareita samassa hintaluokassa mutta kumpi on parempi? Esim vaikka XTR380D2 Vs Black 15D2 tai järeemmästä osastosta SPL 380D2 vs Black SPL 15D2? Mitenkäs vahvistimet? Focuksen kotisivuilta en löytänyt tietoa miten jyrkät suotimet ja phase-säätö puuttui?
SPL Dynamics vs Focus Acoustic
21
7051
Vastaukset
- mikkiki
Ainakin spälärin xtr-380d2 on älyttömän hyvä. Mulla ollu noin 10 kpl spälärin pro mallista ja ovat hyviä mutta xtr paljon parempi. Vaffareista ei ole kokemuksia ku käytän Dls vaffareita.
- acoustics
on ainaki parempi ku vanha spl 15".itellä ollu mk3 ja mk4 löi kyl molemmat toi focucsen 15".kalvoki jäykempi.
- psl spl psl
onne hyviä ne digi vahvarit d-1200 tai 2000nen.
- juuss
Miksi ostaa paskaa? Kummallakaan merkillä ei tee yhtikäs mitään!
- ...
juuss kirjoitti:
Ööh, no milläs sitten muka tekee? Eiköhän nuo nyt ihan laadukkaita ole kumpikin..
- juusss
... kirjoitti:
Ööh, no milläs sitten muka tekee? Eiköhän nuo nyt ihan laadukkaita ole kumpikin..
Esim. JL-Audio,Audison jne...
- focus black
juuss kirjoitti:
Minun mielestä focus ja spl on kummatkin todella hyviä merkkejä.kyllä noitten varjossa jää mds.alpine ym se on varma asia se...ja molempien vahvarit ovat hyviä ja niin myös bassot et suosittelen kumpaakin merkkiä todella paljon
näitä jälleen myyjiä suosittelen lämpimästi!
powerset (spl dynamics)
hifi konex (spl dynamics)
kokko tuonti oy (focus acoustic)
audiovision (focus acoustic) - Soikkelus
juusss kirjoitti:
mielestäni jl-audio on ylihinnoiteltua paskaa ei siinä omassa teholuokassa laatuvehkeitä ovat mutta jos haluaa halvalla laatua ja TEHOA niin itse suosittelen ground zeroa mutta spl dynamics sanoisin näin kysymykseen vastaten :D
- iso A
focus black kirjoitti:
Minun mielestä focus ja spl on kummatkin todella hyviä merkkejä.kyllä noitten varjossa jää mds.alpine ym se on varma asia se...ja molempien vahvarit ovat hyviä ja niin myös bassot et suosittelen kumpaakin merkkiä todella paljon
powerset (spl dynamics)
audiovision (focus acoustic)Alpine on perustettu vuonna 1967 ja on yksi maailman arvostetuimpia ja tunnetuimpia merkkejä. Erityisesti kun puhutaan ohjelmalähteistä.
- !!!!!
focus black kirjoitti:
powerset (spl dynamics)
audiovision (focus acoustic)MMstyling Espoo
- KumpiKampi
iso A kirjoitti:
Alpine on perustettu vuonna 1967 ja on yksi maailman arvostetuimpia ja tunnetuimpia merkkejä. Erityisesti kun puhutaan ohjelmalähteistä.
Vaikka Alpine onkin perustettu ennen vaarin syntymää niin, niiden elementeillä en ainakaan minä tehnyt mitään. Parempia saa vaikka Kärkkäiseltä missä kyseistä merkkiäkin myydään. Ohjelmalähteet ovat sitten aivan eri asia, ne on laadukkaita. Siltikään en alpinen elementtejä osta enää yhtään... Osallistumista tähän späläri vs focus rumbaan niin kyllä dynamicsi voiton vie :]
- minä vaan
KumpiKampi kirjoitti:
Vaikka Alpine onkin perustettu ennen vaarin syntymää niin, niiden elementeillä en ainakaan minä tehnyt mitään. Parempia saa vaikka Kärkkäiseltä missä kyseistä merkkiäkin myydään. Ohjelmalähteet ovat sitten aivan eri asia, ne on laadukkaita. Siltikään en alpinen elementtejä osta enää yhtään... Osallistumista tähän späläri vs focus rumbaan niin kyllä dynamicsi voiton vie :]
Tai sitten et ole tutustunut alpinen paremman pään elementteihin... mitä todella harvoin näkee suomessa. #F1-status
- KumpiKampi
minä vaan kirjoitti:
Tai sitten et ole tutustunut alpinen paremman pään elementteihin... mitä todella harvoin näkee suomessa. #F1-status
Tai sitten ei ole tarvitsenut kun omistaa jo rainbow:ta ja genesistä :)
- Laichzeit
juuss kirjoitti:
ja sää varmaan todistat asian -.-. Juuri tuolla SPL 380D2 mallilla hakattiin 13.8.11 maxboom kisoissa hämeenlinnassa uusi suomen ennätys 150.8 dB ja mulla on focuksen 15 tuumanen blacki ja siitäkin lähtee 140 deppaa. Päivitä faktas enne kuin tuut paskaa jauhaa
- Laichzeit
juusss kirjoitti:
" JL-Audio,Audison" täysiä saatanan susipaskoja
- mikkiki
maxboom finaaleissa tuli enemmän luokkavoittoja spl dynamicsille:)
- minä vaan
Molemmilla on hyviä tuotteita. Ja tuohon edelliseen voisi mainita leikkimielisesti että ehkei maxboom kilpailijoilla ole varaa ostaa spl:n hyviä vahvistimia :D Ei vaan :D
- Späne
Eiköhän se pojat riipu pitkälti minkälaisessa kotelossa sitä soitetaan ja minkälaisella lankulla. Vituttaa nämä saatanan jonnet kun ne kirjottavat kovana täällä vaikka kotona hyllyssä 30euron spl pro jauhaa. Molemmat ovat hyviä elementtejä , mutta itse kallistuin focuksen puoleen.
- kummatki tosi hyviä
Kyllä taitaa voiton viedä focus, pakko tännekki laittaa nuista normi blackeistä että yks helmi omassa hintaluokassaan, liikkuu herkästi ja kestää tehoa iha pe******sti kuhan ossaa jären kans soittaa vahvareissakin focus taitaapi veidä.. mutta ei se spl:kään mikään huono ole xtr sarjaa on kehuttu ja just yks kaveri osti 2 spl380d2 ja ice-3000d vaffin ja vähän liianki hyvin tahtoo tatsunisa tuutata ;)!
- BASSOJONE
Mulla toi focuksen basso löi pohjaan jo erittäin pienilläkin tehoilla jota myös hifikonexilla päivittelivät :/ Nyt tuo Ground Zero GZNW 15 SPL ollut reippaan kuukauden ja voin suositella kaikille!
- drifting
Lisätään vielä tähän että SPL mallit molemmilta vaatii enemmän tehoa että kunnolla alkaisi toimimaan. Jos vaikkapa alat kilpailee maxboomissa 1.5kw luokassa niin paresmallit on herkempiä niin niillä voi saada pikkutehoilla enemmän möykkää. SPL mallit vaatii muutaman kilowatin että alkaa kunnolla pörisee. ja kunnon kotelo on se kaiken aa ja oo. Mee katsoo maxboomi sivuilta kuvia ja ota mallia mikä kotelo toimii ja mikä ei. Vähintää saa olla sitten se 8" ap jos meinaat saada kunnon paineet irti. Melkein sama kumman merkin otat mutta niikun aiemmin sanottiin niin sepeliltä ehkä vähä enemmän irtoaa painetta mutta olen kuulut puhuttavan että focuksella on parempi ääni. Itellä on mk3 normi blackki 15" eikä oo valittamista. irtoo tarpeeksi painetta normi katupopitteluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713