Enchanted Arms vs. Blue Dragon

Kumpi parempi

Niin, eli kumpi otsikossa mainituista japanilaistyylisistä roolipeleistä on teidän mielestänne parempi? Itse olen lajityypin suuri fani ja mietin, kumman ostaisin Lost Odyssein jälkeen seuraavaksi.

Ja jos jollakulla on muita samaa lajityyppiä edustavia, ehkä vielä parempia, 360:lle tarjolla olevia nimiä tarjolla, niin antaa tulla vaan.

Kiitti :)

5

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdottomasti

Sillä enchanted arms tuntuu keskeneräiseltä.Blue Dragon on hyvä ei loistava.sen yksinkertaisuus kyllästyttää loppuvaiheessa mutta silti HYVÄ peli ja parempi kuin enchanted.

• itse mietin

samaa arvosteluiden perusteella, mutta ainoastaan Blue Dragonin ns. karamelligrafiikka ei oikein uppoa... Itse pidän vähän aikuisemman näköisitä peleistä, mutta sisältöhän on aina luonnollisesti tärkeintä. Eli mitä mieltä olet, sopiiko Blue Dragon kaikesta huolimatta vähän vanhemmillekin pelaajille?

• Captain N

Jos seuraat arvosteluja ja muiden mielipiteitä niin Blue Dragon taitaa olla vähän parempi.
      Toisaalta arvosteluissa molemmat ovat aika tasavertaisia keskikertaisia roolipelejä.
      Kumpikaan ei menestynyt länsimaissa.

Olen mennyt Enchanted Armsin 2 kertaa nyt läpi ja Blue Dragonia demoa pelannut vain.
      Ainakin minun kohdalla Enchanted Arms on huippuluokan peli, ja se ihan nauratti huumorillaan mitä hädin tuskin mikään peli pystyy tekemään minulle.
      Blue Dragon niin hahmot ei näyttänyt kovin mielenkiintoisilta ja taistelu oli todella hidastempoista ja hidasteli koko ajan.
      Ainakin pomomusiikki oli huippuluokkaa.

Lost Odysseita en ole pelannut yksinkertaisesti siksi kun en pidä ollenkaan päähenkilön ulkonäöstä.

• oikeassa oot

Onhan mieltymys jokaiseen peliin aina täysin subjektiivista, eivätkä siinä muiden mielipiteet mitään paina, jos omasta mielestä peli on huippuluokkaa.

Ja kannattaa kokeilla Lost Odysseita (ainakin demoa) vaikkei päähenkilön ulkonäkö miellyttäisikään, kyseessä on ainakin minusta huippuluokan peli ;)

• Captain N
        oikeassa oot kirjoitti:

Onhan mieltymys jokaiseen peliin aina täysin subjektiivista, eivätkä siinä muiden mielipiteet mitään paina, jos omasta mielestä peli on huippuluokkaa.

Ja kannattaa kokeilla Lost Odysseita (ainakin demoa) vaikkei päähenkilön ulkonäkö miellyttäisikään, kyseessä on ainakin minusta huippuluokan peli ;)

Ja mistäs minä demon taion esiin? Olisin jo kokeillut jos olisi demo.

Miten minä pystyn pelaamaan peliä jos en pidä päähahmosta kellä pelataan? Eihän tämä varmaan mikään kysymys ole tavallisille pelaajille, mutta kun elämässäni ei ole mitään muuta kuin pelaaminen, niin otan sen tosissasi ja tarkkaan.

Ja lukaisin että juoni käsittää sotaa ja politiikkaa, enpä pidä siitä, myin FF12 pois yhtenä syynä koska en pitänyt sen politiikka/sotajuonesta.

Ja mitä tajuan niin tämä on hardcore-roolipelaajille, eli ei minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      172
      13125
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5468
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4860
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3699
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2808
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      123
      1989
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      114
      1734
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      367
      1655
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      110
      1552
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe