Philips DTR220 valo loistaa

sammuksissa!

- on siinä ihmeellinen logiikka tämän perusboksin suunnittelijalla; sininen valo syttyy, kun sammutat sen ja päällä ollessaan pimeä !
Sen takia se tahtoo jatkuvasti unohtua päälle ,koska tuohon nurinkurisuuteen ei meinaa tottua...

7

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimenomaan noin sen pitääkin olla. Kun TV:ä katsotaan ei tarvita yhtään ylimääräisiä valoja häiritsemään katselua. Sen sijaan valmiustilasta on merkkivalo. Näin on esim. minun Panasonicin kuvaputki-TV:ssä.

Kun sammutat ensin boksin ja sitten TV:n ei tuota ongelmaa ole.

• sofia..

- etkö lukenut ajatuksella ? - tottakai se unohtuu päälle ,kun mikään ei pistä silmään.
        Miksi ihmeessä läpi yön (ja päivällä) pitäisi palaa jokin turha valmiusvalo ??- kuka sitä tarvitsee ?? Nukkumattiko??
        No eihän sitä mainitsemaasi "ylimääräistä valoa" varsinaisesti tarvitse mutta kun pitäisi tietää onko laite on vai off.Näin se yleensä sähkölaitteiden kanssa on ollut maailman sivu.
        Eikä se pikkuledi mitään katselua häiritse!
        Viimeistä lausettasi en käsitä lainkaan mutta vanhanajan ihmiselle ( normaaliin logiikkaan tottuneelle) nykyelämä taitaa olla liian vaikeaa!

• sofia.. kirjoitti:

- etkö lukenut ajatuksella ? - tottakai se unohtuu päälle ,kun mikään ei pistä silmään.
        Miksi ihmeessä läpi yön (ja päivällä) pitäisi palaa jokin turha valmiusvalo ??- kuka sitä tarvitsee ?? Nukkumattiko??
        No eihän sitä mainitsemaasi "ylimääräistä valoa" varsinaisesti tarvitse mutta kun pitäisi tietää onko laite on vai off.Näin se yleensä sähkölaitteiden kanssa on ollut maailman sivu.
        Eikä se pikkuledi mitään katselua häiritse!
        Viimeistä lausettasi en käsitä lainkaan mutta vanhanajan ihmiselle ( normaaliin logiikkaan tottuneelle) nykyelämä taitaa olla liian vaikeaa!

Valo palaa siinä siksi, että siinä on sähköt päällä. Kun sammuttaa ensin boksin ja sitten TV:n ei tuota ongelmaa tule. Boksiin yksinkertaisesti ei kosketa TV:n ollessa pois päältä.

• 007
        okaro kirjoitti:

Valo palaa siinä siksi, että siinä on sähköt päällä. Kun sammuttaa ensin boksin ja sitten TV:n ei tuota ongelmaa tule. Boksiin yksinkertaisesti ei kosketa TV:n ollessa pois päältä.

Sulla okaro taitaa olla melko pitkä vieteri. Mun hermot ei riitä vastaamaan näihin kaikkiin viesteihin. Tälläisen boxin sähkönvienti tyhjä käynnillä on niin kuin paska saharassa. mulla on boxi aina päällä kaon KTF-N620.

• okaro
        007 kirjoitti:

Sulla okaro taitaa olla melko pitkä vieteri. Mun hermot ei riitä vastaamaan näihin kaikkiin viesteihin. Tälläisen boxin sähkönvienti tyhjä käynnillä on niin kuin paska saharassa. mulla on boxi aina päällä kaon KTF-N620.

Kyse ei ole sähkön viennistä vaan siitä, että jos laitteessa on sähköä päällä, on hyvä, että siitä varoitetaan merkkivalolla. Katselun ajaksi valo sen sijaan saa sammua.

Toisaalta kyllä kulutus voi olla varsin merkittävä, jopa lähes 10 wattia. Tämä tekee jo yli viisi euroa vuodessa. Tällainen yksinään ei ole paljon, mutta jos vastaavia laitteita on useampi voi hukkasähköön mennä useitya kymppejä vuodessa.

• fundamentalist

tuohon Philipsin "nurinkuriseen" valoon tottuu viikossa.
      Ei ainakaan minua haittaa, päinvastoin olen tottunut jo vilkaisemaan boxia vaistomaisesti että jos valo palaa niin se on pois päältä.

• harmit sullakin

Yleensä on niin, että vehkeissä palaa valmiustilassa punainen valo ja toimintatilassa vihreä tai ei sitten mitään.

Jos punainen valo onkin Philipsissä sininen, niin so what?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5030
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1199
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1139
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1093
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      733
    Aihe