norja

turskattu

On tarkoitus lähteä kiertämään Norjaa Kirkkoniemi-Bykeija-Tanabru.Sanokaahan parhaita paikkoja meressä mistä vois rannalta heitellen saada kalaa.

5

2100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matalat rannat meressä

koko alueella. Kalapaikka on siinä, missä jyrkkä kallio putoaa mereen ja vesi on tummaa siinä kohtaa. Luettelemillasi paikkakunnilla ei niitä tosin montaakaan löydy. Tasaisilta rannoilta on turha kalastaa.

• tyhjät rannat

Olen käynyt niillä kulmilla useina vuosina kahdenkymmenen neljän vuoden aikana. Viime vuonna viimeisen kerran. Saaliit ovat pienentyneet joka vuosi. Torstaina palasin Norjasta, hieman Altasta länteen. Saalista tuli minulle ja kahdelle kaverille päivässä enemmän kuin Neidenin seudulta edellisenä vuonna vajaassa kahdessa viikossa. Saimme kahtatoista eri lajia. Joista kaksi ruijanpallasta. Toinen yhdeksän kiloinen ja toinen pari kiloinen. Laiturilta kaverin sai kolme kiloisen punatäpläkampelan, sekä neljä kiloisen kissakalan. Kissakalojakin saimme yli kaksikymmentä joista suurin seitesmän kiloinen. Käytimme normaaleja heitettäviä pilkkejä joissa sein pala syöttinä. Toki suurimman osan ajasta kalastimme veneellä lähellä rantaa. Lohia tuntuu olevan rannikolla kovasti liikkeellä. Usea kaveri sai uistelemalla tai uistinta heittämällä. Itse pidin Smoltti 23 grammaiseta kevennetystä sinisestä lusikasta. Jolla sain pari lohta laiturilta heitettynä. Kelpasi muillekin kaloille. Ehdottomasti punottu laatu siima virveliin. Tavallinen siima venyy käyttö kelvottomaksi lyhyessä ajassa. Mikäli olette kiinnostuneet järvikalastuksesta niin käykää jossakin desiviointi paikassa desivioimassa kalastusvälineet. Otatte kalastusluvat. Mikäli kalastatte Finnmarkin alueella niin lähes koko läänin järvet ovat käytettävissä. Kannattaa hankkia riittävän hyvä kartta alueesta missä liikkuu. Tekisin teinä rohkean päätöksen ja katsoisitte vaikkapa Altan suuntaan ja sieltä etelään vaikkapa hieman Lofooteille päin. Onnea matkalle riippumatta siitä mihin menette!

• tyhjät rannat

desinfiointi todistus on paikalliselta nimeltään desinfeksjonsattest. Altassa kalastusvälineet ja saappaat käytimme G-Sport-Hammari as liikkeessä. 75 Nkr veloittivat toimenpiteestä. Samalla kävin paikallisessa Nordea pankin automaatista ottamassa Norjan kruunuja. Nordean automaatti toimi Suomen kielellä, ainakin Nordean pankkikortilla!

• tyhjät ...............
        tyhjät rannat kirjoitti:

desinfiointi todistus on paikalliselta nimeltään desinfeksjonsattest. Altassa kalastusvälineet ja saappaat käytimme G-Sport-Hammari as liikkeessä. 75 Nkr veloittivat toimenpiteestä. Samalla kävin paikallisessa Nordea pankin automaatista ottamassa Norjan kruunuja. Nordean automaatti toimi Suomen kielellä, ainakin Nordean pankkikortilla!

Ensimmäinen pienempi pallas tuli vaapulla vetämällä. Yhdeksän kiloinen pallas yritti ottaa pystypilkkiin kun olin kelannut pilkin vedenpinnan yläpuolelle. Tipautin samalla pari metriä alaspäin jolloin pallas iski. Samoin kaverin pilkkiä seurasi pallas pintaan saakka pari kertaa. Muutaman kerran nähtiin pallakset tavoittelemassa kaloja pinnasta. Kyseiset pallakset olivat aivan rannan tuntumassa, Kaverini kertoi saaneensa kolme pientä pallasta, viime vuonna rannalta heittämällä. Joten myöskin rannalta heittämällä uskoisin jopa pallaksen pyytämisen olevan mahdollista!

• reissusta.........
        tyhjät ............... kirjoitti:

Ensimmäinen pienempi pallas tuli vaapulla vetämällä. Yhdeksän kiloinen pallas yritti ottaa pystypilkkiin kun olin kelannut pilkin vedenpinnan yläpuolelle. Tipautin samalla pari metriä alaspäin jolloin pallas iski. Samoin kaverin pilkkiä seurasi pallas pintaan saakka pari kertaa. Muutaman kerran nähtiin pallakset tavoittelemassa kaloja pinnasta. Kyseiset pallakset olivat aivan rannan tuntumassa, Kaverini kertoi saaneensa kolme pientä pallasta, viime vuonna rannalta heittämällä. Joten myöskin rannalta heittämällä uskoisin jopa pallaksen pyytämisen olevan mahdollista!

tarinaa kuvien kera Google sivulta "Janin kanssa kalassa"!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      58
      3679
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2093
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe