norja

turskattu

On tarkoitus lähteä kiertämään Norjaa Kirkkoniemi-Bykeija-Tanabru.Sanokaahan parhaita paikkoja meressä mistä vois rannalta heitellen saada kalaa.

5

2034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matalat rannat meressä

      koko alueella. Kalapaikka on siinä, missä jyrkkä kallio putoaa mereen ja vesi on tummaa siinä kohtaa. Luettelemillasi paikkakunnilla ei niitä tosin montaakaan löydy. Tasaisilta rannoilta on turha kalastaa.

    • tyhjät rannat

      Olen käynyt niillä kulmilla useina vuosina kahdenkymmenen neljän vuoden aikana. Viime vuonna viimeisen kerran. Saaliit ovat pienentyneet joka vuosi. Torstaina palasin Norjasta, hieman Altasta länteen. Saalista tuli minulle ja kahdelle kaverille päivässä enemmän kuin Neidenin seudulta edellisenä vuonna vajaassa kahdessa viikossa. Saimme kahtatoista eri lajia. Joista kaksi ruijanpallasta. Toinen yhdeksän kiloinen ja toinen pari kiloinen. Laiturilta kaverin sai kolme kiloisen punatäpläkampelan, sekä neljä kiloisen kissakalan. Kissakalojakin saimme yli kaksikymmentä joista suurin seitesmän kiloinen. Käytimme normaaleja heitettäviä pilkkejä joissa sein pala syöttinä. Toki suurimman osan ajasta kalastimme veneellä lähellä rantaa. Lohia tuntuu olevan rannikolla kovasti liikkeellä. Usea kaveri sai uistelemalla tai uistinta heittämällä. Itse pidin Smoltti 23 grammaiseta kevennetystä sinisestä lusikasta. Jolla sain pari lohta laiturilta heitettynä. Kelpasi muillekin kaloille. Ehdottomasti punottu laatu siima virveliin. Tavallinen siima venyy käyttö kelvottomaksi lyhyessä ajassa. Mikäli olette kiinnostuneet järvikalastuksesta niin käykää jossakin desiviointi paikassa desivioimassa kalastusvälineet. Otatte kalastusluvat. Mikäli kalastatte Finnmarkin alueella niin lähes koko läänin järvet ovat käytettävissä. Kannattaa hankkia riittävän hyvä kartta alueesta missä liikkuu. Tekisin teinä rohkean päätöksen ja katsoisitte vaikkapa Altan suuntaan ja sieltä etelään vaikkapa hieman Lofooteille päin. Onnea matkalle riippumatta siitä mihin menette!

      • tyhjät rannat

        desinfiointi todistus on paikalliselta nimeltään desinfeksjonsattest. Altassa kalastusvälineet ja saappaat käytimme G-Sport-Hammari as liikkeessä. 75 Nkr veloittivat toimenpiteestä. Samalla kävin paikallisessa Nordea pankin automaatista ottamassa Norjan kruunuja. Nordean automaatti toimi Suomen kielellä, ainakin Nordean pankkikortilla!


      • tyhjät ...............
        tyhjät rannat kirjoitti:

        desinfiointi todistus on paikalliselta nimeltään desinfeksjonsattest. Altassa kalastusvälineet ja saappaat käytimme G-Sport-Hammari as liikkeessä. 75 Nkr veloittivat toimenpiteestä. Samalla kävin paikallisessa Nordea pankin automaatista ottamassa Norjan kruunuja. Nordean automaatti toimi Suomen kielellä, ainakin Nordean pankkikortilla!

        Ensimmäinen pienempi pallas tuli vaapulla vetämällä. Yhdeksän kiloinen pallas yritti ottaa pystypilkkiin kun olin kelannut pilkin vedenpinnan yläpuolelle. Tipautin samalla pari metriä alaspäin jolloin pallas iski. Samoin kaverin pilkkiä seurasi pallas pintaan saakka pari kertaa. Muutaman kerran nähtiin pallakset tavoittelemassa kaloja pinnasta. Kyseiset pallakset olivat aivan rannan tuntumassa, Kaverini kertoi saaneensa kolme pientä pallasta, viime vuonna rannalta heittämällä. Joten myöskin rannalta heittämällä uskoisin jopa pallaksen pyytämisen olevan mahdollista!


      • reissusta.........
        tyhjät ............... kirjoitti:

        Ensimmäinen pienempi pallas tuli vaapulla vetämällä. Yhdeksän kiloinen pallas yritti ottaa pystypilkkiin kun olin kelannut pilkin vedenpinnan yläpuolelle. Tipautin samalla pari metriä alaspäin jolloin pallas iski. Samoin kaverin pilkkiä seurasi pallas pintaan saakka pari kertaa. Muutaman kerran nähtiin pallakset tavoittelemassa kaloja pinnasta. Kyseiset pallakset olivat aivan rannan tuntumassa, Kaverini kertoi saaneensa kolme pientä pallasta, viime vuonna rannalta heittämällä. Joten myöskin rannalta heittämällä uskoisin jopa pallaksen pyytämisen olevan mahdollista!

        tarinaa kuvien kera Google sivulta "Janin kanssa kalassa"!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe