Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olisko hyvä

ensimmäiseksi autoksi

Olisiko vuoden 2001 tai 2002 Laguna hyvä vaihtoehto juuri kortin saanneelle? Autolla on ajettu n. 150000km. Olisi ainakin turvallisuus kunnossa. Onko paljon vikoja ja tuleeko pito kovinkin kalliiksi. Omistajat kertokaa.

17

2229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muitakin vikoja?

      Löytyykö siis isoja vikoja, tuollaisia pienempiä löysin edellisistä viesteistä:
      Vasen peilin lämmitin ei toimi, kuskin penkin lämmitin ei toimi, pakkivalon/takalasin pyyhkimen kytkin rikki(pakkivalo ei syty),etu ovien ikkunoiden mekanismit jumittivat/huusivat kuivuuttaan->ite voitelin, Kuskin sähköikkuna ei toimi kunnolla, käsijarru ei toimi kunnolla.

    • Kittinenen

      Oma laguna 188 tuhatta ajettu, 2001. Tämän vuoden saldo: bensapumppu, vasemman etupyörän laakeri, oikea lasi jumittui talvella, onneksi satuin juuri vetelemään hermosavuja autoillesani ja ikkuna oli raolla.. nyt sitten käsijarrun vaijeri rösähti pikkuvika helppo korjata sanoisi tähän Viltteri.

      • ei kestä mikään

        Jumankekka,ei semmoista kotturaa olekkaaan tehty ettikö noilla kilometreillä ja vuosilla rispaisi.
        Hankkikaa mummo mallin polkupyörä ajopeliksi,ai niin löytyyhän siitäkin vikoja mm;ssa ketjut täynnä reikiä ja satula päin persettä.


      • Kentsu´
        ei kestä mikään kirjoitti:

        Jumankekka,ei semmoista kotturaa olekkaaan tehty ettikö noilla kilometreillä ja vuosilla rispaisi.
        Hankkikaa mummo mallin polkupyörä ajopeliksi,ai niin löytyyhän siitäkin vikoja mm;ssa ketjut täynnä reikiä ja satula päin persettä.

        Nyt puhuu kaveri asiaa! Olen itsekin lopen kyllästynyt lukemaan kaiken maailman ruikutuksia kun mittarissa on parisataatuhatta ja autoon tulee joku vika; kyl´on sitten paska auto, joo-o! Jumankauta, joku ikiliikkujako se pitäisi olla?? Se nyt tietysti on varsin fitti juttu että pienimpienkin vikojen korjaaminen maksaa aivan helvetisti tänä päivänä ja varsinkin sen vuoksi että autoissa pitää olla kaikenmaailman turhaa paskaelektroniikkaa joita ilmankin voisi tulla toimeen varsin hyvin.


    • välttämättä

      Jos autolla ajettu n.150 000 km niin voi odottaa että silloin tällöin jotain joutuu vaihtamaan. Tavallisemmin raidetangon päät, jarrulevyt, käsijarruvaijerit, jotka saattaa olla jo kertaalleen uusittukin. Jos huoltohistoria ok niin kannattaa. Olen ajanut itse Opelilla, VW:llä, Hondalla, Fordilla ja Renaultilla (Laguna ja nyt Megane). Kaikkein pahiten on mieleen jäänyt VW:n oviongelmat ja Fordin ruostuminen. Rellu keskitasoa ja Honda viattomin mulla.

    • Augustinen

      Jos saat auton 5.000 euroon voi olla ihan hyvä hankinta vaikka pientä laittoa tulisikin. Jos taas maksaa yli 7.000 euroa niin voipi olla toisenlainen juttu.

      • etulasit

        Onkohan kukaan onnistunut vaihtamaan etulasien käyttövaijeria itse, tai siis joutuuko sen vaijerinkin tekemään.


    • rellunpippana

      2001:hän se korimalli vaihtui. Osta mieluummin viimeisimpien mallivuosien 1-koppainen Laguna, siinä ei enää ole lastentauteja. Noissa ekoissa 2-korisissa on kuulemma ollut vaikka mitä korjailtavaa. Mulla on 1994 - mallin Laguna, joka nyt pelittää alkuhankaluuksien jälkeen ihan kivasti. Edellinen omistaja oli vaan jättänyt pikkuvikoja korjaamatta.

      • rellua

        kenellekään.laguna 2.0 vm.95 oli itellä,huippusiisti,ruosteeton,täyshuoltovihko,aj 250tkm.olin tosi tyytväinen puolivuotta autoon,kunnes yhden kuukauden aikana remppaa 2te:N edestä.kansi,kytkin,akku,etujarrut(jumittui)sytysyksikkö yms.
        oli vaihdettava merkkiä,en enempää halunnut korjauksiin uhrata,meni jo auton hinta kuukauden aikana.


      • -tuskastunut-
        rellua kirjoitti:

        kenellekään.laguna 2.0 vm.95 oli itellä,huippusiisti,ruosteeton,täyshuoltovihko,aj 250tkm.olin tosi tyytväinen puolivuotta autoon,kunnes yhden kuukauden aikana remppaa 2te:N edestä.kansi,kytkin,akku,etujarrut(jumittui)sytysyksikkö yms.
        oli vaihdettava merkkiä,en enempää halunnut korjauksiin uhrata,meni jo auton hinta kuukauden aikana.

        on vajaa 100 000 ajettu 02 laguna ja vähän aikaa sit meni vaihdelaatikko ja onhan siinä ollu kaikkia muitaki pieniä ja vähän isompiakin vikoja. eikä suomesta tahdo löytyä laatikkoa, uutena laatikko ei maksa ku vaivaset 4000e et sillee,älä osta tai jos ostat ota ihmeessä täyskasko koska sitä tullaan hinaamaan vielä ja paljon niin ei mene sitten omasta pussista kulut..


      • arvata ostaa
        -tuskastunut- kirjoitti:

        on vajaa 100 000 ajettu 02 laguna ja vähän aikaa sit meni vaihdelaatikko ja onhan siinä ollu kaikkia muitaki pieniä ja vähän isompiakin vikoja. eikä suomesta tahdo löytyä laatikkoa, uutena laatikko ei maksa ku vaivaset 4000e et sillee,älä osta tai jos ostat ota ihmeessä täyskasko koska sitä tullaan hinaamaan vielä ja paljon niin ei mene sitten omasta pussista kulut..

        Kiitos viesteistänne
        Kyllä se alkaa vaikuttaa ettei tuota arvaa ostaa. Voi olla liian vaikeaa löytää se hyvin toimiva myytävänä olevien joukosta. Harmi, auto kun olisi upean näköinen ja kokoinen ja vielä erittäin turvallinen. Vai missä muussa autossa olisi 5 tähden turvallisuus n. 6000 eurolla.


      • Kittininen
        arvata ostaa kirjoitti:

        Kiitos viesteistänne
        Kyllä se alkaa vaikuttaa ettei tuota arvaa ostaa. Voi olla liian vaikeaa löytää se hyvin toimiva myytävänä olevien joukosta. Harmi, auto kun olisi upean näköinen ja kokoinen ja vielä erittäin turvallinen. Vai missä muussa autossa olisi 5 tähden turvallisuus n. 6000 eurolla.

        Sehän on selvä, että oma laguna on jo saanut alleen kilometrejä, mutta tiedän omasta autostani sen verran kun uudesta on ollut, että remppaa on piisannut melko kivasti, ja pyrin aina autoni huoltamaan.


      • Olisit tarkastanut
        rellua kirjoitti:

        kenellekään.laguna 2.0 vm.95 oli itellä,huippusiisti,ruosteeton,täyshuoltovihko,aj 250tkm.olin tosi tyytväinen puolivuotta autoon,kunnes yhden kuukauden aikana remppaa 2te:N edestä.kansi,kytkin,akku,etujarrut(jumittui)sytysyksikkö yms.
        oli vaihdettava merkkiä,en enempää halunnut korjauksiin uhrata,meni jo auton hinta kuukauden aikana.

        No olipa hullettu ja hyvin pidetty,sinua on kusetettu.Huoltohistoria täytyy aina tarkistaa,vihkossa voi olla vaikka mitä merkintöjä aina eivät kumminkaan todellisia.


      • rellunpippana
        rellua kirjoitti:

        kenellekään.laguna 2.0 vm.95 oli itellä,huippusiisti,ruosteeton,täyshuoltovihko,aj 250tkm.olin tosi tyytväinen puolivuotta autoon,kunnes yhden kuukauden aikana remppaa 2te:N edestä.kansi,kytkin,akku,etujarrut(jumittui)sytysyksikkö yms.
        oli vaihdettava merkkiä,en enempää halunnut korjauksiin uhrata,meni jo auton hinta kuukauden aikana.

        On se perkele, kun 250 tkm ajettuun autoon tulee jo remonttia. Pakko vaihtaa merkkiä. Osta vaikka Lada!


      • vaihto isompaan

        Katso myös Safrane, edustusauto, joka on melko harvinainen Suomessa, mutta ilmeisesti voisi olla jopa parempi kuin I-sarjan Laguna. Ks. tuolta yleistä osastolla kyselyni.


    • RXE

      Johan näissä vastauksissa kävi selväksi ettei Lagu kakkoseen ole luottamista pelkkä vikapesä,
      en tiedä omistanko harvinaisuuden eli eka koppa-
      sen Lagunan vm:98 ja mittarissa 278000km. Olen
      nyt ajellut 1,5 vuotta ja 35t km ilman murheita
      mitä nyt normaali huollot, parit polttimot on vaihdettu ja alatukivarren nivelet siinä kaikki.
      Eli jos kuitenkin olet ostamassa Lagunaa niin
      I sarjan loppupäästä kannattaa väijyä vähän ajet-
      tu yksilö niitä saa jo halvalla!

      • ei...

        Itse olen ajellut Lagunalla, HB 1.8 vm. 2002 noin 100000 km ilman isompia ongelmia. Muiden murheista en tiedä, mutta itse olen ollut todella tyytyväinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe