Raskaaksi..

kertokaapa..

Heips.
Ollaan kolme vuotta yritetty avomieheni kanssa saada minua raskaaksi, mutta ei ole vielä napannut.. En ole vielä aloittanut mitään hoitoja, koska ei ole varaa ja äidillänikin kesti 4 vuotta että alkoi minua odottamaan. Eli ehkä tässä on vielä toivoa. Onko kenelläkään minkäänlaisia neuvoja miten voisi itse auttaa itseään tulemaan helpommin raskaaksi ja onko jollain tehonnut? Olisi ihana saada neuvoja ja apua kun tuntuu, että itseltä alkaa voimat ja toivo loppua asian suhteen.

Sitten olisin kysellyt vielä keskenmenosta, minkälaiset oireet siinä yleensä tulee? Minulla on välillä tullut esim. yhdynnän jälkeen aivan älyttömät alavatsa kivut, en ole pystynyt liikkumaan ja ihan kuin joku olisi viiltänyt alavatsasta veitsellä. On ollut tuskanhiki ja olen meinannut pyörtyä. Mitään vuotoja ei kuitenkaan ole ollut, mutta alavatsa on voinut olla monta päivää kipeänä. En ole uskaltanut mennä lääkäriin, pelkään että se on jotain vakavampaa. Mistähän voi johtua?

Kiitos paljon jos voitte kirjoitella asiasta mulle tänne. KIITOS.

4

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vain

Terveelliset elintavat parantavat todennäköisyyttä. Samoin se, että pidät itsesi normaalipainoisena. Korkea verensokeri haittaa raskautumista, joten jätä sokeroidut tuotteet pois.

Sinuna kävisin gynellä selvittämässä mikä aiheutti noin voimakkaat supistukset. Keskenmenolta tuo ei kuulosta vaan ehkä ennemmin endometrioosilta tai vastaavalta.

• rohkeasti!

Hei vaan. Jos kerran olette jo kolme vuotta yrittäneet raskautta, nyt olisi korkea aika hakeutua lapsettomuustutkimuksiin, jotta saatte tietää, onko teillä edes toivoa tulla luomuna raskaaksi vai onko olemassa joku syy sille, ettet ole tullut raskaaksi. Monesti asia voi olla pienestäkin kiinni, eikä mitään kalliita hoitoja välttämättä edes tarvita. Mutta tätä et saa selville, ellet käy niissä tutkimuksissa! Tutkimuksiin hakeudutaan oman neuvolan tai terveyskeskuksen kautta, eikä niissä maksa muu, kuin miehen siemennestetutkimus, se on muutaman kympin.

Sanot, ettette ole aloittanut mitään hoitoja, koska ei ole varaa. Eivät hoidot julkisella maksa muuta, kuin tavallisen poliklinikkamaksun kultakin käynniltä ja lääkkeet. Alussa lääkkeetkään eivät maksa mahdottomia, vasta IVF:ssä (koeputkihedelmöitys) lääkkeet maksavat paljon, mutta siinä kohtaa tulee sitten se Kelan maksukatto vastaan, eli lääkkeistä joutuu itse maksamaan vuodessa vajaat 650 euroa. (itse asiassa kaikki lääkkeet eivät ole Kelan korvaamia, eli oikeasti joitakin lääkkeitä joutuu kyllä maksamaan tuon maksukaton täyttymisen jälkeenkin).

Suosittelisin kyllä lämpimästi tuota tutkimuksiin hakeutumista, koska jos teistä tosiaan löytyisi syy lapsettomuuteen, tietäisitte ainakin, ettei luomuna yrittämistä kannata jatkaa ainakaan kovin toiveikkaana.

Mutta kun kerran niitä vinkkejä kaipaat, niin ensinnäkin, ovulaatiotestejä kannattaa tehdä, ellet ole niitä vielä tehnyt. Näin saat selville ovuloitko ja jos ovuloit, mihin aikaan kannattaa harrastaa yhdyntöjä. Yhdyntöjä siis ovulaation molemmin puolin joka toinen päivä.
      Sitten molemmilta tupakka pois, jos poltatte. Molempien kannattaa syödä monivitamiineja, joissa on riittävästi foolihappoa (MultivitaPlus on hyvä) ja Omega3-tabuja. Sitten tavallinen, monipuolinen ruokavalio ja sopivasti liikuntaa. Eipä siinä paljon muita keinoja ole. Millään jalkojen nostamisella kattoon tai pepun korottamisella yhdynnän jälkeen ei oikeasti ole mitään merkitystä. Kyllä niitä siittiöitä sinne kohtuun pääsee, jos on päästäkseen. Ihan heti yhdynnän jälkeen ei ehkä kuitenkaan kannata nousta ylös ja lähteä pesulle.

Noista alavatsakivuista kannattaisi todellakin mennä lääkäriin. Erityisesti jos pelkäät, että kyse on jostain vakavammasta. Siellähän se selviää. Keskenmenoon kyllä liittyy aina vuotoja eivätkä keskenmenoon liittyvät kivut tunnu pelkästään yhdynnän jälkeen.

• tulla raskaaksi

vaikka ainakin osa spermasta valuu yhdynnän jälkeen pois ?

• aina ..
        tulla raskaaksi kirjoitti:

vaikka ainakin osa spermasta valuu yhdynnän jälkeen pois ?

kaikilla valuu aina osa spermasta yhdynnän jälkeen pois ja silti ihmiset tulee raskaaksi. Mitkään päällä seisonnat tms jalkojen nostamiset ylös ei ihan oikeasti auta raskaaksi tuloa yhtään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe