Nimiä joissa D-kirjain

OODA

haluamme antaa tytöllemme nimen jossa d-kirjain.
Mitä mieltä olette nimestä OODA? Olisiko muita hyviä ehdotuksia.

38

2425

Vastaukset

• Ooda -nimisiä tyttöjä on kolme.
    Oodi on 11:llä tytöllä.

Muita d-kirjaimisia tytön nimiä:

Wanda, Eeda, A(a)da, Edla, I(i)da,
    Tilda, Mandi, Amanda, Matilda,
    Miranda, Jolanda, Adalmiina,
    Heidi, Hilda, Hulda, Sandra,
    Aida, Melinda, Ly(y)dia, Säde,
    Magdale(e)na, Sade, Adele, Diana,
    Daniela, Danita, Edit(h), Frida,
    Gerda, Rebecka, Vendla, Dora

• Mistä lähtien Rebecka on ollut d-nimi?

• d-nimi kirjoitti:

Mistä lähtien Rebecka on ollut d-nimi?

Rebecka taisi lipsahtaa joukkoon ihan vahingossa,
      sorry :(

• Ooda kuulostaa nuhaiselta Oonalta, nuhanenillähän nasaalit, kuten n, vääntyy usein d:ksi.

Tässä lista muutamasta d-nimestä, joita en aiemmassa viestissä nähnyt:

Astrid
    Belinda
    Delilah
    Denise
    Doris
    Linda
    Manda

• Dinna

• Ooda on nuhainen Oona, tulee paljon sekaannuksia.

Ehdotan Oodi, Dora, Dana, Beda

• nimi on aada.. d kirjaimesta tulee mieleen myös iida, amanda..

• oda olis mun mielestä parempi kuin Ooda.

oda on tosi nätti nimi.

• En erityisemmin pidä nimestä Ooda. Se muistuttaa sanaa looda ja jotenkin tuo mieleeni suu auki seisovan H. Moilasen. Tämä on siis vain minun mielipiteeni, ja muilla saattaa nimestä muodostua aivan toisenlaisia mielikuvia.
    Entäpä Odessa? Tai sitten Aada, Aida tai Iida. Myös Edda olisi kiehova nimi.

• Zaida, Lyydia, Säde, Sade, Jade. Ooda ei ole minun makuuni

• Heidi, Seidi, Armiida

• sibyllavon kirjoitti:

Heidi, Seidi, Armiida

Odessa, Frida, Denise, Desiré, Disa, Doris, Dorrit, Edia, Edit, Edny, Hedda, Judit, Reseda, Trude, Valdina

• Minäkään en henk. koht. ole kamalan ihastunut Ooda-nimeen, oodi tulee mieleen ja se em. nuhainen Oona. Ja sooda. Mutta eihän nuo assosiaatioina nyt niin pahoja ole; jos tosissanne tykkäätte nimestä niin mikä ettei, nimenä tuo ei ole niin "outo" että kannattaisi liikaa kuunnella muiden mielipiteitä. Edellä ehdotettu Hedda olisi mielestäni ihana, samoin Frida sekä Tilda ja Hilda. Ja Lyydia.

• D:llä alkavat: Daisy, Dana, Daniela, Daria, Darja, Debora, Denise, Diana, Dina, Disa, Dolly, Dolores, Donata, Donna, Dora, Doris, Dorothea, Dorothy, Dorrit, Dunja.

D keskellä tai lopussa : Aada, Ada, Adelheid, Adelaide, Adele, Adrianne, Alfhild, Amanda, Ariadne, Armida, Astrid, Beda, Brigida, Cinderella, Cindy, Edna, Edvina, Enid, Fredrika, Frida, Hedda, Heddy, Heidi, Hilda, Hildegard, Hulda, Ida, Iida, Ingrid, Iraida, Jade, Jadelina, Jolanda, Judith, Judy, Lida, Lidia, Linda, Ludmila, Lydia, Madeleine, Maddy, Magda, Magdalena, Manda, Mandy, Matilda, Medeia, Medi, Middy, Milda, Nadia, Nadja, Odessa, Odette, Odile, Oodi, Ranghild, Rodolfa, Saida, Sinaida, Tilda, Vanda, Vendela, Vendla.

• laittakaa ihmeessä se! Ei tule vastaan joka tytyöllä, muttei kuitenkaan ole mikään ihmenimi. Heitänpä myös Odan, Audan ja oman ihastukseni Uudan :)

D-nimiä löytyy aikas paljon, heitän nyt niiden tavanomaisempien lisäksi pari

Dora
    Eedla
    Saida
    Frida
    Milda
    Hilda
    Tilda
    Eedit
    Edita
    Agda
    Aida
    Lidia
    Doris
    Magdalena
    Adeliina
    Judith
    Maud
    Madeleine
    Idalia

• Oodi on huomattavasti kauniimpi kuin Ooda.
      Edellä mainituista osa on aikas omituisia.
      Idalia, Auda, Uuda... hh huhuh!

• outoja nimiä kirjoitti:

Oodi on huomattavasti kauniimpi kuin Ooda.
      Edellä mainituista osa on aikas omituisia.
      Idalia, Auda, Uuda... hh huhuh!

Mun tyttäreni toinen nimi on Auda. Nätti nimi ja tulee suvusta.

Ja mikä tärkeintä: tyttö on itsekin tyytyväinen nimeensä.

• Jade on kaunis nimi tytölle :)

• Kannatan, aika yleinen eri puolilla maailmaa ja suomeksi helppo lausua

• Oda, tai Ooda suomalaisittain on todella ihastuttava nimi, onnittelen! Check mitä nimi Hoda (lausutaan Hodá) tarkoittaa, ilm. persialaista alkuperää. On sama nimi ilmeisesti. Suomessa on tällä hetkellä joitakin Hoda nimistiä. Etelä-Saksassa tunnetaan tämä kaunis vanha nimi.

• Kaunis nimi on mielestäni Adella, tai Adele.

Myös Adeliina on mukava.

• Adele on ehkä kaikkien alle nelikymppisten mielestä kuitenkin kivempi

• Miettikääpä vähän.

• Miettikää mieluummin nimiä, joissa on a-kirjain.

• ehdottanut nimeä Eeda? Itse olen siihen tykästynyt :) Samaa yksinkertaisen kaunista linjaa kuin Iida, Aada jne.. Myös Eda on nätti nimi, ihan niinkin lausuttuna.

• ei mitään OODAA hyi hyi kuulostaa kamalalta.. itse ehdottaisin nimeä Kiida:)

• ..onko näitä sanottu..mut
    disa,
    daniela,tai disa daniela..
    demi,
    daalia,
    ...

• Lappeenrannan lähellä on suomen suurin kalamarketti, nimeltään Disas

• Unohtaisitte d-hömpän...

• Jaada

• Dorokki
    Kadri
    Riidda
    Dellervo
    Dokra

• Tarhatätini oli Dinah😊

• Mä tunsin aikanaan Dinan.

• Devilia

• Tässä vähän lisää D-nimiä. Onko jo mainittu: Ada, Aida, Adonika, Daina, Dina, Dolores, Dolly, Donata, Dora, Dunja, Edda, Edla, Hedda, Heddy, Ida, Iraida, Jade, Jolanda, Judit, Lidia, Linda, Madeleine, Melinda, Nadja, Odele, Odette, Saida, Sinda, Tilda, Wendla?

• Ooda ei ole minun makuuni,sen sijaan Eedla, Hilda, Heidi, Matilda, Lyydia, Adele, Doena, Edith, Judith ja Frida ovat mielestäni kauniita nimiä.

• Dada

• Dena

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hieman säälittää suomalaisen duunarin sinisilmäisyys

Ennen vanhaan ei käynyt pienessä mielessäkään, että tehtäisiin töitä ilman liittoon kuulumista. Se oli itsestäänselvyys. Suomen taloudella meni todell
    Maailman menoa
    154
    4164
  2. Erika ja viisuvalinta

Cicciolina todella reipas ja mukaansatempaava esitys. Toivottavasti Erika pääsee kisoihin mukaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Maailman menoa
    143
    4124
  3. Hengityssuoja, viruksia vastaan. Ihan pelleilyäkö?

Kuulemma hengityssuojaimet ovat loppuneet niin apteekeista kuin tukkureiltakin, kertoo Hesari. "Hengityssuojaimet loppuivat tukkureilta ja monista ap
    Maailman menoa
    106
    3899
  4. Coronavirus-hysteria

Mihinkähän mittakaavoihin tuo hysteria pääsee? Luuletteko, että kohta vaikkapa bussilastillinen tyhjenee jonkun yskäistyä seuraavassa etapissa? Entä m
    Maailman menoa
    100
    2859
  5. Seinäjoella jälleen kuolonkolari

Kyllä eikö näitä teitä saada sellaiseen kuntoon, että ihmiset (jotka on pakotettu käymään töissä) voisivat taittaa taivaltaan ilman järjetöntä kuolema
    Seinäjoki
    30
    1184