Tiedän hyvin miten tampooni kuuluisi asettaa mutta kun itse yritän, tulee äkkiä vastaan iso möykky. Kun sormella kokeilee, emätin aivankuin kiertäisi tuon möykyn eli olisi kiero?:0 Onko tuo möykky normaali ja ennen kaikkea MIKÄ se on? Möykky sijaitsee peräsuolen puolella
Tampoonin asettaminen hääh
3
636
Vastaukset
- mörri,,,
Olet kai aika nuori. Me naiset ollaan kaikki erilaisia ja joillakin on paikat eri asennossa. Toisilla kierompi kuin toisilla.
Itse en saa vieläkään kunnolla tamponia sisään pieneen kieroon "piirakkaani", vaikka olen 40 hehehe.
Yleensä emättimessä on nystyräinen "möykky" heti siinä alkupäässä - tamponi pitäisi saada varovasti työnnettyä möykyn taakse, jotta se pysyy mukavasti siellä. Mun mielestä ei kyllä pepun puolella ole möykkyä, jos siellä on joku epänormaali möykky, voisit käydä lääkärillä tutkituttamassa sen. Mutta luulenpa että on ihan tavallinen sinne kuuluva muoto, lihasta todennäköisesti. Voihan myös olla että jos olet neitsyt niin immenkalvo ottaa vastaan.
Hyvä asetusasento, rentona oleminen auttaa. Kokeile mahdollisimman pientä tamponia aluksi. Tamponin päätä voi myös rasvata vaseliinilla tai herkän ihon voiteella.
Ja katso tamponin ohjeista oikea suunta! Emätin on useimmiten sellaisessa kulmassa että "lasketteluasennossa" on työnnettävä ristiselkään päin ja sitten sisällä hieman ylöspäin "möykyn taakse".
Toivottavasti tästä oli apua. - luultavasti
Luulenpa, että se möykky on kohdunnapukkasi eli ihan normaali emättimeen kuuluva juttu. Kohdunnapukka ei ole kaikilla täsmälleen samassa paikassa, vaan toisilla se tosi korkealla ja toisilla matalalla. Käsittääkseni toisilla se voi olla peräsuolen puolella ja toisilla taas etupuolella.
"kohdunnapukka
Se osa kohdunkaulaa, joka ulottuu emättimeen. Kohdunnapukan päässä on kohdunsuu. Sormella tunnusteltaessa napukka tuntuu lihaisalta möykyltä. Sen sijainti vaihtelee kuukautiskierron vaiheesta riippuen, ovulaation aikaan se on yleensä ylempänä ja kuukautisten aikaan alimpana. Myös emättimen pituus vaikuttaa napukan sijaintiin, lyhyessä emättimessä napukka on alempana kuin pitkässä"
Kuukuppikunnan sivuilta lainattu.
Kuinka iso se mötikkä itse asiassa on? Noin 2 cm läpimitaltaan? - toisia tampooneja
asettimilla varustetut tampoonin menevät " liukkaammin" sisälle. ( Ob ) on hyvä ja liukaspintainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3524491Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1462538Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822146- 1451690
- 261227
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!441222- 351178
- 791101
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!3451045Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1431029