heippa!
Hukkasin kotiavaimeni(ja siinä mukana myös nipun muita avaimia, mutta kotiavain kuitenkin huolestuttaa eniten.) Asun vuokra-asunnossa yksityisellä vuokranantajalla. Tottakai on nyt sitten minun vastuullani kun menin avaimen hukkaamaan ja edessä on luultavasti sitten lukkojen uusiminen, sarjoitus, uuet avaimet, yms... osaisko joku kertoa paljonko tulee tuo kaikki maksamaan, kun kyseessä Exec- avain.
Exec- avain hukassa, mitäs nyt. :/
14
9968
Vastaukset
- Lukkosepppä
Exec sarjanvaihto maksaa 170-200 euroa.
- liioittelua
"edessä on luultavasti sitten lukkojen uusiminen, sarjoitus"
Tämä on sarjassa niitä juttuja joita en sisäistä. Miksi lukot pitäisi sarjoittaa..? Satunnaisella avaimen löytäjällä ei ole edes lottovoittoon verrattavaa mahdollisuutta löytää asuntoa johon avain kuuluu. Ja lähes yhtä epätodennäköistä on se, että just sen avaimen löytäjä olisi rikollinen luonne.
Asian tekee toki erilaiseksi jos avain on hävinnyt kerrostalon kotipihaan, napattu ovesta, tai vaikkapa varastettu autosta - tai pahin mahdollisuus, eli siinä on omistajan yhteystiedot.
Jos kuitenkin avaimen on hukannut edes muutaman kilometrin päähän kotoa, niin väärinkäyttömahdollisuus on käytännössä nolla. Ja taas tullaan siihen, että just sen sun avaimen löytäjän pitäisi olla varas.
Mieti itse. Löydät avaimen, mitä teet? Ja vastaan, että mitään sillä et voi tehdä vaikka se kuuluisi kultavaraston oveen - et yksinkertaisesti voi tietää minne avain kuuluu. Mahdollisuuksia on miljoonia ja ne mahdollisuudet ovat kotimaassa Hangosta - Utsjoelle.- ei ajattele
"Miksi lukot pitäisi sarjoittaa..?"
Tämä on sarjassa niitä juttuja joita minä en ymmärrä. Ihmiset luulevat, että voivat hävittää muiden omaisuutta ja jättää vahingot korvaamatta. Jos asukas on vuokranantajalta kuitannut kolme avainta, on hän myös velvollinen palauttamaan kolme avainta.
Miten vuokranantaja voi tietää kuinka rehellinen ihminen asukas on tai, että kuinka kauas tai lähelle hän on avaimensa hävittänyt.
Asukkaan mahdollisesti vaihtuessa kadonneella avaimella tehdäänkin kämpän "putsaus" ja vakuutusyhtiö ei korvaa vahinkoja. Miten sitten sanotaan? Kenen vika? Ketä korvaa?
Mieti itse jos vuokraat asuntoa tai vaikka autoja ja asiakas ei palauta kaikkia kuittaamiaan avaimia, mitä vahinkoa hän voi saada aikaan. Järki käteen hiiohoi... - exavain
ei ajattele kirjoitti:
"Miksi lukot pitäisi sarjoittaa..?"
Tämä on sarjassa niitä juttuja joita minä en ymmärrä. Ihmiset luulevat, että voivat hävittää muiden omaisuutta ja jättää vahingot korvaamatta. Jos asukas on vuokranantajalta kuitannut kolme avainta, on hän myös velvollinen palauttamaan kolme avainta.
Miten vuokranantaja voi tietää kuinka rehellinen ihminen asukas on tai, että kuinka kauas tai lähelle hän on avaimensa hävittänyt.
Asukkaan mahdollisesti vaihtuessa kadonneella avaimella tehdäänkin kämpän "putsaus" ja vakuutusyhtiö ei korvaa vahinkoja. Miten sitten sanotaan? Kenen vika? Ketä korvaa?
Mieti itse jos vuokraat asuntoa tai vaikka autoja ja asiakas ei palauta kaikkia kuittaamiaan avaimia, mitä vahinkoa hän voi saada aikaan. Järki käteen hiiohoi...taannoin minulta putosi kaupungin vuokra asunnon avain .maksoi 20-30 e väliin ,kun isännöitsiä hommasi uuden.
- _Hävinnyt avain_
exavain kirjoitti:
taannoin minulta putosi kaupungin vuokra asunnon avain .maksoi 20-30 e väliin ,kun isännöitsiä hommasi uuden.
Meillä auta itku eikä valitus isännöitsijälle, jos avain häviää, meillä joutuu(kaupungin vuokratalo)maksamaan sarjoituksen viimeistään siinä vaiheessa jos muutat eikä ole täyttä määrää avaimia palauttaa, eikä niitä avaimia saa teetettyä itse, vaan ne tilataan isännöitsijän kautta.
- kolmonen
Mulla on sulle edullinen neuvo, jota itse käytin kaverin ohjeesta ja hyvin meni läpi.
Hommaat jostain vain Exec avaimen (joka sopii ihan jonnekkin muualle) , kun palautat avaimet vuokranantajalle niin et puhele avaimesta mitän vaan hymyilet vain kauniisti. Maallikko ei erota että yksi avain onkin erilainen (jos edes katsoo niin tarkkaan koloja), kun sitten joskus sen humaa ja on sinuun yhteydessä niin esität vain tietämätöntä ja väität sen sinulla ihan hyvin toimineen. Varma kikka ja toimii!! säästyy rahaa ja vaivaa paljon.
Vielä varmempi on kun homaat sen Exec avaimen jostakin, niin väännät sen poikki ja sanot vuokranantajallesi vahingossa katkaisseesi sen, jodut korkeintaan kustantamaan vain yhden uuden avaimen poikki menneen tilalle ja taas säästyy rahaa. Palautithan saman määrän avaimia kuin olet kuitannutkin... helppoa...vain vähän mielikuvitusta ;-)
ps. olen muuten ammatiltani lukkoseppä- Lukkoseppä--
ps. Minäkin olen lukkoseppä ja jokainen lukkoseppä tietää nuo temput jotka juuri kerroit. Sinä olet ainoa tarpeeksi tyhmä joka toitottaa sitä julkisesti muille. Ei taida olla ihan kaikki kunnossa yläkerrassa?
Ensinnäkin lukkosepällä täytyy aina olla moitteeton tausta ja rehellisyys on muutenkin erittäin hyvä asia tässä ammatissa, kuten muutenkin elämässä. Joku sen sarjanvaihdon kuitenkin joutuu joskus maksamaan, joten on säälittävää siirtää omia virheitään muiden maksettavaksi, mutta sellainen sinä taidat olla? Lukkoliike saa myös töitä ja sinä saat säilytettyä työpaikkasi kun yritys tekee sarjanvaihtoja ja työntekijät ovat rehellisiä. Toivottavasti en koskaan kohtaa sinun kaltaisia ihmisiä elämässäni. Toivon myös, että sinä et tee lukkohommia kenellekkään tutulleni. - kolmonen
Lukkoseppä-- kirjoitti:
ps. Minäkin olen lukkoseppä ja jokainen lukkoseppä tietää nuo temput jotka juuri kerroit. Sinä olet ainoa tarpeeksi tyhmä joka toitottaa sitä julkisesti muille. Ei taida olla ihan kaikki kunnossa yläkerrassa?
Ensinnäkin lukkosepällä täytyy aina olla moitteeton tausta ja rehellisyys on muutenkin erittäin hyvä asia tässä ammatissa, kuten muutenkin elämässä. Joku sen sarjanvaihdon kuitenkin joutuu joskus maksamaan, joten on säälittävää siirtää omia virheitään muiden maksettavaksi, mutta sellainen sinä taidat olla? Lukkoliike saa myös töitä ja sinä saat säilytettyä työpaikkasi kun yritys tekee sarjanvaihtoja ja työntekijät ovat rehellisiä. Toivottavasti en koskaan kohtaa sinun kaltaisia ihmisiä elämässäni. Toivon myös, että sinä et tee lukkohommia kenellekkään tutulleni.oho, mistä sinä rehellinen lukkosepää tänne eksyitkin. Oikein "enkeli". Oletko ikinä ajanut ylinopeutta? ai olet vai eli rikkonut lakia. Älä siis puhu rehellisyydestä koska et itsekkään ole. Joten älä siis sinä pikku puuhastelija sekaannu asiaan mikä ei sinulle kuulu. Mitä sitten jos asiakas säästää tällä tavalla rahaa reilusti. Onko sinun elämäsi tarkoitus kyniä ihmisiltä mahdolisimman paljon rahaa. Toivottavasti en näe sinua ikinä missään...vaikka sinut kyllä erottaa hyvin , kun on pikku sädekehä pään ympärillä ;-) ha,ha,haa...mistä näitä riittää !!!
- Nettipoliisina
Täytyy laittaa ylläpidolle viestiä, että ottaa viestin kirjoittajan IP-osoitteen talteen ja tekee poliisille rikosilmoituksen. Siihen loppuu lukkosepän hommat tuolta puoskarilta.
- Lukkoseppä--
kolmonen kirjoitti:
oho, mistä sinä rehellinen lukkosepää tänne eksyitkin. Oikein "enkeli". Oletko ikinä ajanut ylinopeutta? ai olet vai eli rikkonut lakia. Älä siis puhu rehellisyydestä koska et itsekkään ole. Joten älä siis sinä pikku puuhastelija sekaannu asiaan mikä ei sinulle kuulu. Mitä sitten jos asiakas säästää tällä tavalla rahaa reilusti. Onko sinun elämäsi tarkoitus kyniä ihmisiltä mahdolisimman paljon rahaa. Toivottavasti en näe sinua ikinä missään...vaikka sinut kyllä erottaa hyvin , kun on pikku sädekehä pään ympärillä ;-) ha,ha,haa...mistä näitä riittää !!!
Et selvästikkään ymmärtänyt vastaustani, mutta en sitä oikeastaan odottanutkaan.
Olen kyllä ajanut ylinopeutta ja saanut sakonkin siitä. Sinun mielestäsi on oikein, että asiakas säästää rahaa reilusti, mutta tekee sen petoksen avulla (ei ylinopeuden). Et kuitenkaan tunnu ymmärtävän, että vuokranantaja tai seuraava asukas joutuvat kohtaamaan ongelman ja joku sen joutuu kuitenkin maksamaan pitkien selvittelyjen jälkeen. Missä on se sinun mainostama "säästö" sen jälkeen?
Entäpä jos nykyinen asukas säästääkin yhden oikean avaimen ja antaa väärän avaimen ohjeidesi mukaan vuokranantajalle. Myöhemmin vanha asukas käy ryöväämässä kämpän ja vakuutus ei korvaa uudelle asiakkaalle, koska murron jälkiä ei ole. Etkö mukamas lukkoseppä osannut ajatella tätäkään?
Minun tehtävä ei ole kyniä asiakkailta mahdollisimman paljon rahaa vaan tehdä työni niin hyvin kuin mahdollista, ja ennenkaikkea rehellisesti. Huomaatko esimerkistäni, ettei ketään säästä vaan päinvastoin? Etpä tietenkään. No, ehkä vastaat vielä ja yritän sitten uudelleen selittää sinulle vielä hieman selkeämmän esimerkin avulla. En kyllä enää edes usko, että olet oikeasti lukkoseppä, tai jos oletkin niin tuskin enää kovin pitkään. - kolmonen
Nettipoliisina kirjoitti:
Täytyy laittaa ylläpidolle viestiä, että ottaa viestin kirjoittajan IP-osoitteen talteen ja tekee poliisille rikosilmoituksen. Siihen loppuu lukkosepän hommat tuolta puoskarilta.
kaikkien ip osoitteet vaan ylös, tunnustihan juuri tuo "rehellinen" lukkosepää ajaneensa ylinopeutta. Siihen loppuu lukkosepän ajelut kun on kortti hyllyllä. Kyllä on aika totista porukkaa tuo lukkosepää rintamalla, mahtaako olla työt vähissä kun noin on mieli kireenä. Toivottavasti tämän viestiketjun alullepanija sai nyt edullisen neuvon täältä.
Eli kannattaa käyttää muidenkin mielestä tuota kakkosvaihtoehtoa, eli katkaista avain, niin ei tule sitten seuraavalle asukkaalle harmia. Ja mitä tulee kämpän putsaamiseen kadonnella avaimella, niin eiköhän se olisi jo putsattu jos asukas on hävittänyt aikoja sitten avaimen, mutta nyt pois muuttaessa isännöitsijä kaipaa kaikkia avaimia. JOten ei tässä pahaa mieltä aiheuteta kuin teille oppisopimuslukkosepät ,jotka etsitte vielä sitä omaa koloanne tässä lukkoseppien julmassa maailmassa. Palkka on pieni ja pomo käskyttää jatkuvasti. Oma valinta, koittakaa jaksaa, niin minäkin alan ammattilaine vielä vuosia eteenpäin...he,he,hee..
ps. sori et kesti vastata olin hieman lomailemassa - Lukutoukkana
kolmonen kirjoitti:
kaikkien ip osoitteet vaan ylös, tunnustihan juuri tuo "rehellinen" lukkosepää ajaneensa ylinopeutta. Siihen loppuu lukkosepän ajelut kun on kortti hyllyllä. Kyllä on aika totista porukkaa tuo lukkosepää rintamalla, mahtaako olla työt vähissä kun noin on mieli kireenä. Toivottavasti tämän viestiketjun alullepanija sai nyt edullisen neuvon täältä.
Eli kannattaa käyttää muidenkin mielestä tuota kakkosvaihtoehtoa, eli katkaista avain, niin ei tule sitten seuraavalle asukkaalle harmia. Ja mitä tulee kämpän putsaamiseen kadonnella avaimella, niin eiköhän se olisi jo putsattu jos asukas on hävittänyt aikoja sitten avaimen, mutta nyt pois muuttaessa isännöitsijä kaipaa kaikkia avaimia. JOten ei tässä pahaa mieltä aiheuteta kuin teille oppisopimuslukkosepät ,jotka etsitte vielä sitä omaa koloanne tässä lukkoseppien julmassa maailmassa. Palkka on pieni ja pomo käskyttää jatkuvasti. Oma valinta, koittakaa jaksaa, niin minäkin alan ammattilaine vielä vuosia eteenpäin...he,he,hee..
ps. sori et kesti vastata olin hieman lomailemassaSe toinen lukkoseppähän tunnusti ajaneensa ylinopeutta ja saaneensa sakot siitä. Etkö tiedä ettei sen jälkeen kortti enää hyllylle mene? Sä rikot ammattietiikkaasi ja yllytät muita ihmisiä rikokseen. Saako lukkosepällä edes olla rikostaustaa?
- Lukkoseppä--
kolmonen kirjoitti:
ps. sori et kesti vastata olin hieman lomailemassaNo tulihan se sieltä! Hetken jo luulin, että joku viisaampi ystäväsi olisi selittänyt sinulle asioita ja olisit tullut järkiisi. Noh, et selvästi ole keittiön terävin veitsi joten emme odota liikoja.
Ylinopeutta ajanut ja sakon saanut, joten siitä ei tosiaan korttia enää hyllylle viedä. Eikö ole kiva oppia jokapäivä jotain uutta?
Luetun ymmärtäminenkään ei näytä olevan vahvimpia puoliasi, mutta yritetään samalla tekstillä vielä kerran:
"Entäpä jos nykyinen asukas säästääkin yhden oikean avaimen ja antaa väärän avaimen ohjeidesi mukaan vuokranantajalle. Myöhemmin vanha asukas käy ryöväämässä kämpän ja vakuutus ei korvaa uudelle asiakkaalle, koska murron jälkiä ei ole. Etkö mukamas lukkoseppä osannut ajatella tätäkään?"
Pointti on siis se, että yllytät ihmisiä petoksen tekemiseen ja olet itsekkin epärehellinen ja tehnyt vastaavan rikoksen vaikka olet vielä lukkoseppä. Sitten jakelet ohjeitasi yleisillä palstoilla ja olet niin ylpeä, vaikka oikeasti olet vain yksinkertainen. Vaikka oletkin selvästi oikein "konkari" lukkoseppä niin ei siitä mihinkään pääse, että käytöksesi on säälittävää.
Ehkä jo nyt tajusit? Jos et, niin yritän seuraavassa viestissäni selvittää asian vielä astetta yksinkertaisemmin. Luulisin, että yksinkertainen on juuri hyvä sinulle. - avaimeton
Olipa tyhmä vastaus! Kuinka selviää ilman avainta? Pitääkö heti muuttaa, jos avain häviää? Todella kieroa peliä, etkä varmasti ole lukkoseppä, vaan kotona pötköttelevä mies, joka mietit, miten tehdä muittenkin elämä hankalaksi. Todella huono neuvo, eikä tuohon kukaan rehellinen ihminen lähde. Itse menisin ja ilmoittaisin asian heti isännöitsijätoimistoon, en niinkään asunnon vuokraemännälle. Näihin asioihin isännöitsijä osaa antaa hyvän neuvon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760