Mitä siellä rippileirillä sitten oikein tehdään?

Tryin'_to_be_something_diff...

Suoraan sanottuna; oon ihan paniikissa tulevasta
rippileiristä!
Oon ihan ulkona, että mitä siellä siis edes tehdään, muuta kuin opiskellaan ja leikitään niitä leikkejä..
Mitä kaikennäköisiä leikkejä edes on, ne vähän jännittää..

Ja myös se, että opinko ulkoläksyt leiriksi..
Joissain muissa seurakunnissa ulkoläksyt suoritetaan ennen leiriä, mutta meillä ne on leirillä..

Oliko rippileiri nyt mitenkään mun kaltaselleni se hyvä vaihtoehto? Olen meinaan tosi arka, ja joissain tapauksissa hiljainen, en saa vieraassa porukassa ääntäni kuuluville..

Jotenkin pelottaa koko homma..

Kaiken lisäksi meikäläiselle diagnosoitiin masennus, en muutenkaan juuri tällä hetkellä paljoa missään liiku.

Ja ahdistaa, kun kaikki nää remukaverini tulevat sinne, ottavat mukaan viinapulloja ja tupakkaa, yöllä sitten lähdetään oikeen porukalla rellestämään ja rikotaan sääntöjä oikein urakalla.

No, ei sille enää mitään voi; päivärippikoulu meni jo ja leirimaksu maksettu. Hubaa.. -.-

Siispä, varmaan jo kymmenennen kerran; ahdistaa niin sairaasti, että loppu loma menee sitten siinä pilalle..

40

17859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuunuunuu

      Vastaus sun otsikossa olevaan kysymykseen on tietenkin vähän erilainen seurakunnasta riippuen.

      Oon ite menossa kolmatta kertaa leirille. Oon isonen. Meidän leirin päiväohjelma näyttää tältä:
      - aamupala,
      - (aamu)Jumalanpalvelus, (sellainen lyhyt tilaisuus, jossa istutaan kappelissa ja lauletaan, rukoillaan, kuullaan Raamattua, tms.)
      - Oppitunti, (vähän kuin koulua. käsitellään jotain aihetta, kuten rakkaus, kuolema, tms. "oppilaat" saavat kommentoida ja kysellä, ja välillä on ryhmätöitä, tms. Sitten on niitä perus muistiinpanojuttuja)
      - Lounas
      - Ohjattua leikkimistä pihalla (leikit vaihtelee. niissä yleensä pyritään luomaan hyvää yhteishenkeä ja toimimaan ryhmässä. Samaa leikkiä ei yleensä leikitä kovinkaan kauaa)
      - Oppitunti 2,
      - Raamatunlukua, (riparin aikana luetaan Raamatusta yksi evankeliumi läpi. Olsiko ollu Markus...)
      - Iltapala,
      - Iltaohjelma, (silloin kokoonnutaan katsomaan isosten järjestämää ohjelmaa, mm. sketsejä, vitsejä, leikkejä ja lauluja. Iltaohjelma tuppaa olemaan joko "päivän paras juttu," tai sitten se ihan kauhein... riippuu ihmisestä, ite en tykkää =P )
      - Iltapesut,
      - Iltahartaus, (mennään taas kappeliin istumaan ja rauhoittumaan tulevaa yötä varten. lauletaan, rukoillaan... Isoset lukee tarinaa tai esittää jotain)
      - HILJAISUUS.

      Oh shit, tulipa muuten mieleen, että eihän tossa lue missään "vapaa-aika..." No en tiedä tästä tulevasta leiristä, mutta ainakin yleensä vapaa-aikaa on ollut ihan kohtalaisesti, joskus jopa liikaa (jos on tylsää). Vapaalla uidaan ja saunotaan jos saa, jutellaan, pelataan jalkapalloa, levätään huoneessa, päntätään niitä ulkoläksyjä....

      Se on "sinun kaltaisellesi" joko hyvä tai huono vaihtoehto... Plussia ja miinuksia. Voi olla, että leiri on ahdistava. Mutta en halua pelotella, suurin osa mitä ite oon nähny on kuitenkin tykännyt olla. Jos mitenkään pystysit lähtemään avoimin mielin sinne, nii siellä on "helppo" heittäytyä mukaan ja saada uusia kavereita. Siis jos vaan heittää sen arkuuden hetkeks syrjään tai jopa voittaa sen.

      No hitto, otan osaa kavereidesi puolesta. Hyvin järkätyllä riparilla on aina yövalvonta. Ainahan niitä jotain kommelluksia sattuu, mut näin isosen näkökulmasta se on aika "noloa..." Kiinni semmosesta jää, viimeistään sit kun isoset tulee aamulla kiskomaan ylös niitä krapulaisia... Tai haistelevat vähäse ympärilleen. :) Rangaistus on pahimmillaan leiriltä "karkottaminen" kotiin omakustanteisesti.

      Kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi ja tutustua vaikkapa muihinkin ihmisiin, eikä vaan olla niiden samojen kavereiden kanssa. Siis jos mitenkään mahdollista.

      • juujuu

        mitään Auswitchiä, mutta silti ite en tykännyt olla.
        toivottavasti sulla parempi kokemus tulee kuin mulla.
        onneks se on ohi


    • jjregregregre

      - Yleensä jokaisella rippileirillä on ponileikki. :)
      Katso vaikkapa youtubesta tuo ponileikki, sieltä löytyy se.
      Toinen leikki mikä on lähes jokaisella riparilla on Nooan arkki - laululeikki.

      - Opit kyllä ulkoläksyt.
      Itse suoritin vasta vikana päivänä kaikki ulkoläksyt ja loppukoe on ihan helppo, mikäli sellainen teille tulee.

      - Tutustut kyllä niihin ihmisiin siellä rippileirillä, älä ota turhaa stressiä. :)

      • Lisäää :D

        Tässä oli meidän päiväohjelma, vikana päivänä oli kyllä rennompaa. :)

        - 8.00 Herätys
        - 8.30 Aamupala
        - 8.30-9.30 Vapaa-aika
        - 9.30-10.00 Aamu jumis (jumalanpalvelus=jumis)
        - 10.00-12.00 Oppi-tunnit
        - 12.00 Lounas
        - 12.00-14.30 Vapaa-aika (Vapaa-ajalla tehtiin raamisryhmien kanssa joitakin tehtäviä, mutta niihin meni aikaa n. 15min.)
        - 14.30 Välipala
        - 15.00-16.45 Oppitunnit
        - 16.45-17.00 Ruokarukous
        - 17.00 Ruoka
        - 17.30-18.00 Raamisryhmä (Luettiin raamattua)
        - 18.00-20.10 Vapaa-aika
        - 20.10 Iltapala
        - 20.30-21.30 Ilta-ohjelma (Leikit, sketsit yms.)
        -21.30-22.15 Vapaa-aika
        - 22.15-22.45 Iltahartaus
        - 22.45-23.00 Vapaa-aika
        - 23.00 Hiljaisuus

        Isosilla jatku päivä n. puoli 12. :D


      • ripari eessä
        Lisäää :D kirjoitti:

        Tässä oli meidän päiväohjelma, vikana päivänä oli kyllä rennompaa. :)

        - 8.00 Herätys
        - 8.30 Aamupala
        - 8.30-9.30 Vapaa-aika
        - 9.30-10.00 Aamu jumis (jumalanpalvelus=jumis)
        - 10.00-12.00 Oppi-tunnit
        - 12.00 Lounas
        - 12.00-14.30 Vapaa-aika (Vapaa-ajalla tehtiin raamisryhmien kanssa joitakin tehtäviä, mutta niihin meni aikaa n. 15min.)
        - 14.30 Välipala
        - 15.00-16.45 Oppitunnit
        - 16.45-17.00 Ruokarukous
        - 17.00 Ruoka
        - 17.30-18.00 Raamisryhmä (Luettiin raamattua)
        - 18.00-20.10 Vapaa-aika
        - 20.10 Iltapala
        - 20.30-21.30 Ilta-ohjelma (Leikit, sketsit yms.)
        -21.30-22.15 Vapaa-aika
        - 22.15-22.45 Iltahartaus
        - 22.45-23.00 Vapaa-aika
        - 23.00 Hiljaisuus

        Isosilla jatku päivä n. puoli 12. :D

        Kuin koulu aamu


      • Anonyymi

        Meidän riparilierillä nussittiin, juotiin punkkua ja vedettettiin savuja.
        Yölliset pierukisat oli myös hauskoja . Jäi joskus laardit housuun!


      • Anonyymi
        Lisäää :D kirjoitti:

        Tässä oli meidän päiväohjelma, vikana päivänä oli kyllä rennompaa. :)

        - 8.00 Herätys
        - 8.30 Aamupala
        - 8.30-9.30 Vapaa-aika
        - 9.30-10.00 Aamu jumis (jumalanpalvelus=jumis)
        - 10.00-12.00 Oppi-tunnit
        - 12.00 Lounas
        - 12.00-14.30 Vapaa-aika (Vapaa-ajalla tehtiin raamisryhmien kanssa joitakin tehtäviä, mutta niihin meni aikaa n. 15min.)
        - 14.30 Välipala
        - 15.00-16.45 Oppitunnit
        - 16.45-17.00 Ruokarukous
        - 17.00 Ruoka
        - 17.30-18.00 Raamisryhmä (Luettiin raamattua)
        - 18.00-20.10 Vapaa-aika
        - 20.10 Iltapala
        - 20.30-21.30 Ilta-ohjelma (Leikit, sketsit yms.)
        -21.30-22.15 Vapaa-aika
        - 22.15-22.45 Iltahartaus
        - 22.45-23.00 Vapaa-aika
        - 23.00 Hiljaisuus

        Isosilla jatku päivä n. puoli 12. :D

        Olen kuullut aikaisemminkin ton " Jumis" sanan, minun mielestä se on jämäkämpiinsä, vain uskovaiset sitä viljelee. Sanasta tulee ensimmäisenä jumittautuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut aikaisemminkin ton " Jumis" sanan, minun mielestä se on jämäkämpiinsä, vain uskovaiset sitä viljelee. Sanasta tulee ensimmäisenä jumittautuminen.

        Jämäkämpiinsä= jumalanpilkkaa. Kaikkea se tuo älykkäämmällä ehdotteleekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jämäkämpiinsä= jumalanpilkkaa. Kaikkea se tuo älykkäämmällä ehdotteleekin.

        Älykännykkä


    • GLAMBERT

      kun mä meen riparikoululle 23.7 täällä Hämeenlinnan Poltinaholle, nii mitä siellä tehään? Se ois niiku 9.00-14.00. Mitä kaikee siel tehää, ja onks sie yleensä tasapuolisesti tyttöjä ja poikia? Stressaa kauheesti. En halunnu mennä leirille kun oon sillein ujo, enkä haluais olla samalla riparilla tuttujen kanssa. Mun kaverit ei mee riparille, ku ne ei kuulu kirkkoo, enkä missää nimessä haluu nähä samoi naamoja kesällä. Muuten olisin menny talvileirille, mutta mulla on leikkaus nii se ei onnistu. Mutta kertokaa jtn tosta koulusta, se kestää about 8 päivää..

    • GLAMBERT

      tarkoitin siis että se on se Kaupunkikoulu :)

      t. Glambert

    • Fides

      Kaupunkiripari on samanlainen kuin rippileiri, mutta siellä ei olla yötä. Eikä iltaohjelmia tms ole ollenkaan.

      • GLAMBERT

        aijaa, okeih:) eli aikalailla samanlaisia juttuja tehdään siis kuin leirillä... Ahdistaa nyt vaan nämä riparijutut. Kun on vaa nii paljo stressiä ku ei tiiä siitä mitää ja tällei ;_____;


    • Flikka96

      Turhaan jänskäät. Olin viime kesänä riparilla ja hyvin meni! Jos ulkoläksyistä ei päässyt läpi niin niitä sai yrittää uudelleen. Leikkit oli kivoja ja sai kyllä tosissaan nauraa... Opetus hetket oli maillä ainakin vain puolituntia jonka jälkeen tauko. Kirjotettiin paljo, mut eipä se oikeestaan haitannu. Illat oli mukavia ja vapaita lukuun ottamatta sitä iltahetkeä. Mutta on onnea riparillesi:)

      • Rehellinen.Mirka

        Kannattaa perehtyä aivopesuun. Yksi aivopesun tärkeimmistä ominaisuuksista on että oppilaista tuntuu että se on kivaa. Papit ovat aivopesun ammattilaisia.


      • Anonyymi

        Musta ottaa mukaan k ortsuja nottei tuu kakruja.


    • Isosena toista kerta

      Ehdottomasti kannattaa mennä riparille, elämäni yks parhaimmista kokemuksista ja muutti koko elämäni paljon parempaan suuntaan, täysin rehellisesti.

      Itse olin riparille mennessäni tosi ujo ihminen, en uskaltanut tutustua omasta aloitteestani oikeen kehenkään tai toimia muutenkaan omana itsenäni jonka lisäksi minulla oli huono itsetunto. Riparilla taas oli tosi mukavaa, tutustui uusiin ihmisiin, muunmuassa parhaaseen ystävääni, sain paljon itseluottamusta ja paljon muuta.

      Nyt rippileiristäni on mennyt 1,5v. Olen menossa isoseksi tokaa kertaa hiihtolomalla, ja vaikken tunne ketään iseltä, dotan todella innolla leiriä. Olen nykyään oma itseni, sosiaalinen, rento ja hauska(ainakin omasta mielestäni :P ) ihminen hyvällä itstunnolla. Ja kaikki on riparilla saamani uuden suunnan ansiota.

      Eli ei tartte stressata leiristä ollenkaan, kaikki menee kuitenkin lopulta parhain päin.

    • millä

      aivan varmasti tulee ainakin ponileikki! ja ripari oli itsellä ainakin tosi mahtava kokemus, sain paljon uusia ystäviä, ulkoläksyt lausuttiin ulkoa rippileirillä. toi kaikkihan riippuu tietysti paljolti missä päin on riparilla, ja missä seurakunnassa :)

    • paras leiri

      tulin just riparilta ja voin kertoa että ennen leirille lähtöä jännitti aivan pirusti. Ja leirin aikana oli joitakin jännittäviä tilanteita mut kyl mä niistä selvisin. Ja sit viimeisenä iltana oltiin kokoonnuttu yhteiseen tilaan iltahartauteen ja voin sanoa et aika moni itki sitä että seuraavana päivänä piti lähteä pois. Itsellänikin meinasi tulla tippa linssin tästä ajatuksesta. Aika outoa vai mitä? Eka sitä ei halua edes lähteä koko leirille ja sit lopussa ei haluaiskaan lähteä pois sieltä. Joten kaikki joita jännittää nii uskokaa mua te niin haluatte mennä sinne. Siitä tulee ikimuistoinen kokemus.

    • Janzika

      Mulla ihan sama juttu. Oon tosi ujo ja se muihin tutustuminen on vaa hyvä asia. Mulla on nyt kesällä riparileiri ja jännitän sitä niin pirusti !! En haluis mennä sinne mut toisaalta taas haluaisin :)

    • Ei kannata jännittää

      Rippileireillä on useimmiten tosi hauskaa ja rentoa, varsinkin jos isoset osaavat tulla toimeen rippilasten kanssa. Suosittelen kyllä.

      Terveisin toisen vuoden isonen :)

      • Stressaavaaa

        Mua alko se vaa ihmetyttämään et miten ne suihkut, koska mulla on viiltelystä arpia vähän kaikkialla joten kai ne suihkut on yksittäisiä tai sillee? xd


    • Aikuinen --*

      Riparilla aivopestään herkkäuskoisia lapsia ja nuoria kristinuskoon. Joka riparilla aina joku uskistuu ja maksaa tulevaisuudessa kirkollisveroa koko loppuikänsä.

      Jos riparilla ei kukaan uskistuisi, niin kirkko lopettaisi koko riparin.

    • Jeesusonelävä

      No ei ole perkele,
      mikään optio.
      Häivy sieltä ja äkkiä.
      Kuule,
      jos tietäisit sen
      tekopyhyyden määrän...
      Se on niin,
      että pyydä Jeesukselta
      apua oikeasti,
      koska jos käyt ns. ihmisiä
      (he ovat perkelejoukko)
      vastaan, niin kuka sinua
      auttaa,
      on vain Jeesus.

      Jos et halua,
      käydä sitä saatanan
      "rippikoulua",
      niin voithan etsiä
      totuuden,
      vaikka lukemalla
      Evankeliumit.
      Kuitenkin Jeesus
      auttaa.

      Sehän on niin,
      että jos Jeesus on
      olemassa ja noudatat
      Hänen sanaansa,
      niin tulet tuntemaan
      onko Sana Totta.

    • uukerinekko

      Turhaan mietit tollasta paskaa. Se on ihan hölynpölyä koko juttu, aivopesua, vainoharhaisuutta, sairasta. Älä usko asioihin jota ei kukaan todista oikeiksi. Jos joku hyppää kaivoon, älä hyppää perässä.

    • 5648

      Mul on ens vuon ripari ja mua jännittää..
      Ei mua muu jännitä ku vaa se et ku pitää opetella jotai nii en sitosaakkaa sitä.. oon aika huono oppimaan nii voisko joku sanoo minkä laisia ne opettelu jutut on?

    • mn77hgtr

      Rippikoulussa koulutetaan tällaisia, uskontunnustuksen kaltaisia uskovaisia:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
      Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...

      Ja sitten opetetaan pilkkaamaan Jeesusta tekemällä Hänestä ulostetta:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
      Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
      Varamaan ihana mennä WC:n ehtoollisen jälkeen!

      Mutta, todellisuudessa... oppinne mukaan olette seurakuntanne raatoja:
      1.Korinttolaiskirje:
      12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.

      joten tuon Paavalin opin mukaan jyrsitte omaa syntistä lihaanne ja juotte omaa syntistä vertanne niistä ulostetta tehden ja siitä inhottavuudesta Paavali ilmoittaa mihin se johtaa:
      1. Kor. 11:28–29
      Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

      Ja totuushan on, ettei ylösnousseella Jeesuksella ruumista olekkaan sillä Jeesuksella on keho jonka opetuslapsi tarkisti:
      20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
      20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

      Uskontunnustuksen kaltaisista parhaiten eksyneet koulutetaan papeiksi kouluttamaan uusia eksyttäjiä. Ja papit eivät saa saarnata Jeesuksen evankeliumia vaan evl eksytysoppeja jotka ovat väärennettyjä Jeesuksen evankeliumeista eksytys opeiksi:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
      "Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa..." tahto ei riitä kun "evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa" pysyminen sitoo jos virasta palkan haluaa!

    • rippileirionperseestä

      Oon ihan samassa tlanteessa rippileiri huomenna ja kaiken lisäksi mun ala-asteen kiusaajat on siel ahdistaa

    • niromv

      En vaivautunu lukemaan aikasempia, mutta tässä meiän päivärytmistä jotaki:
      -Aamiainen
      -Lyhyt jumalanpalvelus leirikappelissa
      -ulkoilua
      -leikkejä
      -lounas
      -hiljainen hetki
      -oppitunteja 5 (ei putkeen)
      -päivällinen
      - vapaata aikaa
      -Iltaohjelma (leikkejä, lauluja, ym.)
      -Iltapala
      -ns. Rauhoittumishetki leirikappelissa
      -nukkumaan

    • Köyhyri

      Köyhät menee päiväriparille, rikkaat erityisille puuha ja temppuripareille jotka on niin kalliita ettei köyhillä ole varaa.

    • Aikuinen.Äiti

      Riparin tarkoitus on lasten ja nuorten uskonnollinen aivopesu. Saada heidät uskomaan olemattomaan jumalaan jne. Kirkkoa motivoi RAHA.

      Vanhempien pitäisi kieltää rippikoulu lapsiltansa.

      Kannatan uskonnoille 18v ikärajaa.

    • Terv.Mirka

      Opetellaan uskistumaan. Opetellaan huijaamaan itseä ja muita.
      Haluatko oikeasti uskoa olemattomiin mielikuvitus olioihin?

      Ripari on kirkon aivopesuleiri.

    • gtfrdd

      Siellä aivopesulassa tehdään järjettömiä rikollisia, jotka ei ymmärrä edes sitä että sairaiksi aivopestyt ovat rikollisuuden uhreja.
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

      Järkensä menettäneet ovat niin järjettömiä, etteivät ymmärrä edes sitä, että tappamiset ja tapattamiset ovat rikoksia.

      uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      HUOM!
      "synti" ilmaisun käyttö rikollisen kristinuskon opeissakin RIKOS ilmaisun korvikkeena on eksytyksen ilmaisu jolla aivopestyjä uskovaisia saavat uskomaan, että Jeesus olis muka kaikkien rikoksetkin syntinä sovittanut ja niin ei ole.
      Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
      Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
      Ellei noin olisi, niin YMMÄRTÄVÄISEN käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisIvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

      rikollisuuden opeista... esimerkkejä...
      -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
      -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
      -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat.
      -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
      -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
      -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
      -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
      -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
      -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
      -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
      -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
      -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet. SIIS KYSEESSÄ ON RIKOLLINEN OMAVANHURSKAUS OPPI.
      -armon jakamisen oikeutta ei ole ihmisille annettu eikä rikollisuuden herra jumalille joten siihen selvyyteen se on uskovaistenkin tyydyttävä:
      -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki (risti) Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
      -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
      -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
      -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!
      -Jumala, loi ihmisen kaltaisekseen, Jumala on hetero; Jeesuksen Isä. Kuka loi homot ja kenen kaltaisiksi?

    • ripariin.18v.ikäraja

      Ripari on hyvin toimiva lasten ja nuorten aivopesuleiri. Leiriläiset eivät edes huomaa tulleensa aivopestyksi.
      Kirkolla on hyvä kokemus siitä miten aivopesu tehdään ja sen he osaavat.

      • jnuhyg6g6

        Olet oikeassa... ja valitettavasti alaikäisten vanhimmista tehtään rikollisia, perisyntisiä...


        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070417

        #####
        Lastensuojelulaki
        Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
        1 luku
        Yleiset säännökset
        1 §
        Lain tarkoitus

        Lain tarkoituksena on turvata lapsen oikeus turvalliseen kasvuympäristöön, tasapainoiseen ja monipuoliseen kehitykseen sekä erityiseen suojeluun.
        2 §
        Vastuu lapsen hyvinvoinnista

        Lapsen vanhemmilla ja muilla huoltajilla on ensisijainen vastuu lapsen hyvinvoinnista. Lapsen vanhemman ja muun huoltajan tulee turvata lapselle tasapainoinen kehitys ja hyvinvointi siten kuin lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetussa laissa (361/1983) säädetään.

        Lasten ja perheiden kanssa toimivien viranomaisten on tuettava vanhempia ja huoltajia heidän kasvatustehtävässään ja pyrittävä tarjoamaan perheelle tarpeellista apua riittävän varhain sekä ohjattava lapsi ja perhe tarvittaessa lastensuojelun piiriin.

        Lastensuojelun on tuettava vanhempia, huoltajia ja muita lapsen hoidosta ja kasvatuksesta vastaavia henkilöitä lapsen kasvatuksessa ja huolenpidossa järjestämällä tarvittavia palveluja ja tukitoimia. Jäljempänä tässä laissa säädetyin edellytyksin lapsi voidaan sijoittaa kodin ulkopuolelle tai ryhtyä muihin toimenpiteisiin lapsen hoidon ja huollon järjestämiseksi.
        3 § (12.2.2010/88)
        Lastensuojelu

        Lastensuojelua on lapsi- ja perhekohtainen lastensuojelu.

        Lapsi- ja perhekohtaista lastensuojelua toteutetaan tekemällä lastensuojelutarpeen selvitys ja asiakassuunnitelma sekä järjestämällä avohuollon tukitoimia.

        Lapsi- ja perhekohtaista lastensuojelua ovat myös lapsen kiireellinen sijoitus ja huostaanotto sekä niihin liittyvä sijaishuolto ja jälkihuolto.
        3 a § (12.2.2010/88)
        Ehkäisevä lastensuojelu

        Lastensuojelun lisäksi kunta järjestää lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi 2 luvun mukaista ehkäisevää lastensuojelua silloin, kun lapsi tai perhe ei ole lastensuojelun asiakkaana.

        Ehkäisevällä lastensuojelulla edistetään ja turvataan lasten kasvua, kehitystä ja hyvinvointia sekä tuetaan vanhemmuutta. Ehkäisevää lastensuojelua on tuki ja erityinen tuki, jota annetaan esimerkiksi opetuksessa, nuorisotyössä, päivähoidossa, äitiys- ja lastenneuvolassa sekä muussa sosiaali- ja terveydenhuollossa.

        Kun lapsi on lastensuojelun asiakkaana, edellä 2 momentissa tarkoitettua tukea järjestetään osana avo-, sijais- tai jälkihuoltoa.
        #####


    • Joulupukki82

      Mun eiparilla ei saa juoda viinaa, koska se on kielletty.

      • RiparilleHuomenna

        Itse meen huomenna riparille, viinat messii? :DD


    • Anonyymi

      Immenkavot pulpahtavat rikki kun kiimaset poijaat pääse paneen yötä myöten

    • Anonyymi

      Onko kenenkään kohdalla sattunut että olisi joutunut pedofiilin uhriksi rippikoululeirillä? Kysyn ensin ja kerron sitten lisää.

    • Anonyymi

      Olen vasta 11v mutta mietin silti mitä siellä tehdään

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe