Halusin kirjoittaa oman kokemuksen uuden keittiön hankinnasta ja toteutuksesta. Keittiö hankittiin "avaimet käteen" -periaatteella ja itse huolehdin käytännössä vain laskujen maksamisesta. :) Keittiö remontoitiin kokonaan, eli kaikki pinnat, rungot, ovet, koneet yms. menivät uusiksi. Valitsimme jo alussa keittiömme toimittajaksi Puustellin, koska heillä oli mallistoissaan kaikki se, mitä toivoimme. Domus-keittiöt oli toinen vaihtoehto, mutta putosivat pois, koska heidän kodinkonetoimittajiltaan ei löytynyt sopivia kodinkonemalleja. Kilpailuttamaan emme lähteneet, mutta meillä on parilla tutulla Puustelli-keittiöt ja tiesimme mahdollisen hintatason ja tinkimisvarat sitä kautta.
Suunnittelu: Olin itse jo noin vuoden hahmotellut uuden keittiön ulkoasua. Tänä keväänä menin sitten lähimpään Puustellin liikkeeseen ja homma pyörähti käyntiin. Sovimme myyjän kanssa suunnitteluajan kotiimme. Myyjä tulikin kahden tunnin mittaus- ja suunnittelukäynnille sovittuna ajankohtana. Esitin hänelle oman luonnokseni ja sen pohjalta aloitettiin keittiön suunnittelu. Myyjä teki pari parannusehdoitusta suunnitelmaan ja hyväksyin ne. Noin viikon kuluttua kävimme liikkeessä katsomassa valmiita kuvia, ja tästä jatkui noin kuukauden kestänyt suunnitelman, materiaalien, värien, yksityiskohtien ja tietenkin hinnan hierominen. :)
Kun viimeisellä käyntikerralla kaikki alkoi olla kohdillaan, myyjä soitti vielä liikkeenpitäjälle ja tehtaalle ja pyysi viimeiset alennukset kauppahintaan, pyytämättä! Ainut häiritsevä tekijä oli se, että kauppaa tehtäessä myyjä yritti väkisin myydä kettiön rahoituksella, vaikka moneen kertaan sanoin maksavani laskut käteisellä.
Toimitus: Kaupan allekirjoituksesta keittiötoimitukseen meni noin 6 viikkoa. Kaksi viikkoa ennen toimitusta tuli poistissa ilmoitus tarkasta toimituspäivästä ja -ajasta. Toimitus tulikin ihan niin kuin oli ilmoitettu. Ja tässä tärkein: Kaikki toimitettu tavara oli juuri sitä, mitä pitikin. Mitään ei puuttunut, mitään ei ollut liikaa, eikä mitään ollut väärää. Myöskään kuljetuksessa ei tullut vahinkoja.
Asennus: Keittiöasennus alkoi seuraavalla viikolla toimituksesta. Remontoitavaa pinta-ala oli 21 neliötä. Parketin tilalle asennettiin laatta. Seinät ja katto maalattiin. Vesi- ja viemäriputket säilyivät kohdillaan, mutta sähkötöitä jouduttiin jonkin verran tekemään. Aikaa purkamisesta luovutukseen meni kolmisen viikkoa, joista yksi oli Vappuviikko, jolloin remppajätkät olivat käytännössä vain kaksi päivää töissä. :) Pieniä viimeistelyyn liittyviä huomautuksia kirjattiin 7 kappaletta ja ne käytiin korjaamassa kaksi päivää sen jälkeen. Ja voin sanoa, että hieno tuli ja ihan hemmetin hyvää jälkeä. Ainut miinus tulee siitä, että remontin aikataulusta, kestosta tai kulusta ei informoitu mitään muuta kuin alkamisajankohta. Esim. lattianteko oli aloitettu eräänä päivänä ilmoittamatta, vaikka oli sovittu, että siitä ilmoitetaan etukäteen. Toinen pieni miinus siitä pölystä ja sekasorrosta, joka remontin aikana vallitsi. ;)
Laskutus: Laskutus taisi olla tehokkain lenkki tässä hommassa. :) Nimittäin saapuneissa laskuissa oli eräpäivä aina seuraavana päiväna laskun saapumispäivästä. Muuten laskutus oli rytmitetty ok. 20% kauppahinnasta maksettiin ennakkomaksuna. Kalusteet maksettiin, kun toimitus oli saapunut ja tarkistettu. Työt laskutettiin, kun ne oli tehty ja hyväksytty. Putki- ja sähkötöistä tuli oma eritelty laskunsa.
Kaiken kaikkiaan koko remontti meni aivan loistavasti ja nyt meillä on uusi hieno keittiö. Mitään ei jäänyt hampaankoloon. No, hinta oli kyllä kohtuu "suolainen", mutta remonttikin oli iso. Sen huomasin, että työ maksaa nykypäivänä paljon. Kodinkoneet olivat keittiöfirman kautta puoli-ilmaiset, samoin kaikki muu tavara, joka tuli kumppaneilta. Ja kun joku haluaa kuitenkin tietää, niin mekanismit olivat Blumilta ja hidastimet vakiona laatikostoissa ja ovissa.
Että minun puolesta kiitos kaikille Puustellilaisille, jotka keittiöni tekoon osallistuivat, hyvää kesää!
Oma kokemus Puustellista
22
5879
Vastaukset
- että välillä
käy näinkin, eikä aina tule niitä katkeria kirjoituksia. Saako kysyä mistä päin suomea hankitte keittiön? vai lukiko se jossain?
- Uuden keittiön omistaja
Jätin tarkoituksella pois alkuperäisestä viestistä, mutta pääkaupunkiseutu on kyseessä.
Unohdin alkuperäisessä viestissä mainita, että myyjä oli hyvin aktiivinen koko remontin ajan. Hän soitteli noin kerran viikossa ja kyseli remontin etenemisestä ja onko ollut mitään ongelmia.
Ja jos itse soitin asentajalle tai myyjälle, kun minulla oli jotain kysyttävää, niin joka kerran puheluuni vastattiin ja sain vastauksen kysymyksiini.- blumit
ovat jo nykyisin halvimmillakin keittiötoimittajilla ja kivitasot saa halvalla suoraan valmistajalta. palvelu on ollut myös hyvää halvemmalla firmalla, mutta tietenkin, jos haluaa maksaa merkistä niin raha on mennyt oikeille tahoille.
- UKO
blumit kirjoitti:
ovat jo nykyisin halvimmillakin keittiötoimittajilla ja kivitasot saa halvalla suoraan valmistajalta. palvelu on ollut myös hyvää halvemmalla firmalla, mutta tietenkin, jos haluaa maksaa merkistä niin raha on mennyt oikeille tahoille.
Mainitsinkin ne vain siksi, että itse olen tältä palstalta lukenut, että Puustelli käyttäisi jotain muita (lue huonompia) saranoita, tai että heiltä puuttuu hidastimet ovista.
Sanallakaan en maininnut, etteikö halvemmalta firmaltakin voisi saada hyvää palvelua. Mutta palvelu oli erinomaista myös Puustellilla, tältä palstalta kun on saanut ihan eri kuvan.
Jos sua vituttaa se, että kannoin rahani Puustelliin, niin onhan sulla kanssa ongelma. - AK kapluusi
UKO kirjoitti:
Mainitsinkin ne vain siksi, että itse olen tältä palstalta lukenut, että Puustelli käyttäisi jotain muita (lue huonompia) saranoita, tai että heiltä puuttuu hidastimet ovista.
Sanallakaan en maininnut, etteikö halvemmalta firmaltakin voisi saada hyvää palvelua. Mutta palvelu oli erinomaista myös Puustellilla, tältä palstalta kun on saanut ihan eri kuvan.
Jos sua vituttaa se, että kannoin rahani Puustelliin, niin onhan sulla kanssa ongelma.Mukavaa luettavaa...että siis asiat pelaakin jossakin. Noista ns. halvemmista firmoista tosin on sanottava että ei se materiaali yms lärpäkkeet kyllä ihan samaa tavaraa ole kuin hintavimmilla valmistajilla. Ei se hinta ihan tyhjästä tule...Enkä erittele mitään firmoja mikä mihinkin kuuluu kyllä sen ihan järkikin sanoo, toivottavasti :)
Täällä on moni verrannut automerkkeihin ja se on aivan sama asia. Vaikka päällepäin samalta näyttää auto X ja auto X2 ja hintaeroa on 30 000€, niin eikö sekin jo kerro että jokin on erilaista ja joku sen hinnan muodostaa?! - eiköhän
UKO kirjoitti:
Jos sua vituttaa se, että kannoin rahani Puustelliin, niin onhan sulla kanssa ongelma.se ole ihan oma asia kenelle haluaa maksaa. ja jos on itse tyytyväinen hinta-laatu suhteeseen, niin eipähän ainakaan harmita jälkeenpäin. nykyään rupeaa olemaan jo niin paljon kilpailua rakennusalalla, että huonolla palvelulla putoaa äkkiä pois pelistä.
- tyytyväisyys
eiköhän kirjoitti:
se ole ihan oma asia kenelle haluaa maksaa. ja jos on itse tyytyväinen hinta-laatu suhteeseen, niin eipähän ainakaan harmita jälkeenpäin. nykyään rupeaa olemaan jo niin paljon kilpailua rakennusalalla, että huonolla palvelulla putoaa äkkiä pois pelistä.
eihän siinä ole mitään ongelmaa!!
asiakas on tyytyväinen!
jos minä ostan jotain ja olen tyytyväinen ostokseeni niin silloinhan kaikki on hyvin!!
kiva välllä lukee positiivisia kommenttejakin!
jos te nyt heti alatte pommittaa että olisit saanut halvemmalla sieltä tai sieltä.
totuus on että eihän sitä voi tietää mitä on haettu!!
keittiöitä olen junkun verran tehnyt ja asentanut ja tiedän että tavallinen rakentaja ei näe niitä eroja joita keittiökalusteissa on!!
eikä myöskään tiedä kuinka paljon mikäkin nippeli maksaa. eikä tiedä kuinka paljon "säästää" jos vaihtaa jonkun osan toiseen.
OSTAJA ON TYYTYVÄINEN SIIHEN MITÄ SAA!!
ei siihen tarvitse muiden olla tyytyväinen! - myyntitykkiitse
tyytyväisyys kirjoitti:
eihän siinä ole mitään ongelmaa!!
asiakas on tyytyväinen!
jos minä ostan jotain ja olen tyytyväinen ostokseeni niin silloinhan kaikki on hyvin!!
kiva välllä lukee positiivisia kommenttejakin!
jos te nyt heti alatte pommittaa että olisit saanut halvemmalla sieltä tai sieltä.
totuus on että eihän sitä voi tietää mitä on haettu!!
keittiöitä olen junkun verran tehnyt ja asentanut ja tiedän että tavallinen rakentaja ei näe niitä eroja joita keittiökalusteissa on!!
eikä myöskään tiedä kuinka paljon mikäkin nippeli maksaa. eikä tiedä kuinka paljon "säästää" jos vaihtaa jonkun osan toiseen.
OSTAJA ON TYYTYVÄINEN SIIHEN MITÄ SAA!!
ei siihen tarvitse muiden olla tyytyväinen!Viestistäsi saa selkeästi lukea kuinka taas on ostajaa narutettu. Hintaan lasketaan tietenkin katetta, jota voidaan sitten "luvan kanssa" pudottaa, tämä on ihan yleinen käytäntö ja tapa koukuttaa asiakas. Kiva, että saitte alennukset, mutta paljonko vielä jäi katetta? Alennukset vaihtelee, toiset saa pari sataa, toiset monta tonnia. Riippuu vähän naamasta ja kuinka paljon myyjä uskaltaa tuupata katetta päälle ;). Hyvä kuitenkin että olette tyytyväisiä, sehän on pääasia!!!
myyntitykkiitse kirjoitti:
Viestistäsi saa selkeästi lukea kuinka taas on ostajaa narutettu. Hintaan lasketaan tietenkin katetta, jota voidaan sitten "luvan kanssa" pudottaa, tämä on ihan yleinen käytäntö ja tapa koukuttaa asiakas. Kiva, että saitte alennukset, mutta paljonko vielä jäi katetta? Alennukset vaihtelee, toiset saa pari sataa, toiset monta tonnia. Riippuu vähän naamasta ja kuinka paljon myyjä uskaltaa tuupata katetta päälle ;). Hyvä kuitenkin että olette tyytyväisiä, sehän on pääasia!!!
Sieltähän tuli taas joku supermyyntitykki kertomaan meille, että miten asiakas narutetaan ja kuinka pässiä on taas viety narussa.
Varmaan jäi vielä katetta, mutta ilmaiseksiko pitäisi saada, että sun mielestä kauppa on ollut onnistunut? Tälläkö tavalla, oi suuri myyntitykki, käyt itse kauppaa? Myyt katteetta? Mielestäni saimme ihan hyvät alennukset ja hinta oli juuri sitä luokkaa, mitä olin laskeskellutkin.
On se kumma, että jos kerran yrittää tänne nurinoiden ja valitusten sekaan heittää tyytyväisen tarinan, niin heti on lauma mulkkuja paikalla kertomassa, että kuinka homma on mennyt kuitenkin vituiksi. - mielelläni maksaisin
Uuden keittiön omistaja kirjoitti:
Sieltähän tuli taas joku supermyyntitykki kertomaan meille, että miten asiakas narutetaan ja kuinka pässiä on taas viety narussa.
Varmaan jäi vielä katetta, mutta ilmaiseksiko pitäisi saada, että sun mielestä kauppa on ollut onnistunut? Tälläkö tavalla, oi suuri myyntitykki, käyt itse kauppaa? Myyt katteetta? Mielestäni saimme ihan hyvät alennukset ja hinta oli juuri sitä luokkaa, mitä olin laskeskellutkin.
On se kumma, että jos kerran yrittää tänne nurinoiden ja valitusten sekaan heittää tyytyväisen tarinan, niin heti on lauma mulkkuja paikalla kertomassa, että kuinka homma on mennyt kuitenkin vituiksi.laadukkaasta työstä, mutta jos ei ole rahaa, niin velkavankeuteen en keittiöremontin takia halua ruveta näinä aikoina. Ja Mersukin olisi mukava, mutta Volskikin on vienyt perille.
Itse tehtiin juuri keittiöön pintaremontti. Maalattiin kaikki katosta lähtien, laitettiin uudet kaakelit ja lattia. Vielä listat (ovat muuten sikakalliita) puuttuu ja uudet verhot ja lattiamatto, niin onpa meilläkin kaunista ja puhdasta. Rahaa meni alle 2000 euroa, kun vähän tarjouksia ja jäännöseriä metsästettiin.
Kaappien ovet on kyllä seuraavassa "remontissa" pakko ostaa, niissä oli jo aikamoinen hiominen.
Tosi mukavaa oli lukea onnistuneesta keittötoimituksestasi. Useimmiten varmaan remontit ja toimitukset suurinpiirtein onnistuu, ne negatiiviset kokemukset vain nousevat pintaan.
- Hehee
Kodinkoneet "puoli-ilmaiset"
Hehe...
Arvaattekos mistä niidenkin normaalit katteet löytyy keittiökaupan yhteydessä?
Kuten yksi kyseisen firman entinen työntekijä joskus sanoi. "V...u se Puustelli mikää maailman napa ole"
Laatua en toki kiistä, mutta mielestäni hinnat ovat suhteettoman korkeat.
Puustellin 10000€:n keittiön saa moneltakin kilpailijalta (joka käyttää myös Blumin mekanismeja ja kotimaisia levyjä, rungot kasattuina) 5000-6000€:lla.
Mutta eipä siinä jos rahaa on niin paljon, että sitä on varaa heittää "hukkaan"...- Uuden keittiön omistaja
Tarkoitin puoli-ilmaisella sitä, että etsin netistä etukäteen hintoja niistä koneista, joita olin ajatellut. Kaivoin aina halvimman hinnan ja pistin listaan. Ajattelin, että tuota enempää en aio koneista maksaa. Yllätys olikin, että noista hinnoista keittiöfirman kautta putosi hinnasta kolmasosa - puolet pois.
Netistä kaivamillani halvimmilla hinnoilla konepaketti olisi tullut maksamaan n. 5000€. Puustellin kautta maksoin noista n. 2800€. Paketti sisälsi erillisuunin, induktiokeittotason, jää-pakastinkaapin, mikron, astianpesukoneen ja liesituulettimen.
- Zaa
Meillä meni suurin osa asioista poskelleen Puustellin kanssa. Toimituksessa oli mokia, tavara saanut jonkin verran kosteutta jne. Suurimmat ongelmat olivat mittavirheet, joita piti paikkailla "maalaisjärjellä". Piirretty ja millimetrilleen mitotettu kuva on tosi pahasti pielessä - sellaista keittiötä ei yksinkertaisesti voi toteuttaa! Paikallisen myymälän ja itse Puustellin kanssa on väännetty kättä vaikka kuinka ja onhan asiassa ollu mukana kuluttaja-asiamies ja lakimieskin. Käsittely jatkuu... Hermot vain menee! Parasta lähdimme ostamaan vaan sitä emme saaneet. Pitänee varmaan ostaa tämän kylän firman duunareille uudet mittanauhat tms.
- luettavaa
Onhan tää nyt... Kerrankin kun joku kirjottaa positiivistä ja asiallisesti, niin on joku/jotkut haukkumassa. Kaikki kyllä tietää että noilta kalliimmiltakin keittiön toimittajilta voi saada sutta. Taitaa olla aika paljon kiinni suunnittelijasta. Alkuperäisen viestin lähettäjälle on sattunut ammattitaitoinen sellainen ja kai ihminen saa silloin olla tytyväinen saamaansa palveluun???? Mukavaa luettavaa oli! Itseäni keittiöremontista haaveilevana kiinnosti tuo todella selkee kertomus keittiön hankinnan vaiheista. Näitä lisää! Joku vois kertoo myös tuosta kilpailuttamisesta, mitä ap e ollut tehnyt!
- myyntitykkiitse
Kyllä se vaan niin on että koneet voi myydä halvemmalla jos kate on jo keittiön hinnassa. Kiva kuitenkin, että saitte koneet edullisesti.
Anteeksi, jos romutan jonkun illuusion, mutta sitähän myynti ja markkinointi on. Asiakas luulee saavansa hyvän "tarjouksen", koneetkin "melkein kaupan päälle", tosiasia on, että maksaa kuitenkin keittiön hinnassa täyden hinnan myös koneista.
Kuten sanoin, kiva, että teillä on mennyt hyvin.
Mutta on myös hauska huomata, että Puustellilla on läksyt luettu, miten tavaraa myydään. Koukkuja siellä, koukkuja täällä, koneet halvalla, "viimeinen soitto pomolle" jne. Tuttuja juttuja kaikille myyntitykeille. Enkä halua pilata fiilistäsi hyvästä keittiöstä, kerron vain faktat.
Ja fakta on sekin, että eikös Puustelli siirtänyt ainakin osan runkotuotannosta Viron maalle? - Kaikki tehdään Suomessa
Kyllä se vaan niin on että koneet voi myydä halvemmalla jos kate on jo keittiön hinnassa. Kiva kuitenkin, että saitte koneet edullisesti.
Anteeksi, jos romutan jonkun illuusion, mutta sitähän myynti ja markkinointi on. Asiakas luulee saavansa hyvän "tarjouksen", koneetkin "melkein kaupan päälle", tosiasia on, että maksaa kuitenkin keittiön hinnassa täyden hinnan myös koneista.
Mutta on myös hauska huomata, että Puustellilla on läksyt luettu, miten tavaraa myydään. Koukkuja siellä, koukkuja täällä, koneet halvalla, "viimeinen soitto pomolle" jne. Tuttuja juttuja kaikille myyntitykeille. Enkä halua pilata fiilistäsi hyvästä keittiöstä, kerron vain faktat.
Ja fakta on sekin, että eikös Puustelli siirtänyt ainakin osan runkotuotannosta Viron maalle?.. Joskus taannoin muutamia vuosia sitten toimistorunkotuotanto siirrettiin viroon..vaan eivätpä saaneet siellä mitään aikaiseksi joten toimistopuoli myytiin pois.. Keittiöt on aina tehty Suomessa ja toimistokalusteita ei enää valmisteta.
- myyjä joka tekee
Ja fakta on sekin, että eikös Puustelli siirtänyt ainakin osan runkotuotannosta Viron maalle?työtä ilman palkkaa.
Tottakai ne katteet on otettava jostain, ei keittiökauppa ole mitään hyväntekeväisyyttä... - Zaalari
myyjä joka tekee kirjoitti:
työtä ilman palkkaa.
Tottakai ne katteet on otettava jostain, ei keittiökauppa ole mitään hyväntekeväisyyttä...Jos keittiöissä on kovat katteet niin mikähän mahtaa olla duunareiden palkka? Meillä kaappien viivästymisen takia oli itse hankkima duunari tumput suorassa useamman tunnin. Puustelli katsoi heidän "korvausvelvollisuudekseen" peräti 10 € / tunti. Tämä korvaus oli todella kovan huutamisen ja vääntämisen jälkeen. Mutta antakaa ihmeessä lista duunareista, jotka tekevät 10 € / tunti duunia veroineen jne. Eipä taida Suomessa kovinkaan montaa olla.
- suhthyvä
Tässäpä omia kokemuksia:
Puustellin myyjä osasi tehdä hyvän suunnitelman, myös hinta tippui alas, hyvin lähelle muita, kun kilpailutti ja kertoi toisten tarjousten olevan alemman (ei ihan ollut sitä, mitä kerroin, mutta so not, hinta tippui). Toimitus ja erityisesti asennus oli erinomaista. Remontti valmistui paria päivää arvioitua aiemmin ja tiedotus kulki hyvin.
Ainoa seikka, johon kului aikaa puhelimessa yht. n. 2 tuntia, oli hana, jonka myyjä oli laittanut omaa huolimattomuuttaan vääräksi. Hana, jonka halusimme oli jopa selvästi halvempi, mutta asennus kai sitten maksaa niin paljon, että omaa, täysin selvää virhettään ei myyjä voinut millään myöntää (oli laittanut väärän tilauskoodin omiin papereihinsa, väärä hana ja uudet asennukset hanalle) Myyjä väitti aggressiivisesti, että mielemme on muuttunut ja epäili, että muutakin olisi pielessä. Ei ollut, mutta asenteensa aiheutti sen, että kylpyhuoneremonttia ei Puustelli (eikä mahdollisia muitakaan, esim. seuraavan asunnon keittiötä) tule tekemään. Jos pienestä, vieläpä omasta virheestä syntyy noin iso haloo, niin en halua edes kuvitella, millaista riitely olisi isommasta virheestä.
Ei muuten tullut tekemään lopputarkistusta, joka kaikkiin keittiöihin kuulemma tehdään.- Zaalari
Meillä oli suurempia ongelmia Puustellin kanssa ja moneen otteeseen on asioista takuttu. Nyt sen selvittelyn tekee lainoppineet... Oulossa oli näköjään jatkettu tätä Puustellin "Me olemme täydellisiä" linjaa, koska sielläkään ei myönnetty virhettä. Jumankeuta, Sampopankki pisti heti häntänsä koipien väliin ja myönsi virheensä. Puustelli hakkaa päätä seinään "emme tee virheitä" asenteella ja samalla menee asikkaita paljon ja huono maine kierii eteenpäin.
Meillä on myös lopputarkastus tekemättä! Se kuulemma kuuluu Puustellin "ohjelmaan", että tarkistetaan lopputulos ja asiakkaan tyytyväisyys jne. Eipä ole meillä tehty. Asiakastyytyväisyyskysely oli arvatenkin todella negatiivinen ja senkään tiimoilta ei ole mitään kuulunut. - tyytyväiset
Zaalari kirjoitti:
Meillä oli suurempia ongelmia Puustellin kanssa ja moneen otteeseen on asioista takuttu. Nyt sen selvittelyn tekee lainoppineet... Oulossa oli näköjään jatkettu tätä Puustellin "Me olemme täydellisiä" linjaa, koska sielläkään ei myönnetty virhettä. Jumankeuta, Sampopankki pisti heti häntänsä koipien väliin ja myönsi virheensä. Puustelli hakkaa päätä seinään "emme tee virheitä" asenteella ja samalla menee asikkaita paljon ja huono maine kierii eteenpäin.
Meillä on myös lopputarkastus tekemättä! Se kuulemma kuuluu Puustellin "ohjelmaan", että tarkistetaan lopputulos ja asiakkaan tyytyväisyys jne. Eipä ole meillä tehty. Asiakastyytyväisyyskysely oli arvatenkin todella negatiivinen ja senkään tiimoilta ei ole mitään kuulunut.asiakkaat tarkistetaan työn päätteeksi, ei tyytymättömiä.
Kannattaa muistaa, että myyjien päätehtävä on myydä. Myyjän omia virheitä ei esille nosteta, vaan kerrotaan vain onnistumiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988