Mulla ois tässä pieni ongelma johon tarvisin kipeästi apua. Kavereiden kanssa ollaan kuvaamassa eräänlaista lyhytelokuvaa mutta äänityksestä ei tule suoraan sanottuna mitään. Ollaan yritetty hoitaa äänitys aivan tavallisella kameraan kytketyllä karaoke käyttöön tarkoitetulla mikillä (Philips SBC MD110). Läheltä äänittäessä äänenlaatu on ihan kiitettävä mutta kun yrittää vähän kauempaa äänittää niin silloin ääni on yhtä tyhjän kanssa. Eli voisitteko joku ystävällisesti kertoa minkälainen mikki olisi sopiva tällaiseen videokuvaus/elokuva äänitykseen. Meillä on sen verran intoa tähän elokuva hommaan että ei olis kiva jos se kaatuisi siihen että ei ole kunnon mikrofonia.
Äänitysmikrofoni
apuva kaipaava
2
1145
Vastaukset
- CVI
Teillä on ilmeisesti nyt dynaaminen mikki ja pitäisi olla kondensaattorimikki. mailaa [email protected] jos haluat vuokrata oikeanlaisen mikin.
- MikkiNikki
Yleensä elokuvien tekemisessä käytetään ns. haulikkomikkiä.
Tuolla on ihan mielenkiintoista tekstiä äänittämisestä.
Itse käyttäisin lisäksi erillistä digitaalista tallenninta ja editoitaesa laittaisin äänet mukaan. (itse käytän tuohon zoom h4n -laitetta)
http://www.sound.werk23.org/suuntakuviot.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865367- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032106- 351921
- 331864
- 461813
- 571714
- 191663
- 191627