Naisvieraan pukeutuminen

Nobody's wife

Miten on voiko naisvieras laittaa asuksi vaalenruskean olkaimettoman satiinisen topin, missä vaaleaa kukkakirjailua ja valkoinen puuvillakankaisen liehuhelmaisen hameen, jossa topin väristä kukka kirjailua...? Kengät aion käydä ostamassa, mutta minkäväriset? Kaapissa on valkoisia, mutta onko niin nykypäivänä, ettei muut kuin morsiaan saa käyttää valkoisia kenkiä?

Kiitos...=)

10

2066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väri

      Vieraat eivät voi pukeutua valkoiseen / kokovalkoiseen; se on morsion väri, ajatuksena se, ettei jää epäselväksi, kuka porukasta on morsian.
      Vaalea toppi ja valkoinen hame; vielä hartioiden peitoksi joku liina, pashmina, organza, joka ei ihan valkoinen - juhlavalta kuulostaa.
      Jos kengät ostat, katsele topin värisiä.

    • Rouva O

      Asun pääväriksi näyttäisi muodostuvan valkoinen? Eikös moni morsian pukeudu juuri noin, värillinen toppi ja laajahelmainen valkoinen hame? Asusi taitaa liikkua vähän vaarallisessa rajapinnassa.

      • hame on valkoinen,

        mutta yläosa siis ruskea, ja kengät ja huivin ajattelin ostaa ruskean sävyisinä. Hame ei ole nilkkoihin, vaan puoleen väliin pohjetta. Ei vastaa kyllä käsitystäni morsiamesta... Onko tosiaan niin, että tämä ei mielestänne käy asuksi?


      • ....
        hame on valkoinen, kirjoitti:

        mutta yläosa siis ruskea, ja kengät ja huivin ajattelin ostaa ruskean sävyisinä. Hame ei ole nilkkoihin, vaan puoleen väliin pohjetta. Ei vastaa kyllä käsitystäni morsiamesta... Onko tosiaan niin, että tämä ei mielestänne käy asuksi?

        Sopii varmasti ihan hyvin, kun se ruskea on kerran pääväri. Ruskea toppi, vaalea hame, ruskeat kengät muut asusteet. Mukavia juhlia!


      • Rouva O
        hame on valkoinen, kirjoitti:

        mutta yläosa siis ruskea, ja kengät ja huivin ajattelin ostaa ruskean sävyisinä. Hame ei ole nilkkoihin, vaan puoleen väliin pohjetta. Ei vastaa kyllä käsitystäni morsiamesta... Onko tosiaan niin, että tämä ei mielestänne käy asuksi?

        Et olisi kirjoittanut alkuperäistä kysymystäsi tänne, jos olisit itse ollut täysin varma asun sopivuudesta. Nyt olet saanut kaksi ääntä puolesta ja yhden (minun) äänen vastaan...

        Toki minunkin ääneni puolesta, jos hankit ruskean huivin ja pidät sitä koko ajan. Ja nimenomaan ruskean, ei liian vaalean beessin, joka näyttää valkoiselta. Olin ymmärtänyt, että toppi olisi vaalean ruskea, valkoiseen rinnastettava?

        Olin hiljattain häissä, joissa pöytäseuraani kuului nainen, joka ei viihtynyt puvussaan (piti sitä liiallisen juhlavana). Hän kääriytyi koko ajan huiviinsa, eikä oikein kyennyt nauttimaan juhlasta.

        Valitse toinen asu jos sinua epäilyttää, ei ole kiva juhlia, jos nolostuttaa niin, että joutuu koko ajan kääriytymään huiviin kuin perhosen toukka koteloon.


      • Ap.
        hame on valkoinen, kirjoitti:

        mutta yläosa siis ruskea, ja kengät ja huivin ajattelin ostaa ruskean sävyisinä. Hame ei ole nilkkoihin, vaan puoleen väliin pohjetta. Ei vastaa kyllä käsitystäni morsiamesta... Onko tosiaan niin, että tämä ei mielestänne käy asuksi?

        Kysyin siksi, että saisin käsitystä yleisestä mielipiteestä.
        Ainoa mistä olin varma, niin siitä että en kyllä näytä morsiamelta hameeni takia.
        Itse olen kerran ollut morsiamena, ja minulle oli henkilökohtaisesti aivan sama, mitä kelläkin oli päällä. Pääasia oli että sain ne tärkeät ihmiset mukaan viettämään elämäni yhtä tärkeimmistä päivistä. Nyt varmaan suututan kommentillani useat, mutta minusta häiden tarkoitus on hieman hämärtynyt, koska ihmiset häiden alla joutuvat miettimään pelko takamuksessa vaatetustaan, ettei vaan suututa morsianta. Tai sitten jotain pilkuntarkkaa häävierasta. Morsiamen pitäisi tuntea itsensä tuona tärkeänä päivänä aivan muista syistä prinsessaksi kuin vaatetuksesta...ja vieraiden vaatetuksesta! Ja sama koskee arvoisaa hääväkeä... Se huomio olisi hyvä keskittää hääpariin, eikä naapurin vaatetukseen.


      • voi olla
        Ap. kirjoitti:

        Kysyin siksi, että saisin käsitystä yleisestä mielipiteestä.
        Ainoa mistä olin varma, niin siitä että en kyllä näytä morsiamelta hameeni takia.
        Itse olen kerran ollut morsiamena, ja minulle oli henkilökohtaisesti aivan sama, mitä kelläkin oli päällä. Pääasia oli että sain ne tärkeät ihmiset mukaan viettämään elämäni yhtä tärkeimmistä päivistä. Nyt varmaan suututan kommentillani useat, mutta minusta häiden tarkoitus on hieman hämärtynyt, koska ihmiset häiden alla joutuvat miettimään pelko takamuksessa vaatetustaan, ettei vaan suututa morsianta. Tai sitten jotain pilkuntarkkaa häävierasta. Morsiamen pitäisi tuntea itsensä tuona tärkeänä päivänä aivan muista syistä prinsessaksi kuin vaatetuksesta...ja vieraiden vaatetuksesta! Ja sama koskee arvoisaa hääväkeä... Se huomio olisi hyvä keskittää hääpariin, eikä naapurin vaatetukseen.

        Ajatuksena juttusi on ihan oikein. Ei pitäisi olla keneltäkään, ei edes morsiolta pois, miten kukakin pukeutuu, kunhan on tilaisuuden luonteeseen sopivan juhlavaa eikä naisvieraalla kokovalkoista. Mutta valitettavasti todellisuus on toista, moni morsio ottaa herneen nenuun (jos ei muuten, niin purkaakseen johonkin yleistä hääjännitystään) ja mitä isommat häät, sen varmemmin mukana on ainakin joku tapatietoinen vieras, joka nyrpistelee.

        Omaan pukuusi sanoisin, että kankaiden materiaalitkin ratkaisevat. Jos pukusi on enemmän kevyttä kesämekkolinjaa kuin kiiltävää juhlapukukangasta, niin sen vähemmän tulee vaikutelma morsiamen kanssa kilpailemisesta. Mutta totta on, kuten joku sanoi, että nykymorsioilla voi olla hame valkoinen ja yläosa jotain muuta väriä, ja jos sinun pukusi kankaan loisteliaisuudessa kilpailee morsiuspukumateriaalien kanssa (en nyt tarkoita mitään paljettiunelmia), niin riski on olemassa. Kuten todettu, valitse kengät ja asusteet muuta kuin valkoista, niin olet turvallisemmin liikkeellä. Tämmöinen mielipide täältä.


    • Vaikka asustuksessasi ei hirveästi valkoista kertomasi mukaan olekaan, loukkaantuisin syvästi, jos joku nainen laittaa yhtään valkoista pukeutumiseensa häissäni. Olen niin perinteinen :) mutta tietysti jokaisella on omat mielipiteensä, ja jos tuntuu epävarmalta valkoisen suhteen, kannattaa kysyä itse morsiamelta, onko asialla edes hänelle mitään väliä. Hääparin juhlathan ne ovat. Muuten asusi kuulostaa oikein hyvältä :)

    • ihmeessä!

      Juu, ihan hyvin voit laittaa! :) Nykypäivänä on ihan turha murehtia enää tuollaisia asioita, kun ajat ovat muuttuneet. Monilla morsiamilla on väriä puvuissaan ja useilla naisvierailla on päällään hyvinkin hääpukutyylisiä juhlamekkoja huiveineen.

      Minulla oli läheisten juhlissa värillinen yläosa sekä valkoiset housut ja kengät. Morsian totesi jo aiemmin, että hänelle on ihan sama mitä muilla on päällään, kunhan heille rakkaat ihmiset ovat kerääntyneet tärkeänä päivänä juhlimaan.

      Muille kirjoittajille: miten niin sekoittaa morsiamen ja vieraan? Ei kai kukaan naisvieras nyt täysvalkoista hääpukua ja huntua laita? Mustaakin voi pukea päälleen. Ei se mitään surua viesti, jos ei nyt sitten väkisin halua heittää suruhuntua päähänsä!

      Pois jo tällaiset asenteeet ja rentoutta peliin!

      • käykö

        ok, tyhmä kysymys mut kuitenkin kysyn.
        onks ok, jos laitan ruskean olkaimettoman mekon jossa mustalla kirjailtu köynnöksiä, mustan ohkasen huivin harteille peitttämään ah niin ihanat rusketus raidat =), mustat puolikorolliset kengät ja beigen pitkän neulepuseron huonon sään varalle (neule tosin jää autoon mikäli on lämmin)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe