muuttosiivous, ikkunanpesu?

muuuutto

Kuuluuko ikkunoiden peseminen muuttosiivoukseen? Edellisestä pesukerrasta on vierähtänyt aikaa, joten ikkunat ovat aika likaiset, toisaalta yleensä sanotaan ettei niiden peseminen kuuluisi muuttosiivoukseen..

6

3685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukkakangas

mutta jokaisesta asunnosta, jossa olen asunut, niin lähtiessäni olen pessyt ikkunat. Talvella tosin vain ruudun joka on lähinnä huonetta.
      Viime viikolla olin tekemässä muuttosiivousta yhteen opiskelija-asuntoon, niin sielläkin pesin ikkunat, vaikka ei kuulunut muuttosiivoukseen.

• asuja pesee

ne ikkunat muutenkin kuin pelkästään muuttosiivouksessa, siis kesäaikaan. Joten ainakaan minulla ei ikkunat koskaan pääse hirveän likaiseksi. Sitä paitsi olen aina kesäaikaan muuttaessani pessyt ikkunatkin, niin ulkopuolelta kuin välistäkin. Talvella vain sisäpuolelta. Kyllä ikkunan likaisuus jo kertoo asukkaan siisteydestä. Tähän nykyiseen asuntoon muutin huhtikuun alussa. Ikkunat olivat sen näköiset, kuin niitä ei olisi pesty vuosikausiin. Ei taatusti ollut syksyllä pesty. Mutta en yhtään ihmettele, koko kämppä oli saastainen. Lattiatkin jouduin pesemään vimillä, jalkalistojen ja lattian välit jouduin tikulla raaputtamaan, kun lika ei muuten lähtenyt. Kaiken huippu, että isännöitsijä (mies) mainitsi, että asunto on siivottu. No, eihän miehet mitään siisteydestä ymmärrä, kunhan vain NÄYTTÄÄ olevan siistiä!

• sini-vileda
        asuja pesee kirjoitti:

ne ikkunat muutenkin kuin pelkästään muuttosiivouksessa, siis kesäaikaan. Joten ainakaan minulla ei ikkunat koskaan pääse hirveän likaiseksi. Sitä paitsi olen aina kesäaikaan muuttaessani pessyt ikkunatkin, niin ulkopuolelta kuin välistäkin. Talvella vain sisäpuolelta. Kyllä ikkunan likaisuus jo kertoo asukkaan siisteydestä. Tähän nykyiseen asuntoon muutin huhtikuun alussa. Ikkunat olivat sen näköiset, kuin niitä ei olisi pesty vuosikausiin. Ei taatusti ollut syksyllä pesty. Mutta en yhtään ihmettele, koko kämppä oli saastainen. Lattiatkin jouduin pesemään vimillä, jalkalistojen ja lattian välit jouduin tikulla raaputtamaan, kun lika ei muuten lähtenyt. Kaiken huippu, että isännöitsijä (mies) mainitsi, että asunto on siivottu. No, eihän miehet mitään siisteydestä ymmärrä, kunhan vain NÄYTTÄÄ olevan siistiä!

"Lattiatkin jouduin pesemään vimillä", voi jestas sentään minkä palveluksen teit lattiamateriaalille. Raaputit lattian pilalle hankausjauheella!!! Arvaa vain, onko seuraavalla asukkaalla, yhtään helpompaa lattianpuhdistus kuin sinulla. Olet raapinut lattiamateriaalin hajalle, ja muka puhdistanut sen.
        Normaalisti ikkunat pestään kahdesti vuodessa, ja mikäili lisäksi haluaa tehdä sen muuton yhteydessä, niin siitä vaan.
        Fiksuna vuokralaisena kerro sille isännöitsijälle, sitten kun muutat siitä kämpästä pois, minkä tuhon olet tehnyt materiaalille, niin vuokratakuusta maksat osan lattioiden uusimisesta.

• mitään tapahtunut
        sini-vileda kirjoitti:

"Lattiatkin jouduin pesemään vimillä", voi jestas sentään minkä palveluksen teit lattiamateriaalille. Raaputit lattian pilalle hankausjauheella!!! Arvaa vain, onko seuraavalla asukkaalla, yhtään helpompaa lattianpuhdistus kuin sinulla. Olet raapinut lattiamateriaalin hajalle, ja muka puhdistanut sen.
        Normaalisti ikkunat pestään kahdesti vuodessa, ja mikäili lisäksi haluaa tehdä sen muuton yhteydessä, niin siitä vaan.
        Fiksuna vuokralaisena kerro sille isännöitsijälle, sitten kun muutat siitä kämpästä pois, minkä tuhon olet tehnyt materiaalille, niin vuokratakuusta maksat osan lattioiden uusimisesta.

Lattiat olivat täynnä mustia jälkiä (kengistä), tupakalla poltettuja reikiä täynnä. Ja sentin kerros pa..kaa. Tosi hyvä lattiamateraali, kun edelleen kiiltää. En minä nyt ihan koko lattitiia pessyt vimillä, vain ne paikat, jotka eivät muuten lähteneet. Tämä talo on rakennettu 50-luvulla ja peruskorjattu. Ei ole parvekkeita, joten joku kus--pää on sitten poltellut humalapäissään sisällä. Ihme, ettei ole syttynyt palamaan. Onneksi sain melkein kaikki reiät mattojen alle, vain yksi reikä jäi näkyviin. Ja ikkunat, vai kaksi kertaa vuodessa! Pesen minä kesällä neljäkin kertaa. Linnun kakat pois. Ja kyllä isännöitsijä on nähnyt ne tupakanreiät lattiassa. Pahemmat ne ovat kuin vimillä pesu. Sitä paitsi se hankausjauhe on hellävarainen!

• ei ole
        mitään tapahtunut kirjoitti:

Lattiat olivat täynnä mustia jälkiä (kengistä), tupakalla poltettuja reikiä täynnä. Ja sentin kerros pa..kaa. Tosi hyvä lattiamateraali, kun edelleen kiiltää. En minä nyt ihan koko lattitiia pessyt vimillä, vain ne paikat, jotka eivät muuten lähteneet. Tämä talo on rakennettu 50-luvulla ja peruskorjattu. Ei ole parvekkeita, joten joku kus--pää on sitten poltellut humalapäissään sisällä. Ihme, ettei ole syttynyt palamaan. Onneksi sain melkein kaikki reiät mattojen alle, vain yksi reikä jäi näkyviin. Ja ikkunat, vai kaksi kertaa vuodessa! Pesen minä kesällä neljäkin kertaa. Linnun kakat pois. Ja kyllä isännöitsijä on nähnyt ne tupakanreiät lattiassa. Pahemmat ne ovat kuin vimillä pesu. Sitä paitsi se hankausjauhe on hellävarainen!

hellävaraista. Eikä kuulu lattian pesuun. Tähän on paremmatkin keinot ja välineet.

Siitä ikkunan pesusta sitten.
        Olen muuttanut lukuisia kertoja - enkä kertaakaan muuttoa varten pessyt ikkunoita. Pesen ikkunat 2* vuodessa ja jos muutto on sattunut lähelle kausisiivoista, niin ikkunat ovat olleet puhtaat, jollei niin seuraava voi jatkaa.

Muuten olen siivonnut (tai viime kerralla siivouttanut) asunnon perusteellisesti, meidän jäljiltä ei kenenkään ole tarvinnut nurkkia uudelleen kuurata. Muista myös uuni ja astianpesukone siivotettasi!

• ihanmukava

siis on tää hupaisaa kun mihin tahansa aiheeseen etsii vinkkejä keskustelupalstoilta niin aina joku jaksaa alkaa haastamaan ja kettuilemaan. hupsua sanon minä.ja aika ärsyttävää.juuh.ja pientä.niih.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      149
      3989
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      12
      3631
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      52
      2989
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2972
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      145
      2561
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      57
      2321
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      26
      1858
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      107
      1475
    9. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      63
      1344
    10. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      39
      1213
    Aihe