Tuli tässä ihan mieleen tälläinen asia, kuin
jyrsijöiden punaiset silmät. Niistä kuitenkin
aika monilla on mielipide. Toisista ne ovat
kaikkein kauneimmat, ja toiset inhoavat, vihaavat
ja kammoksuvat niitä.
Itse kuuluin ennen jälkimmäisiin, ja sitten
myöhemmin olen "vaihtanut kastia". Mielestäni
punaisia silmiä ei ollut kuin hirviöillä,
ennenkuin sain Klasun, himalaya värisen rotan. En
voinut kuin todeta, että punaiset silmäthän ovat
erityisen kauniit!
Nykyään punaiset ja rubiinit ovat mielestäni
paljon kauniimmat silmien värinä kuin mustat.
Kerro oma mielipiteesi punasilmistä! Onko
toisilla ne ihanat, toisilla taas kamalat tms.
Punaiset silmät
6
464
Vastaukset
- Lily
en oo kammoksunu, enkä rakastanu, 6 vuotiaana
sain ekat marsuni toinen oli ruskee silmä ja
toinen albiino, musta se oli ihan tavallist.
Nyt mul on Mustasilmä kani, ja toinen on albiino.
Albiino näyttää välillä silmineen ihan
säikähtäneeltä, mut ei ne rumat oo, eikä mitkään
jumalatteren silmätkään. Must se ei oo mitenkää
erikoist. varmaan siks ku pienest pitäen itellä
tai jollain kamul on ollu albiino eläin. - mielipide
mun mielest punaset silmät on pelottavat.. mä en
uskalla koskee sellasiin jyrsiöihin joilla on
punaset silmät..hr...mull ittelläni oli pari vuotta
sitte valkonen hamsteri mut sil oli mustat
silmät..ei muuta.. - minttis
H!
Minulla luonnollisesti gerbiilin pew-värin
kasvattajana on hyvin positiivinen mielipide
punasilmäisistä eläimistä. Toisaalta ymmärrän
kyllä niitäkin, jotka eivät halua punasilmäistä
eläintä. Luulen, että mustat silmät näyttävät
jotenkin "tavallisemmilta", kun punaiset taas
näyttävät jotenkin "petomaisilta". Omasta
mielestäni jos eläinten silmistä puhutaan, musta
kissa, kirkkaan keltaisilla silmillä on se
kaikkein "häijyimmän" näköinen, mutta ihan
mieluusti ottaisin kyllä sellaisenkin.
-minttis- Sykkerö
Mulla on albino kani, jonka silmät ei omasta
mielestäni näytä mitenkään sen kummemmilta kuin
ruskeasilmäisen kaninkaan. Poikakaverini taas
kutsuu albinoa "vamulisilmäksi" eikä oikein pidä
punaisesta silmienväristä.
Kaunein väri on mielestäni sininen, sinisilmäiset
kanit on tosi suloisia :)
- Leena
Mä olin punasia silmiä vastaan ennen kun mulle
tuli Kassu (Vagabond's Selma, himalayan seal
point), joka on samalla toinen ekoista rotistani!
Onhan punasista silmistä tietty vähän rotalle
haittaa (ei kestä kovin kirkkaita valoja), mut on
ne kauniit. Hauskan näköistä on seurata, kun hän
yrittää punasimmujen tapaan saada paremman
kolmiulotteisen kuvan katsomastaan kohteesta
huojuen hitaasti puolelta toiselle :) Yleensä se
kohde olen mä, (rakastettu?) omistaja, jonka
syliin on sitten mukava viipottaa, kun näkee minne
menee! Kertakaikkisen hieno rotta ja iiiiihana
silmäväri! Kyl mä muistakin simmunväreistä pidän,
mut punaset/rubiinit on jotenki persoonalliset,
toisin kun "tavalliset" mustat. - sanna
Mielestäni punaiset silmät jyrsijällä ovat
erittäin kauniit. Itselläni on 2 hiirtä ja
chinchilla, joilla on punaiset silmät. Näiden
lisäksi on yksi mustasilmäinen chinchilla, joten
suurin osa jyrsijöistäni on punasilmäisiä :) Olen
huomannut, että valokuvat yleensä vääristävät
punaisten silmien väriä. Valokuvissa punaiset
silmät eivät näytä niin kauniilta kuin luonnossa.
En itsekään ennen pitänyt punaisista silmistä,
koska olin nähnyt niitä vain valokuvissa. Hiiriä
ostaessani valitsin sitten 2 punasilmäistä
hiirtä, koska luonnossa niiden silmät olivat
erittäin kauniit :) Pidän siis enemmän punaisista
kuin mustista silmistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39630
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446