Punaiset silmät

Maria M.

Tuli tässä ihan mieleen tälläinen asia, kuin
jyrsijöiden punaiset silmät. Niistä kuitenkin
aika monilla on mielipide. Toisista ne ovat
kaikkein kauneimmat, ja toiset inhoavat, vihaavat
ja kammoksuvat niitä.

Itse kuuluin ennen jälkimmäisiin, ja sitten
myöhemmin olen "vaihtanut kastia". Mielestäni
punaisia silmiä ei ollut kuin hirviöillä,
ennenkuin sain Klasun, himalaya värisen rotan. En
voinut kuin todeta, että punaiset silmäthän ovat
erityisen kauniit!
Nykyään punaiset ja rubiinit ovat mielestäni
paljon kauniimmat silmien värinä kuin mustat.

Kerro oma mielipiteesi punasilmistä! Onko
toisilla ne ihanat, toisilla taas kamalat tms.

6

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lily

      en oo kammoksunu, enkä rakastanu, 6 vuotiaana
      sain ekat marsuni toinen oli ruskee silmä ja
      toinen albiino, musta se oli ihan tavallist.
      Nyt mul on Mustasilmä kani, ja toinen on albiino.
      Albiino näyttää välillä silmineen ihan
      säikähtäneeltä, mut ei ne rumat oo, eikä mitkään
      jumalatteren silmätkään. Must se ei oo mitenkää
      erikoist. varmaan siks ku pienest pitäen itellä
      tai jollain kamul on ollu albiino eläin.

    • mielipide

      mun mielest punaset silmät on pelottavat.. mä en
      uskalla koskee sellasiin jyrsiöihin joilla on
      punaset silmät..hr...mull ittelläni oli pari vuotta
      sitte valkonen hamsteri mut sil oli mustat
      silmät..ei muuta..

    • minttis

      H!
      Minulla luonnollisesti gerbiilin pew-värin
      kasvattajana on hyvin positiivinen mielipide
      punasilmäisistä eläimistä. Toisaalta ymmärrän
      kyllä niitäkin, jotka eivät halua punasilmäistä
      eläintä. Luulen, että mustat silmät näyttävät
      jotenkin "tavallisemmilta", kun punaiset taas
      näyttävät jotenkin "petomaisilta". Omasta
      mielestäni jos eläinten silmistä puhutaan, musta
      kissa, kirkkaan keltaisilla silmillä on se
      kaikkein "häijyimmän" näköinen, mutta ihan
      mieluusti ottaisin kyllä sellaisenkin.

      -minttis

      • Sykkerö

        Mulla on albino kani, jonka silmät ei omasta
        mielestäni näytä mitenkään sen kummemmilta kuin
        ruskeasilmäisen kaninkaan. Poikakaverini taas
        kutsuu albinoa "vamulisilmäksi" eikä oikein pidä
        punaisesta silmienväristä.

        Kaunein väri on mielestäni sininen, sinisilmäiset
        kanit on tosi suloisia :)


    • Leena

      Mä olin punasia silmiä vastaan ennen kun mulle
      tuli Kassu (Vagabond's Selma, himalayan seal
      point), joka on samalla toinen ekoista rotistani!
      Onhan punasista silmistä tietty vähän rotalle
      haittaa (ei kestä kovin kirkkaita valoja), mut on
      ne kauniit. Hauskan näköistä on seurata, kun hän
      yrittää punasimmujen tapaan saada paremman
      kolmiulotteisen kuvan katsomastaan kohteesta
      huojuen hitaasti puolelta toiselle :) Yleensä se
      kohde olen mä, (rakastettu?) omistaja, jonka
      syliin on sitten mukava viipottaa, kun näkee minne
      menee! Kertakaikkisen hieno rotta ja iiiiihana
      silmäväri! Kyl mä muistakin simmunväreistä pidän,
      mut punaset/rubiinit on jotenki persoonalliset,
      toisin kun "tavalliset" mustat.

    • sanna

      Mielestäni punaiset silmät jyrsijällä ovat
      erittäin kauniit. Itselläni on 2 hiirtä ja
      chinchilla, joilla on punaiset silmät. Näiden
      lisäksi on yksi mustasilmäinen chinchilla, joten
      suurin osa jyrsijöistäni on punasilmäisiä :) Olen
      huomannut, että valokuvat yleensä vääristävät
      punaisten silmien väriä. Valokuvissa punaiset
      silmät eivät näytä niin kauniilta kuin luonnossa.
      En itsekään ennen pitänyt punaisista silmistä,
      koska olin nähnyt niitä vain valokuvissa. Hiiriä
      ostaessani valitsin sitten 2 punasilmäistä
      hiirtä, koska luonnossa niiden silmät olivat
      erittäin kauniit :) Pidän siis enemmän punaisista
      kuin mustista silmistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe