MOPOAUTON VIRITYS

Nimetön

mistä/miten voi virittää mopoautoa, aattelin kysyä koska missään ei lue sellaista, ja jos jossain lukeekin niin laittakaas linkkii. mopoautoni malli on Ligier Nova 2005

121

54435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4t24tt4

      Ellet halua vaikeuksia poliisin , AKEn sekä vakuutusyhtiön kanssa.

      • viritä

        kyllä kannattaa virittää jos vaa osaa,tietääkö ketää miten? on poliiseilla parempaaki tekemist ku sakottaa penskoi ja ake ja vakuutusyhtiö ei liity mitenkää asiaa poliisit antaa sakot jos jäätkii ja ottaa kortin


      • autoveron_maksanut_mopoautoilija
        viritä kirjoitti:

        kyllä kannattaa virittää jos vaa osaa,tietääkö ketää miten? on poliiseilla parempaaki tekemist ku sakottaa penskoi ja ake ja vakuutusyhtiö ei liity mitenkää asiaa poliisit antaa sakot jos jäätkii ja ottaa kortin

        Mitä muutakaan ne homo_poliisit tekiskää ku sakottaas mopoolioita. Täällä ainakin poliisit pirättävät joka moperin liikenteestä ja testaavat jos ei lähre karkuun. ja nyt ne pirättää joka ristuksen mopoautonki ja testaa-.-


      • grgrweg

        Siis mitä helvettiä jonkun pitää kommentoida threadiin jos on tyyliin itsestään selvää paskaa tarjolla.


      • mopohomoauto
        viritä kirjoitti:

        kyllä kannattaa virittää jos vaa osaa,tietääkö ketää miten? on poliiseilla parempaaki tekemist ku sakottaa penskoi ja ake ja vakuutusyhtiö ei liity mitenkää asiaa poliisit antaa sakot jos jäätkii ja ottaa kortin

        Vitun idiootti. Sinunkin sairaala- ja vakuutuslaskusi maksaa muut ihmiset ellei sitten pääse halvalla kun laitetaan kansi kiinni.


      • Anonyymi
        viritä kirjoitti:

        kyllä kannattaa virittää jos vaa osaa,tietääkö ketää miten? on poliiseilla parempaaki tekemist ku sakottaa penskoi ja ake ja vakuutusyhtiö ei liity mitenkää asiaa poliisit antaa sakot jos jäätkii ja ottaa kortin

        Ja saat vähintään 2000e sakot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja saat vähintään 2000e sakot

        Ei oo 2000€ se on 378€ 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo 2000€ se on 378€ 😂

        Mitä se mauto meni jos noi paljo sakkoo tul


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja saat vähintään 2000e sakot

        vitun äyssi pelle ei saa noi paljo ootko joku vity 09-07


    • mopoauton omistaja

      itsellä on microcar vm 05 ja siitä on otettu palikka kaasupolkimen alta pois ja kulkee sillä 70 johonki mikä lie tietutkaan :D mittariin menee vähän yli 70.. mutta se kuluttaa nyt jonkin verran enemmän tottakai

      • BOLIISI

        saamarin typerys!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • mopoauto

        missä ja miten sen palikan saa pois


      • mopoauto

        onko kova työ saada se palikka kaasupolkimen alta pois onko kellään kokemusta tollasesta


      • M-Auto

        Eli mistä/miten sen palikan saa sieltä kaasupolkimen alta pois?
        Aihees kysytään et miten voi virittää m-autoja eikä siinä käsketä kertoo mitä on tehny omalleen.

        Eli kertokaas joku kuinka sen palikan saa sieltä pois?


      • kuka
        mopoauto kirjoitti:

        onko kova työ saada se palikka kaasupolkimen alta pois onko kellään kokemusta tollasesta

        se toimiii kun vääntää poljinta vähän


      • joku
        M-Auto kirjoitti:

        Eli mistä/miten sen palikan saa sieltä kaasupolkimen alta pois?
        Aihees kysytään et miten voi virittää m-autoja eikä siinä käsketä kertoo mitä on tehny omalleen.

        Eli kertokaas joku kuinka sen palikan saa sieltä pois?

        helpommin menee kun väännät poljinta itseesi päin


      • aixmaan..
        M-Auto kirjoitti:

        Eli mistä/miten sen palikan saa sieltä kaasupolkimen alta pois?
        Aihees kysytään et miten voi virittää m-autoja eikä siinä käsketä kertoo mitä on tehny omalleen.

        Eli kertokaas joku kuinka sen palikan saa sieltä pois?

        Vitun urpo revi variaattorista prikat helvettii ni alkaa kulkemaa.. Jos tiedät edes mikä on variaatori..


      • Bellier GT edition

        missä se palikka siellä on ?


      • 3200
        Bellier GT edition kirjoitti:

        missä se palikka siellä on ?

        ratin ja penkin välis


      • Anonyymi

        Mistä se palikan saa poies


      • Anonyymi

        Häh


      • Anonyymi
        aixmaan.. kirjoitti:

        Vitun urpo revi variaattorista prikat helvettii ni alkaa kulkemaa.. Jos tiedät edes mikä on variaatori..

        virtun äyssi paksa äitis tiputti sut lattialle


    • Viriviritöötööt

      Kantsii laittaa NOSsit ja powercommanderi. Wheelie barit voi helpottaa kiihdytyksiä. Suora putki vielä fiilistelyn vuoksi. Nämä ohjeet vain rata-ajoon suljetulla moottoriradalla, niinkuin Nurburgringillä.

    • wwwwwwwwwwwwwwwwwf

      helpointa on että pistää:Isompi kaasutin,turbo,ahdin,kuritpois,sylinterin porautus isompaan kokoon,kannenlasku, vapaavirtasuodatin,ja tietysti v8 logo näil mennää sellast 110 tasasel ja alamäkeen 115
      aina on helpompaa ostaa vaik smart auto tai jotain jota vois luulla mopoautoks.

      • SaatananSäälittäväJonne

        oletko vitty vajaa?


    • OLIVER/ANTON

      vitun pelle sul on paska moppe saatana pummi et tuu ikin saama sil su muovikopperol tychoonii

    • KASKI/FONSEN

      MULLA ON ITTELLÄ VUODEN 2002 AIXAM RIVIERA MAKSO UUTEN 18000 EUROO NYT ON HINTA VÄHÄ TIPPUNU MUTTA KYLLÄ KULKEE VAIHDOIN MICROAUTORENKAAT JA LEIKKASIN KULLIN POIS SITTEN VAIHDOIN HIHNAN JA OTIN PALIKAN POIS PISTIN PV VIRIPUTKEN JA KYLLÄ NYT KULKEE LAHTEEE KO COROLLA MU PERSEEST HUIPUT O 450KM/H KULKEE KOVEMPAA KUIN KIMIN RÄKÄNE RALLI PASKA

      • Tissit Heiluu

        Kimin maakaivuri kulkee aina kovempaa ku sun. Kimil on porattu pakoputki ja taotut kaasupolkimet, ja modattu vaihekeppi. Kimil on myös ahtimessa vesijäähdytys ja NOs:02 eirkois valmisteista korkea paina nestettä. Seon aika moinen tykki kun painaa nappia.


      • joo o

        KIVA KUN TULIT UNESTAS TÄNNEKKI KERTOO ;D


      • Anonyymi
        Tissit Heiluu kirjoitti:

        Kimin maakaivuri kulkee aina kovempaa ku sun. Kimil on porattu pakoputki ja taotut kaasupolkimet, ja modattu vaihekeppi. Kimil on myös ahtimessa vesijäähdytys ja NOs:02 eirkois valmisteista korkea paina nestettä. Seon aika moinen tykki kun painaa nappia.

        nah eiku mun golf kärry kulkee 69000kmh vaihoin peilit ja kusin penkille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nah eiku mun golf kärry kulkee 69000kmh vaihoin peilit ja kusin penkille

        Äyssi vastaa 13 vuotta vanhaa viestiin tääl:D


    • Virgo3

      Ei osa näistä pappa betalar apinoista tiedä vittuakaan mopoautojen virittelystä.
      Itellä on Lombardinin moottorilla varustettu Microcar ja olen virittänyt sen kulkemaan 60km/h.
      Eli autoon saa lisää kiihtyvyyttä ruuvaamalla syöttöruuvia (lombardinissa tuuletuspropellin vieressä hattumutterilla oleva pultti).
      Huippunopeutta saa kasvatettua poistamalla ohuita rikkoja etummaisen variaattorin ekan lautasen alta.

      Ohjeita löytyy italiaksi ja kuvitettuina tuolta: http://www.50tuners.com/forum/motore/

      Ja liikaa ei kannata virittää, kun ei mopoautojen moottorit kestä. Kavereilta on katkennut kampiakseleita ja hajonntu variaattoreita kun autot on kulkenu yli 80.

    • pillumagneetti<33

      kaveri meni pomoautolla poliisn tutkaan 65 ja tuli vaa 100e sakkoo

    • olkaa kunnolla

      sillei itte ainaki virittäisin mopo autoo että laittasin siihe yamaha virago v 750cc 1984 kardaadi vetosen konneen..maksaa 350nettimotossa... sitte se ainaki liikkus se sun mopo auto..muuten sitä ei kannata ees yrittää virittää.

      • jopon mopo

    • hävetkää

      Hei oikeesti onks tää suomi 24 menny näin alas että ku joku sanoo vahingossa väärin jotai nii sit tulee 12 v jonnet aukoo päätä virittämisestä vaikka ei oo koskaan tehnykkää koko hommaa?!?! että ehdottaisin et alkaisitte teki niiku keskustelee niinku pitäs eikä haukkua toinen puhki... ja toinen asia mautoissa ei ole minkään näkösiä palikoita kaasupolkimen alla... viritys tapahtuu näin ensimmäisek kannataa ottaa prikat variaattorin kuvun alta pois ja sitte nostaa kierrokset kaasu polkimen liikettä rajottavasta RUUVISTA ja vikana syötön lisäys eli kone saa enemmä soppaa ja näillä mennää sen 70-90 itellä menee sen 70 koneena on lombardini ja mut jos on esim yanmar menee sen 90 ja sama kubotas...

      • persrusketus

        kubota EI OLE mopoauto


      • Ruskea perse
        persrusketus kirjoitti:

        kubota EI OLE mopoauto

        Mutta osassa Homopoautoissa käytetään kubotan 2 pyttyisiä moottoreita


      • kubota
        persrusketus kirjoitti:

        kubota EI OLE mopoauto

        Nii vitun tyhmä


      • pullataikuri

        mulla on itellä kubota oon tehny nää kaikki prikat pois syöttöö enemmä kaasua rajottavan ruuvin pois ja vääntäny kaasupoljinta ylöspäin että liikerata kasvaa mutta kulkee silti vajaa 60km/h.
        oisko kellää tietoo missä 500cc kubotassa on ruuvi millä sais sen kiertämään enemmän?


      • Anonyymi
        persrusketus kirjoitti:

        kubota EI OLE mopoauto

        Näin 9 vuotta myöhemmin haluan sanoa että ei kyllä ole Yanmarkaan


      • Anonyymi
        pullataikuri kirjoitti:

        mulla on itellä kubota oon tehny nää kaikki prikat pois syöttöö enemmä kaasua rajottavan ruuvin pois ja vääntäny kaasupoljinta ylöspäin että liikerata kasvaa mutta kulkee silti vajaa 60km/h.
        oisko kellää tietoo missä 500cc kubotassa on ruuvi millä sais sen kiertämään enemmän?

        Kierros ruuvia ruuvaamaan


    • penis

      tehoo

    • seppon kassit

      vittu lyöt siihe hayabusan koneen kiinni

    • kakarat

      Mee töihin kermaperseporvari, ja osta auto. mopoautot on muutenki niin helvetin säälittäviä vehkeitä.

    • Mautomies

      Ekanniinku porataan et ne ei liiku mihinkään ja ku virittää lähtee henki ja kortti

      • joku

        henki ku lähtee niin se kortti ei tunnu missään :DD


    • Prof. A.utomauto

      Siis polkaset kaasun vaaa läpi siit pohjast ku se menee nii pitkäl ku lystää. Ja jokasee maitoo o laitettu turbo valmiiks ja sen on nappi o siin ratin kulmas. Ja kyl seki vähä tehoo tuo jos otat faija lambost pytyn ja laitat se siihe mautoos ja tottakai ku vaihat taka akseli tasapainoruuvin se lähtee nii saatanasti. Näil mennää jo varmaa 55 kmh mut jos vielä hurjempaa kyytiä kaipaat nii osta fillari ja ahda se

    • polkuryöpä

      mullon polkupyöräs halkastu mäntä ja puolitettu kaasari, kuristettu ja katkastu leo vince, timelesin kultanen tanko, 3 vaihdetta, takarits,i pienempi eturengas, keltaset ketjut, käsisuojat, 5 cc kolmetahti kone, pinkiks maalattu runko, oranssi sisäkumi takana, välitykset jtn. takana 2 ja edes 48.5, twinturbo joka on kiinni siinä ritsis seittemä remmiahdinta ja menee varmaa 3452667569 kmh. .___________.

      • räkäperse

        ainaki


    • Miksudaa

      Keskustelun Keski-ikä 14v.. ?

      • Microcar_Kuski

        Ehkä mieluummin 10-12v


      • mee töihi


    • miettikääpä

      en suosittele et alkaa mopoautoo virittää. se tulee nii kalliiks ku jää siitä kiinni.

      • viriä_pyttyy

        Ei kannata jäädä kiinni


    • perk....

      .... Hei te saataan rikkaat kakarat menkääs sinne mautonne luo ja tutkikaa vähän itse missä voisi olla kuristus ettei täällä tartte kultalusikka perseessä istua ja odottaa isiä joka ei osaa tehä sen enempää kun viedä se mauto huoltoon ... vähän oma alotteisuutta >>> miten iso homma ottaa palikka pois kaasupolkimen takaa... ei perk... menkää sinne ja kattokaa ite eiköhä se sit selviä miten iso homma se on .... voi tätä nyky nuorisoa

      • Anonyymi

        miten sen palikan saa pois????


    • Ajatelu ei tapa

      Ensiksi: ne haukkuu mautoja joita vituttaa olla köyhempi.
      Toiseksi: mistä sitä oppii mautoa virittämään jos kukaan ei opeta? Sitten ku kysellään ni haukutaan. Kypsää?
      Kolmanneksi: onko siellä jarrupolkimen takana muka joku palikka?

    • Korjaan

      Kaasupolkimen. Ei ajatus toimi.

      • joku

        mun ymmärtääkseni siin jossai on se ruuvi mikä estää sen likkeen


    • 14V

      1 syötön lisäys ohjeet syöttöruuvi on koneen oikealla puolella. on aika ahtaassa paikassa juuri syylärin tuulettimen takana. siinä on 10mm kupumutteri, joka aukaistaan. sitten näkyviin tulee ruuvi joka on kiristetty mutterilla. pidä ruuvista meisselillä kiinni ja löysää mutteri ja pyöritä ruuvia noin puolikierrosta. lukitse mutteri ja laita hattumutteri takaisin paikoilleen.

      2. variaattorin säätäminen ja prikkojen poistaminen. prikat on koneen puoleisen variaattorin sisällä. en jaksa nyt selittää miten onnistuu

      3. kaasuvipun liikke radan säätö. se on koneen oikealla puolella moottorin takana. jossei muuten huomaa missä se on niin käske jonkun muun painaa kaasua niin huomaat missä se vipuliikkuu. siinä on ruuvi joka estää kaasuvipun menemästä liian paljon. aukaise ruuvia vähäsen HUOM katso ettet säädä tyhjäkäynti ruuvia. kiertääkin paljon paremmin.

      hanki parempi ilman putsari. ota se koko ilmansuodatin kotelo pois ja tee siihen laippa josta lähtee putki johon tulee kiinni ilmansuodatin
      toi on si kubotaan

    • mopoauto123

      Elikkäs otat moukarin ja lyöt oveen reiän sillä se kulkee jo 70. jos haluat kovempaan niin iirrota koko kone

      • aixmaan...

        Tossa oo kullä ihan samaa
        mielta!!


      • ei toimi

        Kokeilin jo eikä vittu kulje ku 65km/h. Vittu pojat te vaa huijaatte mua
        Ja miten sais kulkee viel vähä kovempaa ku ovissa on jo reiät ja moottori on revitty vittuun sielt. Turbo remmiahdin ja nossit on jo hommattu.


    • ex mopo

      ite olisin ostamassa mopoautoa siis käytettyä joku 6000€. niin että meneekö tollaseen paljo rahaa. bensat? viat? kaverin kaverilla tais olla aixam nii meni takuun jälkee vetoakseli poikki ja makso vissii 2000€ luulisin et yks nolla pois nii oikee hinta. pääsis amistelee ku löytyy jo järeet popitki hyllystä ja miten laturi kestää järeitä 2005wattista subii?

      • Mr.GhettiGTO

        kestää helposti ittelläni 2500wattinen groundzero. Ajan vain vikan kilometrin radio ja popit kiinni ennen himaan että laturi voi ladata akun täyteen ja ilman moottoria käynnissä voi popittaa noin 45min.


      • Tyhmätnuoret

        Jos vaikka lähetään siitä että sulla ei mene yhtään rahaan bensaan vaan dieseliin.


      • Amisman

        Vittu mauto ei oo amist nähnykkää petkele!!


    • ggggfffffdddddddssss

      ihan vitun tyhmää virittää joku mauto sit ku jäät kiinni niin saat semmosen mukavan autoveron maksettavaks..

    • mopoauto viritys

      ensiks otat pois kaikki renkaat sivu peilit ym.

      SITTEN heität koko paska mount everstistä alas niin kulkee niin vitusti

    • --

      Onneksi ne mautot on katsastettava ni pahimmat pommit karsiutuvat liikenteestä muutenkin kuin vain luontaisesti. :D

    • Mopoauto

      oma mopoauto menee 120km/h, mutta olen virittänytkin sitä aikas paljon =) Sähköinen viritys nappula penkin alla että voi aina pistää virit pois päälle jos poliisit sattuu pysähtämää.

      • vittuilijakalle

        Hei onks se vaa jossai uudemmis mautois toi nappi vai pystyykä sen laittaa kaikkiin vai mitä vittuu


    • mopomies

      älkää ees virittäkö niitä saatanan koppimopoja . ajakaa tolppaa ja ostakaa mopo.

    • techor

      Iha turha Novaa virittää ku kulkee vakionaki? Itellä menee 60 km/h tasaisella.

    • v8

      pois mopo auto ja osta joku oikee auto saa samal hinnal kun uus mopo auto tai halvemmalkin

      • huoh1

        Mopoauto on yhdyssana.


    • hemulisis

      mopoauton saa kulkeen 90 km/h kun rikkoo sen etulasin

      • Isi maksaa

        Köyhät vinkuu.


    • ...

      Ja mitäs järkee ostaa se auto jos ei ole ikää ajaa ? eikö se ole vaan teille auto hurjille parempi että se mopoauto kulkee ettei se ole siinä "tien tukkeena" ?

      • mautomies

        Mun mielest ei kannata edes virittää mautoo jos se menee paskaks ni sit itketään nii perkelesti ja heippa vaa 10 000€ tai jottai simmost


    • Putkansson
    • vinkkejä

      poraa mäntiin reikiä nii ne tulee kevyemmiks---> enemmän tehoa ja vääntöä, ja tankkaa seuraavalla kerralla bensaa tankkiin, niin tulee tehoa enemmän ku bensa palaa paremmin ku diisseli :D

    • mööööö

      Mopediauto menee todistetusti 80 km/h ilman et moottori ois käynnissä ;)

      • Hjjj

        Vaihdepaalla, vitu jyrkkä alamäki. oot aika kova jätkä


    • juu6

      pistäkää mopoauto hinausköydellä vaan auton perään ni kyllä kulkee ja ei tartte viritellä ...

    • just saanu kortin

      sain justiinsa tossa mautokortin, mulle ainakin riittää se 50km/h vauhti :)

      • Gersavionpaskamauto

        Juu mullekkin riittää että menee ton 50. Mut itel nii laiska kippo et iha pieneenki mäkee alkaa nopeudet laskee.


    • lolhuhhuh

      Olipas taas hyviä vinkkejä mopoauton virittämiseen... Ja btw saako poliisit muka testata mautoa ilman mautokorttia?

      • mr.papi

        Mopoa, kuten myös mopoautoa saa ajaa autokortilla tai moottoripyöräkortilla. Ja jompikumpi löytyy kyllä jokaisen poliisin taskusta.


      • Valoja

        No millä järjellä se sitte sais ajaa autoo jos se ei sais ajaa mautoo? Käytä aivoja


    • Halim102001010000101

      Mulla on gto abs ja kulkee eteenpäin.Että ihan hyvä on. Jos virittää ni kulkeekse moppe sitte sivulle ja taakseppäin? MITÄ VITTUA!!!!!

    • naamapalmu2

      Vitun valopäät ei mopoauto kestä sitä että otat prikat vittuun kun niitä on 7 kappaletta,kannattaa ottaa vaikka 3 pois niin silläkin kulkee jo sen 70....

      • mautopoika

        osaisko joku selittää juurta jaksaen et miten ne prikat otetaa pois varista? mulla on microcar ja yanmarin kone. ite oon vähä ulapalla mut jos joku jaksas kertoo? :)


      • HurjatNuoret
        mautopoika kirjoitti:

        osaisko joku selittää juurta jaksaen et miten ne prikat otetaa pois varista? mulla on microcar ja yanmarin kone. ite oon vähä ulapalla mut jos joku jaksas kertoo? :)

        etit sen paskan variaattorin. avaat sen. heität ruuvit säilöö ja kanne voit samalla vaikka putsata. avaat etuvariaattorin. otat sen ekan lautasen siittä. älä kadota sitä lautasta meinaan se laitetaan sitte takasin siihen. sitte vaa haluamasi määrä prikkoi poies ja lautane takasi. sit suljet koko paskan. ja kokeilet ja huomaat että menee enemmän ku aikasemmi ja et oo tottunu siihe että jarrumatkat on pidempiä isommalla vauhdilla ja kuolet kolarissa.


      • HurjatNuoret
        HurjatNuoret kirjoitti:

        etit sen paskan variaattorin. avaat sen. heität ruuvit säilöö ja kanne voit samalla vaikka putsata. avaat etuvariaattorin. otat sen ekan lautasen siittä. älä kadota sitä lautasta meinaan se laitetaan sitte takasin siihen. sitte vaa haluamasi määrä prikkoi poies ja lautane takasi. sit suljet koko paskan. ja kokeilet ja huomaat että menee enemmän ku aikasemmi ja et oo tottunu siihe että jarrumatkat on pidempiä isommalla vauhdilla ja kuolet kolarissa.

        plus paree vaihtaa hihna ns.voimakkaampaan.


    • 39 vuotta viritellyt

      Pieniä Yanmar koneita löytyy minikaivureista ahtamattomina.
      Samoja koneita löytyy ahtimella varustettuna mini pyöräkuormaajista.
      Ahtimella (joka on muuten tosi pieni) varustettuja koneita voi kysellä konepurkamoista.
      Uusia saa maahantuojalta.
      Toki saa niiltä myös pelkän ahtimen ja imusarjankin ostettua.
      Saa mautoon sovitettua myös isomman 3 pyttyisen ahdetun Yanmarin koneen.
      Nimim. Kokeiltu on :-) ja kulkee/ kiihtyy hyvin.
      Tosin jarrut ja alusta kannattaa muuttaa uutta moottoritehoa vastaavaksi!!!!!

      • Janne 98

        Joo, meilläki on sellanen 3 pyttyne mauto.
        Tosin vain varikkokäytössä kilparadoilla.
        Menee iha hyvin.
        Aateltiin laittaa ensi kesäksi sellane 3 pyttyne ahdettu kone
        Sillä voi driftata, ku laittaa kovemmat paineet takarenkaisiin, jolloin pitopinta pienenee ja renkaan pito huononee (älkää kokeiko kadulla).


    • Ligier X-Too RS

      Elikkäs, en tiiä lukeeko näitä enää kukaan tai osaako edes joku sanoa tähän mitään..
      Homman nimi on se, että omistan 2010 Ligier X-too RS:n (dci koneella).
      Muuta ei ole tehty, kuin variaattorin 2/3 vauhtiprikasta pois, isompiin kiihtyvyysprikkoihin ei ole koskettu. Mautolla on nyt ajettu 61 tuhatta, ja on vielä orkkis variaattori ja kone ylipäätään paikalla.

      MISTÄ JOHTUU SEURAAVA!?
      Jos sattuu sellainen päivä, että sataa tai ilma on muuten kosteahko niin mauto kulkee sen 59-61 tasasella.

      Mutta jos ilma on vaikka selkeä ja ei niin kostea, niin kulkee se silloin 53-55 tasasella -.-

      Tuntuu nyt kyllä niin ihmeelliseltä tämä.
      Variaattorin hihnalla on nyt ajettu joku 11-12 tuhatta ja edellisellä meni 22 tuhatta :D

      Eli pitää samaa hihnalla millä hyvänsä.
      Tarttiskohan koittaa leveämpää hihnaa tai poistaa se kolmas vauhtiprikka sieltä variaatorista?

      Muutamalla kaverilla Ixo ja sitten Microcareja, joissa myös Lombardinin dci koneet.
      Miksei heillä tee tätä samaa??

      Kertokaa jos jollain on tällaisesta kokemusta? (tuskin on mutta silti) :)

      • chatenetti

        Mulla otettiin 2/3 prikoista pois ja syöttöä säädettiin. Tätä ennen kulki n. 49 kmh. Vauhti nousi huimaan 52 kmh:D Mietittiin pitkään, että miksi ei nyt kulje. Lopulta vaihdettiin variaattorihihna (2mm paksumpi ja hieman paremmassa kunnossa oleva) tämän jälkeen kulki sen 60 kmh ja alamäkeen 68 :)
        Eli suosittelen variaattorihihnan vaihtamista, vaikka kunnossa olisikin!


      • jatkan..
        chatenetti kirjoitti:

        Mulla otettiin 2/3 prikoista pois ja syöttöä säädettiin. Tätä ennen kulki n. 49 kmh. Vauhti nousi huimaan 52 kmh:D Mietittiin pitkään, että miksi ei nyt kulje. Lopulta vaihdettiin variaattorihihna (2mm paksumpi ja hieman paremmassa kunnossa oleva) tämän jälkeen kulki sen 60 kmh ja alamäkeen 68 :)
        Eli suosittelen variaattorihihnan vaihtamista, vaikka kunnossa olisikin!

        Lisäisin vielä, että samalla kun hihna vaihdettiin leveämpään, otimme sen yhden prikan pois.


      • Anonyymi
        chatenetti kirjoitti:

        Mulla otettiin 2/3 prikoista pois ja syöttöä säädettiin. Tätä ennen kulki n. 49 kmh. Vauhti nousi huimaan 52 kmh:D Mietittiin pitkään, että miksi ei nyt kulje. Lopulta vaihdettiin variaattorihihna (2mm paksumpi ja hieman paremmassa kunnossa oleva) tämän jälkeen kulki sen 60 kmh ja alamäkeen 68 :)
        Eli suosittelen variaattorihihnan vaihtamista, vaikka kunnossa olisikin!

        Sama. Ennen kulki 49 ja sit ku vaihdettiin variaattorihihna ni kulki 56


    • viisas mies

      Saat viritettyä mopoautoa siten että kiristät kaasuvaijeria ja otat variaattorin prikat pois sillä saa nopeutta lisää mutta jos vääntöä haluut lisää niin lisää syöttöä ja lisää kierroksia.

    • 60kmh mauto

      KaKaasupolkimen alla saattaa olla pala joka rajottaa kaasua, kannattaa myös ottaa prikka pois. Mutta mauto kuluttaa sillon myös vitusti enemmän ja kone kuluu nopeammin.

    • LAITAHOLSETTI

      Lombardinia ei meinaa saada helposti kulkeen 70kmh mutta kestävempi kuin kubota....

    • urpilainen80

      huono mauto on pippelinjatke

    • YLPEEMIES

      Näis mopo autois o meiningii!

    • Ruohonleikkuri

      Viritelkää vaan poijjaat, löysätkää vähän jokaista ruuvia minkä löydätte, sitten vaa urku auki ja soronoo, saatte tuntea hetkellistä vauhdin hurmaa, ja päästään teistäkin ajotaidottomista nilkeistä eroon. Myös ruuhkat vähenee. Win/Win

    • Jutustelija1

      Rajoittimiahan noista useimmiten poistellaan, kuutiot kun kuitenkin on pitkälti yli sen mopojen 49cc:n niin voimaa löytyy pienillä laitteluilla ihan kivasti. Kannattaahan se laitella niin pysyy paljon paremmin liikenteen mukana.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • kylla.lahtee

      laitat männän palautus jousen sytytys tulpan reiästä sisään, bensaa ja dieseliä 30-70 suhteessa, öljyt pois ja saippua vettä tilalle, pinkkejä irto kipinöitä motonetistä ja pakoputken paukkulaakerit 90 g painavammat nii kyllä lähtee. huiput on noin 95-110 riippuen ajetuista kilsoista

    • Anonyymi

      Ei moottorin Tari koskea vai

    • Anonyymi

      Onko kellään käryä missä on microcarin kierrosruuvi kun sitä pitäisi vähän löystää

    • Anonyymi

      mistä niitä rajottimia löytyy ettei tarvis koskee mihkään pultteihion

    • Anonyymi

      Mopoautoo ei pysty hirveemmin virittämää ja eri mautoissa viritykset vaikuttaa eriverran. Pääosin mauton virityksiä on

      1.kierrosruuvin löysääminen eli käsket jonku painaa kaasuvipuu ja seuraat kaasuvaijerii ja katot ku se loppuu selasee pienee metallinpalasee joka liikkuu ku painaa kaasuu ni sit siin pitäis näkyy sellanen ruuvi mikä stoppaa sen palan liikkumisen eli sitä ruuvia löysäät nii kierrokset menee korkeemmalle ja nopeutta tulee lisää.

      2. Syöton säätäminen eli yleensä edestäpäin katsottuna moottorin vasemmassa kyljessä on muista muttereista erottuva kupumutteri eli otat sen kupumutterin irti siitä ja sen alta tulee ”lukitus mutteri” ja sitä löysäät vähäsen ja sitte jollain vaikka pihdeillä varovasti kiristät puolkierrosta kerralla pulttia jossa mutterit oli ja on kiinni ja lopuks kiristät lukitusmutterin ja laitat kupumutterin vaa takasin ja sillä saadaa kiihtyvyyttä ja vähän nopeutta koska kone saa enemmän soppaa.

      3. Prikkojen poisto eli avaat variaattorin siitä päästä siitä tulee ekana sellanen lautanen ja jotain paloja irtoo ja sit siitä tulee sellanen mötikkä jota pitää prässillä tai jollain puristimella työntää sisääpäin siellä on siis jousi vastassa mikä työntää sen aina takasin ja sitku se palanen on puristettu tarpeeks syvälle ni siel on vissii lukkorengas jonka otat irti ja sitte varosasti otqt se pois puristuksesta ja sen pitäis aueta ja sieltä tulee prikat esiin ja niitä poistelet sen verran mitä haluat ja sit vaa kasaat sen ja laitat kiinni ja sillä saadaa lisää nopeutta koska ”prikat” on rajoittavia osia mopoautossa

      4. Tää ei sinänsä ole viritys mutta kannattaa kiristää kaasuvaijeri niin kireelle että ku laitat käynnissä olevan mauton vaihteelle ni se vähän liikahtaa jo muttei paljoo koska sit menee vaihteisto ja ton seurauksena et se on ihan kireellä ni se antaa kaikki kierrokset sieltä

      5. Ite en oo viel kokeillu tätä mutta tää nyt toimii samalla periaatteella ku ilokaasu mitä käytetää esim kiihytys autoissa elikkäs mitä nyt fysiikantunneilla oon oppinu että palamisee tarvii palavaa ainetta, happea ja lämpöä. Ja moottorissa on palavaa ainetta ja lämpöä muttei tarpeeks happea eli ilmassa mitä me hengitetää on noin 20% happea jooten käyt hakee kaupasta jonku pienen happipullon missä on vaikka noin 50% happea ja virittelet siihen jotenki sellasen napin ku painat sitä nappii ni se pistää siitä happipullosta sitä happea suoraa ilmansuodattimee ni luulis tulevan jonkiverran tehoo lisää😂

      6. Tääkää ei sinänsä oo viritys mut tälleeki kone saa paremmin happea eli polttaa diisselin paremmin. Elikkäs väsäilet vaikka jostain noin 5cm halkasialtaan olevasta muoviputkesta sellasen patentin minkä toinen pää on ilmansuodattimessa ja toinen pää osottaa eteenpäin eli menosuuntaa ja tälleen liikkuessa putkesta änkeytyy enemmän ilmaa (happea) koneeseen jolloin kiisselit palaa paremmin

      Mut sitte vielä että mopoautot on tehty siihen että ne kulkee sen verran mitä ne tehtaalla on pistetty kulkemaa et ne ei oo tehty kestämää niitä virityksiä.
      Ja sit noista prikoista että niitä en suosittele ottamaa tai ainakaa kaikkia koska ne variaattorit ei kestä yhtää. Mut jos näis oli jotai hyötyy nii hyvä👍🏼

      • Harvinaisen hyvin kerrottu 👍


    • Anonyymi

      Onko kellään tietoa miten voisin turvallisesti laskea kaasupoljinta sillai ettei se poljin menis poikki?

      • Anonyymi

        Kuin voisin paskoa housuun mopoautossa, ettei kortti pala?
        Tai äiskä saa vierasta?

        T: Ismail 9v


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe