Huomasin tänään, että toisen undulaattini silmä on turvonnut ja se räpsyttää sitä koko ajan. Sillä on ollut aikaisemmin kalkkijalkapunkki (nokassa), mutta se on saatu hoidettua. Ekana kuitenkin tuli mieleen, että olisiko se voinut tarttua silmään.. En tiedä edes, onko se mahdollista.
Soitin päivystävälle eläinlääkärille ja siellä vastasi joku erittäin huonosti suomea puhuva. Kun kerroin undulaattini silmästä, hän kysyi: "onko se lintu?". Tuosta voitte päätellä, osasiko mies sanoa mitään. Ja sama lääkäri päivystää maanantaihin asti.
Voisiko kysymyksessä olla ainoastaan roska tai ihan tavallinen silmätulehdus? Saatan olla ylihuolehtiva, mutta parempi olla täysin varma. :)
Udulaatin silmä turvonnut
Tit
1
619
Vastaukset
- -M-
Kalkkijalkapunkki tuskin silmää turvottaa ainkaan noin yhtäkkiä, se on lähinnä iho-ongelma, ja muutenkaan tuo ei vielä niin pahalta kuulosta etteikö sitä voisi pari päivää seurailla. Onhan se voinut vaikka raapaista silmää vähän johonkin.
Sitten jos ei ala paranemaan viikonlopun aikana tai alkaa tulla flunssaoireita tai silmä alkaa rähmiä ja mennä huonompaan suuntaan niin heti alkuviikosta lääkäriin (tai päivystävältä silmätippoja ensiavuksi jos menee huonommaksi nopeasti)...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171