apua tarvitsen

-RT-

on semmoinen pikkuinen ongelma, että kun ulkona tulee joku toinen koira vastaan, niin koirani vetää hihnaa koko voimillaan ja välillä myös haukkuu.
vaikka kuinka kiellän myös huutamalla koira ei usko, en halua satuttaa koiraa, mitä toimin?

kotana ollaan niin nöyrää, totellaan jokaista käskyä! koirani on ihmisrakas, mutta mistä tämä koira viha?!

koirani narttu 1v4kk, ennen ei ollut tuollainen, tullut vasta lähiaikoina, jos tämä on sitä murkku ikää, niin aika ihmeellistä!

7

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska12

      Tohon ei auta muu enään kuin kuonopanta, olisi pitänyt jo pennusta asti opettaa toisen koiran ohittaminen. Lyhyt panta ja kova käsky vierelle, ja kun tottelee niin makupala, kyllä se siitä, eikä vieläkään myöhäistä.

    • HeidiVilma

      Meijänkin nartulla sama ollut jonain tuon sinunkin koiran iässä ja nyt se on 2vee. Uros ei ole ainakaan vielä käyttäytynyt niin. Voisiko joku neuvoa asiassa minuakin?

      • riekkuminen

        hihnassa et saa koiraasi kunnon kontaktia. Jos se pääsee riekkumaan tarvitaan voimia sen hallitsemiseen. Makupalat ym ovat myös siinä tilanteessa vain palkkiota koiran käytöksestä.Kuonopantaa en ole itse koskaan käyttänyt, koiran täytyy toimia muutenkin.

        Osta kunnon nahkapanta, leveys noin naisihmisen peukalonkärjestä sormen ensimmäiseen niveleen.

        Harjoittele kotona: Kiristä nahkapanta niin että kätesi mahtuu avattuna sen sisäpuolelle. Avaa kätesi, työnnä neljä sormea pannan alapuolelta, koiran korvan kohdalta poskea kohden(avoin kämmen sinun puolellasi), ota ote kaikilla neljällä sormella pannasta (peukalo jää ulkopuolelle). Käännä kättäsi niin että peukalosi osoittaa menosuuntaan (kätesi on koiran poskilihaksen takana)ja panta kiristyy. Säilytä tämä tukeva ote ja vie koirasi tilanteesta ohi. Muutama metri ohituksesta irroita ote, jatka matkaa reippaasti eteenpäin.

        Paljon helpompi olisi näyttää miten.
        - otteen pitää olla oikeasta kohdasta
        - jos koira ylttää näykkäisemään sinua kätesi on todennäköisesti liikaa koiran niskan puolella

        Omat koirat oppineet ohittamaan toiset koirat ilman hihnojen kiristelyä.
        - Monelle koiralle riittää muutama harjoitus normiohitusten onnistumiseen.

        - Helpompi tehdä pysyvä tapa rauhallisesti käyttäytyen, huutamatta.


      • eksyin
        riekkuminen kirjoitti:

        hihnassa et saa koiraasi kunnon kontaktia. Jos se pääsee riekkumaan tarvitaan voimia sen hallitsemiseen. Makupalat ym ovat myös siinä tilanteessa vain palkkiota koiran käytöksestä.Kuonopantaa en ole itse koskaan käyttänyt, koiran täytyy toimia muutenkin.

        Osta kunnon nahkapanta, leveys noin naisihmisen peukalonkärjestä sormen ensimmäiseen niveleen.

        Harjoittele kotona: Kiristä nahkapanta niin että kätesi mahtuu avattuna sen sisäpuolelle. Avaa kätesi, työnnä neljä sormea pannan alapuolelta, koiran korvan kohdalta poskea kohden(avoin kämmen sinun puolellasi), ota ote kaikilla neljällä sormella pannasta (peukalo jää ulkopuolelle). Käännä kättäsi niin että peukalosi osoittaa menosuuntaan (kätesi on koiran poskilihaksen takana)ja panta kiristyy. Säilytä tämä tukeva ote ja vie koirasi tilanteesta ohi. Muutama metri ohituksesta irroita ote, jatka matkaa reippaasti eteenpäin.

        Paljon helpompi olisi näyttää miten.
        - otteen pitää olla oikeasta kohdasta
        - jos koira ylttää näykkäisemään sinua kätesi on todennäköisesti liikaa koiran niskan puolella

        Omat koirat oppineet ohittamaan toiset koirat ilman hihnojen kiristelyä.
        - Monelle koiralle riittää muutama harjoitus normiohitusten onnistumiseen.

        - Helpompi tehdä pysyvä tapa rauhallisesti käyttäytyen, huutamatta.

        Meillä ääni toimii yleensä hyvin. "lopeta" tai "Ole kunnolla siinä" äkäisellä äänensävyllä saa uroksemme yleensä muistammaan kuka hihnan toisessa päässä on jos sattuu että tulee sellainen rähinä koira vastaaan. Muuten ei ongelmaa, mutta tuntuu että aina valmis ottamaan haasteen vastaan...


      • ...
        eksyin kirjoitti:

        Meillä ääni toimii yleensä hyvin. "lopeta" tai "Ole kunnolla siinä" äkäisellä äänensävyllä saa uroksemme yleensä muistammaan kuka hihnan toisessa päässä on jos sattuu että tulee sellainen rähinä koira vastaaan. Muuten ei ongelmaa, mutta tuntuu että aina valmis ottamaan haasteen vastaan...

        Tapoja on yhtä monta kun koiran ulkoiluttajia. Itse ole oman uroksen opetanut pakolla ja palkalla. Makkaraa en käytä koska mielestäni atria sijaitsee muualla kun mun taskussa.Tällä hetkellä koirat sekä muut vastaantulijat ohitetaan käskyllä. Ei tartte huutaa eikä tehdä mitään sirkusjuttuja.

        Muutamaan asiaan en ole vielä löytänyt jippoa. Miten saa vastaantulevan ihmisen ymmärtämään että mun koiran luokse ei päästetä koiraa ja itse ei tulla lätisemään paskaa. Olen koittanut sanoja , älä tule me ohitamme ja jatkamme matkaa. Voisitko ottaa koirasi pois täältä kun me ei pidetä muista koirista. Sitten kun nää ei pelannut olen koitanut viedä koiraa käskyllä poispäin mutta ei? kovemmalla äänellä ja vaihdoin lauseen rakennetta. VIE SE RAKKISI MUUALLE YMMÄRÄTKÖ! Yleensä tässä vaiheessa katsotaan pitkää ja silti se koira tulee luokse? Ei ymmärrä?


      • Rotikkauros 2 1/2 vuotta
        ... kirjoitti:

        Tapoja on yhtä monta kun koiran ulkoiluttajia. Itse ole oman uroksen opetanut pakolla ja palkalla. Makkaraa en käytä koska mielestäni atria sijaitsee muualla kun mun taskussa.Tällä hetkellä koirat sekä muut vastaantulijat ohitetaan käskyllä. Ei tartte huutaa eikä tehdä mitään sirkusjuttuja.

        Muutamaan asiaan en ole vielä löytänyt jippoa. Miten saa vastaantulevan ihmisen ymmärtämään että mun koiran luokse ei päästetä koiraa ja itse ei tulla lätisemään paskaa. Olen koittanut sanoja , älä tule me ohitamme ja jatkamme matkaa. Voisitko ottaa koirasi pois täältä kun me ei pidetä muista koirista. Sitten kun nää ei pelannut olen koitanut viedä koiraa käskyllä poispäin mutta ei? kovemmalla äänellä ja vaihdoin lauseen rakennetta. VIE SE RAKKISI MUUALLE YMMÄRÄTKÖ! Yleensä tässä vaiheessa katsotaan pitkää ja silti se koira tulee luokse? Ei ymmärrä?

        Niin toi on kyllä NIIN totta. Jotenkin tuntuu että kun komennan koirani sivulle ja se istuu siinä nätisti, niin toisten koirien omistajat kuvittelevat että jäämme siihen heitä tervehtimään. Aika rohkeasti päästävät koiransa tutustumaan. Kun toinen koira tulee lähelle, on melkein pakko antaa omalle koiralle vapaa-käsky ettei se ole epäreilussa asemassa toiseen nähden. Koirani ei ole ollut vielä tähän mennessä vihainen muille, mutta tietenkin jos toinen ärähtää se suuttuu myös. Olen myös yrittänyt kyllä joka kerta sanoa että älä päästä koiraasi lähelle, täytyy alkaa vissiin käyttämään kovempia sanoja. Rotikanhan vika se kuitenkin jälkeenpäin on kaikkien mielestä jos tappelu tulisi. Kukaan ei muistaisi että toinen on päästänyt oman koiransa ensin tutustumaan.


      • mukavalta
        Rotikkauros 2 1/2 vuotta kirjoitti:

        Niin toi on kyllä NIIN totta. Jotenkin tuntuu että kun komennan koirani sivulle ja se istuu siinä nätisti, niin toisten koirien omistajat kuvittelevat että jäämme siihen heitä tervehtimään. Aika rohkeasti päästävät koiransa tutustumaan. Kun toinen koira tulee lähelle, on melkein pakko antaa omalle koiralle vapaa-käsky ettei se ole epäreilussa asemassa toiseen nähden. Koirani ei ole ollut vielä tähän mennessä vihainen muille, mutta tietenkin jos toinen ärähtää se suuttuu myös. Olen myös yrittänyt kyllä joka kerta sanoa että älä päästä koiraasi lähelle, täytyy alkaa vissiin käyttämään kovempia sanoja. Rotikanhan vika se kuitenkin jälkeenpäin on kaikkien mielestä jos tappelu tulisi. Kukaan ei muistaisi että toinen on päästänyt oman koiransa ensin tutustumaan.

        ja aika usein tapaa näitä ihmisiä jotka parkkeeraavat tien laitaan koira istuen ja kytäten kohti tulevia koirakoita. Ja sitten kohdalla se "vapaa" ja koira ryhtää yllättäen kohti. Voisi kuvitella olevan parempiakin tapoja ohitustilanteisiin. Olisi paljon normaalimpaa että koira oppii kulkemaan koirien, ihmisen, hevosten ja erilaisten kulkuneuvojen (vaunut, pyörät)ym kanssa samalla tiellä ilman että siitä täytyy tehdä suurta numeroa ohitustilanteissa.
        Järki käteen, koira se on rottweilerkin, mutta tuollainen ohitustilanteissa tapahtuva hyökkäily ei nosta rodun mainetta vaan saa kulmakunnan ihmiset epäluuloisiksi muitakin rottweilereita kohtaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      526
      3855
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3050
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2352
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2210
    6. 225
      1662
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1301
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe