Paras imu?

anita

mkä olisi mielestänne paras imu ketovaippaan ihan pikkuvauvalle. tuntuu että kaikista tulee niin hirmu iso paketti, ja ainakin froteepyyhe tuntuu märältä vauvan pyllyä vasten.

9

1825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaaa

      Olen lukenut fleesestä? Mikrofleesestä?
      Se kuulemmin olis ainakin hyvä sisimmäksi kerrokseksi; päästää kosteuden läpi seur. kerrokseen?
      Ja mitä sitten on kuivaliinat?
      Vai onko se nk. yleisnimitys just esim. siitä mikrofleesdestä valmistetulle "sisäkerrokselle"?
      Muita hyviä materiaaleja? Minäkin tarvisin apuja.. :)

      • Sisely

        Mikrofleece on hyvä kuivaliinakangas, siis se vaipan osa joka tulee lähimmäksi vauvan ihoa.

        Kuivaliinat on vaipasta erillisiä kankaita jotka pitävät vauvan ihon kuivana. Erillistä kuivaliinaa ei välttämättä tarvitse, varsinkaan jos vaipan sisin osa on esim. mikrofleeceä.

        Hyviä materiaaleja:

        Imuiksi bambu ja hamppu, sekä bambuhamppusekoite- kankaat.
        Vauvan iholle, näiden kanssa ei tarvitse erillistä kuivaliinaa, mikrofleece, coolmax ja kuivaliinaneulos.
        Uloimmaksi, kosteudenpitäväksi, vaipan osaksi Br Pul:ia tai soft Pul:ia.

        Täältä lisää apuja:
        http://www.kestovaippainfo.fi/

        Toivottavasti autoin yhtään! =D


      • anita
        Sisely kirjoitti:

        Mikrofleece on hyvä kuivaliinakangas, siis se vaipan osa joka tulee lähimmäksi vauvan ihoa.

        Kuivaliinat on vaipasta erillisiä kankaita jotka pitävät vauvan ihon kuivana. Erillistä kuivaliinaa ei välttämättä tarvitse, varsinkaan jos vaipan sisin osa on esim. mikrofleeceä.

        Hyviä materiaaleja:

        Imuiksi bambu ja hamppu, sekä bambuhamppusekoite- kankaat.
        Vauvan iholle, näiden kanssa ei tarvitse erillistä kuivaliinaa, mikrofleece, coolmax ja kuivaliinaneulos.
        Uloimmaksi, kosteudenpitäväksi, vaipan osaksi Br Pul:ia tai soft Pul:ia.

        Täältä lisää apuja:
        http://www.kestovaippainfo.fi/

        Toivottavasti autoin yhtään! =D

        Kiitti kovasti avusta! Vielä jos sen verran kysyisin, että mistä näitä voi / kannattaa hankkia? Että ois helppoa ja edullista... ;)


      • Sisely
        anita kirjoitti:

        Kiitti kovasti avusta! Vielä jos sen verran kysyisin, että mistä näitä voi / kannattaa hankkia? Että ois helppoa ja edullista... ;)

        Minä olen tilannut netistä, tuossa luettelo vaippakankaita myyvistä liikkeistä:
        http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&artid=32

        Minä tilasin ainakin kestovaippakaupasta ja myllymuksuilta. Mutta kuten huomaat, myyjiä on paljon, vertaile hintaa.

        Täällä saa yhdestä kangaskaupasta useita vaipatukseen sopivia kankaita, mutta hinta on korkeampi kuin netistä tilattaessa. Kannattaa toki käydä kangaskaupoissa tutkimassa ja verrata hintaa.

        Tilaa/osta aluksi vain vähän kangasta, ja useita erilaisia kankaita, siten löydät teille parhaat materiaalit.

        Kokeile myös erilaisia vaipan malleja, vauvoja on erimallisia, ja niin on myös sopivan muotoisia vaippoja.

        Kannattaa myös tehdä ensin harjoituskappaleita vanhoista, kotoa löytyvistä kankaista ettei kalliimpaa "oikeaa" kangasta mene vahingossa hukkaan. Minä tein ensin pari sisätäyttövaippaa vanhasta puuvillapöytäliinasta ja flanellilakanasta, eihän ne kauniita ole, mutta hyvin toimivat edelleen. =D

        Alkuun vaippa/kangasviidakossa iskee epätoivo, mutta se menee nopeasti ohi, kohta kaikki on helppoa ja päivänselvää!

        Onnea (tulevasta?) vauvasta ja hauskoja ompeluhetkiä!


      • sieltä..
        anita kirjoitti:

        Kiitti kovasti avusta! Vielä jos sen verran kysyisin, että mistä näitä voi / kannattaa hankkia? Että ois helppoa ja edullista... ;)

        itse tilailen.


    • Sisely

      Bambu on pehmeää ja imee hyvin. Ei tule kovin kalliiksikaan jos sulla on ompelukone, ostat vain kangasta muutaman metrin ja ompelet sopivia imuja.

    • frotee

      kelpaa hyvin taskuvaippaan. Meillä ainakin sellainen tasku joka tuntuu kuivalta. Sinne laitan harsosta froteeseen imuja.

    • Pandamon

      Bambukuidun imukyky on 60% parempi kuin puuvillan, lisaksi se on antiallerginen materiaali - sopiva vauvan herkalle iholle!

      Suomessa bambu on viela uusi ja vaikeasti loydettavissa oleva tekstiilimateriaali, mutta sita myy mm. Greenstone (www.greenstone.fi).

    • soveltaen ja säveltä

      mä ostin siivouspuolelta 35x35 mikrokuituliinoja 6kpl alle 3€. taittelen sellaisen vähän viuhkantyyppisesti sisimmäksi, ja avot on pylly kuiva, ja kakkaryynit kaikki siinä hienosti käsisuihkulla suihkuteltavissa pyttyyn. imee nestettä hienosti mutta tuntuu kuivalta, eikä värjäänny kakista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe