Haluaisin kuulla kokemuksia gradun teosta ulkomailla. Itselläni tämä on suunnitelmissa, mutta käytännön järjestelyt mietityttävät. Jos jollain on henkilökohtaisesti tai muuten tietoa aiheesta, olisin kiitollinen vastauksista!
Tässä esimerkkejä aiheista jotka kiinnostavat:
- Miten oppilaitoksesi on suhtautunut asiaan, saakohan tähän avustusta (lennot ja/tai muu taloudellinen tuki) koululta?
- Mikä on ollut kohdemaasi ja aiheesi?
- Oliko tyytyväinen lopputulokseen?
Gradun/opinnäytetyön teko ulkomailla
5
3632
Vastaukset
- Ideapankki
Koulu ei varmasti maksa kuluja, eli omasta pussista menee. Ellet sitten onnistu löytämään firmaa, joka maksaa viulut, mutta todennäköisyys sille, että jokin firma kustantaisi amk-opiskelijan ulkomaille, on varmaan pienempi kuin 1%.
Jos tietäisin mitä opiskelet, niin olisi helpompi vastata. Yksi toteuttamiskelpoinen idea olisi, jos oppiaineesi olisi sopiva..
Kerro mitä opiskelet, niin voin antaa vinkin.. - ehdottelisin
Olen itse tarkistanut muutaman ulkomaisen vaihto-oppilaan opinnäytteet täällä Suomessa, joten kai se vaihto toimii toisinkin päin.
Joten ota yhteyttä noihin opiskelijavaihto-organisaatioihin, ja ota huomioon, että vaihtoaika pitäisi olla riittävän pitkä, mielellään ainakin yksi lukukausi.- Kavitaliimi
Opiskelijavaihdossa olen jo ollut nykyisen kouluni kautta, joten voi olla ettei koulu lähde tukemaan toista vaihtojaksoa.
Olen tiedustellut asiaa oppilaitokselta, mutta vastausta ei ole tullut vielä suuntaan eikä toiseen.
Otan kyllä mielelläni vastaan ideoita aiheeseen liittyen! Opiskelen pääaineenani markkinointia. Minua kiinnostaisi esimerkiksi kuluttajatutkimus vertaillen Suomea ja jotain toista maata. Tarkemmasta aiheesta en ole vielä niinkään varma, muutamia ideoita olen mielessäni pyöritellyt.
Mistä kannattaisi lähteä hakemaan avustusta jos ei koulu sitä myönnä? Onko olemassa säätiöitä, jotka voisivat tukea tällaisessa tilanteessa? - M
Kavitaliimi kirjoitti:
Opiskelijavaihdossa olen jo ollut nykyisen kouluni kautta, joten voi olla ettei koulu lähde tukemaan toista vaihtojaksoa.
Olen tiedustellut asiaa oppilaitokselta, mutta vastausta ei ole tullut vielä suuntaan eikä toiseen.
Otan kyllä mielelläni vastaan ideoita aiheeseen liittyen! Opiskelen pääaineenani markkinointia. Minua kiinnostaisi esimerkiksi kuluttajatutkimus vertaillen Suomea ja jotain toista maata. Tarkemmasta aiheesta en ole vielä niinkään varma, muutamia ideoita olen mielessäni pyöritellyt.
Mistä kannattaisi lähteä hakemaan avustusta jos ei koulu sitä myönnä? Onko olemassa säätiöitä, jotka voisivat tukea tällaisessa tilanteessa?On hyvinkin mahdollista, itsekin sita harkitsen. Olen tkk:lla ja siihen saa monenlaisia avustuksia kylla. Olen myos kuullut etta ihmiset menevat Erasmus-vaihto-oppilaina tekemaan diplomityota tai gradua. En ole varma amk:sta, tosin tiedan yhden ihmisen joka teki lopputyonsa amk:sta Puolassa, han sai siita palkkaa, firma maksoi. On niita mahdollisuuksia, kannattaa vain ahkerasti kysella itse, ei se kovin tyypillista minun kasittaakseni ole. Itse aion menna tekemaan diplomityota ulkomailla, jos nayttaa silta, etta pystyn kuitenkin tyollistymaan mukavasti suomeen..
- an englishman
Ei sen kummempaa kommenttia kuin että apurahaa voi ehkä saada jostain instanssista graduvaiheessa. Esim Suomen kulttuurirahasto taitaa olla yksi mesta, jonka paikallisista maakuntarahastoista voi graduntekijäkin voi saada hitusen rahoitusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268