Gradun/opinnäytetyön teko ulkomailla

Kavitaliimi

Haluaisin kuulla kokemuksia gradun teosta ulkomailla. Itselläni tämä on suunnitelmissa, mutta käytännön järjestelyt mietityttävät. Jos jollain on henkilökohtaisesti tai muuten tietoa aiheesta, olisin kiitollinen vastauksista!

Tässä esimerkkejä aiheista jotka kiinnostavat:

- Miten oppilaitoksesi on suhtautunut asiaan, saakohan tähän avustusta (lennot ja/tai muu taloudellinen tuki) koululta?
- Mikä on ollut kohdemaasi ja aiheesi?
- Oliko tyytyväinen lopputulokseen?

5

4615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ideapankki

Koulu ei varmasti maksa kuluja, eli omasta pussista menee. Ellet sitten onnistu löytämään firmaa, joka maksaa viulut, mutta todennäköisyys sille, että jokin firma kustantaisi amk-opiskelijan ulkomaille, on varmaan pienempi kuin 1%.

Jos tietäisin mitä opiskelet, niin olisi helpompi vastata. Yksi toteuttamiskelpoinen idea olisi, jos oppiaineesi olisi sopiva..

Kerro mitä opiskelet, niin voin antaa vinkin..

• ehdottelisin

Olen itse tarkistanut muutaman ulkomaisen vaihto-oppilaan opinnäytteet täällä Suomessa, joten kai se vaihto toimii toisinkin päin.

Joten ota yhteyttä noihin opiskelijavaihto-organisaatioihin, ja ota huomioon, että vaihtoaika pitäisi olla riittävän pitkä, mielellään ainakin yksi lukukausi.

• Kavitaliimi

Opiskelijavaihdossa olen jo ollut nykyisen kouluni kautta, joten voi olla ettei koulu lähde tukemaan toista vaihtojaksoa.
        Olen tiedustellut asiaa oppilaitokselta, mutta vastausta ei ole tullut vielä suuntaan eikä toiseen.

Otan kyllä mielelläni vastaan ideoita aiheeseen liittyen! Opiskelen pääaineenani markkinointia. Minua kiinnostaisi esimerkiksi kuluttajatutkimus vertaillen Suomea ja jotain toista maata. Tarkemmasta aiheesta en ole vielä niinkään varma, muutamia ideoita olen mielessäni pyöritellyt.

Mistä kannattaisi lähteä hakemaan avustusta jos ei koulu sitä myönnä? Onko olemassa säätiöitä, jotka voisivat tukea tällaisessa tilanteessa?

• M
        Kavitaliimi kirjoitti:

Opiskelijavaihdossa olen jo ollut nykyisen kouluni kautta, joten voi olla ettei koulu lähde tukemaan toista vaihtojaksoa.
        Olen tiedustellut asiaa oppilaitokselta, mutta vastausta ei ole tullut vielä suuntaan eikä toiseen.

Otan kyllä mielelläni vastaan ideoita aiheeseen liittyen! Opiskelen pääaineenani markkinointia. Minua kiinnostaisi esimerkiksi kuluttajatutkimus vertaillen Suomea ja jotain toista maata. Tarkemmasta aiheesta en ole vielä niinkään varma, muutamia ideoita olen mielessäni pyöritellyt.

Mistä kannattaisi lähteä hakemaan avustusta jos ei koulu sitä myönnä? Onko olemassa säätiöitä, jotka voisivat tukea tällaisessa tilanteessa?

On hyvinkin mahdollista, itsekin sita harkitsen. Olen tkk:lla ja siihen saa monenlaisia avustuksia kylla. Olen myos kuullut etta ihmiset menevat Erasmus-vaihto-oppilaina tekemaan diplomityota tai gradua. En ole varma amk:sta, tosin tiedan yhden ihmisen joka teki lopputyonsa amk:sta Puolassa, han sai siita palkkaa, firma maksoi. On niita mahdollisuuksia, kannattaa vain ahkerasti kysella itse, ei se kovin tyypillista minun kasittaakseni ole. Itse aion menna tekemaan diplomityota ulkomailla, jos nayttaa silta, etta pystyn kuitenkin tyollistymaan mukavasti suomeen..

• an englishman

Ei sen kummempaa kommenttia kuin että apurahaa voi ehkä saada jostain instanssista graduvaiheessa. Esim Suomen kulttuurirahasto taitaa olla yksi mesta, jonka paikallisista maakuntarahastoista voi graduntekijäkin voi saada hitusen rahoitusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      88
      2503
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1455
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      84
      1378
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1192
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      923
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      900
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      33
      773
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      773
    9. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      102
      771
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      706
    Aihe