CBR900RR tyyppiviat

japa

Onko CBR900RR -94 Tyyppivikoja ilmennyt,jos on niin mitä???

6

2054

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jupe

Jännitteensäätimen kunto kannattaa mitata ettei akku kiehahda. Manuaalista jännitteet muistiin ja sitten yleismittarilla katsomaan akun jännite pyörä käynnissä. Nokkaketjun kiristin on perinteisesti Hondissa sellanen vekotin että voi alkaa ääntämään mutta ei välttämättä aiheuta muuta kuin pahaa ääntä.

• japa

Paljonkohan jännite saa olla korkrimmillaan ohjearvojen mukaan??
        mulla näyttäs tyhjäkäynnillä 12.8 ja kierroksilla 14.3-14.7 (valot päällä)
        tuntuis aika hyviltä?
        p.s. voiko akusta hävitä veet jos laturi ei lataa?

• Jupe
        japa kirjoitti:

Paljonkohan jännite saa olla korkrimmillaan ohjearvojen mukaan??
        mulla näyttäs tyhjäkäynnillä 12.8 ja kierroksilla 14.3-14.7 (valot päällä)
        tuntuis aika hyviltä?
        p.s. voiko akusta hävitä veet jos laturi ei lataa?

Manuaali sanoo että: 5000 kierr/min jännitteen pitäisi olla välillä 13.0-15.5 volttia akun navoista
        mitattuna. Tyhjäkäynnillä tuo ~13 volttia on varmaankin passeli arvo.
        Ja jos akku kiehuu niin onhan se selvä että ne vedet sieltä haihtuu eikä varmaan tee akulle hyvää.
        Itselläni kävi niin että jännitteensäädin kyrvähti tuossa alkukesästä ja siinä meni uusi akku paskaksi. Laturi tuuppasi tuossa vaiheessä noin 19 volttia jännitetta 12 voltin akulle eli selkeästi liikaa...
        Pieni epäilys on että laturilta tulevan johdon liitin oli löysällä tai vaan muuten paskana koska sekin suli siinä hässäkässä ja pakkohan siihen oli uusi liitinkin sitten rakentaa, eli liitokset kannattaa kanssa katsoa kuntoon(oikeastaan kaikki missä vähänkin liikkuu virtaa). Jos parkkivalon tai ajovalojen polttimot vähän väliä kyrvähtää niin syy mitä luultavimmin on siinä että jännitteensäädin tuuppaa liikaa jännitettä akulle.

• cbrr900 99
        Jupe kirjoitti:

Manuaali sanoo että: 5000 kierr/min jännitteen pitäisi olla välillä 13.0-15.5 volttia akun navoista
        mitattuna. Tyhjäkäynnillä tuo ~13 volttia on varmaankin passeli arvo.
        Ja jos akku kiehuu niin onhan se selvä että ne vedet sieltä haihtuu eikä varmaan tee akulle hyvää.
        Itselläni kävi niin että jännitteensäädin kyrvähti tuossa alkukesästä ja siinä meni uusi akku paskaksi. Laturi tuuppasi tuossa vaiheessä noin 19 volttia jännitetta 12 voltin akulle eli selkeästi liikaa...
        Pieni epäilys on että laturilta tulevan johdon liitin oli löysällä tai vaan muuten paskana koska sekin suli siinä hässäkässä ja pakkohan siihen oli uusi liitinkin sitten rakentaa, eli liitokset kannattaa kanssa katsoa kuntoon(oikeastaan kaikki missä vähänkin liikkuu virtaa). Jos parkkivalon tai ajovalojen polttimot vähän väliä kyrvähtää niin syy mitä luultavimmin on siinä että jännitteensäädin tuuppaa liikaa jännitettä akulle.

Miten sä sitten ratkaisit sen jännitteensäätäjän vian. Ostit uuden vai ?
        Mulla näyttäisi että ei lataa juuri mitään 12.80v eikä paljon vaikuta onko kierrosta tai
        ei samoin mulla suli se sulake. Nyt on niin että ajaa hetken ja akku on tyhjä...
        Noi käämit näyttäisi olevan ok.

• J.K.P-KIVI

Tyyppiviat???? No eihän se mikään kawa ole!!

• joo joo

Eiköhän kaikissa pyörissä ole tyyppivikoja. Tai sitten on niin että on sokea oman merkkinsä tyyppiviolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      874
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      839
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      37
      770
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe