Takana kuuden viikon ryyppyputki, aloin jo loiventamaan, kun tonttujoukko alkoi tanssia kirjahyllyn päällä. Sellaisia pieniä, söpöjä, kämmenenkorkuisia. Oliko ne oikeita, vai pitäisikö keskeyttää lasku, vetää telineet sisään ja pullo takas huulille?
Onko tonttuja olemassa?
20
2945
Vastaukset
- henrii
joku oli nänyt kupariukkoja laseutuvan avaruusaluksesta.
- tietävä*
ei heitelleet palavia tikkuja päällesi,ne oli oikeita menninkäisiä,anna sihdin vinkua entiseen malliin.
Onhan niitä vaikka minkälaasia "tonttuja" niinkuun tua sun avaukseski jo sen osootti.
Ennen aikahan vanhat ihimiset sanoo notta vasikka juo ymmärtämättömyyksissään niin palijon notta palijahtuu ja maha halakiaa. Esimerkkiähän ny sitten näkyy löytyvän lähempääki, ei trenkää lähtiä navettahan asti ettimähän.
Saunatonttujaki visiihin liioon on ja riihitonttuja
ja sitten kans tällaasia tavallisia tonttuja ku ny ittekki oon.
terv. me Tiitun kans.
- tonttuja on
tuossa lähellä on naapuri, joka on kerännyt ok-talonsa pihalle aika ison joukon sellaisia saksalaisen tavan mukaisia pieniä tonttupatsaita.
En siitä kadulle nähnyt kuin pari sataa. Talon takana oli vielä pihaa ja kai niitä sielläkin.
Että kyllä niitä tonttuja on, turha vetää vielä alas, jos kerosiinia riittää :) - G.J.
piti oikein hierasta silmiä useampaan otteeseen niin vastaus on ei, kyseessä on siitepöyallergia. Mutta jos ne käskevät tekemänn jotain täysin järjetöntä, niin sitten on paras mennä sängynalle kuorsaamaan muutamaksi tunniksi ja ennen seuraavien päivien tärinöitä raahautua vesipullosta vettä hörppillen lähimmälle putkenkatkaisu asemalle.
- suonseppel
Joulutonttu pukinpajan
Nukkuu yli kesän ajan
Saunatonttu löylyt suo
Hienon hetken meille luo
Riihitonttu aitat kurkkaa
Tarkastelee joka nurkkaa
Navetassa suihkii maito
Tontulla on lypsyn taito
Metsätontun oma pesä
Piilossa - on talvi tai kesä
Puutarhatonttu - patsasko tuo mies
Vaiko lumottu onkin kukaties
Nukkumatti unet antaa
Meidät pumpulipilven päälle kantaa
Tupa-tonttu pirtin henki
Isäntä on , sekä renki
Tässä oiva tonttusakki
Iloinen ja ahkeroiva
Jokaisella hiippalakki
Sekä nauru ilkamoiva
Ne kun luoksemme näin hiipii
Huolet poies kaikki riipii
Vaan voiko tonttu olla nainen
Pehmeä ja ihanainen
Huuto kiirii : Totta kai !
- Tonttu uudet muodot sai
Tonttu onkin oiva lyyli
Hienot kutrit sekä tyyli
Pitkänputken kyllä katkoo
Hienosti myös pulmat ratkoo
Tonttu-neito hellästi hiuksiasi silittää
Unohduksiin pullot jää
Ei vois olla parempaa
Kuin että tontturouvan elämäänsä saa ;)
******No hei! Tuashan ne tuliki lueteltua ny kaikki hyvät tontut ja hengettäret. Ihan nukku-matiista alakain.
Tiitu kullalle nua tonttu tarinat on ihan seleviä ja jokapäivääsiä asioota. Tiitu pikkuunenhan on niitä nähänykki oikeen koko joukoon.
Kiva runo Sinulla, kopioon sen muistihin, sallinet niin teherä.
Sen tuhannen kiitosta.
terv. seppä ja Tiitu pikkuunen.- runopalstalle
sinne meidän muittenkin "tekeleet" siirretään.
Täytyy olla tasapuolisuutta. - suonseppel
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
No hei! Tuashan ne tuliki lueteltua ny kaikki hyvät tontut ja hengettäret. Ihan nukku-matiista alakain.
Tiitu kullalle nua tonttu tarinat on ihan seleviä ja jokapäivääsiä asioota. Tiitu pikkuunenhan on niitä nähänykki oikeen koko joukoon.
Sen tuhannen kiitosta.
terv. seppä ja Tiitu pikkuunen.Heips!
Tiitu pikkuinen varmaankin on näissä tonttu-asioissa paljon enempi tietäväinen kuin minä, voin uskoa :D
Kaunis kiitos Sinulle / Teille lämpimistä sanoista
Vai, että vielä muistiin.
Tokihan se sallittua :)
****yritänpä olla ylpistymättä***** naurahtaen sanon :D))) *****
Terveisin suonseppel - suonseppel
runopalstalle kirjoitti:
Täytyy olla tasapuolisuutta.Jospa anteeksipyydellen lähestyisin ja sanoisin ettei nyt ihka oikea runo kuitenkaan ole tämä
Vähän riimittelin ehkä, mutta aihe niin houkutteleva.
Uskon tonttuihin teitenkin!!!!
Mutta olemuksensa ehkä näin helpommin tavoitettavisssa.
Siis...jospa kuitenkin sallisit minulle anteeksiannon, vaikkakin rikoinkin "kultaista sääntöä" :D))))) - HTZA
Tonttupoika jalan katkoo
tarttuu pyllyyn pala hankmoo
katsoo pieni tonttutyttö.
Miettii tyttö, tonttu pieni,
miten juo tuo salarakas
päättää, jatkuu kanssaan tieni.
Vähän rahaa, joskus pullo
paljon ruokaa, annan sille
suo se silloin, rauhan mulle.
Minä sitten, lahjan käärin
annan sitä, mielinmäärin,
Sinne missä onni on.
Onni Joulun on rajaton.
On Pukki, sanaton. - Eläintentäyttäjä
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
No hei! Tuashan ne tuliki lueteltua ny kaikki hyvät tontut ja hengettäret. Ihan nukku-matiista alakain.
Sen tuhannen kiitosta.
terv. seppä ja Tiitu pikkuunen.Älä tuo Tiituas Helsinkiin.
Täällä ne vallan hävittää niitä. Oravia myös. - Anonyymi
runopalstalle kirjoitti:
Täytyy olla tasapuolisuutta.Niinpä
- niitä kuulemma
kaikista ei vaan huomaa, heh*
- Anonyymi
Ainakin mun mielestä on tonttuja olemassa ne auttaa joulu pukkia tontun viä myös lahjat ja ennen en uskonut joulu pukkiin ja tonttuihin ja nyt uskon🎁💖🥺🎀 Rakastan Joulu Pukkia💖🎅 Yli kaiken T:JOSEFINA OLEN KILTTI LAPSI💖 EN KIUSAA Ketään💖🎅
- Anonyymi
Onko tontut pieni vai isoja ja onko ne näkymättömiä
- Anonyymi
Kyllä "tonttuja" on olemassa kommentistasi ja putkestasi päätellen. Tonttu on vain liian nätti ja viehättävä nimitys laisellesi elämän tuhlaajalle. - Nm. Hukkaan heitetty
- Anonyymi
Ai
- Anonyymi
Moi mä oon Nella onko tonttuja olemassa?
- Anonyymi
Moi onko tonttuja olemassa? koska mun yksi kaveri sanoi että tonttuja ei ole olemassa
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34887601 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181811320RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217