Onko tonttuja olemassa?

Pitkäputki

Takana kuuden viikon ryyppyputki, aloin jo loiventamaan, kun tonttujoukko alkoi tanssia kirjahyllyn päällä. Sellaisia pieniä, söpöjä, kämmenenkorkuisia. Oliko ne oikeita, vai pitäisikö keskeyttää lasku, vetää telineet sisään ja pullo takas huulille?

21

3557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrii

      joku oli nänyt kupariukkoja laseutuvan avaruusaluksesta.

    • tietävä*

      ei heitelleet palavia tikkuja päällesi,ne oli oikeita menninkäisiä,anna sihdin vinkua entiseen malliin.

      • Onhan niitä vaikka minkälaasia "tonttuja" niinkuun tua sun avaukseski jo sen osootti.
        Ennen aikahan vanhat ihimiset sanoo notta vasikka juo ymmärtämättömyyksissään niin palijon notta palijahtuu ja maha halakiaa. Esimerkkiähän ny sitten näkyy löytyvän lähempääki, ei trenkää lähtiä navettahan asti ettimähän.
        Saunatonttujaki visiihin liioon on ja riihitonttuja
        ja sitten kans tällaasia tavallisia tonttuja ku ny ittekki oon.
        terv. me Tiitun kans.


    • tonttuja on

      tuossa lähellä on naapuri, joka on kerännyt ok-talonsa pihalle aika ison joukon sellaisia saksalaisen tavan mukaisia pieniä tonttupatsaita.

      En siitä kadulle nähnyt kuin pari sataa. Talon takana oli vielä pihaa ja kai niitä sielläkin.

      Että kyllä niitä tonttuja on, turha vetää vielä alas, jos kerosiinia riittää :)

    • G.J.

      piti oikein hierasta silmiä useampaan otteeseen niin vastaus on ei, kyseessä on siitepöyallergia. Mutta jos ne käskevät tekemänn jotain täysin järjetöntä, niin sitten on paras mennä sängynalle kuorsaamaan muutamaksi tunniksi ja ennen seuraavien päivien tärinöitä raahautua vesipullosta vettä hörppillen lähimmälle putkenkatkaisu asemalle.

    • suonseppel

      Joulutonttu pukinpajan
      Nukkuu yli kesän ajan

      Saunatonttu löylyt suo
      Hienon hetken meille luo

      Riihitonttu aitat kurkkaa
      Tarkastelee joka nurkkaa

      Navetassa suihkii maito
      Tontulla on lypsyn taito

      Metsätontun oma pesä
      Piilossa - on talvi tai kesä

      Puutarhatonttu - patsasko tuo mies
      Vaiko lumottu onkin kukaties

      Nukkumatti unet antaa
      Meidät pumpulipilven päälle kantaa

      Tupa-tonttu pirtin henki
      Isäntä on , sekä renki


      Tässä oiva tonttusakki
      Iloinen ja ahkeroiva
      Jokaisella hiippalakki
      Sekä nauru ilkamoiva
      Ne kun luoksemme näin hiipii
      Huolet poies kaikki riipii


      Vaan voiko tonttu olla nainen
      Pehmeä ja ihanainen
      Huuto kiirii : Totta kai !
      - Tonttu uudet muodot sai

      Tonttu onkin oiva lyyli
      Hienot kutrit sekä tyyli
      Pitkänputken kyllä katkoo
      Hienosti myös pulmat ratkoo

      ******
      Tonttu-neito hellästi hiuksiasi silittää
      Unohduksiin pullot jää
      Ei vois olla parempaa
      Kuin että tontturouvan elämäänsä saa ;)
      ******

      • No hei! Tuashan ne tuliki lueteltua ny kaikki hyvät tontut ja hengettäret. Ihan nukku-matiista alakain.
        Tiitu kullalle nua tonttu tarinat on ihan seleviä ja jokapäivääsiä asioota. Tiitu pikkuunenhan on niitä nähänykki oikeen koko joukoon.
        Kiva runo Sinulla, kopioon sen muistihin, sallinet niin teherä.
        Sen tuhannen kiitosta.
        terv. seppä ja Tiitu pikkuunen.


      • runopalstalle

        sinne meidän muittenkin "tekeleet" siirretään.
        Täytyy olla tasapuolisuutta.


      • suonseppel
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

        No hei! Tuashan ne tuliki lueteltua ny kaikki hyvät tontut ja hengettäret. Ihan nukku-matiista alakain.
        Tiitu kullalle nua tonttu tarinat on ihan seleviä ja jokapäivääsiä asioota. Tiitu pikkuunenhan on niitä nähänykki oikeen koko joukoon.
        Kiva runo Sinulla, kopioon sen muistihin, sallinet niin teherä.
        Sen tuhannen kiitosta.
        terv. seppä ja Tiitu pikkuunen.

        Heips!
        Tiitu pikkuinen varmaankin on näissä tonttu-asioissa paljon enempi tietäväinen kuin minä, voin uskoa :D

        Kaunis kiitos Sinulle / Teille lämpimistä sanoista
        Vai, että vielä muistiin.
        Tokihan se sallittua :)

        ****yritänpä olla ylpistymättä***** naurahtaen sanon :D))) *****

        Terveisin suonseppel


      • suonseppel
        runopalstalle kirjoitti:

        sinne meidän muittenkin "tekeleet" siirretään.
        Täytyy olla tasapuolisuutta.

        Jospa anteeksipyydellen lähestyisin ja sanoisin ettei nyt ihka oikea runo kuitenkaan ole tämä

        Vähän riimittelin ehkä, mutta aihe niin houkutteleva.
        Uskon tonttuihin teitenkin!!!!
        Mutta olemuksensa ehkä näin helpommin tavoitettavisssa.

        Siis...jospa kuitenkin sallisit minulle anteeksiannon, vaikkakin rikoinkin "kultaista sääntöä" :D)))))


      • HTZA

        Tonttupoika jalan katkoo
        tarttuu pyllyyn pala hankmoo
        katsoo pieni tonttutyttö.

        Miettii tyttö, tonttu pieni,
        miten juo tuo salarakas
        päättää, jatkuu kanssaan tieni.

        Vähän rahaa, joskus pullo
        paljon ruokaa, annan sille
        suo se silloin, rauhan mulle.

        Minä sitten, lahjan käärin
        annan sitä, mielinmäärin,
        Sinne missä onni on.

        Onni Joulun on rajaton.
        On Pukki, sanaton.


      • Eläintentäyttäjä
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

        No hei! Tuashan ne tuliki lueteltua ny kaikki hyvät tontut ja hengettäret. Ihan nukku-matiista alakain.
        Tiitu kullalle nua tonttu tarinat on ihan seleviä ja jokapäivääsiä asioota. Tiitu pikkuunenhan on niitä nähänykki oikeen koko joukoon.
        Kiva runo Sinulla, kopioon sen muistihin, sallinet niin teherä.
        Sen tuhannen kiitosta.
        terv. seppä ja Tiitu pikkuunen.

        Älä tuo Tiituas Helsinkiin.
        Täällä ne vallan hävittää niitä. Oravia myös.


      • Anonyymi
        runopalstalle kirjoitti:

        sinne meidän muittenkin "tekeleet" siirretään.
        Täytyy olla tasapuolisuutta.

        Niinpä


    • niitä kuulemma

      kaikista ei vaan huomaa, heh*

    • Anonyymi

      Ainakin mun mielestä on tonttuja olemassa ne auttaa joulu pukkia tontun viä myös lahjat ja ennen en uskonut joulu pukkiin ja tonttuihin ja nyt uskon🎁💖🥺🎀 Rakastan Joulu Pukkia💖🎅 Yli kaiken T:JOSEFINA OLEN KILTTI LAPSI💖 EN KIUSAA Ketään💖🎅

    • Anonyymi

      Onko tontut pieni vai isoja ja onko ne näkymättömiä

    • Anonyymi

      Kyllä "tonttuja" on olemassa kommentistasi ja putkestasi päätellen. Tonttu on vain liian nätti ja viehättävä nimitys laisellesi elämän tuhlaajalle. - Nm. Hukkaan heitetty

    • Anonyymi

      Ai

    • Anonyymi

      Moi mä oon Nella onko tonttuja olemassa?

    • Anonyymi

      Moi onko tonttuja olemassa? koska mun yksi kaveri sanoi että tonttuja ei ole olemassa

      • Anonyymi

        on nähnyt oikeasti ja tv: s elokuvateatteris ja netis


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe