ahdistaa

halojaa vaan

alkoi jo heti ahdistamaan

Meillä on tämä uusperhe malli. Mies on ollut mun lasteni elämässä 3v, samoin minä hänen tyttärensä elämässä.
Lapsillani on kova uhma menossa , mutta se ei selitä mieheni tapaa käsitellä mun lapsiani
Hänen lapsensa ei koskaan tee mitään väärää, hänen lapsensa on täydellinen, jos lapsi lähti ilman äidin tietoa pihasta kaverille ja äiti kamalan huolissaan, mies lähtee myös etsimään, mies selitti mulle että ei noin pieni tajua minkä hädän aiheuttaa. No hänen lapsensa täyttää 7v mun lapseni ovat 5 ja 3. Jos mun lapseni tekisivät noin niin huudon he siitä saisivat.
miehen lapselle ei ole mitään rangaistuksia annettu jos on esim lyönyt, ottanut tavaran toisen kädestä, ei koskaan, omat lapseni saavat huudot ja raivot.
Mies kyllä välittää lapsistani, mutta mä en kestä ja mä ahdistun. Mun ahdistuneisuuteni on tässä vain kasvanut koko ajan. En kohdista vihaani miehen tyttäreen, en. Mutta sanoin tossa yksi päivä miehelleni että haluaako että minä alan käyttäytymään samalla lailla hänen tytärtään kohtaan, niin vastaus oli että ei halua, mutta silti hän käyttäytyy samalla tavalla omiani kohtaan.

Ahdistaa, en jaksais elää alituisessa sotatilassa. Vituttaa se että miehen lapsi on niin täydellinen, ei tee kuulemma koskaan mitään pahaa, mutta silti olen itse nähny miten lyö mun keskimmäistä lasta

Mitä mä oikeasti teen, en haluais kuitenkaan erota, mutta kaiketi se pitemmän päälle olisi parhain vaihtoehto

ELI, EN KOSTA MIEHENI LAPSELLE. ENKÄ AIO KÄYTTÄYTYÄ NIINKUIN MIEHENI KÄYTTÄYTYY OMILLENI, MUTTA REPIKÄÄ TÄSTÄ NYT EKSÄT TAAS JOTAIN ja alkakaas haukkuu, tosin soisin että ette, mutta teille riittää aina vaan nämä kolme sanaa : eksä, miehen lapsi ja nyksä. Kirjoituksessani mainitaan näistä kolmesta 2 sanaa

15

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkinäkökinkö

Miehillä tuntuu olevan jonkinlainen sokea piste, mitä tulee omiin lapsiin.
      Meillä ainakin.
      Ei edes se auta, että jälkikäteen saatan sanoa sen "legendaarisen": enkös minä sanonut, että poikasi/tyttäresi tekee näin.
      Kaikki, ihan kaikki asiat mieheni kääntää parhainpäin. Rötkökset ja koulun vaihtamiset. Onhan se hienoa jos ajattelee kaikesta vain positiivisesti, mutta pisara realistisuutta olisi silloin tällöin paikallaan.

On aikalailla turhautunut olo ja voin vain kuvitella miten turhautunut olo on, jos saman perheen lapsia kohdellaan eriarvoisesti.

• menemistä ja ottaa

mies jolla ei ole lapsia. Se olisi hyvä vaihtoehto sellaiselle ihmiselle, jonka henkinen mielenterveys ei riitä.

• juuri näin

eli teen sitten miten vaan niin syyllinen olen minä, eli mieheni saa haukkua ja raivota minun lapsilleni, mieheni lapsi saa lyödä ja tehdä kuten haluaa, niinkö?

• jotka määräävät lapsesta
        juuri näin kirjoitti:

eli teen sitten miten vaan niin syyllinen olen minä, eli mieheni saa haukkua ja raivota minun lapsilleni, mieheni lapsi saa lyödä ja tehdä kuten haluaa, niinkö?

minun käsitykseni mukaan ulkopuolisilla ei ole määräämisvaltaa toisten lapsiin.

• ap...
        jotka määräävät lapsesta kirjoitti:

minun käsitykseni mukaan ulkopuolisilla ei ole määräämisvaltaa toisten lapsiin.

mieheni tytär lyö minun poikaani niin en saa puuttua? Hei haloo!!!

• ei lainkaan sun??
        ap... kirjoitti:

mieheni tytär lyö minun poikaani niin en saa puuttua? Hei haloo!!!

Voi vehnä, jos sun lapses ärsyttää ja kiusaa toisen lasta, niin onko syyllinen se joka puolustautuu??? Aloittaja on sun lapses, niin sä syytät toisten lapsia? Niinhän se aina menee, eihän ne omat....

• kirjoitinko minä että lapse...
        ei lainkaan sun?? kirjoitti:

Voi vehnä, jos sun lapses ärsyttää ja kiusaa toisen lasta, niin onko syyllinen se joka puolustautuu??? Aloittaja on sun lapses, niin sä syytät toisten lapsia? Niinhän se aina menee, eihän ne omat....

jos lapseni ei ole tehnyt mitään ansaitakseen sen? Jos omani lyövät, he saavat rangaistuksen, ja monesti ovat saaneetkin, en hyväksy sitä käytöstä omilta, en myöskään mieheni lapselta

Mutta nähtävästi juuri teidän mielestä, miehen lapsi ei koskaan väärin tee, syyhän on kaikissa muissa.
        Jos lapseni istuu sohvalla ja katsoo piirrettyjä, toinen tulee lyömään, onko se muka sallittua mieheni lapselta?

• tyypillistä
        kirjoitinko minä että lapse... kirjoitti:

jos lapseni ei ole tehnyt mitään ansaitakseen sen? Jos omani lyövät, he saavat rangaistuksen, ja monesti ovat saaneetkin, en hyväksy sitä käytöstä omilta, en myöskään mieheni lapselta

Mutta nähtävästi juuri teidän mielestä, miehen lapsi ei koskaan väärin tee, syyhän on kaikissa muissa.
        Jos lapseni istuu sohvalla ja katsoo piirrettyjä, toinen tulee lyömään, onko se muka sallittua mieheni lapselta?

teiltä exiltä,
        onneksi kuitenkin mieheni eksällä on järki päässä toisin kuin monella täällä

normi vanhempi on sitämieltä että pitää puuttua jos lapsi kiusaa,härnää, lyö
        minä en hyväksy omiltani sitä käytöstä
        teidän mielestä miehen lapsi saa vapaasti tehdä mitä haluaa eikä esim juuri lyömiseen saa puuttu

te provoilette, tuleeko hyvä mieli-???

• tekisin näin
        tyypillistä kirjoitti:

teiltä exiltä,
        onneksi kuitenkin mieheni eksällä on järki päässä toisin kuin monella täällä

normi vanhempi on sitämieltä että pitää puuttua jos lapsi kiusaa,härnää, lyö
        minä en hyväksy omiltani sitä käytöstä
        teidän mielestä miehen lapsi saa vapaasti tehdä mitä haluaa eikä esim juuri lyömiseen saa puuttu

te provoilette, tuleeko hyvä mieli-???

Tämä siis meidän tapa toimia kun on minun lapset ja sinun lapset. Jos tulee kahakoita otan kaikki lapset samaan huoneeseen esim. sohvalle. Aloitan kyselemisen, kuka teki mitä teki, kääntelen ja vääntelen kysymyksiä niin kauan että totuus tulee. Ja useimmiten se tulee aika helposti.

Siihen mies viereen ihmettelemään, minä nyksä toimin näin ja exäkin tämän on huomannut toimivaksi kun omansa kiukkuilee. Kun on selkeä linja ja säännöt kaikilla lapsilla, elämä helpottuu. En todellakaan katselisi tuota, minun kodissani oli mies mitä miltä hyvänsä on kaikilla samat säännöt ja jos mies siihen puuttuisi ovea näyttäisin. Kaikki lapset on saman arvoisia ja toisaalta myös yhtälailla rangaistavia.

Tosin lisättäköön että mies harvoin ottaa tätä selvittely roolia ja olen itse vahvempi auktoriteetti lapsille, siis koko nelikolle 2 2. Rangaistuksia en juurikaan anna jos meno on huima rauhoitutaan nurkassa kunnes voidaan jutella ja silloin lapsen "rangaistus" on tunnustaa mitä on tehnyt ja tarpeen vaatiessa pyytää anteeksi. Usein tunnustaminen käy ylpeydelle ja on kova rangaistus itsessään. Vain varastaminen ja valehtelu on asioita joista rangaistaan tässä perheessä kovemmin.

Mutta oman milen rauhasi takia puutu kotonasi miehen lapsen puuhiin, eihän se auta jos villelle sanoo että ei saa heittää hiekkaa jos jaakko vieressä niin saa tehdä.

• ap...
        tekisin näin kirjoitti:

Tämä siis meidän tapa toimia kun on minun lapset ja sinun lapset. Jos tulee kahakoita otan kaikki lapset samaan huoneeseen esim. sohvalle. Aloitan kyselemisen, kuka teki mitä teki, kääntelen ja vääntelen kysymyksiä niin kauan että totuus tulee. Ja useimmiten se tulee aika helposti.

Siihen mies viereen ihmettelemään, minä nyksä toimin näin ja exäkin tämän on huomannut toimivaksi kun omansa kiukkuilee. Kun on selkeä linja ja säännöt kaikilla lapsilla, elämä helpottuu. En todellakaan katselisi tuota, minun kodissani oli mies mitä miltä hyvänsä on kaikilla samat säännöt ja jos mies siihen puuttuisi ovea näyttäisin. Kaikki lapset on saman arvoisia ja toisaalta myös yhtälailla rangaistavia.

Tosin lisättäköön että mies harvoin ottaa tätä selvittely roolia ja olen itse vahvempi auktoriteetti lapsille, siis koko nelikolle 2 2. Rangaistuksia en juurikaan anna jos meno on huima rauhoitutaan nurkassa kunnes voidaan jutella ja silloin lapsen "rangaistus" on tunnustaa mitä on tehnyt ja tarpeen vaatiessa pyytää anteeksi. Usein tunnustaminen käy ylpeydelle ja on kova rangaistus itsessään. Vain varastaminen ja valehtelu on asioita joista rangaistaan tässä perheessä kovemmin.

Mutta oman milen rauhasi takia puutu kotonasi miehen lapsen puuhiin, eihän se auta jos villelle sanoo että ei saa heittää hiekkaa jos jaakko vieressä niin saa tehdä.

kiitoksia hyvistä sanoistasi

Meillä rangaistukset on näitä jäähyjä juuri. Hyvä että joku on samoilla linjoilla kanssani

• ap....

Huomasin taas että turha se on minnekkään koittaa purkaa ahdistuneisuuttansa. Katkerat eksät vallanneet tämänkin paikan joten kunnollisia vastauksia ei saa, ainoastaan moitteita.

Minä en katso vierestä kun mieheni lapsi lyö, vaan minä puutun. En ole hänen äitinsä mutta olen kuitenkin aikuinen ihminen hänen elämässään, jota hoidan kun hänen isänsä on töissä.

Kiitoksia vaan näistäkin kommenteista

Olen hyvin iloinen etten lukeudu teidän joukkoonne, oman exäni nyksä on OK ihminen ja koska hän on osallisena lasteni elämässä saa hän myös heitä komentaa. En ole katkera ex, musta on ihanaa että lasteni isä on löytänyt paremman onnen tästä nykyisestä kuin se mitä minun kanssani oli.
      En ole myöskään mikään kamala nyksä. Mieheni oikeus on ottaa lapsi tänne niin paljon kuin haluaa, soitella hänelle, ostaa hänelle mitä haluaa ja auttaa sen verta mitä kykenee. Mutta ainoastaan tämän lapsen takia vain. En vihaa mieheni exää, tiedän että miehelläni on ollut elämä ennen minua, kuten minullakin.
      Mieheni lapsi on oikeastaan ihan suloinen välillä, mutta se lyöminen ja syyn vierittäminen muille ja valehtelu on ongelma.
      Mieheni ex hyväksyy minut, minä saan lasta komentaa jos näen sen tarpeelliseksi

Te haluatte niin paljon. Haluatte että ex miehenne näkee lastansa, haluatte päästä lapsesta eroon silloin tällöin että saatte levähdysrauhanne. Haluatte rahaa enemmän kuin sopimuksessa lukee.Jos sitten ex miehenne ottaa lapsen, mutta joutuu kuitenkin käymään töissä sinä aikana ja lasta hoitaisi hänen nykyinen vaimonsa niin vaimo ei saisi puuttua yhtään lapsen kasvatukseen, eli ei puuttua jos lapsi löisi. Silti vaaditte että hänet puetaan, syötetään, hoivataan
      Missä hitossa teidän logiikka oikein on?
      Mutta silti jos mies ottaisi

• piip

meille tuntuu menevän miehen puolelta et omat kulta mussukat ja minun pennut.
        nii-in,eihän ne miehen lapset mitään tee vaan aina ne on ne mun lapset jotka läpsii,rikkoo ja tekee tuhoa.
        tässä joku aika sitten miehen lapsi rikkoi auton takanlasin pyyhkijän ja mies oli et no voi että.jos sen ois tehnyt mun lapsi niin hän ois huutanut kuin hinaaja.
        asiasta ollaan riidelty ja toki tulevaisuudessakkin tullaan riitelemään ja minähän pidän omien lapsieni puoliani.

• ap...
        piip kirjoitti:

nii-in,eihän ne miehen lapset mitään tee vaan aina ne on ne mun lapset jotka läpsii,rikkoo ja tekee tuhoa.
        tässä joku aika sitten miehen lapsi rikkoi auton takanlasin pyyhkijän ja mies oli et no voi että.jos sen ois tehnyt mun lapsi niin hän ois huutanut kuin hinaaja.
        asiasta ollaan riidelty ja toki tulevaisuudessakkin tullaan riitelemään ja minähän pidän omien lapsieni puoliani.

hyvä tietää etten ole ainoa asian kanssa oleva

• mormuska
        ap... kirjoitti:

hyvä tietää etten ole ainoa asian kanssa oleva

No, tulin nyt lukeneeksi tämänkin tarinan ja helpottaa tietää muillakin olevan samanlaisia ongelmia.

Itse olen sitä mieltä vahvasti, että tämä niin sanottu "nyksä" on oikeutettu myös rajoja laittamaan lapsille, samalla tavalla omilleen kuin miehenkin lapsille. Mitäs ihmeen perhe-elämää se sellainen on jos molemmat kuria pitävät vain omilleen eikä oikeutta ole puuttua toisen lapsen tekemisiin? Mutta peräänkuulutan tässäkin sitä tasapuolisuutta...

• minä,minä.minä
        piip kirjoitti:

menee homma niin että minun poikani kans on aina se rikkoja ja kaiken aloittaja jolle aina paasataan mutta mieheni tytär se täydellinen "päivänsäde"(hirveä määräilemään ja inkuttamaan). oishan se kivaa se tasapuolinen kohtelu,mutta taitaa aina olla että omiin päin vedetään. haukkukaa minkä jaksatte mutta valitettavasti sanon että onneksi mieheni tytär on meillä vain joka toinen viikonloppu,enkä oikeasti välitä koko tytöstä ollenkaan,,kaikki vain luulee niin.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      49
      3295
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2945
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      40
      2491
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe