sulta sellaista ruokareseptiä kun vatkuli???
en ole löytännyt mistään.
umaa!!!!
9
316
Vastaukset
- ....... urpo kokki5...........
http://ruokala.iltasanomat.fi/Public/Kysykokeilta?func=showone&from=480&id=5358
- umalta saa tuoretta
vatkulia.
K V G : - vatkulisi kanssa
umalta saa tuoretta kirjoitti:
vatkulia.
K V G :uma puskis ta http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/0-1vuotias.php?dir=/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy
Vatkuli
puoli kiloa naudanlihaa
1 rkl voita
2 sipulia
suolaa
pippuria
2-3 rkl vehnäjauhoa
1 dl kermaa
vettä
Liha pestään ja leikataan ohuiksi viipaleiksi, jotka nuijitaan hyvin.
Viipaleet ruskeutetaan nopeasti paistinpannussa, suola ja jauhot sirotellaan päälle., hiukan vettä kaadetaan pannuun ja lihapalat liemineen pannaan rautapataan. kerrosten väliin pannaan pippuria ja viipaleiksi leikattua ruskeutettua sipulia. Lihat saavat kiehua liemessään tiiviin kannen alla, kunnes kypsyvät.
Tarjolle vietäessä lihapalat nostetaan vadille ja kastike kaadetaan päälle.
Liemi siivilöidään kastikkeeksi ja siihen siivilöidään kerma.
Ranskalainen vatkuli
puolikiloa naudan lapaa ja rintaa
2 rkl voita
1 porkkana
1 selleri
1/2 lanttua
3 sipulia
2 omenaa
15 maustepippuria
3 laakerinlehteä
suolaa
2 rkl hienonnettua persiljaa.
Liha pestään ja paloitellaan ja ruskeutetaan kevyesti voissa. Kasvikset puhdistetaan, kuoritaan ja paloitellaan kuutioiksi sekä pannaan ruskeutetun lihan päälle pataan. Pippurit, suoka ja laakerinlehdet lisätään sekaan.
Pataan lisätään kiehuvaa vettä ja vatkuli saa kypsyä kannen alla. Ennen tarjoamista ripotetaan hienonnettu persilja vatkulin päälle.
PS tätä vimppaa laitan usein. Muuntelen myös silloin tällöin, laittamalla mm. naudan lisäksi sianlihaa ja/tai lammasta- löytyykö.
vielä vaikka Googlelta
löytyykö. kirjoitti:
vielä vaikka Googlelta
Muorini vanhasta keittokirjasta jossa ei enää kansiakaan. Omissa ei yhdessäkään ole vatkulin ohjetta. Äitini kirjan nimi on kotiruoka ja se on painettu joskus 1900 luvun alkupuolella. Kirjasta on uusittuja painoksia, joskaan minulla ei ole kuin äitini kappale.
http://www.ruokakirjat.com/catalog/popup_image.php?pID=1044&osCsid=80f7cac613ebcf9257414f4b8942af9b- ovatkin parhaita
umalehtinen kirjoitti:
Muorini vanhasta keittokirjasta jossa ei enää kansiakaan. Omissa ei yhdessäkään ole vatkulin ohjetta. Äitini kirjan nimi on kotiruoka ja se on painettu joskus 1900 luvun alkupuolella. Kirjasta on uusittuja painoksia, joskaan minulla ei ole kuin äitini kappale.
http://www.ruokakirjat.com/catalog/popup_image.php?pID=1044&osCsid=80f7cac613ebcf9257414f4b8942af9bEtenkin sunnuntaisin tulee tehtyä jotain erikoisen hyvää ruokaa perheelleen.
Ennen aina rappukäytävät olivat pullantuoksuisia sunnuntaisin,mut nyt en tiedä miksi sitä tuoksua ei enää ole?
eikö kukaan enää leivo itse. ovatkin parhaita kirjoitti:
Etenkin sunnuntaisin tulee tehtyä jotain erikoisen hyvää ruokaa perheelleen.
Ennen aina rappukäytävät olivat pullantuoksuisia sunnuntaisin,mut nyt en tiedä miksi sitä tuoksua ei enää ole?
eikö kukaan enää leivo itse.meillä leivotaan,,,, saat lämmintä pullaa ja piirakkaa...
Joo ennen leivoin 2x viikossa pullaa tai piirakkaa ja tein aina litran taikinan. Silloin olivat vielä pojatkin kotona.
Nyt teen silloin tällöin puolen litran taikinan, juuri eilen leivoin.
Ei muuten ruokakaan juuri tuoksu enää rappukäytävässä.
Nuo vanhat keittokirjat ovat aarteita. Tuokin joka mulla on, on jo melkein irtolehtipainos ja olen suojannut sivut plastiikkapusseilla.
Siellä on lähes kaikki jopa näkkileivän teko, heinälaatikossa kypsentäminen ja vaikka mitä. Riistalinnutkin ovat kuvina.
Uudemmissa omissa keittokirjoissani ei ole läheskään kaikkea mitä nuo vanhat sisältävät.- alkeita keittiöön-osasto
umalehtinen kirjoitti:
meillä leivotaan,,,, saat lämmintä pullaa ja piirakkaa...
Joo ennen leivoin 2x viikossa pullaa tai piirakkaa ja tein aina litran taikinan. Silloin olivat vielä pojatkin kotona.
Nyt teen silloin tällöin puolen litran taikinan, juuri eilen leivoin.
Ei muuten ruokakaan juuri tuoksu enää rappukäytävässä.
Nuo vanhat keittokirjat ovat aarteita. Tuokin joka mulla on, on jo melkein irtolehtipainos ja olen suojannut sivut plastiikkapusseilla.
Siellä on lähes kaikki jopa näkkileivän teko, heinälaatikossa kypsentäminen ja vaikka mitä. Riistalinnutkin ovat kuvina.
Uudemmissa omissa keittokirjoissani ei ole läheskään kaikkea mitä nuo vanhat sisältävät.Mut vaikka kuis täydellinen keittokirja sul oliskii, jos luetun ymmärrys on samaa tasoo ku palstal, ni et sit varmaa osaa ees munii keittää.
Pitäskö sulle kerätä kolehti munien keitto-ohje-kirjan ostamisex?
Ku ei ain tiärä, täytyy kyssyy .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015