Turun paras koirapuisto?

kyselyä

Hei, mikä on mielestänne Turun tai lähialueiden ehdottomasti paras koirapuisto? Miksi juuri se? Onko Turun seudulla missään puistossa mahdollisuutta päästää koiraa uimaan? Onko seudulla muita hyviä paikkoja koirien uittamiselle, mikäli puistoissa ei tätä mahdollisuutta ole? Mikä on isoin puisto, missä on tilaa temmeltää? Onko missään Turun seudun puistoista keskikokoisille koirille tarkoitettua aluetta?
Olen käynyt puistoilemassa yo-kylässä ja varissuolla, nyt kaipaisin vinkkejä muista paikoista missä ehdottomasti kannattaisi käydä. Oma koirani on 45cm/15kg, joten pienten aitauksessa mulkoillaan koska koira kuuluisi isompien puolelle ja isojen puolella kauhistelevat pikkukoiraani, kun jää jalkoihin isompien leikeissä. Itseänikin toki kauhistuttaa tanskandogin kokoinen koira leikkimässä omani kanssa, vaikka hyvin isommat osaakin pientä väistellä. Pienempien aitauksessa nolottaa jos koirani päättää leikkiä sen aitauksen ainoan chihun kanssa.. Ymmärrän chihun omistajaakin hyvin, on varmasti hänkin kauhuissaan. :)

4

1645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puistonaapuri

      Juu, eipä ole ainakaan YO-kylän puistoon asiaa tuollaisella koiralla. Itselläni suunnilleen 45cm/20kg koira, eikä ole ollut aikoihin sinne menemistä. Menit kummalle puolelle tahansa, niin aina olet siellä olevien ihmisten mielestä väärällä puolella.

      Pienten puoli on usein erään nimeltämainitsemattoman erittäin pienikokoisen koirarodun "harrastajien" valtaama, eikä sinne menemistä ole tällöin yli 5kg painoisten koirien kanssa. Olen mm. nähnyt muutaman tapauksen, kun pienten puolelta on häädetty mm. kääpiösnautsereja sillä perusteella, että "Minun koirani pelkää noin suuria koiria. Vie se pois!" Kääpiösnautseri on omasta näkemyksestäni kyllä pieni koira jos jokin..

      Sitäkin voidaan miettiä, että kuuluvatko niin pienet koirat edes puistoon, jotka mahtuvat ryömimällä karkaamaan puiston portin alitse, ellei muista tuoda mukanaan laudanpätkää tms. jolla tukkia tuon portin alle jäävän vajaan 10cm korkean kolon?

      Isojen puolella ollaan yleensä paljon suvaitsevaisempia, mutta sielläkin käy tiheään tahtiin muutama "kanta-asiakas" sellaisten koirien kanssa, jotka eivät todellakaan puistoon mielestäni kuuluisi.

      Anteeksi suorapuheisuuteni ja hirvittävä avautuminen. Tietenkään vika ei ole koirissa, eikä puistossa vaan tietyissä yksittäisissä ihmisissä jotka siellä käyvät. On vain melko tutuksi tullut tuon puiston toiminta kun useamman vuoden aivan sen vieressä olen asunut.

      Ihan viihtyisä, mukavan lenkkeilyreitin varrella, hyvin hoidettu ja vieläpä valaistu tuo puisto on. Niistä pelkkää plussaa.

    • koirapuisto on

      Närepuisto.

      • furyflame

        muistaakseni jäkärlässä tiilitehtaan hiekkakuopalla on oma ranta koiria varten, tosin jyrkkärinteinen ja melko äkkisyvä, mutta puustolla mukavasti erillään "virallisesta" rannasta. en tosin ole varma onko kyseinen ranta vielä koirien käytössä vai onko turun kaupunki valloittanut senkin omaan "hyödyllisempään" käyttöönsä.


    • koirapuistosta Turussa!

      Varissuon koirapuisto on hyvä niin kauan kun pienet ovat pienten ja isot isojen puolella.Siinäkin valitettavasti jos menee väärään aikaan niitä vähemmän kivoja koiranomistajia joka valtaa puiston itselleen.Eivät myöskään osaa peittää koiriensa kaivaamat kuopat.
      Mun koira nuorempi 45cm/17kg&toinen on vanhus 38cm/5kg ja kuuluu aina pienten puolelle&minä en siirry mihinkään jos ei ole pakko.
      Yo-kylän koirapuisto kans tosi hyvä-kun menee sinne silloin kun muut ovat poissa;)!!Eli varhain aamulla paras aika käydä siellä.Olen ollut siellä molempien puolella,isojen puolella kun kaverilla 2 isoa koiraa niin mun koira on tottunut heihin.Pienten puolella jos isojen puolella liian raisuja isoja koiria.
      En pidä yhtään puistoista missä isot&pienet ovat yhdessä sillä isojen omistajat eivät kaikki ota vastuuta jos iso uros ahdistelee pientä narttua/leikattua urosta niin eivät puutu ennen kuin jollekulle käy pahasti.
      Onneksi puistoillaan tosi harvoin sillä mun nuorempi hyvin koulutettu ja viihtyy vapaana missä vain ilman aitoja ympärillä-turvallisempaakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe