tytön vai pojan nimi?

venni?

katselin väestörekisterikeskuksen sivuilta venni nimeä ja niitä on annettu tänä vuonna 6 pojalle ja yhdelle tytölle. https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1
eli onko tämä siis molempien nimi vai pojan nimi? venni poikia on kuitenkin enemmän mutta myös tyttöjä löytyy..

10

3247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

Minun henk.koht. mielipiteeni on, että Venni on tytön nimi. Näin siksi, että se äännetään samalla tavalla kuin Venny, joka taas on (isoksi osaksi Venny Soldanin myötävaikutuksesta) tunnettu naisen nimi.

Jos taas pääsee tuosta Venny-mielikuvasta eroon, niin soinnillisesthan nimi kuulostaa tosi paljon pojan nimeltä, nimenomaan sellaiselta tämän hetken suosikkinimeltä.

Kuitenkin tuon vahvan Venny-assosiaation vuoksi kallistun tytön nimi -kannalle.

• Mauriina

Venni taas pojan. Venny kyllä äännetään venny eikä venni. On myös olemassa pojannimi Venne.

• tikka tuulis
        Mauriina kirjoitti:

Venni taas pojan. Venny kyllä äännetään venny eikä venni. On myös olemassa pojannimi Venne.

Nimi on ruotsalaisesta Svenistä lähtöisin, josta taas tulee suomalainen vastine Veini, josta Venni, Vänni, Vennu.

Siis pojan nimi!

Fanny nimestä tulee muoto Vanni, siis tytön nimi.
        Itse tuumailin johtuuko nimi Venny jopa Jennystä asti, taitaisi olla jo aika kaukaa haettu?

• tikka tuulis

Venny nimestä pohdintaa:
        Venny Soldanin äiti oli saksalaissyntyinen, joten olisiko tyttärensä Vennyn nimi peräisin Saksasta?

On myös ollut vaasalaissyntyinen naiskirjailija Venny Kontturi, joten olettaa saattaa Venny-nimen olleen saksalaista tai ruotsalaista alkuperää. Ken tietää?

• sun 82
        tikka tuulis kirjoitti:

Nimi on ruotsalaisesta Svenistä lähtöisin, josta taas tulee suomalainen vastine Veini, josta Venni, Vänni, Vennu.

Siis pojan nimi!

Fanny nimestä tulee muoto Vanni, siis tytön nimi.
        Itse tuumailin johtuuko nimi Venny jopa Jennystä asti, taitaisi olla jo aika kaukaa haettu?

Venny on tytön nimi ja alkuperältään lähtöisin ruotsista.

• venninkäinen

Venny tulee Venlasta ja Vendlasta, eli siis tytönnimi; Venni i:llä on Anne Saarikallen ja Johanna Suomalaisen mukaan kutsumamuoto SEKÄ Verneristä että Venlasta, eli siitä siis molempien nimeksi jäänyt. Tuo toinenkin alkuperäteoria kuulostaa kyllä hyvin uskottavalta. Itse miellän Vennin enemmän pojannimeksi, muistuttaakin Lenniä. Nimeä on myös annettu seitsemän kertaa enemmän pojille 1900-luvun aikana.

• Täti

Venni kuulostaa selvästi pojan nimeltä.
      Venny on tytön nimi.

• poikani

on Venni, nyt 6 vuotias. En mitenkään voi mieltää Venniä tytön nimeksi. En siis edes ennen esikoiseni kastamista. Venni on iloisen, vilkkaan ja elämänmyönteisen POJAN nimi :)

• Hapantunutko

Venni on vanha suomalainen miehen nimi. Löytyy Kustaa Vilkunan nimikirjasta ja on Vienan nimipari.
      Viena on siis naisen nimi ja Venni miehen. Nimistä tietämättömät papit kastavat vaikka millä nimellä lapsia!!!!

• siis poijan nimi

nimeltään Venni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe